Pluttersput schreef:Voor de mensen die zich afvragen waarom ruinen onnatuurlijk zijn: moet je even haar berichten lezen, zijn best grappig hier en daar
zal ik even doen

Tjah is rij zelf ook op een ruin, die zich soms kan gedragen als een hengst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
langstrumpf schreef:Ik heb ook een groot aantal vriendinnen die al jaren paardrijden, waaronder een aantal die volgens de natural horsemanship manier rijden, en net als ik geen groot fan zijn van het castreren van hengsten; één van hen heeft zelfs een bloedhekel aan ruinen, door het kinderachtige, toch erg onnatuurlijke gedrag - een hengst is een hengst, als je dat niet bevalt moet je maar een merrie nemen. Anders moet je niet zeuren.
langstrumpf schreef:Nou, sorry hoor -.- Mag ik ook een keer een slecht humeur hebben? Wanneer ademhalen al een aantal weken pijn doet dan doet dat je humeur niet erg ten goede.
Maar goed, excuses voor mijn gedrag nog, zal proberen me wat netter te gedragen.
En bedankt voor het welkom
MarjonTampon schreef:Je krijgt toch een gigantisch hengstenoverschot als je niks meer castreert? Want lang niet iedereen kan of heeft de mogelijkheid een hengst te houden. Dan zouden ze worden geslacht waarschijnlijk? Hoe denk je daar dan over?
En ik hou van mij stukje vlees elke dag. (Respecteer vegetariërs en veganisten wel hoor)
Blue9 schreef:Wat ben jij erg
Je doet net alsof wij een stelletje overal tegenin gaande massa zijn die je helemaal gaan afmaken omdat je misschien een andere mening hebt dan andere hier. Dat doen we helemaal niet, mits je fatsoenlijk onderbouwt.
Voorderest welkom, ben benieuwd hoelang je het volhoudt
x_Marr schreef:Pluttersput: dankje, ik heb het gedaan
Sinds wanneer wordt alle natuur en instincten verwijdert bij een castratieTis geen hersenoperatie
.
_sparta_ schreef:Het meisje rijd AL 1,5 maand paard op de manege. Dan weet ze natuurlijk helemaal hoe alle hengsten zich gedragenSuper ervaren ruiter hebben we in ons midden gekregen.
Welkom.