Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sisco4life

Re: Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:19

Gaaf! Ik volg en denk mee!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:20

PureSylk schreef:
Ik kom nu persoonlijk een beetje in de knoop met eigen berichten en actieve onderwerpen.
Eline geeft aan dat ze die graag onder de knop 'forum' zou willen zien, maar eigenlijk vind ik dat al te ver weg.
Eventueel ernaast in de header lijkt me dan een beter idee.
Je hebt ze nu gewoon laten staan, waardoor ik ze persoonlijk helemaal weg vindt vallen..
Daar moet dus misschien nog iets mee?

De help, regels etc heb je nu rechts bovenin staan. Het lijkt mij logischer als die ook in de header of 'subheader' komen. Vooral zoeken zou ik graag als aparte knop op de header willen hebben.
Gebruikerspaneel en ledenlijst moeten wel onder menu kunnen denk ik, en help, regels en wie zijn wij dan eventueel nog apart?
Wel wordt het rechtsbovenin misschien wat kaal dan, en ik weet zo snel ook niet wat daar mooi zou zijn..
Pff.. Ik maak het allemaal te ingewikkeld, maar misschien zie je er iets in ;)

Thanks voor het commentaar Puresylk!
Ik had eerlijk gezegd nog niet eens gelet op de knop eigen berichten. Je hebt er gelijk in dat deze beter op een andere plek zou kunnen staan.
De help etc. stond heel lelijk in de header, maar hoe ik het nu gedaan heb is ook niet ideaal. Ik denk dat het het mooiste uitziet als de header vrij blijft van "rommel", misschien is het nog het meest ideale om daar alleen de uitlog- en berichtenknop en een link naar het gebruikerspaneel te zetten. De andere knoppen als help, regels en zoeken zijn dusdanig belangrijk (vooral voor de nieuwe gebruikers) dat ze misschien beter niet helemaal kunnen verdwijnen. Misschien moet er voor regels/wie zijn wij een knop "over bokt" komen? Met daarin linkjes naar de veelgestelde vragen, regels, informatie over het boktteam etc. Dit is iniedergeval vrij goed te vinden, toch?
Als nieuwe gebruikers na het aanmelden een pagina te zien zouden krijgen met korte uitleg over de structuur van bokt (dus de regels of veelgestelde vragen kun je via dit en dit menu vinden) is dat probleem misschien opgelost.

Wat jij noemt van rechts bovenin, misschien zou daar dan een linkje naar eigen berichten en actieve topics kunnen komen.
De structuur van EA gaat neem ik aan veranderen dus ik heb maar wat neergezet voor het idee.

Even iets geknutseld met verschillende knoppen (en de 'over bokt' knop vergeten :+ ):

Afbeelding

Die knoppen in de header onder elkaar ziet iig niet zo rustig uit, dit wordt hem iig niet. Ben wel tevreden over de plaats van eigen berichten, het staat daar vind ik wel mooi. Alleen misschien iets te veel in het zicht? Bovendien de knoppen van het menu iets donkerder gemaakt (vond dat wel mooi namelijk), maar dit is nog niet de juiste tint.

Ik ben benieuwd in hoeverre jullie (Eline en Bart) bereid zijn om de navigatie aan te passen? :)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:24

Ik vind de plek van eigen en actieve berichtjes denk ik wel netjes daarzo. Alleen de blanco 'regel' erboven, of beter gezegt, de regel waar de E&Aberichten in staan is naar mijn idee te hoog.

Overigens, mijn complimenten voor de layout alvast, het zo een moderne maar nog wel typische bokt!

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:35

Waarom Eigenberichten en Actieve onderwerpen niet gewoon helemaal rechts in de header, onder of naast elkaar? Ik denk dat als je de knoppen wat smaller maakt (Naar mijn mening is er teveel lege ruimte links en rechts naast de tekst) dat het makkelijk moet kunnen.

Dan kan je mooi Uitloggen en nieuwe berichten doen zoals je dat eerst had, maar dan rechts, dat vond ik wel mooi staan daarboven.
Dat je de strepen/spiegeling hebt weggelaten was neem in aan voor even snel? Anders moet dat ook terugkomen :P

Over bokt lijkt me een erg goede titel om regels enzo onder te verstoppen!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:50

PureSylk schreef:
Waarom Eigenberichten en Actieve onderwerpen niet gewoon helemaal rechts in de header, onder of naast elkaar? Ik denk dat als je de knoppen wat smaller maakt (Naar mijn mening is er teveel lege ruimte links en rechts naast de tekst) dat het makkelijk moet kunnen.

Dan kan je mooi Uitloggen en nieuwe berichten doen zoals je dat eerst had, maar dan rechts, dat vond ik wel mooi staan daarboven.
Dat je de strepen/spiegeling hebt weggelaten was neem in aan voor even snel? Anders moet dat ook terugkomen :P

Over bokt lijkt me een erg goede titel om regels enzo onder te verstoppen!

Heb je het nu over echt in de header zelf of in de knoppenbalk? :)
Als je het over de header zou hebben, persoonlijk vind ik dat daar sowieso de uitlogknop en de postvakknop moet komen. Deze zijn namelijk vrij belangrijk en ze hebben een icoontje, wat eigen berichten niet heeft. Beetje vaag :+ maar naar mijn gevoel moet het echt zo en niet andersom.
Als je het over in de knoppenbalk hebt: in een regel moet een systeem zitten (in dit geval is het systeem dat je ergens op klikt, er een menuutje/subje uitklapt waar je vervolgens op kunt klikken). Als daar dan eigen berichten bij zou staan is dat vreemd, want er klapt niets uit en het is bovendien geen link die je naar een heel ander sitegedeelte brengt (en de rest wel).
De knoppen zijn inderdaad te breed, daar heb je gelijk in. En de reflectie moet inderdaad wel terugkomen, maar ik heb proefwerkweek en dus eigenlijk helemaal geen tijd om me bezig te houden met layouts :o schaam schaam maar ik kon het niet laten haha. Morgen (als ik mijn proefwerk scheikunde en drie uur durende Nederlands toets achter de rug heb) zal ik even een fatsoenlijke versie maken. Zie namelijk ook dat ik de navigatie-eisen een beetje aan mijn laars heb gelapt en dat is natuurlijk niet de bedoeling :D

Trouwens @ iedereen die zeurt over 1 april, hou je mond gewoon. Daar is dit topic niet voor bedoeld.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:56

Navigatie regels zit je vrij goed mee volgens mij?
Ik bedoelde inderdaad in de knoppenbalk ja, en je hebt gelijk met je antwoord daarop. Postvak en in/uitloggen zou ik dus graag op de plek zien waar je nu eigen berichten hebt staan.
Dan blijft er alleen nog steeds geen plek over ergens voor de zoekfunctie, en Eigen berichten/actieve onderwerpen.
Ik vind dat actieve onderwerpen en eigen berichten in ieder geval niet naar de 'subknoppen balk' het staat nu niet voor niets op elke pagina, en het zijn de meeste gebruikte knoppen van bokt volgens mij. Onlogsich dus om die te verstoppen..

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:56

Afbeelding

Navigatie iets anders, vind de knoppenbalk zo wel niet zo mooi, de kleuren kloppen niet...
Eline geeft in de OP trouwens aan dat actieve onderwerpen onder het kopje 'forum' zou vallen. Ik weet niet hoe veel mensen er écht behoefte aan hebben dat deze knop met één ipv twee muisklikken bereikbaar is: ik namelijk niet...

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:05

Misschien is het een leuk idee op in de nieuwe layout de kleuren van het logo te verwerken.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:05

@ gearl, bij de laatste krijg ik een minder gevoel, ik vond de eerste en zeker kwa kleur beter. komt er dan ook nog ergens actieve berichten/ eigenberichten. en wat mij betreft zouden de knoppen breder mogen (balkvullend)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:24

wauw, vind het al erg mooi gearl..
zelf gebruik ik de `mijn eigen berichten´ en actieve onderwerpen het meeste

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:03

Wat leuk zeg! Ik ben het er wel mee eens dat bokt best een nieuwe layout zou kunnen gebruiken!
Zal van het weekend ook nog eens wat knutselen :) .

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:25

Zo vind ik em qua knoppen indeling in ieder geval al heel wat :D
En eigen berichten zei ik inderdaad ook al
PureSylk schreef:
Ik vind dat actieve onderwerpen en eigen berichten in ieder geval niet naar de 'subknoppen balk' het staat nu niet voor niets op elke pagina, en het zijn de meeste gebruikte knoppen van bokt volgens mij. Onlogsich dus om die te verstoppen..

Ik denk dat niemand daar echt blij mee gaat zijn..
Waar zit de zoekfunctie nu eventueel?
Komt die ook onder mijn menu?
En waarom staat TEM daar? :P Is dat nu ook zo? *Gaat kijken*

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:30

Oh, ik zie het al. Je hebt gewoon het gebruikerspaneel overgenomen.
Dan is het knopje gebruikerspaneel ook niet meer nodig he? :P

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:34

Aah nee ik wil geen nieuwe layout! ;(

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:37

Dat zal wel even flink wennen worden weer! Maar inderdaad, bokt is aan verandering toe! Ook ik ga even brainstormen! :j

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:54

Gearl schreef:

Deze vind ik tot nu zeker het mooist!
Ik mis alleen wel de hoofdletters :o

Aanvulling:

Ik vind ook dat de ban-jezelf knop beter zichtbaar moet zijn. Want als je hem ergens onder het gebruikerspaneel zet, bij profielinstellingen....tegen die tijd ben ik allang weer aan het bokken!

Hier zou ik hem bijv. graag willen (oude versie van bokt):

Afbeelding
Ikzelf zou het wel een handige plek vinden!
Gewoon een makkelijke, goed zichtbare knop.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:54

PureSylk schreef:

Nee eigenlijk niet, maar misschien is het toch handig voor mensen die liever vanuit het gebruikerspaneel dingen doen :+
Ik zal inderdaad een nieuwe positie bedenken voor eigen berichten en actieve onderwerpen. Ik denk dat ik sowieso even een heel nieuw iets ga uitproberen.
Maar eerst leren :7 thanks voor alle feedback!

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:56

Gearl schreef:
PureSylk schreef:

Nee eigenlijk niet, maar misschien is het toch handig voor mensen die liever vanuit het gebruikerspaneel dingen doen :+
Ik zal inderdaad een nieuwe positie bedenken voor eigen berichten en actieve onderwerpen. Ik denk dat ik sowieso even een heel nieuw iets ga uitproberen.
Maar eerst leren :7 thanks voor alle feedback!

Hmm, in principe als je op een van die dingen klikt kom je ook in het gebruikerspaneel toch?
Dat balkje aan de zijkant blijf je gewoon houden..
Lijkt me een strak plan om daar de ban je zelf knop voor in de plaats te zetten!
(Goed idee Datjaa)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:02

Moderatoropmerking:
Dit topic is gewoon een serieus topic en het is de bedoeling om het over de nieuwe layout te hebben. We begrijpen dat het leuk is om voorpret voor 1 april te hebben, maar daar is dit topic gewoon niet voor bedoeld, daarvoor kan je in dit topic terecht. Alle berichten over 1 april en alle reacties daarop worden zonder verder tegenbericht verwijderd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:46

Vergeten jullie bij de nieuwe 'tabbladen' nieuws niet O:)

Ziet er niet verkeerd uit Gearl :) Denk dat dat menu snel went :D

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:17

Och sorry :o Ik ben trouwens de zoekfunctie ook vergeten.
Ik ga even iets nieuws knutselen want ik had vannacht een visioen :7

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:43

Ik heb ook even wat geprutst, maar nog niet grafisch uitgebreid uitgewerkt. Meer het idee qua opbouw wat ik in m'n hoofd had.

Ivm leesbaarheid/grootte even in linkjes.
voorbeeld forum ingelogd
http://www.equinia.nl/images/boktlayout01a_forum.png

voorbeeld nieuws/homepage niet ingelogd
http://www.equinia.nl/images/boktlayout01a_nieuws.png

Mijn voorkeur gaat er dan naar uit dat je ala google zelf de indeling van de pagina kan maken, dat hij je instellingen onthoudt, of je nieuws/wiki/forum als homepage wilt. En dat je in de rechterkolom bovenaan kan zetten/groter/kleiner kan maken wat je voorkeur heeft.
Links eventueel ruimte voor een advertentie, blog, leuk topic oid.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:48

@sjimmy, dat is weer een hele nieuwe benadering. erg leuk. heel anders als nu. die van gear. lijkt meer op dat van nu heb ik het idee.

wat ik bij jou leuk vind.. is dat aan de rechter kant. dat onderste staat.. mijn bokt of zo...
wat mij mooi lijkt is dat je je favoriete forums daar zelf in kunt stellen.
ik kijk vaak bij links, itp, te koop voor paarden etc. nu moet ik steeds via forums, ea en dan te koop voor paarden. als ik die instel als favoriet. kan ik er in 1x heen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:50

@ Joltsje, dat kan je nu ook zo instellen geloof ik :).
Ik heb het in ieder geval wel een keer gehad, maar hoe ik daar zo bij kwam weet ik niet meer.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:54

haha, oke....zit ik zoveel op bokt.. maar da theb ik dan nie hahah