Ik word gevolgd, kan ik dat voorkomen door 'Foei'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:20

Door zo een post worden mensen nieuwsgierig en zet je de deur open om ook te gaan speuren, wat doen mensen die zich vervelen en geen doel in het leven hebben? Juist!

Negeer het, post geen persoonlijke dingen, laat niet zien waar je zit, wie je bent. Internet is tijdsverdrijf, geen levensinvulling......zorg dat je anoniem blijft!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:21

Heb het ook wel eens gehad, dat iemand iets aanhaalde wat hij eigenlijk niet kon weten, maar wel in een HKtopic had gepost. Had ik ook zoiets "je hoeft met niet te volgen hoor..." Al wist ik wel al op voorhand dat diegene erg gebrand is op mijn wedstrijdresultaten en hoe mijn nieuwe paard was etc. Vraag dat dan gewoon :+
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 12-03-10 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Re: Ik word gevolgd, kan ik dat voorkomen door 'Foei'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:29

ik kijk vaak ook wel in eigen berikchten als ik iets koop van iemand maar dan kijk ik voornamelijk of er misschien iets mis is. Vind ik dan iets vraag ik er na. Dus meer zelfverdediging ik ga niet iemand volgen vind ik niet nodig als ik iets wil weten pb/vraag ik het

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:43

Ik heb ook al jaren een meelezer, nou als hij er vrolijk van wordt prima. Heb mijn naam er al door veranderd maar hij heeft mij nog steeds gevonden. Sommige mensen hebben geen leven, echt niet. Ik laat ze maar lekker, ze hebben hunzelf te pakken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:48

Maar hoe weet je dan of iemand meeleest als diegene het níet openbaar maakt? Of weet je dat dan gewoon niet..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:28

Ik zie het verschil niet zo met het feit dat je als je 'IRL' iets tegen iemand verteld die het weer tegen iemand anders verteld enzovoorts.
Mensen kletsen nou eenmaal, dat vinden ze leuk, of ze het nu van het internet hebben of door iemand horen zeggen, het principe blijft hetzelfde.
Hoe weet je ook zeker dat iemand het van het internet moet hebben als je een nieuw zadel gekocht hebt en hoort van iemand dat hij of zij dit weet, je zult het vast ook tegen iemand gezegd hebben, of iemand heeft het gezien en doorverteld.
Snap echt de 'big deal' niet, mensen houden nu eenmaal van roddelen en we doen het nagenoeg allemaal, het maakt ook niet dat je kennelijk 'belangrijk' of 'interessant' bent zoals sommige mensen dan als conclusie trekken, mensen kletsen gewoon graag zolang het maar niet over henzelf gaat.
Vaak denken mensen dat je erop kunt rekenen dat als je iets in vertrouwen tegen iemand verteld deze persoon het automatisch ook voor zichzelf zal houden, dit is meestal niet zo.
Ik ben een gruwelijke flapuit, over mezelf en over anderen, vooral als ik er een borrel ingiet, lekker slap ouwehoeren over alles en iedereen, maar het grootste gedeelte van wat mensen mij vertellen gaat het ene oor in en het andere oor uit en ik vermoed dat ook dat voor de meeste mensen zo werkt.
Want hoewel het erg leuk is om over andere mensen te kletsen echt interessante conversatie is het niet, gewoon bladiedieblabla, opvulling voor als je niet beters te melden hebt.
Het komt erop neer dat je, over dingen die je niet wil dat veel mensen weten, gewoon je mond houdt, zowel in het 'echte' leven als op het internet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:37

Irritant...
Bij bepaalde bekenden kijk ik wel eens wat diegene bezig houd, maar verder?
Nogal ziek om mensen daar mee te confronteren, zoals met dat zadel bijvoorbeeld... :=

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:50

Tegenwoordig worden meelezers erg veel besproken op bokt, krijg ik de indruk. Iedereen heeft ze denk ik wel, alleen bij de één maakt diegene zich bekend in het echte leven, en bij de ander blijft het bij stilzwijgen. Sja, ik kan er echt niet mee zitten hoor. Moeten ze lekker doen. Ik vertel hier echt niet meer dan IRL, kunnen ze lang zoeken naar nieuwtjes :D.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:12

Mayflower_ schreef:
Ik heb ook al jaren een meelezer, nou als hij er vrolijk van wordt prima. Heb mijn naam er al door veranderd maar hij heeft mij nog steeds gevonden. Sommige mensen hebben geen leven, echt niet. Ik laat ze maar lekker, ze hebben hunzelf te pakken. :D

Idem. Ik ben al zoooo lang lid en ze volgt me al zolang dat ik lid ben :')

Namen veranderen helpt alleen als je niet meer in je lieveling topics reageert , dus had ik even pech :')

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:10

Ik kwam erachter toen diegene wist dat ik een nieuwe pony had gekocht. Had ik hier vermeld (in mijn vaste topic), verder nog niet aan iemand anders. Dus toen kreeg ik op msn te horen: 'Heb je geld over? Goh je hebt ook weer een nieuwe pony gekocht. Was wel een duur beestje zag ik'. Had hij dus de pony al opgezocht op MP. Nou ja ik heb toen wel even gelachen. Hoe zielig. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:14

Heel vervelend, ik heb dit ook een tijd gehad. Geen persoonlijke dingen op internet zetten, meer kan je niet doen. Verder via PB.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:31

ik heb het ook gehad
overal waar ik op reageerde kreeg ik een pb van haar met een rot opmerking erin
erg jammer vind ik het
het is wel vanzelf weer gestopt gelukkig

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:43

Ik heb ook meelezers.. Hoe ik dat weet? Mensen weten soms iets wat ik hun absoluut niet verteld heb, maar wat ik wel op bokt heb gezet. Of ik krijg een pbtje met een quote van mezelf er in, dus iets wat ik in een topic heb gezet, met de vraag of dat op hun slaat :+ Als ik dan vraag hoe ze aan die quote komen, hebben ze dat toevallig gelezen. Toevallig lezen die mensen dan blijkbaar wel heel vaak toevallig iets van mij..

Neenee, ze lezen mij na, ze pluizen mijn berichten uit. Mijn beste vriendin doet het ook, maar ik ook bij haar. Ze woont een dik uur bij mij vandaan, we zien elkaar niet zo vaak als we zouden willen, en we hebben het beide druk. Dan is het gemakkelijk om even te kijken hoe een wedstrijd ging ofzo, dat zijn kleine dingen waar we elkaar niet speciaal voor bellen of pben. Dus wat dat betreft heb ik er geen moeite mee, we weten het ook van elkaar.

Maar de rest, nee ik vind het hartstikke onbeleefd. Laatst zag ik nog in een topic van een bokker die met mij in een hk topic zit, dat iemand haar hele geschiedenis uit had geplozen, en haar daarop terug ging pakken.. Zoek een normale hobby zeg!

Maar goed, helaas kunnen we er niks aan doen. Ik let gewoon goed op wat ik op internet zet (sowieso al, maar nu nog meer). Zo deed ik leuk mee in een dieettopicje,en kreeg ik van iemand een pb met een quote waarin ik zei dat ik lekker een reep chocola op had gegeten. Reactie erbij: Foei toch! Naaaaaah, ben je niet wijs ofzo? Had die bokker ook 'toevallig' gelezen.. Je kan mij meer wijsmaken..

Kortom, ik doe niet meer mee in het dieettopicje, is gelukkig ook niet meer nodig. :D En ik let heel goed op wat ik wel en niet zeg.. Zonde, maar het is nodig. Ik wil me niet aan die meelezers ergeren, dus dan maar even goed nadenken voor ik iets post.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 22:30

Ja, ik pas wel op wat ik op internet zet hoor, zoals ik al zei heb ik niet veel geheimen en praat alleen over koetjes en kalfjes bij wijze van, maar ik hoor viavia wel eens dingen terug. :) Ik vroeg me af of er wat tegen te doen is, maar niet dus. Ach, en het is verder niet een heel groot probleem in mijn geval hoor. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 09:33

ik heb een topic hier op bokt over mijn zakelijke beslommeringen :)

komt vorige week een personeelslid naar me toe dat ze ging googlen en dat topic vond :)

meiske heeft niks met paarden :D maar wel het hele topic doorgelezen

Wat je niet op de voorpagina van de telegraaf wil, moet je ook niet op bokt zetten!!!

ik weet zeker dat het zorgkantoor, het NZA, en andere spelers in mijn zakelijke beslommeringen absoluut meelezzen om de ontwikkelingen te volgen :D

en ik vind het goed :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:53

Mayflower_ schreef:
Ik kwam erachter toen diegene wist dat ik een nieuwe pony had gekocht. Had ik hier vermeld (in mijn vaste topic), verder nog niet aan iemand anders. Dus toen kreeg ik op msn te horen: 'Heb je geld over? Goh je hebt ook weer een nieuwe pony gekocht. Was wel een duur beestje zag ik'. Had hij dus de pony al opgezocht op MP. Nou ja ik heb toen wel even gelachen. Hoe zielig. :')

heel bekend :)

ik kreeg ook al een msn bericht met alweer een nieuw paard erbij en dan ook nog zo'n dure pfff

ik dacht ook die heeft een dikke duim en heeft er aan gezogen, tis een geweldig paard maar vreselijk duur neehh :9