de leen geld banner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:27

:D :o Je hebt gelijk, niet goed gelezen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:41

Volgens mij kan Bart er wel voor kiezen welke ads er wel of niet komen.
Bijvoorbeeld de seks gerelateerde zijn uitgeschakeld. Heeft ooit op FZ gestaat, daar meen ik het me van te herinneren. Ik vind die geldleen banner erg storend.

Tallie1979

Re: de leen geld banner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:50

Zo, dat is echt belachelijk duur zeg!! :oo 10 dagen 50 euries lenen kost je uiteindelijk ruim 32 euro extra.. :+ Plus de kosten van de smsjes die je verstuurd :+

Al die websites zijn zo te zien ook van dezelfde club.. Lekker louche zootje.. Ik vind het echt heel erg link dat bokt dit toestaat.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:53

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:56

Ik kijk nooit naar die ads, ze vallen me niet op en ik klik er nooit op :7 dus aan mij valt niets te verdienen :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:00

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:03

Tja ik ga het er ook niet aan uitgeven, maar erger me kapot aan die banner. Ik krijg ook echt ALLEEN MAAR die blauwe en rode banner van hun en een of andere 20 kilo afvallen banner verder niets. Blijkbaar ben ik een dom persoon met overgewicht. (Tja dom moet je toch wel zijn om 300 euro een maand te lenen met een RENTE van ruim 200 euro :')).

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:31

Ik zie ook alleen nog die leenbanners...... vrijwel niks anders meer..... echt zwaar irritant..

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:05

Ik vind dit gewoon onzettend vervelende banner, niet alleen het idee erachter, maar dat beweeg ik word er beetje gek van. Ik zie alleen nog deze banner en dan meestal gezellig boven en onderaan mijn scherm als het topic nogal leeg is |o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:14

valt me op (of lijkt dat?) dat deze banner ook nogal prominent (als in vaak) aanwezig is?
Waar zijn de paard gerelatieerde banners gebleven? Zie alleen maar die leen en die dieet banner

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:16

stef schreef:
valt me op (of lijkt dat?) dat deze banner ook nogal prominent (als in vaak) aanwezig is?
Waar zijn de paard gerelatieerde banners gebleven? Zie alleen maar die leen en die dieet banner

Uhu normaal krijg ik ook altijd banners die gerelateerd zijn aan het onderwerp van het topic waar je bent.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:10

Ik had niet gezien dat er over dit onderwerp al een topic geopend was dus wat ik vanmorgen in een eigen topic schreef, werd door de mod op slot gedaan. Toch wil ik mijn tekst niet zomaar laten verdwijnen, en post deze dan in het al bestaande topic nog een keer:Bokt en reclame.. hoever kun je gaan?

Ik post dit bericht op Forumzaken omdat ik in eerste instantie de forum-beheerders ermee wil aanspreken - mocht dit niet de juiste plek zijn dan is Mens en Maastchappij een goede tweede!

Welnu, een paar dagen geleden verscheen er in het nieuws een bericht over jongeren die o.a. door belgedrag in de financiële problemen zijn gekomen en er is inmiddels een campagne opgestart: "zonder cash ben je nergens".. De berichtgeving vind je via http://nos.nl/artikel/142977-campagne-o ... jeugd.html
Er zijn jongeren die schulden hebben variërend van een paar tientjes, enkele honderden euros tot en met het ergste geval van meer dan 20.000,- euro. Natuurlijk ontstaan die schulden niet alleen door belgedrag - er zijn talloze manieren waarop je tot over je oren in de problem kunt komen. Schulden hebben is niet fijn - jongeren hebben, buiten ingrijpen van ouders, weinig kansen om een schuld op te lossen. Het is crisistijd in de wereld - niet alleen jongeren maar ook ouderen kunnen - door welke oorzaken dan ook - in de problemen komen. Je baan kwijt, vaste lasten die omhoog schieten.. het is allemaal zo makkelijk niet meer.

Wat heeft Bokt hier mee te maken?
Sinds vandaag zie ik onder bijna ieder topic wat je opent een schreeuwende rood-gele banner tevoorschijn komen die roept dat je een bedrag van 50 tot 300 euro kunt lenen voor een beperkte periode: 10-30 dagen. . Nou.. niks mis mee hé? Ach, je zult maar tot het eind van de maand nét even 100 euro tekort komen en met een paar muisklikjes is dat dus snel opgelost. Tja........ maar dan de voorwaarden!! Tien dagen 100 euro lenen, betekent dat je na 10 dagen geen 100 euro, maar 157 euro moet terugbetalen. Een rente meer dan 50%! Dat noemt men woeker-rente.

Bokt is een gratis forum - voor zover er inkomsten zijn, zullen deze uit reclame moeten komen. Prima, geen probleem. Maar dit soort reclames? Deze vormen een potentieel gevaar voor mensen die niet zo sterk in de schoenen staan, mensen die de gevolgen niet kunnen overzien, mensen in problemen. Het is makkelijk genoeg om te zeggen "het is eigen verantwoordelijkheid", "niemand dwingt je".. maar toch: ik vraag me af of dit soort reclames - sociaal of ethisch gezien - niet nét een stapje te ver gaan en in principe mensen dik in de problemen kunnen brengen. De kat op het spek binden zeggen ze wel eens...

Ik stel hiermee dus aan de orde of Bokt hier niet verantwoordelijkheid zou moeten nemen en advertenties van loan-sharks zoals deze zou moeten weigeren ter bescherming van het lezerspubliek.
Ben benieuwd naar jullie mening!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:17

banner is er tegenwoordig ook in t groen en in t blauw....

Reactie van mods/beheer zou leuk zijn :j

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:19

Ik vind het ook een irritante banner, en dat is toch niet snel. Hij is er ook zo vaak, en echt overal. Ik werk zelf bij een financiële instelling, en dit mag geeneens meer van de AFM. Er moet altijd zo'n balk bijstaan van lenen kost geld en dergelijke. Hopelijk duurt het niet al te lang meer!

Edit: Ik heb hem nu gemeld bij Google, als meer mensen dat doen wordt het misschien sneller opgepakt. Dat kan door het uitroeptekentje rechtsonderin van de advertentie.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:31

@ Druppeltje - da's nou precies wat ik ook dacht.. leningverstrekkers zijn aan regels gebonden. Ik weet niet precies wat de zgn. wettelijke rente is op dit moment (meen rond de 8%) maar dit gaat werkelijk alle perken te buiten!
Afgezien van het feit dat dit een zeer irriterende banner is die hoe dan ook je scherm domineert, is het qua inhoud gewoon verwerpelijk en ik vind dat deze advertentie heel snel moet verdwijnen!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:31

Ook mijn tekst uit het topic van JannePauli maar even gekopieerd.
Tja...ik ben het hier helemaal mee eens!
Wel erg knullig dat óók onder dit topic reclame staat over dé lening.
De jeugd wordt veel te gemakkelijk in de gelegenheid gebracht om te lenen. Kijk maar om je heen. Hoeveel jeugd rijdt er niet op gloednieuwe scooters ed.
Als ze hiervoor hebben gewerkt, prima! Maar zoveel geld lenen als je 16 bent?
Laat de jeugd eerst gaan werken om geld te verdienen en dan uitgeven.
Het is natuurlijk ook een stukje opvoeding. Ze moeten ook leren beseffen dat het niet écht slim is om te lenen.
Dit geldt natuurlijk niet alleen voor de jeugd ;)
Reclamemogelijkheden te over lijkt me dus waarom geen ander onderwerp?

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:35

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:36

*Zet detective pet op* }>

Hmm, even snel wat 'onderzoek' gedaan.

MCV BV blijkt niet voor te komen in de 'family tree' (bedrijfstructuur) van Nordea Bank AB (grote scandinavische bank) waar zij claimen deel vanuit te maken - zie site banner (jaja, mijn bron: D&B - zeg maar de 'internationale KvK', waarin veel gegevens zijn terug te vinden).

En uhhhh, vond ook nog even snel:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1263904276

*Zet detective pet weer af*

:7

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:37

Zou iemand mij uit kunnen leggen wat ik moet doen nadat ik op het uitroeptekentje heb gedrukt :o

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:38

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:40

heey cool, nou is de ad. groen ipv rood :+
En is ook meteen een ander bedrijf :')

Goed, ik heb "gestemt"

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:44

ik vind m ook echt onwijs irritant >;)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:48

ikdoemaarwat schreef:
ik vind m ook echt onwijs irritant >;)

Meld hem bij de AFM en bij Google, des te eerder is hij weg :P

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:49

Bokt zal er wel een fijn bedrag mee verdienen om dit soort banners te plaatsen.
Misschien nodig om zo'n groot forum te kunnen blijven "sponsoren", maar ik blijf van mening dat voor dit soort banners helemaal moeten verdwijnen om nog meer geld problemen te voorkomen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:50

Schimmelig schreef:
*Zet detective pet op* }>

Hmm, even snel wat 'onderzoek' gedaan.

MCV BV blijkt niet voor te komen in de 'family tree' (bedrijfstructuur) van Nordea Bank AB (grote scandinavische bank) waar zij claimen deel vanuit te maken - zie site banner (jaja, mijn bron: D&B - zeg maar de 'internationale KvK', waarin veel gegevens zijn terug te vinden).

En uhhhh, vond ook nog even snel:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1263904276

*Zet detective pet weer af*

:7

Zooooo Schimmelig, da's een hele goede move! En nu maar hopen dat Bokt-beheer snel op z'n passen terugkomt. Pure oplichting dus!