veel vragen naar de prijs, maar ja, die werden allemaal weggehaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Oscar schreef:Het grote nadeel van het huidige EA is dat we nog steeds via de forumstructuur werken. Een nieuw EA is in aantocht, maar voorlopig moeten we het hier nog even mee doen.
Op een site als bijv. Marktplaats is het helemaal niet mogelijk om te reageren, daar moet alles via e-mail. Daar hebben volgens mij niet zoveel mensen problemen mee, ik denk dat het komt omdat we niet anders gewend zijn. Op Bokt is dat anders, daar zijn we gewend om op alles te kunnen reageren en EA is daar toch wat anders in.
Oscar schreef:Een aantal soorten reacties worden standaard verwijderd, bijv. "je hebt PB" etc. Dit zijn reacties die echt niets toevoegen aan een topic, de topicstarter ziet immers vast wel dat er een PB gestuurd is.
Er zijn dingen die wat lastiger liggen, bijv. de vraag naar een prijs. We hebben daarover gewikt en gewogen, de voors en tegens op een rijtje gezet, en uiteindelijk destijds besloten om dat via PB te laten gaan. Voornaamste redenen zijn geweest dat er veel Bokkers waren die zich hier aan stoorden, maar ook dat de topicstarter de prijs vast wel genoemd had in de openingspost als hij/zij deze bekend zou willen maken. Het verplicht in de openingspost noemen van de vraagprijs zou daar een alternatief voor zijn, maar ook dat heeft weer z'n tegens, dus hebben we uiteindelijk besloten om dat aan de topicstarter zelf over te laten.
Oscar schreef:Ik lees nu dat er ook klachten zijn over relevante reacties die verwijderd worden. Zolang deze aan de regels voldoen (dus niet verkoopbedervend, aanzet tot discussie geven etc.) zou dat eigenlijk niet zo mogen zijn.
Het EA-team heeft de laatste tijd flink wat veranderingen ondergaan en het zou kunnen zijn dat hierdoor wat verschillen in de manier van moderaten zijn ontstaan.
Ik ga dat in elk geval even bespreken met de andere EA-mods zodat we die lijn weer helemaal duidelijk krijgen
lifaya schreef:een week geleden ofzo had ik de vraag in een topic gesteld met welke reden de TS haar anderhalf jarige hengst (kruising) aanbood als dekhengst. Ook dat werd als offtopic gezien en dat terwijl het toch een behoorlijk ontopic en gerichte vraag is.
Kaisa schreef:Hmzzz, met de laatste 2 opmerkingen ben ik het niet eens
Het voorbeeld van Shattered is een heel goed voorbeeld van gebruik de 'stip' knop. Met alleen de vraag of jij ook meer informatie kan ontvangen voegt geen waarde toe aan een topic. Als de TS alleen meer informatie via PB wilt sturen, kun je zelf prima een PB sturen i.p.v. een vraag te stellen die geen toevoeging heeft
In het verhaal van ArabicQueen, is het aan de TS/verkoper (en zeker aan de koper) om aan te geven of er 'mankementen' zijn. Dat soort dingen aangeven als zijnde 3de partij is (IMO) zwart maken van de verkopende partij
Oscar schreef:1 keer is inderdaad genoeg. De rest kan via de bookmark-functie of via PB.
Over reacties op advertenties waarin een paard als 'niet goed' omschreven wordt, is al vaker een discussie gevoerd. Iemand biedt een paard aan, en vervolgens komt er een reactie van iemand die het paard zegt te kennen en aangeeft dat er iets mis is met het paard. Voor ons is dit ook een lastig punt, ook wij zien graag dat er eerlijk geadverteerd wordt.
Er zit wel een grote 'maar' aan: we willen niet dat iedereen maar kan roepen wat ie wil, dit kan als verkoopbedervend aangemerkt worden. Wij kunnen ook niet inschatten hoeveel waarde we aan zo'n reactie moeten hechten, evenals evt. kopers.
Je zou het ook om kunnen draaien: stel dat je zelf een paard adverteert en iemand roept dat er iets mis is met je paard terwijl dit niet klopt, dan wil je ook maar al te graag dat zo'n reactie verwijderd wordt