Reactie's verwijderd op EA door mods

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: Reactie's verwijderd op EA door mods

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:19

ik wist het ook niet, had een paardje op ea staan en wilde hem weggeven, maar dat hoeft niet in de advertentie te staan :n
veel vragen naar de prijs, maar ja, die werden allemaal weggehaald :+ heb carola toen ge pb't en kreeg keurig alle reakties via pb :j

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:23

Bedankt voor de tip.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:54

Oscar schreef:
Het grote nadeel van het huidige EA is dat we nog steeds via de forumstructuur werken. Een nieuw EA is in aantocht, maar voorlopig moeten we het hier nog even mee doen.
Op een site als bijv. Marktplaats is het helemaal niet mogelijk om te reageren, daar moet alles via e-mail. Daar hebben volgens mij niet zoveel mensen problemen mee, ik denk dat het komt omdat we niet anders gewend zijn. Op Bokt is dat anders, daar zijn we gewend om op alles te kunnen reageren en EA is daar toch wat anders in.

Het verschil is dan wel dat ik kan zien of er mensen geboden hebben, en dat gebeurd op EA nog al eens onzichtbaar..
Op marktplaats heb je vaak geen verzameltopics, maar wel een teller... als ik zie dat er 1800 vieuws zijn geweest en het ding is nog verkocht, dan haak ik ook af, of rijdt er heen na een afspraak.
Staan er vaak ook maar 1 produkt per advertentie tentoon...

Oscar schreef:
Een aantal soorten reacties worden standaard verwijderd, bijv. "je hebt PB" etc. Dit zijn reacties die echt niets toevoegen aan een topic, de topicstarter ziet immers vast wel dat er een PB gestuurd is.
Er zijn dingen die wat lastiger liggen, bijv. de vraag naar een prijs. We hebben daarover gewikt en gewogen, de voors en tegens op een rijtje gezet, en uiteindelijk destijds besloten om dat via PB te laten gaan. Voornaamste redenen zijn geweest dat er veel Bokkers waren die zich hier aan stoorden, maar ook dat de topicstarter de prijs vast wel genoemd had in de openingspost als hij/zij deze bekend zou willen maken. Het verplicht in de openingspost noemen van de vraagprijs zou daar een alternatief voor zijn, maar ook dat heeft weer z'n tegens, dus hebben we uiteindelijk besloten om dat aan de topicstarter zelf over te laten.

Het zijn niet alleen die posts die verwijderd worden, maar ook gerichter vragen, zoals eigen foto's, staat, gebruik, mankementen, etc...

Oscar schreef:
Ik lees nu dat er ook klachten zijn over relevante reacties die verwijderd worden. Zolang deze aan de regels voldoen (dus niet verkoopbedervend, aanzet tot discussie geven etc.) zou dat eigenlijk niet zo mogen zijn.
Het EA-team heeft de laatste tijd flink wat veranderingen ondergaan en het zou kunnen zijn dat hierdoor wat verschillen in de manier van moderaten zijn ontstaan.
Ik ga dat in elk geval even bespreken met de andere EA-mods zodat we die lijn weer helemaal duidelijk krijgen :)

Wat isd dan verkoop verdervend?
dat is ook weer zo breed en zo lang...
een hele poos terug een paard te koop: iemand (her)kende dat paard, had er belang bij maar stelde gerichte vragen... hups verwijderd met de standaard modopmerking.
en sommige vragen zijn echt geen oneliners... en toch verwijderd, en dat keer op keer.

helmaal perfect zal het niet worden, en kan me voorstellen dat tijdens het verwijderen ook per abuis 'goede' berichten worden verwijderd... maar het gebeurd iets te vaak dat ook goede berichten worden verwijderd door een overijverige mod.

zo loopt er nu ook een topic, wordt niet de waarheid verteld op de vragen die gesteld worden... en ik wil het topic niet verzieken... zal daar ook niet in reageren... maar ben van mening dat wanneer er een topic is en er gerichte vragen gesteld worden dit ook mogelijk moet zijn, opdat niemand voor verassingen komt te staan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:56

Ik erger me er ook zo erg aan :=
Ook als mensen zeggen dat de verkoopster een oplichter is wordt het verwijderd, lijkt mij toch fijn om te weten.

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 02:18

Als er in een bepaald topic tevaak oneliners worden verwijdert, is de openingspost niet volledig denk ik dan. Kan aan de TS dan niet gevraagd worden om de meer (vollediger) informatie te plaatsen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:23

een week geleden ofzo had ik de vraag in een topic gesteld met welke reden de TS haar anderhalf jarige hengst (kruising) aanbood als dekhengst. Ook dat werd als offtopic gezien en dat terwijl het toch een behoorlijk ontopic en gerichte vraag is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 14:51

lifaya schreef:
een week geleden ofzo had ik de vraag in een topic gesteld met welke reden de TS haar anderhalf jarige hengst (kruising) aanbood als dekhengst. Ook dat werd als offtopic gezien en dat terwijl het toch een behoorlijk ontopic en gerichte vraag is.

Mede doordat topic heb ik deze ook geopend. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:52

Ah vandaar :P vond dat toch wel een zeer apparte situatie

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:03

Nu ben ik toch wel pissig..

Iemand vraagt iets meer informatie aan in een EA topic, ik reageer dat ik ook wel geïnteresseerd ben en of ze mij ook wat extra informatie kan sturen.. Blijft de reactie boven mij staan en wordt die van mij verwijderd.. :\ Nee, dit vind ik niet leuk..

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:08

Ik vind dat ook vervelend ..

Vooral bv als je reageerd op een paard/pony wat te loop staat. Pony/paard ziet er leuk uit maar achterlijke lage prijs of zo iets en dan vraag bv iemand van waarom is hij/zij zo goedkoop. Die reacties worden ook verwijderd.

Of nog een vb een paard/pony word verkocht en jij kent toevallig het betreffende beest, je weet dat er dingen niet kloppen bv luchtzuigen, kreupellopen etc etc jij meld dit waarom TS dat dan neit heeft gemeld dan worden die reacties ook verwijderd omdat het niet ontopic is. Maar voor de volgende geinteresseerde zou het toch best handig zijn als je zoiets weet voordat je gaat kijken..?!?!

Zo kan ik nog meer dingen bedenken maar die weten jullie zelf ook wel denk ik.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:13

Hmzzz, met de laatste 2 opmerkingen ben ik het niet eens :n
Het voorbeeld van Shattered is een heel goed voorbeeld van gebruik de 'stip' knop. Met alleen de vraag of jij ook meer informatie kan ontvangen voegt geen waarde toe aan een topic. Als de TS alleen meer informatie via PB wilt sturen, kun je zelf prima een PB sturen i.p.v. een vraag te stellen die geen toevoeging heeft :j

In het verhaal van ArabicQueen, is het aan de TS/verkoper (en zeker aan de koper) om aan te geven of er 'mankementen' zijn. Dat soort dingen aangeven als zijnde 3de partij is (IMO) zwart maken van de verkopende partij ;)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:15

Kaisa schreef:
Hmzzz, met de laatste 2 opmerkingen ben ik het niet eens :n
Het voorbeeld van Shattered is een heel goed voorbeeld van gebruik de 'stip' knop. Met alleen de vraag of jij ook meer informatie kan ontvangen voegt geen waarde toe aan een topic. Als de TS alleen meer informatie via PB wilt sturen, kun je zelf prima een PB sturen i.p.v. een vraag te stellen die geen toevoeging heeft :j

In het verhaal van ArabicQueen, is het aan de TS/verkoper (en zeker aan de koper) om aan te geven of er 'mankementen' zijn. Dat soort dingen aangeven als zijnde 3de partij is (IMO) zwart maken van de verkopende partij ;)

Daar heb je wel gelijk in maar vooral bij een verkoop topic ,et grote bedragen zou ik dat soort belangrijke dingen wel graag willen weten.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:17

Jij moet niet voor de klant denken ;) Dat is iets wat veel mensen (en ik betrap me er zelf ook op hoor ;) ) voor iemand anders denken. Zo maak je mensen lui, de mens kan prima voor zich zelf denken :j
Tuurlijk vind ik dat een verkopende partij eerlijk moet zijn, maar een kopende partij heeft net zo'n verantwoordelijkheid ;)

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:19

Maar het doet toch niemand kwaad? Als je even om iets extra info vraagt? PB vind ik meteen zo persoonlijk.. Doe het liever zo..

Wat doet het nu kwaad? Wat heeft het voor nut om al die reacties weg te halen?

Kijk bij een topic waar 25 keer in staat "kun je mij wat meer info sturen?" dán kan ik mij voorstellen dat dat nogal irritant is, maar om in elk topic de reacties maar te verwijderen vind ik onnodig en bloedirritant.. :n

Ook ik ken een gevalletje waarin ik een paard tegenkwam dat nauwelijks nog op zijn benen kon staan, dat aangeboden werd als dressuurpaard voor een redelijk hoog bedrag.. Ook hier, reactie verwijderd..

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:28

Als 3de partij heb je niks te maken met de vraagprijs van een paard en heb je daar ook geen opmerkingen over te maken (IMO). Je hoeft over een vraagprijs van een paard pas daadwerkelijk wat te zeggen als je daadwerkelijk interesse hebt.

Of er nu 25x of 2x de vraag staat voor meer informatie maakt niet uit, 1x er om vragen is meer dan genoeg ;)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:34

1 keer is inderdaad genoeg. De rest kan via de bookmark-functie of via PB.

Over reacties op advertenties waarin een paard als 'niet goed' omschreven wordt, is al vaker een discussie gevoerd. Iemand biedt een paard aan, en vervolgens komt er een reactie van iemand die het paard zegt te kennen en aangeeft dat er iets mis is met het paard. Voor ons is dit ook een lastig punt, ook wij zien graag dat er eerlijk geadverteerd wordt.
Er zit wel een grote 'maar' aan: we willen niet dat iedereen maar kan roepen wat ie wil, dit kan als verkoopbedervend aangemerkt worden. Wij kunnen ook niet inschatten hoeveel waarde we aan zo'n reactie moeten hechten, evenals evt. kopers.
Je zou het ook om kunnen draaien: stel dat je zelf een paard adverteert en iemand roept dat er iets mis is met je paard terwijl dit niet klopt, dan wil je ook maar al te graag dat zo'n reactie verwijderd wordt ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:46

Maar waarom worden dan vragen verwijderd die weldegelijk relevant zijn in een topic?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:05

Zoals beloofd heb ik daar de laatste dagen extra op gelet, maar ik ben het tot nog toe niet tegengekomen. Als je een concreet voorbeeld hebt dan mag je altijd een PB sturen zodat we er naar kunnen kijken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 02:49

Oscar schreef:
1 keer is inderdaad genoeg. De rest kan via de bookmark-functie of via PB.

Over reacties op advertenties waarin een paard als 'niet goed' omschreven wordt, is al vaker een discussie gevoerd. Iemand biedt een paard aan, en vervolgens komt er een reactie van iemand die het paard zegt te kennen en aangeeft dat er iets mis is met het paard. Voor ons is dit ook een lastig punt, ook wij zien graag dat er eerlijk geadverteerd wordt.
Er zit wel een grote 'maar' aan: we willen niet dat iedereen maar kan roepen wat ie wil, dit kan als verkoopbedervend aangemerkt worden. Wij kunnen ook niet inschatten hoeveel waarde we aan zo'n reactie moeten hechten, evenals evt. kopers.
Je zou het ook om kunnen draaien: stel dat je zelf een paard adverteert en iemand roept dat er iets mis is met je paard terwijl dit niet klopt, dan wil je ook maar al te graag dat zo'n reactie verwijderd wordt ;)

ehm, ik niet.... want het gaat toch via PB verder, weet ik even uit ervaring.
Als ik een paard te koop zet met een filmpje (wat ik niet zou doen,ivm het tot in de treure bekijken van het filmpje tot men fouten ziet en dan roepen dat op 1.03 van het filmpje het linkeroor naar binnen klapte en puntje van de staart naar buiten) en iemand ziet iets ongewoons en stelt daar een vraag over, moet dat gewoon kunnen.
Net als dat iemand dat paard denkt te herkennen als een paard met een gebrek... als de verkoper dat kan ontkrachten is dat gelijk uit de wereld geholpen.
Het is wat anders als het dier en/of de verkoper geheel worden afgebrand...

vragen moet kunnen, ook kritische vragen.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 03:17

Ik lees veel topics 'voor de lol' zo ook verkoop topics van oa paarden. En hoewel ik bijna zeker weet dat ik het paard niet ga kopen ben ik soms ook geneigd om een vraag te stellen. Voor mij om een beter beeld te krijgen van dat paard, maar dan ook voor andere geïnteresseerden. Ja ik weet dat zij dezelfde vraag hadden kunnen stellen en mijn opmerking dus n.v.t. was.
Maar nou kwam ik laatst een topic tegen waar het verhaal bij mij gelijk tot vragen riep, die anderen dus ook stelden. Alleen waren de antwoorden daarvan makkelijk te vinden d.m.v. de zoekfunctie of alle berichten van ts.
Toen heb ik wèl een reactie geplaatst met twee links erin, die dus meer informatie gaven. Mijn reactie is blijven staan, de idiote discussie die daarop volgde is wel weggehaald.
Ik heb nog wel met de ts een bericht uitgewisseld of ze het erg vond dat ik verdere informatie had gegeven (antwoord was nee).

Maar zo kan het dus ook!

Wat ik me verder wel afvraag, soms zie je idd meerdere berichten onder elkaar met vraagprijs etc. Zolang ts de vraagprijs niet bekend heeft gemaakt of niet aangeeft dat dit via pb gaat, mag je daar toch naar vragen? Hoe weet je dan dat ts de vraagprijs dan niet naar de 1e pb't? Dan staat er in het topic nog niks...

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 03:23

Ik lees ook vaak op EA ,maar tot nu toe heb ik geen eerlijke handel kunnen doen via EA. Wat zp bespottelijk is, dat is dat helemaal kapotte paarden die ook nog half blind zijn als wereldpaarden worden aangeprezen in pb's. Ik was er bijna ingetrapt ook nog.