Jannepauli schreef:Hier zou het forumbeheer toch heel eenvoudig een regeltje kunnen toevoegen in de zin van "Denk erom, een mod kan door drukke werkzaamheden of afwezigheid niet altijd meteen reageren"
Dat is toch vanzelfsprekend?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jannepauli schreef:@ Odetteke: in dat geval schakelt de mod toch gewoon even om van aanwezig naar afwezig?
@ Mas: ogenblikkelijk reageren wordt toch ook niet altijd verwacht? Als er iets aan de hand is en een mod wordt daarop geattendeerd, dan zal toch eerst even gelezen moeten worden waar het over gaat, wie de eventuele aanstichters van het ongenoegen zijn?
Mas schreef:Jannepauli schreef:@ Odetteke: in dat geval schakelt de mod toch gewoon even om van aanwezig naar afwezig?
@ Mas: ogenblikkelijk reageren wordt toch ook niet altijd verwacht? Als er iets aan de hand is en een mod wordt daarop geattendeerd, dan zal toch eerst even gelezen moeten worden waar het over gaat, wie de eventuele aanstichters van het ongenoegen zijn?
Nee, dat wordt niet altijd verwacht. Maar ik heb het nu ook over brandjes/situaties waarin een topic meteen op slot of naar de MH moet, vanwege spammers of relaccounts. Wanneer iemand mij een pb stuurt als ik online sta terwijl ik in werkelijkheid even met de hond buiten loop oid dan kan ik in zo'n geval niet meteen ingrijpen, zelfs al sta ik dan op online.
Jannepauli schreef:Maar als jij met de hond gaat wandelen, doe je je huisdeur toch ook dicht? Waarom dan niet gewoon even je aan-/afwezigheidsknop omzetten?
Jannepauli schreef:Ik vind het eerlijk gezegd nogal merkwaardig als een MOD haar/zijn aanwezigheid niet kenbaar maakt door het aanwezigheidsknopje op 'niet zichtbaar' te zetten. Een mod heeft tenslotte een functie aangenomen en daar horen toch ook verplichtingen bij? Als je als mod niet aangesproken wil worden door posters, waarom wil je dan mod zijn?
Citaat:Als een mod even geen dienst heeft, okay - zet dan je knopje maar om. Maar ls je wel geacht wordt om op een bepaald moment een subforum in de gaten te houden, waarom zou je je dan verstoppen?
Jannepauli schreef:Ik vind het eerlijk gezegd nogal merkwaardig als een MOD haar/zijn aanwezigheid niet kenbaar maakt door het aanwezigheidsknopje op 'niet zichtbaar' te zetten. Een mod heeft tenslotte een functie aangenomen en daar horen toch ook verplichtingen bij? Als je als mod niet aangesproken wil worden door posters, waarom wil je dan mod zijn?
Bovendien veroorzaak je dan alleen maar extra werk voor andere teamleden - zoals hierboven al gezegd gaat een poster dan wel op zoek naar iemand die wel aanspreekbaar is en kan zo terecht komen bij een mod die wellicht voor het subforum helemaal niet aanspreekbaar is.
Als een mod even geen dienst heeft, okay - zet dan je knopje maar om. Maar ls je wel geacht wordt om op een bepaald moment een subforum in de gaten te houden, waarom zou je je dan verstoppen?
Oscar schreef:Shadow, volgens mij wordt er door de aanwezige mods wel regelmatig naar de temlijst gekeken. Ik probeer dat in elk geval wel te doen, alleen niet elke minuut of elke 10 minuten.
Gwen schreef:Het verschil met veel ander vrijwilligerswerk is dat het werk op een forum bijna niet te plannen is.
Citaat:Het is niet zo dat je een aantal uur per week naar je vrijwilligerswerk gaat, je daar 100% inzet en daarna klaar bent.