Aangifte doen om wat een andere bokker zegt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:02

edit: gemene opmerking. Maar ik vind het niet getuigen van behoorlijk niveau om te dreigen met aangifte

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:04

Petite schreef:
Nanne; mijn doel is om hier een discussie over te voeren over aangifte doen over uitspraken op bokt en hoe ver je dan gaat. Ik ben nu serieus bang om iets op bokt neer te zetten en of daar aangifte over wordt gedaan of niet.

de politie heeft echt wel wat beters te doen hoor. dit is niets geen bedreiging en diegene heeft ook geen poot om op te staan.
het heeft nog geeneens betrekking op haar.

Adil

Hoezo mag dat niet dan? Ik vind Joran ook niet bepaald de leukste gast van de wereld en een doodstraf zou ik hem ook gunnen.... :j

Equidea

Misschien is het een wat overdreven reactie, maar er zit wel een kern van waarheid in dat een hoop mensen hier een gebrek aan respect voor een ander hebben.

Vind het een goede zaak dat iemand voor zichzelf opkomt/ zich kan uiten (op welke manier dan ook), en dat ze dat doet op een manier die voor anderen misschien overdreven lijkt moet niet uitmaken. Iedereen is immers anders, en reageert ook anders.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 27-02-10 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:05

Ericprast, zou je je post willen wijzigen? :) Nu heb je de naam van desbetreffende bokker erin staan en ik wil niet dat dit topic daardoor gesloten wordt.

Nanne

Okay TS ;)

Ik vind zelf dat het niet kan om aangifte te doen over iets wat er gepost word op Bokt.
Tenzij het moet gaan om zware pesterijen, dan vind ik het wat anders en word het denk ik ook een stuk serieuzer genomen.

Een hele hoop dingen vallen nou eenmaal onder vrijheid van meningsuiting en dat is qua vervolging een heel grijs gebied en moeilijk te beoordelen of het wel of niet fout is..

Nikeyy

Voor degene die aangifte wil doen over die uitspraak: Get a life zou ik zeggen.
Zoek een hobby of zo in plaats van je van alles aan te trekken. Of misschien vandaag met het verkeerde been uit bed gestapt?

Ik durf wel te zeggen dat mensen die overwegen aangifte te doen over dit soort dingen, om één enkele uitspraak, staatsgevaarlijk zijn. Hoop dat diegene nooit in de politiek komt o.i.d. want dan zouden we allemaal in de bak belanden.
Laatst bijgewerkt door Nikeyy op 27-02-10 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:07

hoe vaak word er niet gezegt over dierenbeulen van mij mogen ze hetzelfde doen als dat ze met de dieren gedaan hebben .of nog erger... betekent niet dat zou doen...

dus ik vind het ook ietswat te ver gaan

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:07

Petite schreef:
Ericprast, zou je je post willen wijzigen? :) Nu heb je de naam van desbetreffende bokker erin staan en ik wil niet dat dit topic daardoor gesloten wordt.

Gedaan!

Vraag me overigens af of dat uitmaakt, want het is gemakkelijk genoeg terug te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Eirikur op 27-02-10 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:08

Equidea schreef:
Misschien is het een wat overdreven reactie, maar er zit wel een kern van waarheid in dat een hoop mensen hier een gebrek aan respect voor een ander hebben.

Vind het een goede zaak dat iemand voor zichzelf opkomt/ zich kan uiten (op welke manier dan ook), en dat ze dat doet op een manier die voor anderen misschien overdreven lijkt moet niet uitmaken. Iedereen is immers anders, en reageert ook anders.

dat heb je heel erg gelijk in, maar om met aangifte te dreigen vind ik ook weer wat, zeg gewoon dat je het niet leuk vind, de meeste bokkers houden dan wel op hoor, tenminste als ik een ander zijn ogen een ander zou kwetsen en die vind dat niet leuk, houd ik gewoon op!
en anders doe je een pbtje naar een mod!

Anoniem

Gelukkig is er iemand zo vriendelijk om Me te vertellen dat er een topic over mij is. Dan daarvoor.

|ik ben het met een par mensen hier eens. Ja er worden wel eens veel ergere dingen gezegd op bokt.
En dat gaat te ver.. Dit ging ook te ver.

Ik heb betreffende persoon eerst een pb gestuurd en om rectificatie gevraagd ...
en ik heb getemd om het weg te laten halen.

Ik ga dit ook Temmen, want ik geloof dat dit wat tegen de Boktregels is.

@Petite : dan heb ik bereikt wat ik wilde. Namelijk dat mensen nadenken over wat ze zeggen en geen uitspraken doen die bedreigend zijn.

Anoniem

gekvanfleur schreef:
Petite schreef:
Nanne; mijn doel is om hier een discussie over te voeren over aangifte doen over uitspraken op bokt en hoe ver je dan gaat. Ik ben nu serieus bang om iets op bokt neer te zetten en of daar aangifte over wordt gedaan of niet.

de politie heeft echt wel wat beters te doen hoor. dit is niets geen bedreiging en diegene heeft ook geen poot om op te staan.
het heeft nog geeneens betrekking op haar.

Oh ik ben er ook van overtuigd dat de politie hier niks mee doet. Maar gewoon het idéé dat er dus aangiftes gedaan kunnen worden over je tekst op internet omdat het diegene niet aanstaat. En nee dan heb ik het niet over daadwerkelijke bedreigingen of zware pesterijen dan is een aangifte wel op zijn plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:09

Als laatste reactie :
Ik heb eerst een paar keer rustig gereageerd, daar werd niet op gereageerd.

En , er zijn een aantal van dit soort aangiftes gedaan tegen geen stijl en daar is zeker wat mee gebeurd

Sunnda

Equidea schreef:

respect moet je verdienen.
en als je zo omgaat met wat een vreselijke zaak is voor nathalies ouders en bekenden... nee, mijn respect heeft hij niet.
stel je voor dat jouw kind is vermoord, en er is niet duidlijk hoe en wat en een of andere gek gaat telkens rare verhalen vertellen.
dat is een hel hoor.

Nanne

Nikeyy schreef:
Voor degene die aangifte wil doen over die uitspraak: Get a life zou ik zeggen.
Zoek een hobby of zo in plaats van je van alles aan te trekken. Of misschien vandaag met het verkeerde been uit bed gestapt?

Ik durf wel te zeggen dat mensen die overwegen aangifte te doen over dit soort dingen, om één enkele uitspraak, staatsgevaarlijk zijn. Hoop dat diegene nooit in de politiek komt o.i.d.

Zou jij mij kunnen uitleggen waarom die mensen staatsgevaarlijk zijn?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:10

MariekeB schreef:
Gelukkig is er iemand zo vriendelijk om Me te vertellen dat er een topic over mij is. Dan daarvoor.

|ik ben het met een par mensen hier eens. Ja er worden wel eens veel ergere dingen gezegd op bokt.
En dat gaat te ver.. Dit ging ook te ver.

Ik heb betreffende persoon eerst een pb gestuurd en om rectificatie gevraagd ...
en ik heb getemd om het weg te laten halen.

@Petite : dan heb ik bereikt wat ik wilde. Namelijk dat mensen nadenken over wat ze zeggen en geen uitspraken doen die bedreigend zijn.

hee mariekeB: esxuses misschien voor wat ik in het andere topic zei, maar het was meer in het algemeen!
maar ik vind dat je het ook op een andere manier kon zeggen, en nu heb je een heel gedoe om eigenlijk niets!
ga je nu echt aangifte doen?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:12

Persoonlijk vind ik het errug ver gaan om over zo'n opmerking aangifte te doen. Het is zeker geen doodsbedreiging, meer een mening.

Om eerlijk te zijn, ik vind de opmerking helemaal op zijn plaats.

Sunnda

MariekeB schreef:
Als laatste reactie :

En , er zijn een aantal van dit soort aangiftes gedaan tegen geen stijl en daar is zeker wat mee gebeurd

ik snap gewoon niet wat j er bedreigend aan vindt.
kun je dat misschien eerst uitleggen?
:)

Eirikur

MariekeB schreef:
Euhmm... tegen welke dan? Zoals TS aangeeft is het topic waarin jij schreef te overwegen aangifte te gaan doen slechts aanleiding voor haar geweest om een topic op [FZ] te openen met de vraag wat er in zijn algemeenheid gevonden wordt van 'aangifte doen over iets dat op Bokt geschreven wordt'. Het gaat dus niet alleen maar over jou.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:13

MariekeB schreef:
Als laatste reactie :

Jij wil iemand zijn/haar recht op vrijheid van meningsuiting wegnemen? Dat is nog veeeeel strafbaarder, schending van de grondwet...Ik denk dat mijn aangifte eerder aan zou komen...

Voor de rest vind ik dat de moordenaar van Theo van Gogh en van Pim Fotuyn, Joran v.d. Sloot en vele andere tuigkoppen de doodstraf verdienen :D

Urbanus

MariekeB schreef:
Als laatste reactie :

Ik denk eerlijk gezegd, dat je het tegendeel krijgt van wat je wilt. Namelijk dat je gehoord wordt, en dat mensen daadwerkelijk wat doen met jouw woorden. Je maakt jezelf belachelijk, in mijn ogen en in die van een hoop anderen.

Nee, met aangifte dreigen is niet de manier.

luxx

Vind het eerlijk gezegd hilarisch dat iemand zich zo druk maakt om uitspraken over uitschot dat hij of zij overweegt om naar de politie te gaan maar dat terzijde.
In Nederland is er sprake van vrijheid van meningsuiting, zo mag je tegen een agent zeggen 'ik vind u een banketstaaf', je mag niet zeggen 'u bent een banketstaaf'.
Dit is van dezelfde orde, er is niet gezegd 'hij moet dood', dus ik denk dat die aangifte niet erg ver komt.

marielle231

Tja er wordt zoveel gezegt, dat betekend niet direct dat ze het ook doen, dat is iets heel anders.
Ga voor de gezelligheid eens op fok kijken, daar is het tig malen erger dan de uitspraken die hier af en toe eens langkomen.

maar aangifte doen voor zo'n uitspraak, nee dat vind ik tever gaan :n

Nikeyy

Vind het behoorlijk gevaarlijk dat je over één uitspraak van iemand al aangifte wilt doen. Door dat soort fratsen komen onschuldige mensen in de cel in sommige delen van de wereld.

(Staatgevaarlijk is een persoonlijke uitspraak van mezelf, als ik vind dat iemand he-le-maal de plank misslaat. Dus bedoelde dat niet letterlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:14

MariekeB schreef:
Als laatste reactie :

Misschien was ze offline? Of heeft ze het niet gelezen omdat ze in andere topics leest?
Natuurlijk heb je een punt; je moet elkaar met respect behandelen. Maar een aangifte is iets heel zwaars (vind ik) en dat doe je wanneer een situatie bedreigend is. Wanneer er wordt gezegd; hij verdient de kogel is dat een mening. Wanneer ze zou zeggen; ik ga hem een kogel door zijn kop jagen is dat een bedreiging. Ik denk dat je goed moet lezen voordat je aangifte gaat doen over iets. En daarbij als je aangifte tegen iemand gaat doen vind ik dat niet netjes om zo openbaar te zeggen, dan kun je ook gewoon een PB sturen.

Dit topis is niet speciaal voor jou, maar naar aanleiding van jou. Want ik weet wel zeker dat er nog meer mensen rondlopen die aangiftes doen over wat er op internet gezegd wordt. Dus; wanneer ga je te ver?