Eline schreef:daarom zijn er de hoofdmods waar je altijd een klacht over een moderator neer kan leggen.
Maar wat als de betreffende mod nu zelf een hoofdmod is?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jannepauli schreef:De toelichting van Eline lijkt logisch. En toch.... ik zie vaak genoeg dat één poster de fout in gaat, vervolgens gaan daar mensen ( soms heel terecht) op reageren, en het eind van het liedje is een topic vol ruzie en sneren. Het gelijke monniken-gelijke kappen-principe gaat dan volgens mij niet meer op: er is één veroorzaker. Toch worden degenen die op het postgedrag van de veroorzaker reageren, óók afgestraft met een OW. Naar mijn mening moet in zo'n geval gekeken worden waar de worm in de appel zit.
Eline schreef:Wat betreft het topic op AR, de fora op Bokt zijn op dit moment per onderwerp ingedeeld. Soms levert dat situaties op als degene die je beschrijft, dat een topic op een bepaald forum thuishoort (voor het zoeken van diensten is EA-GZ in het leven geroepen) maar qua inhoud ook goed op een inhoudelijk forum zelf past. Dat zal bijvoorbeeld ook voor het aanbieden van karren of tuig het geval zijn, of het zoeken van een groom op Endurance, een dressuurzadel of dressuurhengst voor een dressuurmerrie op rijtechnisch. En dan loop je tegen een nadeel van fora aan: een topic kan maar op één plaats tegelijk staan, ook als het op meerdere plaatsen past. Om toch overzicht te houden, moet je dan een keuze maken - geen verplaatsen om het verplaatsen, maar verplaatsen om overzicht te behouden.
Unwritten schreef:Er is eerlijk een grijs gebied met modereren, wat Nuage ook aanhaalt, we kunnen niet de ene wel wat toestaan en de ander niet..
Wat wel is, dat er zeker naar de situatie gekeken wordt, wanneer een topic zichzelf reguleert, en dus zelf na een opvlieger, rustiger wordt, zal er geen moderatoropmerking verschijnen. Echter, wanneer er in de opvlieging aanspreekwaardige dingen staan, dan wordt er alsnog aangesproken, anders lijkt het een vrijbrief om de regels te overtreden.
tita schreef:Maar nee je mag alleen de wens van ts goedkeuren doe je dat niet en vermeld je dat een paar keer hup een OW