Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laura1589 schreef:Ik werk in de zorg, en die oude mensen hebben hoogstens last van dementie..... verder geen stoornissen hierYamcha, amen!
Een aantal vriendinnen van mij doen de PABO en dan hoor ik inderdaad zoveel verhalen over kinderen met ADHD, Asperger, ADD enzovoorts! Het lijkt wel een soort trend! Zelf ben ik werkzaam in de GGZ en ik zie dat de laatste jaren ook steeds meer patienten een labeltje met 'autisme (trekken)' hebben gekregen...
geerke schreef:ik zou het liever om willen draaien....ik verbaas mij af en toe waar mensen een topic over starten.
ik begrijp dat sommigen hun hart willen luchten,maar om nu alle vuile was buiten te hangen?
Ben dus ook niet verbaasd om de reacties van bepaalde posters.
Dat wil dus niet zegen dat ik het er mee eens ben dat iemand per direkt bestempeld word als zijn boarder-liner of manisch depressief....
Daphaan schreef:wel jammer dat mensen die echt gewoon huis-tuin-en-keuken psychologie kennen dan adviezen gaan geven als: "doe maar eens een ademhalingsoefening. Zal je goed doen. Zag ik laatst bij Oprah ook."
Ethelate schreef:Ja, vroeger had je 2 ADHD'ers op heel de school, nu minimaal per klasWaarbij 90% van de gevallen puur met opvoeding te maken heeft.
Citaat:ADHD door gebrek aan eiwitten in de hersenen
Dit blijkt uit een nieuwe studie gepresenteerd in het tijdschrift Journal of the American Medical Association. ADHD moet nu toch echt serieus genomen worden. Het blijkt dat delen van de hersenen van mensen met ADHD een gebrek tonen aan eiwitten die belangrijk zijn voor de dopaminehuishouding, schrijft C2W. Om dit probleem aan te pakken kunnen er medicijnen gegeven worden die het dopamineniveau verhoogen. Het feit dat drugsgebruik onder jongeren met ADHD hoger is dan gemiddeld is dus niet vreemd. Ook scholen moeten ervoor zorgen dat de lessen interessant en boeiend zijn voor kinderen met ADHD, zodat de kids met ADHD bij de les blijven. Veel ouders zullen nu opgelucht adem halen nu er een oorzaak is gevonden. Veel ouders met kinderen die ADHD krijgen namelijk vaak te horen dat ze hun kind beter moeten opvoeden en onder controle moeten houden, zo simpel is het dus helemaal niet.
Brainless schreef:Ethelate schreef:Ja, vroeger had je 2 ADHD'ers op heel de school, nu minimaal per klasWaarbij 90% van de gevallen puur met opvoeding te maken heeft.
Citaat:ADHD door gebrek aan eiwitten in de hersenen
Dit blijkt uit een nieuwe studie gepresenteerd in het tijdschrift Journal of the American Medical Association. ADHD moet nu toch echt serieus genomen worden. Het blijkt dat delen van de hersenen van mensen met ADHD een gebrek tonen aan eiwitten die belangrijk zijn voor de dopaminehuishouding, schrijft C2W. Om dit probleem aan te pakken kunnen er medicijnen gegeven worden die het dopamineniveau verhoogen. Het feit dat drugsgebruik onder jongeren met ADHD hoger is dan gemiddeld is dus niet vreemd. Ook scholen moeten ervoor zorgen dat de lessen interessant en boeiend zijn voor kinderen met ADHD, zodat de kids met ADHD bij de les blijven. Veel ouders zullen nu opgelucht adem halen nu er een oorzaak is gevonden. Veel ouders met kinderen die ADHD krijgen namelijk vaak te horen dat ze hun kind beter moeten opvoeden en onder controle moeten houden, zo simpel is het dus helemaal niet.
Heino schreef:Daphaan schreef:wel jammer dat mensen die echt gewoon huis-tuin-en-keuken psychologie kennen dan adviezen gaan geven als: "doe maar eens een ademhalingsoefening. Zal je goed doen. Zag ik laatst bij Oprah ook."
Oh dat vind ik niet eens zo gek omdat het een vrij simpele oefening is die je (als je hem goed uitvoert) heel goed kan werken
ShirleyM schreef:Ik ben van mezelf altijd best wel druk geweest (enhousiast noem ik het altijd) vervolgens was de eerste vraag die ze me stelde: "ben je weleens getest op ADHD?" Echt belachelijk! Ik heb geen ADHD ben gewoon aanwezig