Ik word er zo flauw van... foto's zeggen ook niet alles...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liindax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:03

Ik herken het
Ik heb het op marktplaats gehad, in de advertentie staat dat ze het wegdoen omdat ze de verkeerde maat hebben gekocht..
Dit zou best kunnen dat ze het niet meer kunnen ruilen etc
Je betaald er een redelijk berdag voor
En wat blijkt als Je het binnen krijgt het is gewoon al heel vaak gebruikt !
Ik denk dat mensen dit doen om er meer geld voor te krijgen
Veel mensen doen alles voor geld. Jammer !

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:11

Wat naar dat jullie dit al 3 x hebben moeten meemaken! Ikzelf ben altijd heeeeel erg eerlijk als ik iets verkoop en zeg ook alle negatieve dingen zodat ik geen boze mensen achter me aan heb :+ Ik ben zelf 2 x belazerd op mp, en 1 x iets gekreegen waar toch beschadegingen op zaten zonder te vermelden

1 e keer - Objectief gekocht voor camera, heb van te voren gevraagt of het op de digitale olympus e500 paste, die persoon zei dat die paste en dat ik me niet zorgen hoefde te maken. Guess What? Hij paste niet. Daar gaat mijn 50 euro.

2e keer - DS besteld, nooit gekregen, was niet de enige die misbruikt was door die persoon, naar die 80 euro kan ik voorlopig fluiten, is bijna een jaar geleden gebeurt, heb aangifte gedaan met andere slachtoffers maar politie doet er vrijwel niks mee.

3e keer - heb iets besteld hier op bokt, en er was niet bij vermeld dat er dingen kapot waren.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:00

Ik vind het jammer dat uitgerekend jij dit topic plaatst, ik heb namelijk de navy/summergreen dralon van je overgekocht voor veel..

dit was de advertentie:
Citaat:
Hallo

Dochterlief heeft deze deken gekocht alleen nu staat hij niet zo mooi op haar paarden vandaar de verkoop.

Merk : Eskadron.
Kleur : De aparte kleur Marine/summer green.
Maat : L = 195
Staat : Ik heb alleen gepast.
Vraagprijs : Bieden vanaf 65 euro.
Bieden tot maandagavond 22.00

[ img ]

veel plezier bij het bieden. :D

De staat waarin de deken verkeerde toen hij bij mij kwam was alles behalve nieuw te noemen. De deken was smerig aan de binnenkant, duidelijk al een aantal keren gewassen en zelfs gekrompen. Ik heb hierop naar je dochter toe gereageerd, zij deed er een beetje lacherig over en vertelde dat hij op haar 'smeerpoets' gelegen had. Ik heb hier verder geen probleem van gemaakt, tsjah jammer, maar dat risico loop je als je via een foto koopt. Maar als ik dan dit topic van jou zie, schiet me dat behoorlijk in het verkeerde keelgat!

Dus nee.. foto's lijken niet altijd op de werkelijkheid, maar verbeter de wereld, begint bij jezelf!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:06

ik heb ook zat op bokt gekocht, maar nooit problemen gehad, en alles zag er prima uit.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 16:07

@CalvinM : die deken is nooit gewassen,en heeft ook 1 X op haar paard gelegen, als er een dralon gereinigd moet worden gaat hij naar de stomerij. En daardoor kan die deken niet gekrompen zijn... hij is niet gewassen en niet naar de stomerij geweest, heeft op een dekenrek gehangen en was net zolang als de andere deken die ze nog heeft.

En als je foto's wilt zien van haar smeerpoets, die kan ik je mailen... dat paard wordt zelfs onder de deken nog smerig.
en had je dit ook via pb naar mij kunnen sturen...

Zover de eerlijkheid.

CalvinM

Re: Ik word er zo flauw van... foto's zeggen ook niet alles...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:17

Jij reageerde niet op pb's, je dochter beantwoorde ze telkens, dus ben uiteindelijk rechtstreeks met je dochter gaan pb'en.

Mijn paard van 1.58 met jouw dralon (niet gewassen bij mij op dat moment)
Afbeelding
Met mijn lavendel dralon (zelfde maat)
Afbeelding
zoek het verschil bij de kont op een paard van 1.58.....

De deken was duidelijk niet meer nieuw, die haartjes waren overal al samengeklonterd, zoals gebeurd bij vaak gebruik of gewassen zijn.

mezeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:18

Het plezier dat je hebt vooraf omdat je denkt iets moois gekocht te hebben is er dan wel heel snel af. Via MP heb ik al heel vaak gekocht en dat gaat bijna altijd goed maar bijv. een grotere aanschaf zoals een deken o.i.d. daarvoor zou ik toch ook zelf willen gaan kijken omdat dat best dure dingen zijn.
Pas ook een dekje gekocht in zgn. nieuwstaat maar dat zat niet een beetje onder de zwarte vegen (die er ook niet uitgingen met wassen) maar meer dan dat. Dan baal je. Ik zou het niet eens durven om iets op te sturen waarvan je zou kunnen verwachten dat het niet aan de verwachting voldoet. Ik heb zelf ook weleens dingen via MP verkocht en verstuurd, ik zit dan toch altijd wel wat gespannen te wachten op het mailtje dat het goed aangekomen is en naar tevredenheid was.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:37

het gaat off topic, maar ik wil heel even reageren op het dralon gebeuren. Nameijk de navy/sumergreen is van een veel oudere collectie dan de lavendel deken. De oudere collectie valt een stuk kleiner uit....mijn paard pastte daarvan 195 heel goed (L dus) terwijl dat sinds de nieuwere collecties veel te groot is, ze past nu een M

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:37

vervelend alane dat zoiets gebeurd maar snap ook niet zoals in je eerste bericht staat dat mensen het zover laten komen dat er een rechtzaak aan te pas komt :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:07

Ik heb het ook wel eens gehad, dat is het nadeel van internet verkoop.

Leanee schreef:
Als ik iets te koop aanbiedt dan stuur ik altijd nog extra detail foto's op als mensen geinteresseerd zijn, ik stuur een pb als het geld binnen is, als het product verstuurd is en vraag of zij ook een pb willen sturen als het ontvangen is. Wel had ik pas dat ik een aantal bitten te koop had en er 2 of 3 tegelijk wou versturen, heb wel even moeten dubbel checken of het goede bit naar de goede persoon ging :=
Gelukkig heb ik ook nog nooit verkeerd/slechte spullen ontvangen.

Ik probeer ook altijd zo veel mogelijk detail-foto's te maken en als er gevraagd word om meer dan maak ik ze ook. Zo kan je precies zien hoe het eruit ziet, dat vind ik wel zo eerlijk.

Wel heb ik ooit eens per ongeluk wat verkeerds verzonden, dit heb ik gelukkig nog prima kunnen oplossen. :)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:10

Ik ken het, pas nog meegemaakt hier :x
Ik kocht beugels die in perfecte staat waren, toen ze thuis kwamen waren ze alles behalve dat... er was zekfs aan gespijkerd !
Ik heb het na ontkennen van verkoopster het er maar bij gelaten, maar ben nu wel op mijn hoede....

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:11

Alane schreef:
Waarom kunnen mensen niet gewoon eerlijk zijn, en vertellen dat iets gebruikt, misbruikt, beschadigd is?
Zodat een ieder zelf kan bepalen of hij/zij dan toch wil kopen/ruilen of niet.

Dat is ook de reden dat ik niks durf te kopen :+ Ik heb gewoon geen zin in al die toestanden als het niet goed blijkt te zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:11

De reden zal zijn dat er dan weinig aan te verdienen valt :=

[edit] Zulke spullen heb ik trouwens ook en ik moet zeggen dat ik het lastig vind om er een goede vraagprijs voor te bedenken (met overleg is er altijd een mooie prijs voor te maken), maar om dan vertekende foto's te laten zien, nee :n

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:14

Ik ben ooit op de koffie gekomen na aankoop van een zadel.

Boom is zo gebroken als ik weet niet wat en dan geven ze de post de schuld :? Ja tuurlijk, zou ik ook doen :r

Maar goed, niet fijn opgelost helaas......

En ik heb ooit wel iets via MP gekocht wat ook in slechtere staat was dan aanvankelijk werd beweert, ach, ik betaal iig de hoofdprijs niet, dus zeur er ook nier over, maar baal op dat moment wel...... :o

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:16

Ik heb al veel dingen over bokt gekocht, en moet zeggen dat ik pas 2 keer iets heb gekocht wat tegenviel. Een longeersingel die een maat groter was dan verteld, en tussenringen voor de camera die dusdanig beschadigt waren dat ze niet te gebruiken waren.
De longeersingel heb ik zo gelaten en doorverkocht, tussenringen heb ik op gepb-t. Ze vertelde dat ze het niet wist, en dat ze het ook jammer vond dat het zo gegaan was. De prijs was achteraf ook te hoog, maar daar had ik zelf naar kunnen kijken. Verder ook totaal geen probleem van gemaakt, netjes opgelost vond ik. Excuses doen altijd al veel goed imo.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 01:32

Alja schreef:
vervelend alane dat zoiets gebeurd maar snap ook niet zoals in je eerste bericht staat dat mensen het zover laten komen dat er een rechtzaak aan te pas komt :o

Ik ook niet,heb de betreffende bokker de kans gegeven om het op te lossen, maar ze reageerd gewoon niet op de PB, en is wel aktief op bokt.

Ik heb in het verleden ook regelamtig iets gekocht/verkocht, en ook geheel probleemloos, maar dit... ... ... en dan ook nog zeggen: geruild is geruild. Zeker... weten van niet.... inmiddels een mod ingelicht, betreffende bokker verteld dat ze de spullen terug kan sturen, zo niet, dan helaas wederom een advocaat....
Dan moet hij ermaar aan verdienen, maar ben er klaar mee.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:41

CalvinM schreef:
De staat waarin de deken verkeerde toen hij bij mij kwam was alles behalve nieuw te noemen. De deken was smerig aan de binnenkant, duidelijk al een aantal keren gewassen en zelfs gekrompen. Ik heb hierop naar je dochter toe gereageerd, zij deed er een beetje lacherig over en vertelde dat hij op haar 'smeerpoets' gelegen had. Ik heb hier verder geen probleem van gemaakt, tsjah jammer, maar dat risico loop je als je via een foto koopt. Maar als ik dan dit topic van jou zie, schiet me dat behoorlijk in het verkeerde keelgat!

Dus nee.. foto's lijken niet altijd op de werkelijkheid, maar verbeter de wereld, begint bij jezelf!

Pijnlijk :')

lonnie schreef:
het gaat off topic, maar ik wil heel even reageren op het dralon gebeuren. Nameijk de navy/sumergreen is van een veel oudere collectie dan de lavendel deken. De oudere collectie valt een stuk kleiner uit....mijn paard pastte daarvan 195 heel goed (L dus) terwijl dat sinds de nieuwere collecties veel te groot is, ze past nu een M

Lijkt mij wel dat je ziet of een dralon gewassen is of niet

maar on-topic: klopt, ook via advertenties merk je maar weer wat voor rotlui er rond lopen >;)
Ik koop ook regelmatig wat via bokt, heb er ook regelmatig rotte appels tussen zitten... zo is de wereld helaas...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 01:55

@Babsie_Flash: ik wil hier toch nog 1 X op reageren, het geheel is anders geweest dan CalvinM hier doet voorkomen, ik kon dat niet eerder nalezen dan dat mijn dochter thuis was, en daar reageerd CalvinM enkel en alleen dat de deken aan de binnenkant stoffig was, dat hij er verder goed uitziet, en dat ze hem wel ging wassen. en dat icm :P smiley.
en dat wordt hier veranderd in smerig, gebruikt/verwassen.
En vraag me dan af waarom?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 03:01

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe met Marktplaats (met Bokt e.a. heb ik geen ervaring) alleen maar positieve ervaringen heb. Ik had een jas gekocht, voor een prikkie, zou flink beschadigd zijn (vlekken en zo), kwam aan in vrijwel nieuwstaat, wind en waterdicht en zo (ja, getest, is echt zo) en schoon. Alleen een paar ritsen van zakken waren kapot maar dat stond ook in de advertentie, en dat was het enige waaraan je merkte dat het een tweedehandsje was. Ben er al jaren heel gelukkig mee, heb nog nooit zo'n fijne jas gehad en dat voor 10 Euro. Ook eens een rijbroek gekocht, ook gebruikt (met kunstleren zitvlak). Kreeg ik ook keurig verpakt en in zo goed als nieuwstaat geleverd terwijl ook daar duidelijk bij stond dat het om een tweedehandjse ging. Er zijn dus ook mensen die hun spullen slechter aanprijzen dan ze zijn (waren verschillende verkopers).

Als wij dingen verkopen via internet brengen we het spul langs, of laten het ophalen. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Hoewel dat ook geen garanties geeft. Mijn vriend had eens een webcam (slechte kwaliteit, stond in de advertentie, 5 Euro vroeg hij ervoor) te koop en in de advertentie de specificaties vermeld. Kregen we later van de koper hele vervelende telefoontjes en brieven dat het ding van slechte kwaliteit was... Ja, dat hadden we erbij gezegd! We hebben niemand gedwongen dat ding te kopen zeg! Koper kwam hem ophalen en we wilden hem nog demonstreren ook, wilde koper niet.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:43

Ik heb ook via mp een dure neusriem van Stubben gekocht, fotootje erbij van het ding in nieuwstaat uiteraard, krijg me toch een afgeragd ding binnen, kon rechtstreeks de vuilnis in.

Ja, wat ik dan verwacht had van tweedehands? moest ik maar nieuw kopen... AAAARGHHHHH

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 01:15

Soms is het inderdaad erg vervelend als mensen je niet behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden. Ik verkoop/koop liever via bokt dan marktplaats. Bokt is toch wat 'vertrouwder'.
Heb eens een deken gekocht op mp, geadverteerd met maat 205. Nog geinformeerd naar scheurtjes, losse stiksel en kapotte sluitingen en was helemaal in orde. Krijg je vervolgens een deken met gebreken die maat 195 is... commentaar verkoopster: de vrouw van de winkel zei dat ie als een 205 viel en de rest had ze niet gezien. Moet je ook al een foto van het etiketje vragen? MP hoeft van mij niet meer hoor.
Op bokt zelden rare dingen gehad. Een keer een zadelhoes verzonden via brievenbuspost, die na veel pb's van betaling onderweg, is gestort en zal morgen geld overmaken, was de hoes zoekgeraakt. Vervolgens weken later, staat dezelfde hoes weer in een verkooptopic.
Zelf probeer ik zo eerlijk mogelijk te zijn, en het netjes en snel af te handelen. Laatst zelf nog geld teruggestort aan iemand, omdat ik op de betaling een ander merk zag staan als dat het produkt was. Om teleurstelling te voorkomen nog even contact gehad met koopster en in overleg geld teruggestort. Zo is iedereen toch blij? Zou ik zelf ook fijn vinden. Wat soms wat ergelijk is, is dat ze soms 10-15% bieden van de nieuwprijs (als dat al niet inclusief verzenden is), en nog lichtelijk gepikeerd zijn als je er niet op in wilt gaan. Maar ik vind het een fijne manier om een beetje op te ruimen en de winter door te komen als je niet kunt rijden ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:20

Ik spreek af en steek gelijk over, als het niet is wat ik ervan verwacht dan draai ik me om en ben ik weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:03

Ach andersom gebeurt ook helaas. Zo op de foto duidelijk en niet deugend product wat voor een niet wetende koper veel problemen kan opleveren. je stelt als geinteresseerde een paar kritische vragen of het klopt wat je ziet (Het mankemend) En dit wordt weggehaald door een moderator onder het mom van 'niet relevant'
Dus een eventuele potentiele koper mist die info.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:40

Klopt ja Chiqa, dat heb ik ook wel meegemaakt. Ik zie het persoonlijkheid veel liever dat de oneliners wel blijven staan op EA. Heel vaak worden de berichten al weggehaald voordat je kan zien wie wat gevraagd had, en vaak sturen die mensen dan niet alsnog een PM met de vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:43

Nou idd dan heb je vaal al zoiets van laat ook maar zitten, hoop alleen dat een ander dit wel gelezen heeft :) Ik begrijp niet dat bokt zich hiermee bemoeit als de discussie niet op een afzijkmodus staat maar gewoon informatief.