bulck schreef:Hetgeen mij in die discussies altijd stoort is de radicaliteit en vaak onzin die de wereld in gestuurd wordt. Vaak ook door mensen die zelf weining begrip hebben van de gewone beginselen van de dressuur. En dan vervolgens al wat verkeerd loopt willen laten vallen onder de noemer Ldr of Rollkur, dat dan als zondebok gemakkelijk te gebruiken is.
Verder wordt een andere mening, ook niet geapprecieerd en komt het er eigenlijk op aan om; ofwel te zwijgen en het topic te verlaten ofwel toch contextueel duidelijkheid te scheppen. Dat laatste is dan vaak gewoon wel tegen dovemansoren, maar toch.
Want altijd komt het in deze discussies neer op dat ene beeld de hoofd-halshouding, ipv het gehele plaatje te bekijken. Inzichtelijk te willen analyseren wat er gebeurt, oorzaak gevolg en welk doel er beoogt wordt. En vnl de paarden waar het echt goed op gebruikt wordt zijn al atleten en niet die basispaarden of jonge dieren aan het begin van hun opleiding. En daar zit het gevaar, de na-apers die snel snel iets willen afdwingen en een rollkur (of mss beter in dit geval ldr) bekijken als het ultieme doel, terwijl dat alles niet correct tot stand kan komen zonder een degelijke basisopleiding.
En verder is het gewoon ook de toon van berichten plaatsen, zeker als je een andere mening hebt medegedeeld. Dan komen ze aandraven met aannames op bvb je profiel (mijn geval dan leeftijd), zonder dat ze je ook maar van een kant kennen. Beschouwen ze gezien hun leeftijd zich meer capabel dan een ander (ook zo'n dooddoener, gezien kwaliteit primeert boven kwantiteit mijn inziens) en dan zegt het voor mij meestal al genoeg.
sorry maar deze inhoud doet hier niets ter zake, de discussie hier gaat om wangedrag en niet om de LDR /rollkur,daar is het andere topic juist voor

Ook ik heb in het begin gereageerd in het topic en zit nu elke dag vol verbazing te lezen

Ik ben het eens met slimmerik, sla eens een OW over dan, of geef er gewoon 2 of 3 voor de berichten die geplaatst zijn en volia de boosdoeners zijn even uit het topic verwijderd.....
het zijn idd een stuk of 3 a 4 personen en de rest die met het stroompje meegaat van de discussie
ik ben ook van mening dat je de oorzaak moet aanpakken en niet het gevolg ........
Feit is ook ,dat als arabesk een topic opent er daar idd gelijk een paar aasgieren naar toe getrokken worden en een rel veroorzaken
ik heb het nu meermalen zien gebeuren
Tuurlijk heeft arabesk een eigen mening,maar mee eens of niet, mensen moeten die wel respecteren en zulk wangedrag zou niet toegestaan moeten worden op bokt