Expres persoonlijk reageren zodat topics op slot gaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:45

KiWiKo schreef:
Arabesk schreef:
Ik heb in dat topic niet alle 6 pagina's gelezen, maar vooral vlak voor ie op slot ging was het overduidleijk dat er één heel irritant zat te doen.

Het is ook zo dat een tijd terug ik geen enkel topic meer kon openen over een gevoelig onderwerp, dan werd ik meteen persoonlijk aangevallen en wordt god mag weten wat er allemaal bijgesleept en ging zo'n topic dicht. Dan is het gewoon niet leuk meer.

ok....... knuppel in het hoenderhok........ Die ene die heel irritant zat te doen, die was zeker pro rk?

Uiteraard, anders was het geen discussie maar een bijeenkomst e :D

KiWiKo

Re: Expres persoonlijk reageren zodat topics op slot gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:46

maar waarom worden de anti Rk mensen die soortgelijk gedrag vertonen dan niet als irritant gezien?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:49

KiWiKo schreef:
maar waarom worden de anti Rk mensen die soortgelijk gedrag vertonen dan niet als irritant gezien?

Dat is perceptie...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:51

o ok :D dus als ik het goed begrijp zijn medestanders niet irritant en tegenstanders wel irritant?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:52

bulck schreef:
Hetgeen mij in die discussies altijd stoort is de radicaliteit en vaak onzin die de wereld in gestuurd wordt. Vaak ook door mensen die zelf weining begrip hebben van de gewone beginselen van de dressuur. En dan vervolgens al wat verkeerd loopt willen laten vallen onder de noemer Ldr of Rollkur, dat dan als zondebok gemakkelijk te gebruiken is.
Verder wordt een andere mening, ook niet geapprecieerd en komt het er eigenlijk op aan om; ofwel te zwijgen en het topic te verlaten ofwel toch contextueel duidelijkheid te scheppen. Dat laatste is dan vaak gewoon wel tegen dovemansoren, maar toch.
Want altijd komt het in deze discussies neer op dat ene beeld de hoofd-halshouding, ipv het gehele plaatje te bekijken. Inzichtelijk te willen analyseren wat er gebeurt, oorzaak gevolg en welk doel er beoogt wordt. En vnl de paarden waar het echt goed op gebruikt wordt zijn al atleten en niet die basispaarden of jonge dieren aan het begin van hun opleiding. En daar zit het gevaar, de na-apers die snel snel iets willen afdwingen en een rollkur (of mss beter in dit geval ldr) bekijken als het ultieme doel, terwijl dat alles niet correct tot stand kan komen zonder een degelijke basisopleiding.

En verder is het gewoon ook de toon van berichten plaatsen, zeker als je een andere mening hebt medegedeeld. Dan komen ze aandraven met aannames op bvb je profiel (mijn geval dan leeftijd), zonder dat ze je ook maar van een kant kennen. Beschouwen ze gezien hun leeftijd zich meer capabel dan een ander (ook zo'n dooddoener, gezien kwaliteit primeert boven kwantiteit mijn inziens) en dan zegt het voor mij meestal al genoeg.

sorry maar deze inhoud doet hier niets ter zake, de discussie hier gaat om wangedrag en niet om de LDR /rollkur,daar is het andere topic juist voor :j

Ook ik heb in het begin gereageerd in het topic en zit nu elke dag vol verbazing te lezen :oo
Ik ben het eens met slimmerik, sla eens een OW over dan, of geef er gewoon 2 of 3 voor de berichten die geplaatst zijn en volia de boosdoeners zijn even uit het topic verwijderd.....
het zijn idd een stuk of 3 a 4 personen en de rest die met het stroompje meegaat van de discussie

ik ben ook van mening dat je de oorzaak moet aanpakken en niet het gevolg ........

Feit is ook ,dat als arabesk een topic opent er daar idd gelijk een paar aasgieren naar toe getrokken worden en een rel veroorzaken
ik heb het nu meermalen zien gebeuren
Tuurlijk heeft arabesk een eigen mening,maar mee eens of niet, mensen moeten die wel respecteren en zulk wangedrag zou niet toegestaan moeten worden op bokt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:57

ikdoemaarwat schreef:
bulck schreef:
Hetgeen mij in die discussies altijd stoort is de radicaliteit en vaak onzin die de wereld in gestuurd wordt. Vaak ook door mensen die zelf weining begrip hebben van de gewone beginselen van de dressuur. En dan vervolgens al wat verkeerd loopt willen laten vallen onder de noemer Ldr of Rollkur, dat dan als zondebok gemakkelijk te gebruiken is.
Verder wordt een andere mening, ook niet geapprecieerd en komt het er eigenlijk op aan om; ofwel te zwijgen en het topic te verlaten ofwel toch contextueel duidelijkheid te scheppen. Dat laatste is dan vaak gewoon wel tegen dovemansoren, maar toch.
Want altijd komt het in deze discussies neer op dat ene beeld de hoofd-halshouding, ipv het gehele plaatje te bekijken. Inzichtelijk te willen analyseren wat er gebeurt, oorzaak gevolg en welk doel er beoogt wordt. En vnl de paarden waar het echt goed op gebruikt wordt zijn al atleten en niet die basispaarden of jonge dieren aan het begin van hun opleiding. En daar zit het gevaar, de na-apers die snel snel iets willen afdwingen en een rollkur (of mss beter in dit geval ldr) bekijken als het ultieme doel, terwijl dat alles niet correct tot stand kan komen zonder een degelijke basisopleiding.

En verder is het gewoon ook de toon van berichten plaatsen, zeker als je een andere mening hebt medegedeeld. Dan komen ze aandraven met aannames op bvb je profiel (mijn geval dan leeftijd), zonder dat ze je ook maar van een kant kennen. Beschouwen ze gezien hun leeftijd zich meer capabel dan een ander (ook zo'n dooddoener, gezien kwaliteit primeert boven kwantiteit mijn inziens) en dan zegt het voor mij meestal al genoeg.

sorry maar deze inhoud doet hier niets ter zake, de discussie hier gaat om wangedrag en niet om de LDR /rollkur,daar is het andere topic juist voor :j

Ook ik heb in het begin gereageerd in het topic en zit nu elke dag vol verbazing te lezen :oo
Ik ben het eens met slimmerik, sla eens een OW over dan, of geef er gewoon 2 of 3 voor de berichten die geplaatst zijn en volia de boosdoeners zijn even uit het topic verwijderd.....
het zijn idd een stuk of 3 a 4 personen en de rest die met het stroompje meegaat van de discussie

ik ben ook van mening dat je de oorzaak moet aanpakken en niet het gevolg ........

Feit is ook ,dat als arabesk een topic opent er daar idd gelijk een paar aasgieren naar toe getrokken worden en een rel veroorzaken
ik heb het nu meermalen zien gebeuren
Tuurlijk heeft arabesk een eigen mening,maar mee eens of niet, mensen moeten die wel respecteren en zulk wangedrag zou niet toegestaan moeten worden op bokt

Nee maar daar ontstaat de discussie door. Want al wat te diep, te kort, te bruut of wat dan ook gereden wordt, valt dan allemaal onder de noemer rollkur. En moet je als rollkur neutrale of pro, eerst altijd opnieuw duidelijkheid scheppen en dat wordt niet getolereerd.
Verder interesseert het mij weining wie een topic opent. En ja respect moet dan wel langs alle kanten komen en niet enkel wanneer het jouw met jouw mening uitkomt.
Laatst bijgewerkt door bulck op 09-02-10 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:01

klopt, bulck dat je het niet eens hoeft te zijn met elkaars meningen........
en iedereen mag zijn mening verkondigen ,tegenstander en voorstanders....
maar het moet wel op een normale manier gebeuren en dat gebeurd daar in het topic dus niet :n

en of het nou een voor of tegenstander is.....maar diegene die persoonlijk en grof worden moeten aangepakt worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:05

Karl66 schreef:
Het probleem is dat het nooit één of twee personen zijn die een topic verzieken. Dan is het gemakkelijk op te lossen door alleen die één of twee personen aan te spreken. Het probleem is dat vaak een groot deel van de posters in het topic mee gaat doen met persoonlijk gerichte berichten, met offtopic reacties etc. Het is altijd heel gemakkelijk om de schuld aan de andere partij te geven, zonder verder kritisch naar je eigen manier van reageren te kijken. Ook in het topic dat Arabesk aanhaalt, hebben we van heel veel verschillende bokkers berichten moeten verwijderen, niet van één of twee.

In plaats van 140 posts verwijderen bans uitdelen? :)*

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:07

KiWiKo schreef:
o ok :D dus als ik het goed begrijp zijn medestanders niet irritant en tegenstanders wel irritant?

ligt ook aan je perceptie ;)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:12

ilse86 schreef:
KiWiKo schreef:

ligt ook aan je perceptie ;)

Idd maar in deze discussie heeft kiwiko het wel gelijk. Als tegenstander, zal je op alle mogelijke manieren onderuit gehaald worden. Zogezegd te jong, of te weinig kennis, te onbezonnen, gebrek aan vorming, verkeerd ingeprent etc. En vaak zelfs in 1 post.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:16

dat is ook wel waar. maar het draait niet echt meer om het horen val elkaars meningen, lijkt het wel. eigen meningen doordouwen is prio 1. in het begin gaat het netjes, maar daarna wordt het steeds grimmiger. dat kan gebeuren in het heetst van de strijd. keur het overigens niet goed, hoor.
Maar het lijkt wel of men elkaar probeert te 'bekeren'. Dat gaat toch niet gebeuren.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:21

ilse86 schreef:
dat is ook wel waar. maar het draait niet echt meer om het horen val elkaars meningen, lijkt het wel. eigen meningen doordouwen is prio 1. in het begin gaat het netjes, maar daarna wordt het steeds grimmiger. dat kan gebeuren in het heetst van de strijd. keur het overigens niet goed, hoor.
Maar het lijkt wel of men elkaar probeert te 'bekeren'. Dat gaat toch niet gebeuren.

Dat bedoel ik dus met dat radicaal zijn. Als je rollkur bvb niet afkeurt, word je zonder boe of ba, in dat vakje pro's gezet en ben je dus een paardenhater etc.

Het is niet zwart of wit, het is niet pro of contra.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:38

Daar gaat het hier allemaal niet over. Het gaat erom dat mensen welbewust op de persoon spelen en dat de straffen niet zwaar genoeg zijn. Ze accepteren de straf met plezier.

Arabesk, hoe erg sommigen haar ook haten, speelt nooit op de persoon omdat ze slim genoeg is dat niet te doen. Het zou haar tegenstanders sieren als ze met argumenten komen in plaats van met het gebruikelijke "ja maar jij plaatste ooit een filmpje en dat was stom dus ben je nu ook stom".

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:45

vind zelf op de persoon spelen wel vrij laag. maar daarentegen vind ik dat je iemand best aan mag spreken op z'n gedrag. helaas wordt dat ook vaak als op de persoon spelen beschouwd.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:47

ilse86 schreef:
vind zelf op de persoon spelen wel vrij laag. maar daarentegen vind ik dat je iemand best aan mag spreken op z'n gedrag. helaas wordt dat ook vaak als op de persoon spelen beschouwd.

Dat is ook weer zo. Ach ja het blijft maar een forum e, een getypt woord komt vaker heel anders over dan een gesproken woord.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:48

Maar als iedereen nou de posts die persoonlijk / aanvallend en off topic zijn negeert en op die posts temt, dan is het voor de "rel schoppers" niet leuk meer.
Wanneer mensen toch "happen" hebben de relschoppers plezier en krijgen ook de andere een sturende PB of OW. Soms is het dus beter niet te reageren.

De posts waar op getemt wordt worden in eerste instantie verwijderd als ze niet ok zijn. Vervolgens bespreken de mods een eventuele sanctie. Dit om te voorkomen dat mensen weer op zo'n post gaan reageren.
Sancties worden altijd door meerdere mods bepaald, niet iedereen is de hele dag online, dus dat gebeurd niet a la minute. Daar gaat soms wat tijd overheen. Heb je wel gelijk een sanctie aan je broek, betekend dat gewoon dat er een hoop mods tegelijk aanwezig waren.
Of en wat voor sancties er genomen worden blijft tussen de mods en de gebruiker.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:50

Saffier schreef:
Maar als iedereen nou de posts die persoonlijk / aanvallend en off topic zijn negeert en op die posts temt, dan is het voor de "rel schoppers" niet leuk meer.
Wanneer mensen toch "happen" hebben de relschoppers plezier en krijgen ook de andere een sturende PB of OW. Soms is het dus beter niet te reageren.

De posts waar op getemt wordt worden in eerste instantie verwijderd als ze niet ok zijn. Vervolgens bespreken de mods een eventuele sanctie. Dit om te voorkomen dat mensen weer op zo'n post gaan reageren.
Sancties worden altijd door meerdere mods bepaald, niet iedereen is de hele dag online, dus dat gebeurd niet a la minute. Daar gaat soms wat tijd overheen. Heb je wel gelijk een sanctie aan je broek, betekend dat gewoon dat er een hoop mods tegelijk aanwezig waren.
Of en wat voor sancties er genomen worden blijft tussen de mods en de gebruiker.

En dat is nou juist jammer... Als je direct kunt ingrijpen, loop je het risico ook niet dat het hele topic wordt verziekt. Maar ik snap ook heel goed dat dat niet haalbaar is.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:02

Ach sorry maar dat Mod team werkt echt niet heb ondertussen al zeker naar 4 mods een probleem (ondertussen ook al gedateerd)doorgestuurd en nooit iets op teruggekregen.

Maar overlaatst dan wel een pb, dat ik meer quotes in een bericht moet steken ipv per bericht te quoten. En dan hebben ze dat aangepast, maar zijn er tussen de twee becommentarieerde quotes bvb x-aantal minuten tussengeweest. En dan wil ik dat best wel doen, maar in de toekomst quoten lijkt me moeilijk... ook al komt dat de lay-out mss ten goede.
En dan wederom stuur ik men eerder klacht (ja inmiddels opgeslagen) en hoor je niets meer...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:12

KiWiKo schreef:

Deze post vind ik nu weer jammer want het gaat helemaal niet over voor- en tegenstanders.
Het gaat vooral om een iemand die het leuk vindt om telkens one-liners te plaatsen die niet over het onderwerp gingen maar vooral over bepaalde personen en waar vooral toen het net begon verschillende mensen nog op reageerde.

Voor wat betreft die 140 posten, het lijkt me eenvoudiger om die mensen een ow te geven dan om al die posten te verwijderen.
Laat maar lekker staan met een duidelijke modwaarschuwing.

Jammer eigenlijk dat ze zijn weggehaald want nu gaan een hoop mensen dingen verzinnen waar het volgens hun blijkbaar over gaat terwijl dat helemaal niet het geval is.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:18

ThePast03 schreef:
KiWiKo schreef:

Deze post vind ik nu weer jammer want het gaat helemaal niet over voor- en tegenstanders.
Het gaat vooral om een iemand die het leuk vindt om telkens one-liners te plaatsen die niet over het onderwerp gingen maar vooral over bepaalde personen en waar vooral toen het net begon verschillende mensen nog op reageerde.

Voor wat betreft die 140 posten, het lijkt me eenvoudiger om die mensen een ow te geven dan om al die posten te verwijderen.
Laat maar lekker staan met een duidelijke modwaarschuwing.

Jammer eigenlijk dat ze zijn weggehaald want nu gaan een hoop mensen dingen verzinnen waar het volgens hun blijkbaar over gaat terwijl dat helemaal niet het geval is.

Tja toch gaat het in die discussie wel over voor- en tegenstanders. Anders was er geen discussie. In dat topic stonk het wel van de hypocrisie door bepaalde posters, en ja dan verliezen die de geloofwaardigheid als mensen een check doen (paardenwereld is niet zo groot)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:20

bulck schreef:
Idd maar in deze discussie heeft kiwiko het wel gelijk. Als tegenstander, zal je op alle mogelijke manieren onderuit gehaald worden. Zogezegd te jong, of te weinig kennis, te onbezonnen, gebrek aan vorming, verkeerd ingeprent etc. En vaak zelfs in 1 post.

Het is altijd irritant als mensen reageren zonder argumenten.
Als iemand op Bokt ook maar enige kritische nooit over het rijden of trainen van een bekende ruiter/amazone durft te plaatsen krijg je een hoop posten waar geen argumenten in staan maar dingen als: als je zelf niet op dat niveau rijdt kan je er niet over oordelen, je bent een schaap omdat je blijkbaar achter een hetze aanrent, je baseert je mening alleen op foto's/filmpjes en inderdaad de dingen die jij al noemt.

Gelukkig is dat alleen maar irritant en kun je daar gewoon met argumenten op antwoorden.
Maar dat is niet eens waar dit over gaat. Dit gaat over iemand die gewoon zat te zieken, niets meer en niets minder en blijkbaar is diegene wel de druppel geweest om het topic (tijdelijk, het is weer open) te sluiten want het gebeurde na de akties van diegene.
Nadat het open is gegaan is diegene vrolijk weer verder gegaan, alleen was iedereen toen gelukkig zo verstandig om het compleet te negeren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:24

bulck schreef:
Tja toch gaat het in die discussie wel over voor- en tegenstanders. Anders was er geen discussie. In dat topic stonk het wel van de hypocrisie door bepaalde posters, en ja dan verliezen die de geloofwaardigheid als mensen een check doen (paardenwereld is niet zo groot)

Nu ga je weer op de persoon spelen en dat is niet nodig.
Je hebt duidelijk de posten waar het over ging niet meegekregen. Dat was geen discussie, dat was gewoon bewust zieken.

Over geloofwaardigheid kan je een aparte discussie starten. Ik zag in discussie mensen beweringen doen waarvan ik persoonlijk weet dat ze absoluut niet kloppen, dat vind ik hypocrieter dan iemand die zelf toegeeft in het verleden de fout in gegaan te zijn. (om maar een voorbeeld te noemen).
Je kan altijd met argumenten discusseren zonder op de persoon te spelen of dooddoeners te gebruiken als "doe het eerst zelf eens beter" en al die andere die gebruikt worden, dat is namelijk ook geen discusseren. Dan neem je je discussiepartner niet eens serieus.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:32

Ik vind Kiwiko, ThePast03 en Arabesk stom omdat ze het altijd beter weten............mag niet dus.

MAAR als ik schrijf Kiwiko, ThePast03 en Arabesk vind ik kanjers want ze weten veel van paarden.....mag wel.

Jaja, flauw ik weet het. Ik ben meer een lezer dan een reageerder maar wil nu wel kwijt dat ik het onwijs k*t vind dat na tig pagina's lezen (ja ik lees áltijd een heel topic door), het topic gesloten wordt. Vooral in topics waar ik zelf geen of weinig ervaring mee heb, probeer ik dus door al die meningen en wijsheden een eigen beeld te vormen, wil je dan een vraag of beeld neerzetten is het ondertussen gesloten. Frustrerend!!!

Door de uitleg van Mod begrijp ik heus wel waarom het sluiten gebeurd, toch hoop ik dat er ooit een andere oplossing voor komt. Ben geen ITér, weet dus niet of het te realiseren is, maar dat degene die relt niet meer in een topic kan reageren, zou het handigst zijn. Dan heeft degene de frustratie en niet onschuldige :7 bokkers, zoals ik O:) !

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:36

Saffier schreef:

Maar wees eens eerlijk, gaat dat ooit gaan gebeuren? Ik zou die dag graag meemaken, maar ik geloof er niet in.
Als er vanuit het team ook naar deze gedachte gaat gehandelt worden, dan denk ik niet dat er iets zal veranderen.

Aan de andere kant, ik snap best dat men niet zomaar met dubbele OW of directe bans kan gaan zwaaien. Er word nu soms al gezegd dat mods niet altijd objectief zijn, als er geen eenduidig systeem meer gaat bestaan is het hek voor de 'tegenstanders' helemaal van de dam.

Moeilijke kwestie, maar wel iets waar actief aan een oplossing moet gewerkt worden, vind ik.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:48

pri_lady schreef:
Ik vind Kiwiko, [*olduser*] en Arabesk stom omdat ze het altijd beter weten............mag niet dus.

MAAR als ik schrijf Kiwiko, [*olduser*] en Arabesk vind ik kanjers want ze weten veel van paarden.....mag wel.!

Het is allebei compleet offtopic in een topic over een rijstijl. Daar gaat het namelijk niet over wat bokkers van bepaalde users vinden. ;)
Beiden mag dus niet.