Ook maar gaan paardrijden (poging 2 :) )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Re: Ook maar gaan paardrijden (poging 2 :) )

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:58

Bevalt het witte paard een beetje?
Leuk om te horen dat het goed gaat.
Is springen ook waar je ambitie ligt? Of gewoon alleen rondhobbelen? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:06

Hey Henk, welkom!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:06

HENK! je bent er weer!
Was je geschrokken van ons?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:10

henk22 schreef:
Ik ga ervan uit dat ik een natuurtalent ben dus ben waarschijnlijk binnen notime een pro :)

Aangezien ik er ook een beetje pro wil uitzien vraag ik me af of er nog ergens op internet winkels zijn waar je een beetje spullen voor mannen kan kopen?

Bij Epplejeck hebben ze veel voor mannen!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:12

Je heel veel!!

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:14

Leuk hoor een jongen die paard rijdt.
Kreeg het bij me ex echt niet voor mekaar :P

henk22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 01:17

Misschien wil ik later wel gaan springen. Ik wil nu eerst gewoon leren paardrijden. Dus het zal nog even rondhobbelen blijven :) . Ik boek al wel vooruitgang, maar ik weet niet hoe snel je dan al een beetje normaal kan rijden en eens wat gaan springen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:18

Dat hangt ervanaf of je bang bent of niet.. En hoeveel balans je zegmaar al hebt..

henk22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 01:20

Bang ben ik niet. Balans moet ik nog wat aan werken voor het rechtop zitten, maar met springen schijn je toch naar voren te zitten :)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:21

ja maar het is heel belangrijk dat je de druk goed verdeeld en met je paard leert mee te gaan.. Je moet zegmaar wel een redelijke basishouding hebben zodat je je paard kunt "voelen"..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:24

Springen is pas iets voor het later stadium, ga eerst lekker leren zittten en vertrouwen, dan komt de rest vanzelf!

henk22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 01:25

Hmm ik denk dat ik gewoon dan maar nog even doorga met het leren van de basis :) . Ik snap gelukkig dat ik niet na 2x al kan paardrijden. Degene van wie ik les krijg zei dat ze er al genoeg had gehad die dachten dat ze na 3 lessen wel konden paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:26

henk22 schreef:
Hmm ik denk dat ik gewoon dan maar nog even doorga met het leren van de basis :) . Ik snap gelukkig dat ik niet na 2x al kan paardrijden. Degene van wie ik les krijg zei dat ze er al genoeg had gehad die dachten dat ze na 3 lessen wel konden paardrijden

Haha, nee zo werkt het niet helaas ;)
Maar het komt allemaal, stapje voor stapje :)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:28

hahaha ja henk.. stap voor stap word je vast een topruiter!

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:39

henk22 schreef:

Haha, ik dacht dat jij degene was die zei een natuurtalentje te zijn en binnen no time pro?
Of is jouw no-time een iets breder begrip dan het mijne? :P

henk22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 18:06

Ik ben ook een natuurtalent :D

Alleen bij mij is in no time niet na al 2 lessen helaas. Ik heb wel wat tijd nodig om alle adviezen die ik krijg goed te filteren en te verwerken om een supergoede pro te worden. En dan ben ik wel pas pro in normaal paardrijden natuurlijk :) . Springen heb ik dan ook nog even wat tijd voor nodig.

henk22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 22:06

Even een update. Waar ik les heb is het enorm druk en het weer wil ook niet echt meewerken dus heb afgelopen week geen les gehad |(

Nu heb ik donderdag wel weer les maar voor de weken erna hebben ze mijn lestijd aan iemand anders gegeven en nu heb ik dus geen lestijd meer voor volgende week. :(

Lekker begin dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:00

henk22 schreef:
Even een update. Waar ik les heb is het enorm druk en het weer wil ook niet echt meewerken dus heb afgelopen week geen les gehad |(

Nu heb ik donderdag wel weer les maar voor de weken erna hebben ze mijn lestijd aan iemand anders gegeven en nu heb ik dus geen lestijd meer voor volgende week. :(

Lekker begin dus

Dat is klote Henk!

henk22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 22:42

Gelukkig is er weer volop ruimte dus meteen maar even paar keer 2x in de week les laten plannen. Vorige week ook voor het eerst buiten les gehad. Is toch een stuk leuker dan binnen.

Gaat opzich ook erg goed. Niet meer aan lijntjes enzo en licht rijden gaat ook steeds beter. Alleen op het buitenbeen rijden is nog aardig op de gok. (ik weet ook niet hoe het officieel heet :) ) Maar moet allemaal wel goed komen zo met een berg lessen voor de boeg.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:44

Wat leuk dat je er nog steeds plezier in hebt en dat het beter gaat :D
Vindt je vriendin het een beetje leuk om je te zien rijden? :P

Coenani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 00:01

henk22 schreef:
Omdat gister mijn topic meteen werd overgenomen door hordes hitsige vrouwen nu nog maar een poging :)

Na lange tijd ga ik donderdag mijn eerste rijles hebben. Ik heb in mijn hele leven wel 2x echt op een paard gezeten dus ik kan er nog helemaal geen zak van.

Vandaag maar eens kleren wezen kopen om in ieder geval er een beetje als een paardmeneer eruit te zien. Dat is nog knap lastig voor mannen zeg. Is haast niks te krijgen.

Zogezegd dus donderdag mijn eerste rijles. We zullen wel zien wat het wordt :D

Henk snap je helemaal al rij ik al paard sinds mijn 10 ofzo of 12e maar ga maar eens een paarde broek kopen als jongen! VERSCHIKKELIJK dingen zitten trouwens altijd bagger en te strak bij de je weet wel :P
veel succes en luister niet te veel naar vrouwen snappen toch niet ;)

laterss

henk22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 00:25

Ik heb niet echt een probleem met een paardenbroek kopen. Vind het niet echt genant ofzo :) . Is alleen beetje erg weinig keus voor ons.

Vriendin is op vakantie dus die kan straks mijn vorderingen bekijken en trots op me zijn. hahaha

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 01:34

Coenani schreef:
henk22 schreef:
Omdat gister mijn topic meteen werd overgenomen door hordes hitsige vrouwen nu nog maar een poging :)

Na lange tijd ga ik donderdag mijn eerste rijles hebben. Ik heb in mijn hele leven wel 2x echt op een paard gezeten dus ik kan er nog helemaal geen zak van.

Vandaag maar eens kleren wezen kopen om in ieder geval er een beetje als een paardmeneer eruit te zien. Dat is nog knap lastig voor mannen zeg. Is haast niks te krijgen.

Zogezegd dus donderdag mijn eerste rijles. We zullen wel zien wat het wordt :D

Henk snap je helemaal al rij ik al paard sinds mijn 10 ofzo of 12e maar ga maar eens een paarde broek kopen als jongen! VERSCHIKKELIJK dingen zitten trouwens altijd bagger en te strak bij de je weet wel :P
veel succes en luister niet te veel naar vrouwen snappen toch niet ;)

laterss

SORRY!!!

:( |( :x 8)7 _-:( -:(-

Zoekt ban knop voor Coenani ^)

Heey Henk,
Wanneer krijgen we foto's :P ;) ;) ;)

Coenani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:28

haha dacht al dat ik zo'n opmerking terug ging krijgen :P
en @henk22 bedoel ook dat er bijna geen keuze is.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:31

stunning schreef:
Welkom!
Hoe heeft je vriendin je zover gekregen dat je gaat leren paardrijden? :D. Dat moet ik dan ook eens proberen bij mijn vriend :P.

als uw vriend overstag is gegaan, laat dan weten hoe je dat hebt gedaan :P

men vriend wil niet leren paardrijden "omdat dat niets voor hem is" (maar gaat wel elke keer mee naar de manege en help borstelen, opzadelen, krabpaal spelen, ... :p)