wat is jouw meest genante post?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:21

Mayflower_ schreef:
nouw daz nix how.. ikkuh hejb bonniej ingerejuhn! Toewn hij nog heeejl klein wasz (un veuluntjuh) toewn mogt ik van Anky er allusz opzittuhn om Bonniej aan mii tuh latuhn wennuh.. want dat moejt natuluk wel he! mah toen hij 3 wasz mogt ik um inrijen want anky durfde niehjt erop.. hij steigerduh enzow mah ik gaf um un klap mejt de zweep en toewn wassie rustig! en toewn hajd ik bonniej binnuhn un week al in de GP!! *D Anky wasz heel blij met mii en ik mogt alluh prijzuhn hebben die zuh won want zuh hat hejt natuluk an mii te dankuhn! nu staan ze op zolduhr want jah.. wat moejt ik ermee? K heb 2 jaahr gelejen Salinero ingerejen en nu durft Anky er wel op..

vorige weehjk kreeg k wea un aanbohd van un man die 2 zwartuh arabieruhn hat. zuh staan in un stalen box want ze zijn nii te houduhn!
Toewn heb k bij 1 hoofdstehl en zadul erop gdaan en toewn begon hij tuh stijgeruhn! toewn bejn ik met um nah de bahk gelopuhn en na un uur liep ie in ZZ :o en sindstoewn hejb ik al1 mah de 1e prijs gewonnuhn in de GP.. Ik hejb nu ruziej met anky mah doet maahkt mij nixx!! ow maah ik moet weer gaahn want ik hejb morguhn un wedstrijhd in Italie en miin vliegtuihg vertrehkt zow.. doeii

Wat kon ik toen goed penny taal, sta versteld van mijzelf. :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:22

ik heb alleen de eerste 4 bladzijdes uit mijn begin periode bekeken

maar dit bericht zeg:

ikdoemaarwat schreef:
vandaag reed ik mee in de les op tyson(kwpn 1.75m),hij is een vrolijke noot vooral het eerste kwartier........
we moesten galoperen met 2 tegelijk,voor mij ging dat paard bokken en die van mij vond dat een fantastisch spel! dus je kent het wel bokker de bok. bij de laatste bok vloog ik echt ver uit het zadel maar lande er wel weer in terug!raakte per ongeluk met de zweep zijn kont en hij raakte dus in paniek!als een raket vloog hij door de bak en er leek geen einde aan te komen,uiteindelijk na 2 kleine botsinkies met 2 gelukkig stevige ponies kwam hij tot stilstand. ik shaken joh! en hij stond wijdbeens! onder de indruk van zich zelf en van het schrikken.
de mensen in de kantine hadden open mondjes :oo
die mensen en ik zelf ook waren stomverbaasd dat ik daarop was blijven zitten!
als ik er nu aan terug denk lig ik in een deuk en vondt het even leuk om dit te vertellen. :D

nu zou ik het hooguit in een HK vertellen,maar op daar nou een topic voor te openen 8)7

en uberhaupt hoe ik over bepaalde dingen dacht.... :')
sommige dingen zijn nog wel hetzelfde....maar tjee.....wat heb ik geleerd in die jaren zeg :=

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:23

Profesioneel penny, zeker :)) ?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 20:25

Mayflower_ schreef:
Mayflower_ schreef:
nouw daz nix how.. ikkuh hejb bonniej ingerejuhn! Toewn hij nog heeejl klein wasz (un veuluntjuh) toewn mogt ik van Anky er allusz opzittuhn om Bonniej aan mii tuh latuhn wennuh.. want dat moejt natuluk wel he! mah toen hij 3 wasz mogt ik um inrijen want anky durfde niehjt erop.. hij steigerduh enzow mah ik gaf um un klap mejt de zweep en toewn wassie rustig! en toewn hajd ik bonniej binnuhn un week al in de GP!! *D Anky wasz heel blij met mii en ik mogt alluh prijzuhn hebben die zuh won want zuh hat hejt natuluk an mii te dankuhn! nu staan ze op zolduhr want jah.. wat moejt ik ermee? K heb 2 jaahr gelejen Salinero ingerejen en nu durft Anky er wel op..

vorige weehjk kreeg k wea un aanbohd van un man die 2 zwartuh arabieruhn hat. zuh staan in un stalen box want ze zijn nii te houduhn!
Toewn heb k bij 1 hoofdstehl en zadul erop gdaan en toewn begon hij tuh stijgeruhn! toewn bejn ik met um nah de bahk gelopuhn en na un uur liep ie in ZZ :o en sindstoewn hejb ik al1 mah de 1e prijs gewonnuhn in de GP.. Ik hejb nu ruziej met anky mah doet maahkt mij nixx!! ow maah ik moet weer gaahn want ik hejb morguhn un wedstrijhd in Italie en miin vliegtuihg vertrehkt zow.. doeii

en m'n ouders kijken opeens heel raar en vragen zich af waarom ik opeens zo onwijs aan 't lachen ben _O- alleen pennytaal? heb je gelezen WAT je hebt getypt? :') geweldig :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:26

Haha, Mayflower, wat erg!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:27

Ja té erg he.. :D Kwam ik in een topic tegen over je beste penny verhaal. Was in 2005 hoor, toen was ik nog lief klein en onschuldig. O:)

Maartje1990

Re: wat is jouw meest genante post?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 20:27

ik heb even stiekem teruggelezen hij was niet eens echt! :oo ik dacht zo heb je hier serieus gereageert :P

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:29

_O- :') Dat verhaal van Mayflower_ . Waar haal je het vandaan......

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:30

Ik vind de posts waarin ik dacht een wijsheid te bezitten maar die nu totaal niet blijken te kloppen erg genant. Ergens positief dat ik nu toch beter weet en het hoort toch ook bij de leerfase, ben nu immers nogsteeds lerende en dat hou je je hele leven.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:30

Mayflower_ schreef:
Mayflower_ schreef:

Omg, geweldig. _O-
'hij steigerduh enzow mah ik gaf um un klap mejt de zweep en toewn wassie rustig!'
Wel apart zeg, dat een paard rustig wordt van een klap met de zweep. :))

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:32

Pff ik heb toen ik 14 was echt wel een heel genant topic geopend waar ik me nu nog zo erg voor schaam. Ik had een topic geopend over anorexia, maar mijn mening(die ik toentertijd had :+) niet bepaald netjes verwoord.. Kreeg ook veel te horen 'je bent pas 14' en dat vond ik nog een enorme belediging. Goh, nu denk ik: pff ik was gelukkig pas 14.. :')
Laatst bijgewerkt door Peperkroket op 01-02-10 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:32

Hmm, genoeg domme vragen iig. :')
Sodeletuut schreef:
Hey allemaal,,
de titel zegt het al: Kan een paard het hele jaar buiten?
want mijn droom is al heel lang om een eigen paard te hebben. een vriendin van mij heeft een pony en die staat het hele jaar buiten.. maar is dat niet zielig? want het lijkt me zo sneu als zon paard staat te rillen in de sneeuw ofzo.. maar ik zou dus als ik een paard koop hem daar neer mogen zetten omdat we er thuis geen ruimte voor hebben.. ik weet wel dat je dan een deken om kan doen maar is dat genoeg?

Alvast bedankt..

Ik lees hier ook echt grappige dingen. :D

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:33

1 van mijn eerste posts :')

Citaat:
heeej,
hou ff je mond tege haar da ze te groot is, ZE IS HELEMAAL NIET TE GROOT..hoe zou jij het vinden als ze dat tegen jou zeiden...

maar,..leuwke shetje hoor doeiii

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:33

Mijn posts zijn eigenlijk niet zo genant, zit ook nog geen jaar op bokt. :o
Dus ik zat niet als schattig pennymeisje allerlei verhalen te vertellen hiezo. _O-

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:34

Sodeletuut schreef:
Hmm, genoeg domme vragen iig. :')
Sodeletuut schreef:
Hey allemaal,,
de titel zegt het al: Kan een paard het hele jaar buiten?
want mijn droom is al heel lang om een eigen paard te hebben. een vriendin van mij heeft een pony en die staat het hele jaar buiten.. maar is dat niet zielig? want het lijkt me zo sneu als zon paard staat te rillen in de sneeuw ofzo.. maar ik zou dus als ik een paard koop hem daar neer mogen zetten omdat we er thuis geen ruimte voor hebben.. ik weet wel dat je dan een deken om kan doen maar is dat genoeg?

Alvast bedankt..

Ik lees hier ook echt grappige dingen. :D

Ja dat dacht ik vroeger ook altijd, alleen ponys zoals shetlanders, haflingers ed. konden het hele jaar dekenloos buiten blijven, paarden absoluut niet :')
En nogsteeds zijn er mensen die dat denken _O-

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:34

O en om nog wat grappigs te zeggen: Ik dacht toen ik 14 was dat ik een hele goede ruiter was en dat ik heel veel goede adviezen kon geven op RTP.. en dat deed ik dus ook volop. In praktijk was ik natuurlijk gewoon een slechte manegeruiter. Op een gegeven moment was er een topic over een paard dat niet meer te houden was met springen, het paard denderde op de hindernis af en was niet meer te houden. Mijn tip: 'rij op de hindernis af en stop dan vlak voor de hindernis, dan leert hij dat hij niet zomaar mag.' Goh :+

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:35

Haha ooh wat erg als ik posts van mezelf uit 2005 teruglees :')
Deze stond er ook tussen _O-

Martine_R schreef:
Wat een WALGELIJK mooie pony!!!!!!!
T is net een Barbiepaard!!!
Zo perfect en lekker gespierd!!!
Als het een mens was, dan was hij knapper dan Brad Pitt geweest!;)
Whah!;)
Zelden zo`n gave pony gezien!!!

Hoe erg :Y)
Laatst bijgewerkt door Monchou op 01-02-10 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:38

_O- Dit is zo grappig.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:39

Kan het even niet zo snel niet terugvinden maar ik heb nogal eens 'wijs' commentaar gegeven op jonge leeftijd over dingen waar ik GEEN idee van had, een van de weinig keren dat ik in een wat grotere bokt discussie terechtkwam. :P

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:40

Hou je vast... :P
Mijn allereerste bericht!!! hahaha echt erg :P

welly13 schreef:
eey ja mijn pony ene haflinger 4 jaartjes oud
die draait telkens af naar de uitgang en als ik hem dan terug trek lukt het niet ne ik heb ook al met mun benen geprobeert maar dna nog lukt het niet en soms gaat hij dna steigeren als hij niet wil of bokken wat kan ik hier tege doen alsvats bedankt

L0ov3 Y0uuww

Toen heette ik nog welly13 :')

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:42

Martine_R schreef:
Haha ooh wat erg als ik posts van mezelf uit 2005 teruglees :')
Deze stond er ook tussen _O-

Martine_R schreef:
Wat een WALGELIJK mooie pony!!!!!!!
T is net een Barbiepaard!!!
Zo perfect en lekker gespierd!!!
Als het een mens was, dan was hij knapper dan Brad Pitt geweest!;)
Whah!;)
Zelden zo`n gave pony gezien!!!

Hoe erg :Y)

Geweldig dit. _O-

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:44

Hahhaha ik ging even teruglezen. Hier een aantal van mijn o zo professionele adviezen op RTP:

Citaat:
hier ben ik het helemaal mee eens ik zou ook veel voltes rijden, en andere figuren, en inderdaad ook de voltes kleiner maken als hij te snel gaat. Loopt je paard dan goed, kijk of je de volte groter kan maken. als hij dan weer te snel gaat, weer kleiner enz enz:P
-xxx-

Citaat:
Benen iets naar achter leggen, diep gaan zitten en lichte ophoudingen geven, niet veel meer dan 3 a 4 passen. Goed belonen als hij het goed doet. En inderdaad met dat springbalkje ervoor leggen is ook een goede methode. :(:)
succes!!
XxX

Citaat:
hoi, wat je zou kunnen doen is, als hij zo op de sprong dendert hem af te remmen. Net voor je bij de sprong bent, houd je halt. Dan beloon je hem, omdat ie daar naar luisterde. Mischien krijgt ie dan bij de vorige sprong zoiets van: " Ik moet opletten," Of een balkje ervoor, maar zo wat ik hier boven lees, lijkt me dat niet zo handig, anders krijgen we straks nog ongelukken! Of je rijd de hindernis aan en hij denkt dan van: " lang leve de lol, springen!" maar dan zet jij hem op de volte. Of vraag advies aan je instructeur (als je dat nog niet gedaan hebt) Veel succes!

En nog wat domme uitspraken:
Citaat:
Heyhey...vandaag had ik mijn gewone wekelijkse les bij de manege...maar me paard goed ontspannen en aan de teugel krijgen, ging mij nooit zo goed af. Ik kreeg van een meisje van paardrijden een tip om ff op deze site te kijken, er stonden altijd goede tips op, zei ze...dus ik kijken, en heb veel van de topics over aan de teugel rijden gelezen. Maarja, vandaag lukte het echt super goed!!! dus hierbij wil ik ff deze site bedanken:D hehe:P
bij deze! super-bedankt!:)

Citaat:
He! ik heb een vraagje: als ik soms ga kijken bij bijvoorbeeld 'horses at work' dan staat er wel een bij als commentaar: Ja, hij loopt wel erg op de voorhand maar hoe zie je aan een foto of een paard op de voorhand loopt? alvast bedankt! Xxxx

Goh, wat was ik slim he :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:45

Martine!!!! _O-

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:50

haha geweldig.
zit nog niet eens een jaar op bokt dus helaas.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:04

Gelukkig was ik wel altijd erg aardig en genuanceerd :)

Martine_R schreef:
Bij die keertwending lijkt het op een klein stukje net of je hem zaagt....zo erg gaat zijn hoofd heen en weer.......:S

Oei, altijd een gevoelig onderwerp :Y)

Martine_R schreef:
Nee sorry, ik vind het echt gèèn mooie Fries...
Ze is veel te iel en er zit bijna geen nek op...
Maar ja...ieder zijn eigen mening he!;)
Ze loopt wel leuk!

Pak die maar aan :')

Echt banketstaaf :=