"Nee hoor, dat ligt aan je monitor.."

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Escha

Re: "Nee hoor, dat ligt aan je monitor.."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:04

Tjah maar als dat ding er staat.. hoeveel bokkers zullen het daadwerkelijk gebruiken? Volgens mij zal de helft van de bokkers zich afvragen wat dat balkje nou betekend. En voor je het weet gaan die bokkers op eigen houtje zn scherm kalibreren, dan ben je waarschijnlijk nog verder van huis.
Bokkers zijn nou eenmaal een makkelijk volk en je blijft het toch hebben dat de één de foto wel overbelicht vind en de andere niet. Ik denk niet dat het in praktijk zal werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:26

Hahaha, ik raak in de war van je Escha :+

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:26

Nouks schreef:
Hahaha, ik raak in de war van je Escha :+

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:27

Hier nog een, :=

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:35

Frozenstar schreef:
Ik begrijp je standpunt Mireille, maar op Bokt zitten ook mensen die net beginnen met fotografie en ik ken niemand die zo goed zijn scherm kallibreert eigenlijk..

Dit is meer om te kijken of je beeldscherm te licht of te donker staat, althans, dat was mijn intentie. Omdat je vaak dat te horen krijgt dat het aan je monitor ligt en naar mij idee ook vaak als een excuus wordt gebruikt om niet op het commentaar in te gaan :)

Ik begrijp je intentie, maar ik probeerde dus eigenlijk uit te leggen dat zo'n ding niet zo heel erg veel zin heeft. Als je monitor donkerder of lichter is ingesteld zie je namelijk nog steeds de verschillen in tinten, juist omdat die tinten verschillend zijn opgebouwd. Dus je kunt aan de hand van die staaltjes niet zien of je monitor te donker of te licht staat. En daarom vind ik het ook niet nodig om het in de charter van FK/UK te zetten. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:31

Ik raak in de war van jullie. Als alleen nouks voorbijkomt red ik het nog wel, maar nu was ik even van slag :')

Ik denk dat het niet nodig is om zo'n balkje er neer te zetten. Als jij zegt dat de kleuren in de foto niet goed zijn, maar TS blijft stug beweren van wel vermoed ik zo dat het ook niet gaat helpen als je kan zeggen "ja maar ik zie wel verschil tussen de kleuren in het balkje".

Daarnaast heeft Mireille ook ng een heel goed punt :j