'Sjefke Janssen' --> OW?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:18

Haha xD
Zou Sjefkje nog wel mogen idd?

Gitta1977

Mod schreef:
Hier weer eens herhaalt (!) verzoek

is nog steeds met een D....

@ Adil: dat uiteraard...

Karl66

Op het moment dat het gebruikt wordt om andere bokkers uit de tent te lokken en je er al op aangesproken bent, dan loop je kans op een OW. We kunnen natuurlijk wachten tot andere mensen daar te sterk op gaan reageren en die dan een OW geven, maar dan kan je beter bij voorbaat de veroorzaker aanspreken.

Jantje, Bea of Bartje of een Sjefke in een heel andere context, heeft hier dus ook niks mee te maken. Het heeft ook niks met een nieuwe regel te maken, het gaat hier om de algemene regel dat je met respect voor de andere bokkers discussieert. De reden waarom er hier niet voor gekozen is om het alleen per PB af te handelen is om aan de andere bokkers te laten zien dat wij het gezien hebben en dat de persoon al aangesproken is. Waarmee er voor de andere bokkers ook geen excuus meer is om er op door te blijven gaan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:19

Ik ga een proces aanspannen tegen iedereen die mij Aldi noemde i.p.v. Adil... }>

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:20

Karl66 schreef:
Op het moment dat het gebruikt wordt om andere bokkers uit de tent te lokken en je er al op aangesproken bent, dan loop je kans op een OW. We kunnen natuurlijk wachten tot andere mensen daar te sterk op gaan reageren en die dan een OW geven, maar dan kan je beter bij voorbaat de veroorzaker aanspreken.

Jantje, Bea of Bartje of een Sjefke in een heel andere context, heeft hier dus ook niks mee te maken. Het heeft ook niks met een nieuwe regel te maken, het gaat hier om de algemene regel dat je met respect voor de andere bokkers discussieert. De reden waarom er hier niet voor gekozen is om het alleen per PB af te handelen is om aan de andere bokkers te laten zien dat wij het gezien hebben en dat de persoon al aangesproken is. Waarmee er voor de andere bokkers ook geen excuus meer is om er op door te blijven gaan.

Dan moeten jullie Modjes eens wat gaan doen aan jullie manier van omschrijven :+ Zoals jij het zegt wordt het al weer heel erg anders, hoewel ik me afvraag hoe je wilt controleren dat iemand 'Sjefke' zegt om een ander uit de tent te lokken. Maar puur en alleen een OW omdat je Sjefke zegt....Nee, dan is Bokt heeeeeeeeeeul erg fout bezig...!

Ilsje_

Re: 'Sjefke Janssen' --> OW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:21

ik denk dat je daar niet op kan bouwen, dan ben je aan het bevooroordelen. je kan hooguit in het algemeen spreken dan denk ik?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:22

Adil18 schreef:
Ik ga een proces aanspannen tegen iedereen die mij Aldi noemde i.p.v. Adil... }>

Aah komop je heet adil en komt uit duitsland, dat vraagt erom. :Y)

Karl66: Bedankt voor deze heldere en duidelijke uitleg.
Ik ga kijken wat ik er mee kan en of er geld uit te halen valt. }>

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:23

Adil18 schreef:
Karl66 schreef:

Dan moeten jullie Modjes eens wat gaan doen aan jullie manier van omschrijven :+ Zoals jij het zegt wordt het al weer heel erg anders, hoewel ik me afvraag hoe je wilt controleren dat iemand 'Sjefke' zegt om een ander uit de tent te lokken. Maar puur en alleen een OW omdat je Sjefke zegt....Nee, dan is Bokt heeeeeeeeeeul erg fout bezig...!

Helemaal mee eens Aldi :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:24

Bedankt voor je reactie, Karl :D Feit is toch echt dat de betreffende bokker die hier de modopmerking voor haar kiezen kreeg, de naam absoluut niet in een degraderende context gebruikte- evenals dat diegene helemaal geen enkel andere keer de benaming 'Sjefke' heeft gebruikt. Het argument dat jij geeft gaat dus niet helemaal op, want het werd hier absoluut niet gebruikt om 'andere bokkers uit de tent te lokken' en het gaat ook niet om iemand 'die er al op aangesproken is'.

Bovendien staat er in de modopmerking letterlijk dat iedereen die nog de naam 'Sjefke' gebruikt van dat moment af aan een OW krijgt, in dat topic of in een ander topic. Dat is wat anders dan wat jij zegt. Mijn punt is dus ook voornamelijk dat deze modopmerking een beetje 'extreem' is en wellicht als het niet zo bedoeld wordt als dat het er staat, het dan ook anders geformuleerd had kunnen worden ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-10 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:25

Karl66 schreef:

Oké, duidelijke uitleg, maar dat kan inderdaad ook op een andere manier gezegd worden. Een verbod op het gebruik van het woord Sjefke, is wat anders dan met respect voor andere bokkers discussiëren. :) Of zie ik dat verkeerd?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:26

Miss_Malfoy schreef:
Adil18 schreef:

Aah komop je heet adil en komt uit duitsland, dat vraagt erom. :Y)

Oke, maak er binnenkort Aldi18 van :P

Zit wel een heel groot verschil tussen Adil en Aldi, maar goed, mocht men mij liever Aldi noemen, dan mag dat bij deze van mij....Ik ga geen proces aanspannen....Dus modjes, geen OW wanneer iemand mij Aldi noemt :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:27

imaudy schreef:
Helemaal mee eens Aldi :')

Fijn _O- :')

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:28

Dan zie je straks in de lijst met OWs staan: 'zei Sjefke'.

:D.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:29

*kuch* aldi *kuch* sjefke *kuch*
:')

Phant0m

Re: 'Sjefke Janssen' --> OW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:29

nog even en de aldi gaat sjefkes verkopen !! :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:30

c_alsemgeest schreef:
*kuch* aldi *kuch* sjefke *kuch*
:')

Nee, je mag niet niet Sjefke zaggen, dat in combinatie met Aldi is overduidelijk een verzoek mij te provoceren :+

Foei :(

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:31

Miss_Malfoy schreef:
Ik voorspel een enkeltje mesthoop, op pagina 2 of zelfs nog eerder.... Wie wil daar geld op inzetten?

We zijn al op pagina 2.... :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:31

Adil18 schreef:
-lijst...? :=

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:32

Misser schreef:

_O-

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:33

c_alsemgeest schreef:
Adil18 schreef:
-lijst...? :=

Neeeeeeeee, jij bent m'n Lidl....Ik kan niet zonder je. Moet gewoon een goede concurent hebben om me scherp te houden...

wtf....het is laat :')

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:34

Nog even en we krijgen een ow voor typfouten ...

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:35

Toekie schreef:
Misser schreef:

_O-

_O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:35

Adil18 schreef:
Neeeeeeeee, jij bent m'n Lidl....Ik kan niet zonder je. Moet gewoon een goede concurent hebben om me scherp te houden...

wtf....het is laat :')

Afbeelding ?

Het is idd al laat _O-

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:36

Sjefkje en lidl wordt het dan denk ik

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:36

Op dit moment lopen er op RT een aantal discussies niet bepaald lekker en wordt er over en weer behoorlijk uitgelokt, maar allemaal tussen de regels. Het gebruik van de naam Sjefke is één van de "wapens" die in die strijd gebruikt wordt.

Die flamewars verpesten de sfeer op het forum en in een aantal (op zich interessante) topics behoorlijk en dat is gewoon niet acceptabel. Vandaar dat er op dit moment op dit soort reacties behoorlijk scherp gemodereerd wordt op RT en dat we ook niet accepteren dat die naar andere fora op Bokt geëxporteerd worden. Dat betekent niet dat iedereen die het woord Sjefke in de mond neemt, gelijk een OW te pakken heeft. Maar dat de mensen die met dit soort zielige gevechten door blijven gaan, wel aangepakt kunnen worden.

Ik neem aan dat de vraag serieus bedoeld was en het zou prettig zijn als het topic niet vol komt te staan met allemaal _O- Oh wat ben ik grappig _O- reacties.