Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
asjemenou schreef:***** schreef:Maar geachte *****,
Daar gaat het hier niet om; ik heb mij teruggetrokken omdat de schijn van objectieviteit mijns inziens, niet meer gewaarborgd is in mijn functie als spreker, zoals de heer ********* duidelijk maakt in zijn bericht gepaatst gisteren 15uur29 "********* u weet wel valse tonen te schrijven, als of u de clinic wil saboteren."
In die functie zou ik ook niet tegenover de ******* of ****** staan, dus Uw voorbeeld is, sorry dat ik het zeg, niet van toepassing.
Ik wens niets liever dat de Praktijkdag doorgaat, waarvoor ik mij best in de achtergrond wil inzetten.
Misschien is de functie van Spreker iets dat U goed aan kunt. Mij lijkt U zeer geschikt daarvoor.
Met vriendelijke groet,
Zoiets, en dat een heel topic lang, gaat best vervelen.
friendly schreef:Als je af en toe moeilijke woorden gebruikt is dat ook niet erg. Dan kan je de betekenis gewoon uitleggen en dan is dat ook weer klaar. Maar als de hele tekst onbegrijpelijk gemaakt is, is dat ook niet prettig meer... Dan moet er een vertaler aan te pas komen...
Adil18 schreef:friendly schreef:Als je af en toe moeilijke woorden gebruikt is dat ook niet erg. Dan kan je de betekenis gewoon uitleggen en dan is dat ook weer klaar. Maar als de hele tekst onbegrijpelijk gemaakt is, is dat ook niet prettig meer... Dan moet er een vertaler aan te pas komen...
Ik heb vaak gewoon het idee dat er astronomisch gelült wordt zonder dat men weet wat men nu eigenlijk wil zeggen...snappie?
@ Daisies: Juist, de inhoud mist vaak compleet....Men komt niet 'to the point'. Met als gevolg dat ik een hele lap tekst lees en op het einde niks wijzer ben geworden
Shadow0 schreef:Ik deel je ergernis een beetje. Omdat het mijn gevoel is dat die etiquette niet gebruikt wordt als uiting van echt respect en beleefdheid, maar juist als afweer. Om afstand te scheppen, om langs de oplettendheid van de mods te glippen misschien, soms om minachting uit te stralen, en op z'n allerminst omdat degene die het gebruikt zich heel nadrukkelijk niet wil conformeren aan de normale manier van doen, en zich daar misschien ook helemaal niet in verdiept heeft. Dat is, op zichzelf, al een niet zo hele sociale opstelling.
Wat betreft de moeilijke woorden en moeilijke constructies: ze voelen niet 'echt' aan maar als manier om de ander te laten voelen hoe superieur ze zijn, en daar hou ik nooit zo van. (Maar ik kan er wel tegen, want ik ken die moeilijke woorden ook, mij bluf je er niet mee af.)
Karl66 schreef:Myukii, is het woord "dementie" een foutje, een bewuste verspreking of het gebruik van moeilijke woorden die je eigenlijk niet snapt (om maar even ontopic te blijven)![]()
![]()
Shadow0 schreef:c_alsemgeest schreef:En daarbij ook de enige die zich het afvraagt waarom het zo onprettig leest?
Natuurlijk hoop ik ook de meningen te lezen van de personen die deze vorm van etiquette/formuleren verkiezen? Ben ik namelijk erg benieuwd naar
Ik deel je ergernis een beetje. Omdat het mijn gevoel is dat die etiquette niet gebruikt wordt als uiting van echt respect en beleefdheid, maar juist als afweer. Om afstand te scheppen, om langs de oplettendheid van de mods te glippen misschien, soms om minachting uit te stralen, en op z'n allerminst omdat degene die het gebruikt zich heel nadrukkelijk niet wil conformeren aan de normale manier van doen, en zich daar misschien ook helemaal niet in verdiept heeft. Dat is, op zichzelf, al een niet zo hele sociale opstelling.
Wat betreft de moeilijke woorden en moeilijke constructies: ze voelen niet 'echt' aan maar als manier om de ander te laten voelen hoe superieur ze zijn, en daar hou ik nooit zo van. (Maar ik kan er wel tegen, want ik ken die moeilijke woorden ook, mij bluf je er niet mee af.)