Kwaliteit op HAW/Rij-ITP achteruit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Re: Kwaliteit op HAW/Rij-ITP achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:07

Ja maar dan is het ook geen M vind ik :+

Je ziet al snel wat voor niveau het is als je de titel ziet. Dus het is ook een beetje selecteren :j

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:12

Waarom is dat geen M als ik vragen mag? Omdat je het niet hebt bewezen met punten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:29

Daisies schreef:
Ja maar dan is het ook geen M vind ik :+

Je ziet al snel wat voor niveau het is als je de titel ziet. Dus het is ook een beetje selecteren :j

Sorry hoor, maar hier maak je dus weer een onderscheid.
Want wanneer rijd je M? Als je op dit niveau traint, of wedstrijden rijd?
Als je een verzorgpaard hebt waar je niet mee mag starten, mag je daar dus ook niet posten?
Weer te veel onnodig onderscheid :) . Ik zou het gewoon lekker laten zoals het nu is. Prima zo.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:54

DL_ schreef:
edit;Wat mij nou leuk lijkt is een HAW waar een soort 'team' verzameld is van bokkers met verstand van zaken welke hun mening geven over de getoonde foto's. En dan met mensen in dat team die hun sporen hebben verdiend in de paardensport en met ieder hun eigen insteek in het rijden. Bijvoorbeeld iemand die vooral jonge paarden opleid/zadelmak maakt om commentaar te geven op het jonge spul, iemand die vooral op hoog niveau rijd om tips te geven voor de fijne kneepjes, iemand die heel veel weet van houding en zit etc.

Een team met kundige mensen, onderbouwd commentaar met tips waar je beter van wordt!

Uiteraard dan ook eisen stellen aan de te plaatsen topics, een minimaal aantal foto's en kwaliteitseisen aan de foto's, zodat er ook degelijk, kundig en onderbouwd comentaar gegeven kan worden.

edit 2: en dan vooral niet een te klein team, dus geen team van een man of 10, maar wel ruim genomen. Een stuk of 50 mensen ofzo, zodat ze elkaar aan kunnen vullen en er misschien een keer een interessante, fijne discussie ontstaat waar je ook iets aan hebt en waar de ts (e.a. geinteresseerden) ook daadwerkelijk wijzer van worden. Dus een soort kennisbank!

Dit vind ik ook echt een super goed idee.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:17

Als je nooit bewezen hebt dat je M kan rijden, waarom zou je dan M zijn? Wanneer je er een Sb uit perst? Maar dit is geen discussie voor dit topic.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:24

Yess schreef:
DL_ schreef:
edit;Wat mij nou leuk lijkt is een HAW waar een soort 'team' verzameld is van bokkers met verstand van zaken welke hun mening geven over de getoonde foto's. En dan met mensen in dat team die hun sporen hebben verdiend in de paardensport en met ieder hun eigen insteek in het rijden. Bijvoorbeeld iemand die vooral jonge paarden opleid/zadelmak maakt om commentaar te geven op het jonge spul, iemand die vooral op hoog niveau rijd om tips te geven voor de fijne kneepjes, iemand die heel veel weet van houding en zit etc.

Een team met kundige mensen, onderbouwd commentaar met tips waar je beter van wordt!

Uiteraard dan ook eisen stellen aan de te plaatsen topics, een minimaal aantal foto's en kwaliteitseisen aan de foto's, zodat er ook degelijk, kundig en onderbouwd comentaar gegeven kan worden.

edit 2: en dan vooral niet een te klein team, dus geen team van een man of 10, maar wel ruim genomen. Een stuk of 50 mensen ofzo, zodat ze elkaar aan kunnen vullen en er misschien een keer een interessante, fijne discussie ontstaat waar je ook iets aan hebt en waar de ts (e.a. geinteresseerden) ook daadwerkelijk wijzer van worden. Dus een soort kennisbank!

Dit vind ik ook echt een super goed idee.

En wat krijg je dan? Een HAW waar slechts een beperkt aantal mensen kunnen/mogen reageren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:25

Inderdaad. Dan is het voor niemand leerzaam behalve de TS :) . En ik heb al héél veel geleerd van meelezen en reacties plaatsen op HAW.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:28

Dan kan je beter een subforum maken in de richting van wedstrijd gericht trainen (of iets dergelijks).

Voorkomen dat mensen in jouw ogen vervelend of onbenullig commentaar leveren is denk ik bijna niet te voorkomen op een forum. Het is misschien jammer dat er regelmatig wat onbenullig of weinig zeggend commentaar komt en dat daardoor mensen zich weerhouden van HAW topics, maar is het echt een gemis? Bokt is een openbaar forum voor paardenliefhebbers, en er zijn nu eenmaal meer recreanten dan wedstrijdruiters.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:52

zap schreef:
En wat krijg je dan? Een HAW waar slechts een beperkt aantal mensen kunnen/mogen reageren...

Ja :j En dan in RIJ-ITP waar wel iedereen mag reageren. Is imo een goed idee!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:53

Dus als jij een topic ziet op HAW waar je op wilt reageren dan moet je die persoon maar een PB sturen want je mág er niet eens op reageren? :+ Wat als jij nou wel opbouwend commentaar kan leveren maar je mag het niet want je zit niet in 'het team'? :')

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:54

Kun je niet precies hetzelfde zeggen over het commentaar dat gegeven wordt?
Toen ik net op Bokt zat kreeg ik echt bruikbare tips.
Nu ben ik gestopt met plaatsen, omdat in mijn laatste topics zulke rotte opmerkingen gemaakt werden dat ik met tranen in mijn ogen zat...(en nee, dat zit ik niet snel)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:55

Had ik ook Silence, echt opmerkingen die tot vervelends toe herhaalt werden. terwijl ik in het dagelijks leven altijd goede punten haal op wedstrijden..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:56

@ Bellatrix.. Ja daar zeg je een waar woord :') Misschien dat je eerst moet kunnen aantonen dat je er verstand van hebt ofzo? :D Ik denk even hardop..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:57

Ik vind het idee van DL ook heel goed! Dat er voor HAW zo'n team is en voor R-ITP niet (waar iedereen dus nog kan reageren)

Het gedoe over manegeruiters vind ik een beetje onzin, want daar kan ook heel wat fijns tussenzitten. Wat ik dan wel weer snap is dat het frustrerend kan zijn daar feedback op te geven (en te krijgen) omdat je als manegeruiter vaak maar beperkt met de feedback aan de slag kan.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:59

Klopt, maar zulke reacties als waarom rijd je met sporen zijn toch ook geen zinnige reacties? Er worden zoveel onzinnige reacties gegeven, dat moet je maar voor lief nemen denk ik

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:59

Chris schreef:
zap schreef:

Ja :j En dan in RIJ-ITP waar wel iedereen mag reageren. Is imo een goed idee!

Kortom er komt dus een soort crème de la crème team dat wél mag reageren..... Voor wie is dat vervolgens nuttig? Alleen voor de ts denk ik...want zeg nu zelf..ga je echt topics meelezen waarin je zelf niet eens mag reageren?

Daarbij vraag ik me ook nog eens af of je dan wel de topics tegenhoudt die nu in HAW staan...want plaatsen mag nog wel..

Een volgend probleem is ook dat je maar moet afvragen wie lid wilt zijn van zo'n team. Je discussieert altijd tegen dezelfde.. (als het al een discussie wordt)..echt leerzaam is het dan weer niet (misschien de eerste paar topics) en daarbij wordt je als teamlid denk ik wel een beetje moe van het 'moeten reageren op al die HAW-topics', waarop er wellicht niet meer gereageerd wordt op HAW-topics.

Nah, lijkt me niet echt werkbaar :n

Het handigst is gewoon om gebruik te maken van het kruisje rechts bovenin als je bepaalde topics niet wilt lezen. Het is een forum en datgene wat de meerderheid post/wilt posten/wilt zien is blijkbaar dit. Staat het je niet aan, dan zoek je een ander forum of 'deal with it'

[edit] ik denk juist dat je op deze manier meer onzintopics krijgt. Topics van mensen die willen weten wat een ander ervan vindt omdat ze het wel leuk vinden om 'goed' commentaar te krijgen...nog meer werk...nog meer 'moeten' reageren van 'het team' en nog meer modwerk.....
Laatst bijgewerkt door zap op 20-01-10 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:01

Dat van zo'n team lijkt mij nou niet zo effectief, als je echt bruikbare tips wil neem je wel les lijkt mij?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:03

Zap: ik leer soms best veel door naar een HAW topic te kijken en de feedback van voor mij ervaren paardenmensen te lezen. Dus dat is zeker niet alleen nuttig voor de TS, omdat de problematiek voor meer mensen herkenbaar kan zijn.

Maargoed, je zou dit idee altijd kunnen testen toch, als soort subforum waar je topic na aanvraag in kan? Proberen kan absoluut geen kwaad denk ik want zoals het nu gaat is het ook niet echt wat.

Daisies: les krijgen is ook niet voor iedereen haalbaar plús er wordt nogal eens heel belabberd les gegeven vind ik. Ideeën uitwisselen en daar uithalen wat jij fijn vind kan dan best handig zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:04

Ik ben het helemaal met Zap eens. :)

Zoals het nu gaat gaat het best...de mods doen hun best om goed te moderen op HAW....als nou alles bokkers ook eens twee keer nadenken voor ze reageren. Kan je iets constructiefs bijdragen aan het topic reageer dan. Kan je niet meer zeggen dan de voorgaande 5 reacties, reageer dan niet. :) Wil je de TS complimenteren stuur dan een PB.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:09

zap schreef:
[edit] ik denk juist dat je op deze manier meer onzintopics krijgt. Topics van mensen die willen weten wat een ander ervan vindt omdat ze het wel leuk vinden om 'goed' commentaar te krijgen...nog meer werk...nog meer 'moeten' reageren van 'het team' en nog meer modwerk.....

Daarom ook het aanvragen of jouw topic in dat forum mag :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:13

Daisies schreef:
Klopt, maar zulke reacties als waarom rijd je met sporen zijn toch ook geen zinnige reacties? Er worden zoveel onzinnige reacties gegeven, dat moet je maar voor lief nemen denk ik

er zijn ook best wel zinnige reacties....maar soms willen bepaalde(jonge)
topic starters daar helemaal niets van horen....ze beginnen hun topic meestal al met het verzoek om geen kritiek te leveren....op geen cap,slof of verzin maar iets....

Paarden die compleet uitelkaar lopen,op de voorhand of twee meter voor een sprong al springen....word allemaal weggewimpelt....je kunt nog een beledigt antwoord krijgen op je nuttige tip.
Nee...we starten topics om te horen hoe goed we zijn,en als het dan tegen valt roept TS gewoon....'Hier kan een slotje op'

(Over silence@ trouwens niets dan goeds!
Super mooi paard ,lieve eigenares,met veel doorzettingsvermogen!...ik kan mij niet indenken dat iemand daar slecht commentaar op geeft....)

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:16

Urielle schreef:
Ik zie idd ook wel leuke foto's voorbij komen van jonge meiden die serieus bezig zijn dus die leeftijdsgrens zie ik ook niet zo zitten. Het zal ook wel zijn waar je interesse naar uitgaat, ik heb gewoon weinig interesse in manegeruiters die misschien best goed rijden maar waar het er totaal niet uitkomt op een stijf manegepaard die zichzelf spaart om zijn rondjes vol te kunnen houden en ik heb ook helemaal niks met het zoveelste topic van een tinker die met touwhalster zonder zadel gereden wordt. Topics van sportruiters zijn er niet zoveel meer vind ik, op zijn hoogst met de jonge paarden die net ingereden worden maar weinig M/Z plus meer.

Volledig mee eens. Opzich heb ik hier niets tegen, maar het heeft geen meerwaarde aan wedstrijd ruiters.

Vroeger waren er nog eens topics van Z ruiters of hoger, Maar een goed lopend B paard is even mooi om naar te kijken. Daar heb je iets aan. Maar aan alle andere zaken niet.

Wat mij vooral tegen valt is de onbeschofte taal naar de TS of uitspattingen die nergens op slaan. Meiden die juist kunnen galopperen , denken dat ze de wereld kennen. En vervolgens vb een Z combinatie die grond proberen in de boren!!!!!! Daar kan ik geen respect voor opbrengen |(

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:17

Berdien schreef:
Het zijn juist dit soort vooroordelen die er voor zorgen dat de kwaliteit achteruit gaat. Foto's van een goede manegeles kunnen net zo leerzaam of goed zijn als iemand die privéles heeft met een eigen Jazz-nakomeling. Maar als iedereen op de titel met Pietje (v. Jazz) @ privéles afvliegt, en daardoor Blacky @ manegeles overslaat want dat is maar een manegepaard.. aan wie ligt dat? Aan Blacky of de gebruikers die zich te goed voelen om onderbouwd commentaar op een manegeles te geven?

Komop Berdien, je kunt Blacky de Stijve Manegeknook en Vlek de Boshobbelknol toch echt niet vergelijken met bijvoorbeeld Blacky van Bettine, Winston van KarinvdM, Time van Talented of Tristan van Remember,.... en dan heb ik mijn mond nog gehouden over het kwaliteitsverschil van de ruiters...

lenzie331

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:20

HAW is toch om er iets van te leren en rijtechnisch commentaar te krijgen. Dus snap ik niet waarom er dan geklaagd wordt als de "manege ruitertjes" of in sommige ogen "slechte ruiters"om tips vragen. Daar is het toch bedoelt en niet om te kijken naar de "goede ruiters met goede paarden" die goed rijden. Of zie ik dat verkeerd?? Het is wel zo dat het eerst van hogere kwaliteit was het rijden. Maar vindt het nu zo klinken dat de andere ruiters/amazones te min zijn in sommige ogen om een topic te mogen plaatsen bij HAW

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:20

En wat nu als ik als manege-ruiter het veel en veel interessanter vind om naar foto's van een manegeles te kijken dan naar een ZZ-combi waar ik toch niets van snap?

Wat ik hiermee wil zeggen is dat bokt meer is dan een forum voor de fanatieke en goede wedstrijdruiter. Er zijn meer gebruikers met andere doelen/doelstellingen en intresses. Welk topic ik wegklik, kan voor een ander fantastisch en bere-interessant zijn.

Waar leg je de grens?

Rotte appels daargelaten natuurlijk :)