Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:20

Jammer dat het daardoor niet meer kan he. Ik vond toen de BVA zo'n mooi initiatief. Zat er vandaag ook aan te denken. Dus even gezocht. Gelukkig was ik niet de enige. Maar goed als het niet gaat doordat afspraken niet nagekomen worden dan houdt het op he. Ik ga wel storten op 555, er zal toch wel wat naar Haïti gaan. Vreselijk zo'n ramp van zo'n grote omvang.

Calanddra

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:07

Ik zou zelf ook denk ik niet meer mee doen mocht dit komen, ten eerste heb ik toen 3 biedingen 'gewonnen' en nooit wat gekregen. Daarbij vraag ik mij ten zeerste af of het geld toen bij Azië is gekomen. Niet door bokt hoor :D

Maar je hoorde erg veel dat omdat er zoveel geld op giro 555 werd gestort dat ze daarom maar doneringen aan andere doelen zouden geven zonder overleg :\
Als ik me ergens voor in zet wil ik ook wel dat het naar dat doel gaat.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 23:44

Er is vast een gedeelte gedoneerd geld niet naa Azie zijn gegaan destijd, maar de overige 97% van het geld(dan praten we nog over miljarden euros) zijn wél op de juiste plek terecht gekomen bij mensen die er echts iets goeds mee doen...

Dus ik ga ook nu weer geld storten op giro 555..

Toch wel jammer dat het nu ,vanwege een relatief kleine groep mensen die het verpruts hebben, niet iets soort gelijks word opgezet...alhoewel ik de beweeg redenen heel goed begrijp hoor :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:29

Mogen individuele bokkers er wel iets aan doen via Bokt? Ik heb zelf al wel een bijdrage gestort maar zou ook nog wel een topic willen maken om bijvoorbeeld een portrettekening bij opbod te verkopen waarna dat bedrag naar Artsen Zonder Grenzen kan. :) Mag dat bijvoorbeeld op EA-OV (want niet-commercieel)?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:30

Ik ga even een EA mod lokken om antwoord te geven op jouw vraag Elanor.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:02

Individuele verkopen waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat, lijken me zo op het eerste gezicht geen enkel probleem :)
Het is iedereen vrij om met de opbrengst van een verkoop te doen wat hij/zij wil, en als iemand dit wil doneren aan een goed doel dan is dat natuurlijk alleen maar mooi :)
Op zulke transacties kunnen de normale EA-regels van kracht zijn, dus dat is ook geen probleem.

Als je iets per opbod wilt verkopen dan is het wel belangrijk om te weten dat (alleen) een bod op Bokt niet bindend is. Er is pas sprake van een transactie als het geld overgemaakt is. Dit even ter informatie, voordat je straks als de wiedeweerga aan het tekenen gaat en de hoogste bieder haakt bijv. af ;)
Voor de bieders is het wellicht goed om te weten dat wij niet kunnen controleren of een geboden bedrag daadwerkelijk naar giro 555 (of een ander goed doel) gaat. Dat is een kwestie van vertrouwen tussen koper en verkoper waar wij geen invloed op hebben.

Nog even over de praktische kant:
Als je normaal gesproken op EA-CO adverteert, dan mag deze advertentie ook op EA-CO. Wij als mods zien het als een normale EA-transactie waar ook de EA-regels op van toepassing zijn. Dat het geld uiteindelijk naar een goed doel gaat is hartstikke mooi, maar probeer wel de gewone regels aan te houden, dat maakt het voor iedereen makkelijker :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:14

Dankjewel Oscar, hartstikke duidelijk! :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:34

Jammer dat niet iedereen goede herinneringen heeft aan de actie voor de tsunami slachtoffers.

Zelf heb ik er wel goede herinneringen aan, had een fotoshoot van JosFoto 'gewonnen' en hij is zelf 2x foto's komen maken omdat hij de eerste keer zelf niet tevreden was +:)+ Heb dus 2 mooie collecties foto's :D