Dat was het wel geloof ik.. Wat elke keer, maar herhaald en herhaald wordt, versterkt met ieders mening en bijpassend beeldmateriaal. Mensen besteed die tijd toch liever aan je eigen paard en rijstijl!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sporter schreef:Het gaat niet over verheerlijking van de top. Het kromme is in mijn ogen dat jij alles over anky kan en mag zeggen compleet met foto's enz enz. Maar als ik vervolgens wat foto's van jou plaats en daar bij (bijvoorbeeld) aangeef dat ik het raar vind dat je commentaar hebt op een olympisch kampioene terwijl je zelf nog geen B proef kan rijden. Dan mag dat niet word alles door bokt verwijderd. En alleen omdat je een bokker bent.
Jessix schreef:Mensen besteed die tijd toch liever aan je eigen paard en rijstijl!
sporter schreef:BraveSpots schreef:
Dus? Ik moet mijn mond houden omdat Anky beter kan rijden als ik?
Ik vind haar geen aangename amazone, en hoewel ik die mening niet telkens weer herhaal als er weer een filmpje opduikt, is dat wel degelijk mijn mening.
Ik snap die verheerlijking van de 'top' niet zo. Ik zie persoonlijk niets moois aan en zeker niet iets waar ik 'trots' op zou moeten zijn.
Waarom is dat zo verkeerd om te denken? Het is niet alsof Anky hartpijn krijgt ervan ofzo.
Het gaat niet over verheerlijking van de top. Het kromme is in mijn ogen dat jij alles over anky kan en mag zeggen compleet met foto's enz enz. Maar als ik vervolgens wat foto's van jou plaats en daar bij (bijvoorbeeld) aangeef dat ik het raar vind dat je commentaar hebt op een olympisch kampioene terwijl je zelf nog geen B proef kan rijden. Dan mag dat niet word alles door bokt verwijderd. En alleen omdat je een bokker bent.
BraveSpots schreef:sporter schreef:Omdat Anky hier niet is, en dus niet persoonlijk word geraakt door dat commentaar. En ik wel.Het gaat niet over verheerlijking van de top. Het kromme is in mijn ogen dat jij alles over anky kan en mag zeggen compleet met foto's enz enz. Maar als ik vervolgens wat foto's van jou plaats en daar bij (bijvoorbeeld) aangeef dat ik het raar vind dat je commentaar hebt op een olympisch kampioene terwijl je zelf nog geen B proef kan rijden. Dan mag dat niet word alles door bokt verwijderd. En alleen omdat je een bokker bent.
BraveSpots schreef:sporter schreef:Het gaat niet over verheerlijking van de top. Het kromme is in mijn ogen dat jij alles over anky kan en mag zeggen compleet met foto's enz enz. Maar als ik vervolgens wat foto's van jou plaats en daar bij (bijvoorbeeld) aangeef dat ik het raar vind dat je commentaar hebt op een olympisch kampioene terwijl je zelf nog geen B proef kan rijden. Dan mag dat niet word alles door bokt verwijderd. En alleen omdat je een bokker bent.
Citaat:Omdat Anky hier niet is, en dus niet persoonlijk word geraakt door dat commentaar. En ik wel.
Sylvia schreef:En omdat de foto's van Anky vaak op een openbaar terrein genomen zullen zijn en die van BraveSpots op privéterrein en zij dus weliswaar de foto's zelf online plaatst, maar er nog steeds portret- en auteursrecht op heeft.
Het feit dat Anky vrijwillig op openbaar terrein haar beroep uitoefent weegt wel degelijk zwaar.
En sporter, met alle respect, als jij foto's van mij op mijn paard plaatst met daarbij de mededeling dat ik nog geen B-proef kan rijden en dat je het dus raar vind dat ik commentaar heb op een Olympisch kampioene, dan is dat wel degelijk een persoonlijke aanval... En eentje die imo nergens over gaat. Ik ben zelf bij officiële wedstrijden ook nooit verder gekomen dan de B, omdat ik 1. niet het juiste paard had, 2. niet de middelen qua vervoer en 3. niet de tijd om veel te starten. Maar dat wil niet zeggen dat ik daarom geen mening mag hebben over Anky's rijstijl.
DDW1190 schreef:denk meer dat ze er mee bedoelt te zeggen dat iedereen het beter probeert te weten, en als er dan iemand wat zegt over een Topsporter en het blijkt een Amateursporter te zijn komt dat nogal vrij raar over!
sporter schreef:Wat een onzin dus als anky hier een profiel aan zou maken dan zou het niet meer mogen. En hoe weet jij dat anky niet persoonlijk geraakt word? dat is iets waar alleen de gene waar het over gaat over kan oordelen.
BraveSpots schreef:sporter schreef:Wat een onzin dus als anky hier een profiel aan zou maken dan zou het niet meer mogen. En hoe weet jij dat anky niet persoonlijk geraakt word? dat is iets waar alleen de gene waar het over gaat over kan oordelen.
Omdat ze hier niet leest mss? Het lijkt me nogal moeilijk om je slecht te voelen over iets wat je niet hebt gelezen...
BraveSpots schreef:Yamcha schreef:Het is idd low, omdat dat afkraken van topruiters (Anky heeft niet alles gewonnen wat er te winnen valt omdat ze niet kan rijden) meestal gedaan wordt door mensen die nog geen deuk rijden in een pakje boter.
Dus? Ik moet mijn mond houden omdat Anky beter kan rijden als ik?
Ik vind haar geen aangename amazone, en hoewel ik die mening niet telkens weer herhaal als er weer een filmpje opduikt, is dat wel degelijk mijn mening.
Ik snap die verheerlijking van de 'top' niet zo. Ik zie persoonlijk niets moois aan en zeker niet iets waar ik 'trots' op zou moeten zijn.
Waarom is dat zo verkeerd om te denken? Het is niet alsof Anky hartpijn krijgt ervan ofzo.
Sylvia schreef:Sja Yamcha, als ik een topruiter al zagend (en dan bedoel ik echt zagen) door een losrijbak zie draven dan kan ik daar echt geen respect voor opbrengen hoor. En dat ik dan maar een simpele B-ruiter ben is dan imo helemaal niet relevant.
Scandicnr1 schreef:Yamcha schreef:Het is idd low, omdat dat afkraken van topruiters (Anky heeft niet alles gewonnen wat er te winnen valt omdat ze niet kan rijden) meestal gedaan wordt door mensen die nog geen deuk rijden in een pakje boter.
geweldig !
Yamcha schreef:Tuurlijk is dat jouw mening.
maar ik vind het nogal belachelijk om een topper af te gaan kraken, terwijl je zelf neit weet hoe het beter moet, en het commentaar vaak ook nog eens volkomen ongegrond is. LDR wordt ruk- en trekwerk genoemd, en ik denk zomaar dat als je niet verder komt dan rukken en trekken dat je dan echt niet verder komt dan de M..... zéker geen GP.
Het is makkelijk om kritiek te hebben over flapperende benen, en teveel spoorgebruik, maar ik zie jou nog geen wissels om de pas rijden..... en zolang je Anky niet kunt vertellen hoe het dan beter moet, vind ik het niet gepast om commentaar te hebben. Laat eerst zelf maar eens iets zien. Tot die tijd kan ik die meningen niet serieus nemen.
Yamcha schreef:Sylvia schreef:Sja Yamcha, als ik een topruiter al zagend (en dan bedoel ik echt zagen) door een losrijbak zie draven dan kan ik daar echt geen respect voor opbrengen hoor. En dat ik dan maar een simpele B-ruiter ben is dan imo helemaal niet relevant.
Imo nog altijd wel, want mss doet hij dat idd niet goed, maar dan zijn er nog 100.000 dingen die hij wel beter doet.....
Dat is een beetje wat mij dwars zit, ze doen zóveel verschrikkelijk goed, en er wordt dan gefocussed op een puntje wat ff minder is, en daarop wordt een ruiter dan volledig afgebrand....
Dat terwijl je ontzettend veel kan leren van ze.
Yamcha schreef:Niet als die fouten op zo'n hoog niveau worden gemaakt.
je moet kunnen snappen wat er precies fout gaat, én kunnen begrijpen hoe het beter moet om ervan te kunnen leren...... en dan houdt het bij de gemiddelde Bokker echt op, hoor.
BraveSpots schreef:Yamcha schreef:Tuurlijk is dat jouw mening.
maar ik vind het nogal belachelijk om een topper af te gaan kraken, terwijl je zelf neit weet hoe het beter moet, en het commentaar vaak ook nog eens volkomen ongegrond is. LDR wordt ruk- en trekwerk genoemd, en ik denk zomaar dat als je niet verder komt dan rukken en trekken dat je dan echt niet verder komt dan de M..... zéker geen GP.
Het is makkelijk om kritiek te hebben over flapperende benen, en teveel spoorgebruik, maar ik zie jou nog geen wissels om de pas rijden..... en zolang je Anky niet kunt vertellen hoe het dan beter moet, vind ik het niet gepast om commentaar te hebben. Laat eerst zelf maar eens iets zien. Tot die tijd kan ik die meningen niet serieus nemen.
Het is maar hoe je paardrijden bekijkt hoor. Ik heb echt wel een idee hoe Anky of de dresuurmensen is het algemeen het beter zou kunnen doen, maar dan mag je de sport (als in wedstrijden) wel volledig opdoeken denk ik.
Mijn lijstje van de beste paardrijmensen is niet gebaseerd op de hoeveelheid punten in de dresuurring. Daarom vind ik ook niet percé dat Anky beter is dan een ander. Beter in galopwissels vast wel, maar of dat nu zo belangrijk is...