Ongevraagd discussie van onderwerp op bokt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:55

Persoonlijk wordt ik een beetje moe van al die discussies over trainingsmethodes.. Dat weten we nu wel, toch?! Er zijn bewijzen dat het schadelijk is, er zijn ook bewijzen dat het niet schadelijk is. De één vind het goed en mooi, de ander duidelijk niet. Je past het wel toe of je past het niet toe.. Je kan het wel of je kan het niet.. En dan ook nog de hamvraag of het effect heeft.. Denk het wel, aangezien iedereen die nu met Sjef's systeem rijdt aan het begin van de wereld ranglijst staat.. Dan kan je natuurlijk in twijfel trekken of de FEI dan wel spoort.. Enz.

Dat was het wel geloof ik.. Wat elke keer, maar herhaald en herhaald wordt, versterkt met ieders mening en bijpassend beeldmateriaal. Mensen besteed die tijd toch liever aan je eigen paard en rijstijl! ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:56

het is ook wel makkelijk om zo commentaar te geven i.p.v in het echt, want dan hoor je er niemand over!

ik heb veel bewondering voor de grote ruiters, want ze zijn er echt niet in een poep en een scheet gekomen, maar die hebben meer moeten knokken dan wie dan ook! en dat word vaak vergeten ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:57

sporter schreef:
Het gaat niet over verheerlijking van de top. Het kromme is in mijn ogen dat jij alles over anky kan en mag zeggen compleet met foto's enz enz. Maar als ik vervolgens wat foto's van jou plaats en daar bij (bijvoorbeeld) aangeef dat ik het raar vind dat je commentaar hebt op een olympisch kampioene terwijl je zelf nog geen B proef kan rijden. Dan mag dat niet word alles door bokt verwijderd. En alleen omdat je een bokker bent.

Omdat Anky hier niet is, en dus niet persoonlijk word geraakt door dat commentaar. En ik wel.

Jessix schreef:
Mensen besteed die tijd toch liever aan je eigen paard en rijstijl! ;)

Sommige mensen hebben zelfs niet de luxe om een eigen paard te hebben, maak dat nog mee in deze tijden ;) .
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 19-01-10 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:00

sporter schreef:
BraveSpots schreef:

Dus? Ik moet mijn mond houden omdat Anky beter kan rijden als ik?

Ik vind haar geen aangename amazone, en hoewel ik die mening niet telkens weer herhaal als er weer een filmpje opduikt, is dat wel degelijk mijn mening.
Ik snap die verheerlijking van de 'top' niet zo. Ik zie persoonlijk niets moois aan en zeker niet iets waar ik 'trots' op zou moeten zijn.

Waarom is dat zo verkeerd om te denken? Het is niet alsof Anky hartpijn krijgt ervan ofzo.

Het gaat niet over verheerlijking van de top. Het kromme is in mijn ogen dat jij alles over anky kan en mag zeggen compleet met foto's enz enz. Maar als ik vervolgens wat foto's van jou plaats en daar bij (bijvoorbeeld) aangeef dat ik het raar vind dat je commentaar hebt op een olympisch kampioene terwijl je zelf nog geen B proef kan rijden. Dan mag dat niet word alles door bokt verwijderd. En alleen omdat je een bokker bent.

Dat is niet waar van onbekenden niet bokkers word het ook direct verwijdert (laatst nog een topic over een stalgenoot die te zwaar zou zijn over haar paard met foto's was binnen 10min weg). Alleen bij bekende ruiters blijft het staan dat is imo iets heel anders. Wanneer anky iets wint of toen ze die western wedstrijden ging rijden staat toch ook alles op bokt als ze een foutje maakt mag het ineens niet op bokt. Dat zou toch nog veel vreemder zijn.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 15:02

@ sporter >>>>> Idd sluit ik me bij aan!!!! +:)+

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:03

En omdat de foto's van Anky vaak op een openbaar terrein genomen zullen zijn en die van BraveSpots op privéterrein en zij dus weliswaar de foto's zelf online plaatst, maar er nog steeds portret- en auteursrecht op heeft.

Het feit dat Anky vrijwillig op openbaar terrein haar beroep uitoefent weegt wel degelijk zwaar.

En sporter, met alle respect, als jij foto's van mij op mijn paard plaatst met daarbij de mededeling dat ik nog geen B-proef kan rijden en dat je het dus raar vind dat ik commentaar heb op een Olympisch kampioene, dan is dat wel degelijk een persoonlijke aanval... En eentje die imo nergens over gaat. Ik ben zelf bij officiële wedstrijden ook nooit verder gekomen dan de B, omdat ik 1. niet het juiste paard had, 2. niet de middelen qua vervoer en 3. niet de tijd om veel te starten. Maar dat wil niet zeggen dat ik daarom geen mening mag hebben over Anky's rijstijl.

DDW1190

Re: Ongevraagd discussie van onderwerp op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:06

denk meer dat ze er mee bedoelt te zeggen dat iedereen het beter probeert te weten, en als er dan iemand wat zegt over een Topsporter en het blijkt een Amateursporter te zijn komt dat nogal vrij raar over! :+

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:07

BraveSpots schreef:
sporter schreef:
Omdat Anky hier niet is, en dus niet persoonlijk word geraakt door dat commentaar. En ik wel.

Wat een onzin dus als anky hier een profiel aan zou maken dan zou het niet meer mogen. En hoe weet jij dat anky niet persoonlijk geraakt word? dat is iets waar alleen de gene waar het over gaat over kan oordelen.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 15:07

BraveSpots schreef:
sporter schreef:

Mee eens!

Citaat:

Nou ik denk dat anky aardig wat over zich heen heeft gekregen!
Maar het gaat hier niet over anky het gaat over iedere landelijke ruiter die hier zomaar neergezet wordt als...........

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:09

Sylvia schreef:
En omdat de foto's van Anky vaak op een openbaar terrein genomen zullen zijn en die van BraveSpots op privéterrein en zij dus weliswaar de foto's zelf online plaatst, maar er nog steeds portret- en auteursrecht op heeft.

Het feit dat Anky vrijwillig op openbaar terrein haar beroep uitoefent weegt wel degelijk zwaar.

En sporter, met alle respect, als jij foto's van mij op mijn paard plaatst met daarbij de mededeling dat ik nog geen B-proef kan rijden en dat je het dus raar vind dat ik commentaar heb op een Olympisch kampioene, dan is dat wel degelijk een persoonlijke aanval... En eentje die imo nergens over gaat. Ik ben zelf bij officiële wedstrijden ook nooit verder gekomen dan de B, omdat ik 1. niet het juiste paard had, 2. niet de middelen qua vervoer en 3. niet de tijd om veel te starten. Maar dat wil niet zeggen dat ik daarom geen mening mag hebben over Anky's rijstijl.

En als ik die foto's van BraveSpots nu maak op een landelijk concoursje?

Tuurlijk mag je een mening hebben. Of die ergens over gaat is een ander verhaal. En wat jij een persoonlijke aanval vind. Kan simpel weg mijn mening zijn.
Laatst bijgewerkt door sporter op 19-01-10 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:09

DDW1190 schreef:
denk meer dat ze er mee bedoelt te zeggen dat iedereen het beter probeert te weten, en als er dan iemand wat zegt over een Topsporter en het blijkt een Amateursporter te zijn komt dat nogal vrij raar over! :+

Waarom dan? Ben ik minder waard, is mijn mening minder waard omdat ik niet zo goed ben als een topsporter?

En hoever gaat dat dan door? Mogen topsporters maar alles doen en laten mdat ze hoge punten halen in de ring? Wanneer mag je dan wel commentaar geven, als het paard ineenstort?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:11

sporter schreef:
Wat een onzin dus als anky hier een profiel aan zou maken dan zou het niet meer mogen. En hoe weet jij dat anky niet persoonlijk geraakt word? dat is iets waar alleen de gene waar het over gaat over kan oordelen.

Omdat ze hier niet leest mss? Het lijkt me nogal moeilijk om je slecht te voelen over iets wat je niet hebt gelezen...

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:12

weet zeker dat de topsporters echt wel gevoel hebben hoor, ook al lijkt het alsof dat niet zo is!
denk wel dat er mee word gelezen hoor, kijk maar naar dat geval van Scandic en Patrik Kittel, die negativiteit haalden ze ook hier vandaan!
en daarom ging dacht ik de FEI er over in beraad (dat stond me bij, weet niet als het zeker zo was).

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:14

BraveSpots schreef:
sporter schreef:

Omdat ze hier niet leest mss? Het lijkt me nogal moeilijk om je slecht te voelen over iets wat je niet hebt gelezen...

Hoe weet jij dat nou weer?

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 15:14

Het gaat erom dat je niet zomaar een film (of neemt) van iemand plaatst of dit nu A of B is en die persoon dan helemaal afbrand, dat je commentaar levert moet jezelf weten denk niet dat de (top) ruiters daar (lang)wakker van ligt ze weten immers wel beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:45

BraveSpots schreef:
Yamcha schreef:
Het is idd low, omdat dat afkraken van topruiters (Anky heeft niet alles gewonnen wat er te winnen valt omdat ze niet kan rijden) meestal gedaan wordt door mensen die nog geen deuk rijden in een pakje boter.

Dus? Ik moet mijn mond houden omdat Anky beter kan rijden als ik?

Ik vind haar geen aangename amazone, en hoewel ik die mening niet telkens weer herhaal als er weer een filmpje opduikt, is dat wel degelijk mijn mening.
Ik snap die verheerlijking van de 'top' niet zo. Ik zie persoonlijk niets moois aan en zeker niet iets waar ik 'trots' op zou moeten zijn.

Waarom is dat zo verkeerd om te denken? Het is niet alsof Anky hartpijn krijgt ervan ofzo.

Tuurlijk is dat jouw mening.

maar ik vind het nogal belachelijk om een topper af te gaan kraken, terwijl je zelf neit weet hoe het beter moet, en het commentaar vaak ook nog eens volkomen ongegrond is. LDR wordt ruk- en trekwerk genoemd, en ik denk zomaar dat als je niet verder komt dan rukken en trekken dat je dan echt niet verder komt dan de M..... zéker geen GP.
Het is makkelijk om kritiek te hebben over flapperende benen, en teveel spoorgebruik, maar ik zie jou nog geen wissels om de pas rijden..... en zolang je Anky niet kunt vertellen hoe het dan beter moet, vind ik het niet gepast om commentaar te hebben. Laat eerst zelf maar eens iets zien. Tot die tijd kan ik die meningen niet serieus nemen.

Sylvia

Re: Ongevraagd discussie van onderwerp op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:49

Sja Yamcha, als ik een topruiter al zagend (en dan bedoel ik echt zagen) door een losrijbak zie draven dan kan ik daar echt geen respect voor opbrengen hoor. En dat ik dan maar een simpele B-ruiter ben is dan imo helemaal niet relevant.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:50

@ yamcha: ik ga hierin met je mee!
ik ben zelf geen topruiter, moet nog heel veel leren, dus kijk ik liever naar me zelf dan bijvoorbeeld anky of wie dan ook, ja alleen als voorbeeld misschien! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:54

Sylvia schreef:
Sja Yamcha, als ik een topruiter al zagend (en dan bedoel ik echt zagen) door een losrijbak zie draven dan kan ik daar echt geen respect voor opbrengen hoor. En dat ik dan maar een simpele B-ruiter ben is dan imo helemaal niet relevant.

Imo nog altijd wel, want mss doet hij dat idd niet goed, maar dan zijn er nog 100.000 dingen die hij wel beter doet.....

Dat is een beetje wat mij dwars zit, ze doen zóveel verschrikkelijk goed, en er wordt dan gefocussed op een puntje wat ff minder is, en daarop wordt een ruiter dan volledig afgebrand....
Dat terwijl je ontzettend veel kan leren van ze.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:55

Scandicnr1 schreef:
Yamcha schreef:
Het is idd low, omdat dat afkraken van topruiters (Anky heeft niet alles gewonnen wat er te winnen valt omdat ze niet kan rijden) meestal gedaan wordt door mensen die nog geen deuk rijden in een pakje boter.

_O- geweldig !

:D Ook ik vind hem geweldig!

TS, je hebt gelijk hoor, ik begrijp er ook niets van!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:56

Yamcha schreef:

maar ik vind het nogal belachelijk om een topper af te gaan kraken, terwijl je zelf neit weet hoe het beter moet, en het commentaar vaak ook nog eens volkomen ongegrond is. LDR wordt ruk- en trekwerk genoemd, en ik denk zomaar dat als je niet verder komt dan rukken en trekken dat je dan echt niet verder komt dan de M..... zéker geen GP.
Het is makkelijk om kritiek te hebben over flapperende benen, en teveel spoorgebruik, maar ik zie jou nog geen wissels om de pas rijden..... en zolang je Anky niet kunt vertellen hoe het dan beter moet, vind ik het niet gepast om commentaar te hebben. Laat eerst zelf maar eens iets zien. Tot die tijd kan ik die meningen niet serieus nemen.

Het is maar hoe je paardrijden bekijkt hoor. Ik heb echt wel een idee hoe Anky of de dresuurmensen is het algemeen het beter zou kunnen doen, maar dan mag je de sport (als in wedstrijden) wel volledig opdoeken denk ik :+ .

Mijn lijstje van de beste paardrijmensen is niet gebaseerd op de hoeveelheid punten in de dresuurring. Daarom vind ik ook niet percé dat Anky beter is dan een ander. Beter in galopwissels vast wel, maar of dat nu zo belangrijk is...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:02

Yamcha schreef:
Sylvia schreef:

Imo nog altijd wel, want mss doet hij dat idd niet goed, maar dan zijn er nog 100.000 dingen die hij wel beter doet.....

Dat is een beetje wat mij dwars zit, ze doen zóveel verschrikkelijk goed, en er wordt dan gefocussed op een puntje wat ff minder is, en daarop wordt een ruiter dan volledig afgebrand....
Dat terwijl je ontzettend veel kan leren van ze.

Ik vind het ook wel jammer dat er in sommige topic alleen maar op een of twee foutjes word gezeurd terwijl er ook veel goed gaat. Maar imo mogen die fouten ook best besproken worden je kan van andermans fouten net zo goed leren als van andermans successen volgens mij. Jammer alleen dat zo'n heel onderwerp alleen nog maar over het negatieve gaat, heb het idee dat dat bij bokt ruiters (H@W of ItP) vaak een veel betere balans word berijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:04

Niet als die fouten op zo'n hoog niveau worden gemaakt.

je moet kunnen snappen wat er precies fout gaat, én kunnen begrijpen hoe het beter moet om ervan te kunnen leren...... en dan houdt het bij de gemiddelde Bokker echt op, hoor.

Dat bedoel ik idd Liedje, ik vind dat vreselijk jammer, als je sommige mensen mag geloven zijn Anky, Edward, en Patrick de allerslechtste ruiters die we kennen, dat lijkt me toch niet geheel in lijn met de werkelijkheid.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:05

Yamcha schreef:
Niet als die fouten op zo'n hoog niveau worden gemaakt.

je moet kunnen snappen wat er precies fout gaat, én kunnen begrijpen hoe het beter moet om ervan te kunnen leren...... en dan houdt het bij de gemiddelde Bokker echt op, hoor.

Op hoog niveau maken mensen ook nog gewoon weg domme fouten hoor :+ , daar is geen enkel mens van verwijderd geloof ik :Y) .

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:10

BraveSpots schreef:
Yamcha schreef:

Het is maar hoe je paardrijden bekijkt hoor. Ik heb echt wel een idee hoe Anky of de dresuurmensen is het algemeen het beter zou kunnen doen, maar dan mag je de sport (als in wedstrijden) wel volledig opdoeken denk ik :+ .

Mijn lijstje van de beste paardrijmensen is niet gebaseerd op de hoeveelheid punten in de dresuurring. Daarom vind ik ook niet percé dat Anky beter is dan een ander. Beter in galopwissels vast wel, maar of dat nu zo belangrijk is...

Dat is het spelletje waar anky aan mee doet. Dan kun je dat spelletje wel niet leuk vinden maar zo zijn de regels nu 1 maal.

Als iemand nummer 1 van de wereld staat bij tennis is hij/zij erg goed. Dan kun jij wel zeggen ja maar mijn buurman kan tennissen met een squash racket en dat vind ik veel knapper, dat is dan erg fijn voor jou buurman maar het spelletje tennis word nu eenmaal met een tennisracket gespeeld.