steeds meer sportnieuws op voorpagina bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Re: steeds meer sportnieuws op voorpagina bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:27

maar er zijn ook mensen die het een worst zal wezen dat pietje puk eerste is geworden en jantje niet start omdat zijn paard kreupel is en doet alsof hij zich zorgen maakt om zijn paard.
En daarmee wordt je overal platgegooid in elk paardenboekje en op elke website.

Dus degeende die sportnieuws willen lezen kunnen dat overal degeene die nieuws over het welzijn willen lezen kunnen dat niet.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:37

Moontje1991 schreef:
En daarmee wordt je overal platgegooid in elk paardenboekje en op elke website.

En dat is de reden waarom ik nergens meer lid van ben :)
Ik heb mijn paarden voor de hobby, niet voor prestatie en de bergen geld die erin omgaan. Ik wil daar ook niks over lezen.
Wat maakt mij het nou uit dat 1 of andere hoge spring- of dressuurruiter een nieuwe sponsor heeft. Fijn voor diegene.
Wat mij boeit is bijvoorbeeld nieuwe regelgeving, wetgeving, etc. Gewoon wat met ons, de normale ruiter, te maken heeft.

Ik ga niet al het nieuws uit zitten pluizen, dus ik lees gewoon helemaal geen nieuws meer.
Denk dat dat de enige oplossing is voor de mensen die het sportnieuws niet boeit.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:43

nieuws over welzijn kun je ook overal lezen, tegenwoordig staat in de meeste paardenbladen wel weer een artikel over welzijn, er zijn ook andere sites te vinden over welzijn etc etc.

Als je het niks vind hoe het nu is sla je de voorpagina toch lekker over, je betaalt niks voor bokt dus wees tevreden met wat je krijgt

edit: ik lees zelden het nieuws op vn, puur alleen als ik toevallig iets interessants zie en de ene keer is dat sport en de andere x is dat iets anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:21

Dus sportnieuws moet van de voor pagina worden verwijdert omdat enkele (zie topic) het niet interesseert, verwijder welzijns berichten dan ook meteen want dat interesseert enkele mensen ook niet en als je toch bezig bent verwijder meteen al het paarden nieuws want sommige mensen interesseert dat ook niet.

Er is inderdaad op het moment erg veel sportnieuws, maar kreten als 'van mij mag het voor altijd verwijderd worden' is ook weer onzin... Er zijn wel degelijk mensen die het sportnieuws interessant vinden, net zoals er wel degelijk mensen zijn die het welzijn nieuws interessant vinden, de nieuwsredactie moet hier een evenwicht in vinden. Of het evenwicht momenteel al dan niet te zwaar op het sportnieuws is, moet de nieuwsredactie beslissen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:31

kan je het sportnieuws niet naar de gerelateerde forums verplaatsen. Zoals bijvoorbeeld show resultaten van arabieren op het arabieren forum. uitslagen van reiningwedstrijden op het westernforum

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:33

Volgens mij kan je aan de omschrijving altijd redelijk goed zien wat voor onderwerp het betreft dus je kan er heel makkelijk voor kiezen om iets wel of niet te lezen. In de krant staan ook vaak berichten die mij geen bal interesseren, ga ik toch ook niet de redactie bellen of ze geen berichten meer over de economie willen plaatsen omdat ik dat niet interessant vind.

Krijg een beetje de indruk dat dit het (zoveelste) zeiktopic is van mensen met teveel vrije tijd en/of te weinig eigen leven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:34

Wat is er opeens zo erg aan sportberichten? Er zijn altijd wel mensen die reageren en dus het leuk vinden om het te lezen...

Ik zou liever denken aan het abboneren op bepaalde categorien in de toekomst in plaats van het bannen van sportberichten op de voorpagina.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:41

Dat is iets dat in de toekomst (misschien) mogelijk is. Nu nog niet. Dus iedereen ziet elk bericht dat momenteel geplaatst wordt. Voor ieder wat wils. Als je echter het idee hebt dat zus of zo over het hoofd wordt gezien zijn we altijd blij met een pb'tje of een plaatsing op ON. (vandaaruit kan het naar VN, we kunnen echter niet garanderen dat het altijd op VN komt). En als je een website/vereniging oid weet waar veel van die paarden/sporttak geplaatst wordt dan is dat via een pb ook zeer welkom :j Dan houden we die in het vervolg ook in de gaten :)

Sportnieuws komt niet áltijd op VN, kleine (buitenlandse) wedstrijden staan vaker op ON. Grote binnenlandse en/of wb wedstrijden vrijwel standaard op VN. En in die laatste categorie worden nu aardig wat wedstrijden van verreden :)

Paarden in sloten plaatsen wij zelf al niet meer op ON (al zal er soms best één doorglippen), omdat het er zoveel waren op een gegeven moment. Afgelopen zomer soms wel 4 per week. Bokkers die het wel plaatsen op ON dat blijft gewoon staan. :)
De konikspaarden die te water raakten zijn weer wel op VN gekomen, omdat dit toch een stuk pitter was.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:53

Wat mij betreft mag er zelfs nog wel meer sportnieuws op de voorpagina, dat vind ik de interessante stukken. En ander nieuws staat er ook altijd genoeg tussen, ze zoeken voor iedereen wel wat uit.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:15

Een oplossing zou inderdaad zijn dat het nieuws in een soort van categorieën verdeeld zou worden. Zoals eerder vermeld dat je je er dan op kan abonneren. Bijvoorbeeld sportnieuws, rassen nieuws, welzijn, regelgeving, etc.
Wel vind ik dat het nieuws bij elkaar moet blijven staan, anders word het te onoverzichtelijk.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:29

sammie ik doel en ik denk de rest ook niet alleen op paarden in sloten met nieuws over welzijn maar ook dat nieuwe ontwormingsmiddel op de markt of dat een medewerker van pvo is aangeklaagt wegens het vegiftigen van het voer of het onderzoek na hoe koliek te voorkomen of het onderzoek naar hoe het geseteld is met de welzijn van paarden in verschillenden landen en hoe dat komt. (dat zijn alleen maar voorbeelden)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:51

Misschien is het handig als er uitgelegd wordt hoe jullie aan het nieuws komen? Daar ben ik persoonlijk heel nieuwsgierig naar.
Ik kan me voorstellen dat jullie geen abbonementen gaan betalen voor dat wat hier op bokt komt te staan.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:56

Janine1990 schreef:
Misschien is het handig als er uitgelegd wordt hoe jullie aan het nieuws komen? Daar ben ik persoonlijk heel nieuwsgierig naar.
Ik kan me voorstellen dat jullie geen abbonementen gaan betalen voor dat wat hier op bokt komt te staan.

Het meeste komt gewoon van internet af. Kan je ook zien aan de bronvermelding die erbij staat.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:59

Ik vind het hartstikke fijn en leuk. Ben zelf ook wedstrijdruiter. Als je dat niet wil lezen kijk je toch alleen bij overig nieuws? Lijkt me sneu als het eerste wat je ziet is '' pony's ter water '' of '' pony's aangereden ''. Vind dat ook meer regio nieuws zeg maar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:04

mathes schreef:
Janine1990 schreef:

Het meeste komt gewoon van internet af. Kan je ook zien aan de bronvermelding die erbij staat.

We zijn steeds meer bezig met het aanboren van onze eigen bronnen en eigen berichten plaatsen.
Dat kun je ook zien aan de bronvermeldingen :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:08

ik persoonlijk vind het sportnieuws wel intressant

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:15

Cayenne schreef:
mathes schreef:

We zijn steeds meer bezig met het aanboren van onze eigen bronnen en eigen berichten plaatsen.

Ja klopt, was me inderdaad al opgevallen. En juist dat vind ik persoonlijk erg goed.

Ik begrijp ook wel dat er gewoon veel sport-nieuws is. Omdat daar gewoon een hoop gebeurd.
Ik heb ooit zelf een nieuwsbericht geschreven en het bij ON gezet. Dat ging over een trekpaard die op een bizarre manier klem was komen te zitten onder een stalwand. Dat is toen verplaatst naar VN. En er zullen ook vast een hoop zijn die dat niet willen lezen, maar je kan nooit aan iedereens wensen voldoen.
Maar is het niet mogelijk om het bijvoorbeeld onder te verdelen in bijvoorbeeld sportnieuws, welzijn, regelgeving, etc.?
Ikzelf zou daar dan zeker een aantal van in mijn favoriete zetten.
Nu is het best een hoop uitzoekwerk, want ik wil bepaald nieuws toch blijven lezen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:25

Cayenne schreef:
mathes schreef:

Ik doelde meer op hoe jullie het elke dag weer uitzoeken, want dat zal nogal heel wat werk zijn elke dag...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:26

Ik vind het over het algemeen ook niet interessant, wie het baasje is van Totilas en voor hoeveel geld hij waarschijnlijk alsnog nooit verkocht zal worden zal me aan m'n r**t roesten. Maar het hoeft wat mij betreft niet meteen weg hoor. Ik lees er wel gewoon overheen. En sommige berichten, zoals bijvoorbeeld pas geleden over Zenyatta, vind ik wel weer interessant. Dus er is toch niet echt één lijn op te trekken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:49

Ik lees juist VN voor het sportnieuws, ik heb ook de paardenkrant maar tegen de tijd dat die vanuit nederland hier is, is het alweer oud nieuws.
Als ik wil lezen over paarden te water en sielughe paardjes in de sneeuw koop ik de Penny wel, die staat er bomvol mee.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:00

Waar slaat die neerbuigende msn taal nou weer op.
Welzijn gaat over veel meer dan paarden die ter water zijn geraakt.
En dat er mensen zijn die om hun paard geven en geintereseerd zijn in dat nieuwe minder schadelijke ontwormigsmiddelen en in uitbraak van ziektes enz dat is niks om neerbuigend over te doen.
Mensen die enkeld om prestaties geven dat is pas wat om op neer te kijken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:05

De voorpagina zoals ie nu is vind ik prima.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:08

Moontje1991 schreef:
Waar slaat die neerbuigende msn taal nou weer op.
Welzijn gaat over veel meer dan paarden die ter water zijn geraakt.
En dat er mensen zijn die om hun paard geven en geintereseerd zijn in dat nieuwe minder schadelijke ontwormigsmiddelen en in uitbraak van ziektes enz dat is niks om neerbuigend over te doen.
Mensen die enkeld om prestaties geven dat is pas wat om op neer te kijken

Waar lees jij msn taal?
Waar lees jij dat andere mensen niet om hun paard geven?
Waar lees jij dat mensen neerbuigend doen over ziektes?
Waar lees jij dat er mensen alleen maar om prestaties geven?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:36

De balans is volgens mij een beetje verstoord. Ik zie inderdaad ook veel meer sportnieuws, dan ander paarden-nieuws. Op deze manier is het niet meer zo dat er voor ieder wat wils is naar mijn mening.

Het sportnieuws interesseert mij ook niet zoveel eigenlijk, en omdat er juist meer sport op de voorpagina staat, sla ik het nieuwsgedeelte meestal over :).

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:50

Ja er staan ook dingen op geheel bokt die mij geen mallemoer interreseren, maar om dat nou te willen verwijderen omdat ik te lui ben om er overheen te scrollen? Lijkt me een beetje onredelijk.