bokt.. paarden forum ? of puber forum ?? shoot me ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eppie38

Re: bokt.. paarden forum ? of puber forum ?? shoot me ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:35

Nu snap ik nog steeds niet waarom er geen apart topic voor oudere paarden is dan,oke het is wel uitgelegd maar dat wil nog niet zeggen dat het terecht is.
Bokt is inderdaad een paardenforum daarom ben ik ook hier en niet op een forum zoals bv recepten (beetje sarcastisch blijven natuurlijk)

Het grootste paardenforum van..... en dan niet eens ruimte voor een apart oudere paardentopic dat is jammer en een gemiste kans.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:39

Tja, af en toe vraag ik me af of Bokt wel een paardenforum is, of een surrogaat voor www.sexwoordenboek.nl of een "ik heb ruzie met mijn vriendje forum".
Tuurlijk is het fijn als je zulke dingen kunt delen en als je dagelijks op Bokt bent en veel met mensen van Bokt praat, is het handig/prettig om het hier neer te kunnen zetten.
Maaaar.... ik ben het er wél mee eens dat een gedeelte voor oude paarden beter op zijn plek is op Bokt dan al die liefdesverdrietverhalen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:56

eppie die discussie is al geweest :) Persoonlijk denk ik niet dat het enig nut heeft om die discussie wéér te gaan voeren :)

Liezel, ik ben wel met je eens hoor. Maar die topic's lees ik dus niet eens :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:17

Hoe moet je in hemelsnaam definieren wat een oud paard is? Een paard van 12 met rondom artrose, die vervroegd tot grasmaaier is gebombardeerd? Een paard van 16 met Cushing? Of een paard van 22 dat nog steeds Z2 loopt? Een paard van 29 dat klasse II endurance loopt? (waar gebeurd!)
En moeten dan de mensen met kennis van zaken op medisch of tandheelkundig gebied, maar niet per se op 'paarden-geriatrisch' gebied die topics dan kunnen vinden als ze in een subforum staan? Of hoeft dat niet "want ze hebben geen ervaring"? Verklein je er de pool van kennisuitwisseling niet gigantisch mee?

Ik denk dat dat onder andere de argumenten zijn van het beheer om het niet te doen.

Er is ook geen stang-en-trens subforum op RT. Daar posten de Z-ruiters ook lekker tussen de B-ruiters door. Waarom zouden eigenaren van oude paarden dan niet hun problemen tussen eigenaren van jonge paarden kwijt kunnen? Kunnen eigenaren van jonge paarden ook alvast voorbereid zijn op wat hun na verloop van tijd misschien te wachten staat. Net zoals de B-ruiters van de Z-ruiters leren...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:23

De redenen waarom er geen oude paarden subforum komt zijn al uitgebreid gegeven door het team. Het is niet de bedoeling om deze discussie weer op te rakelen :)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:27

Sammie schreef:
eppie die discussie is al geweest :) Persoonlijk denk ik niet dat het enig nut heeft om die discussie wéér te gaan voeren :)

Liezel, ik ben wel met je eens hoor. Maar die topic's lees ik dus niet eens :=

Met alle respect maar je moet begrijpen dat zowel ts als ik dat als voorbeeld hebben, of we daarbij het oude paarden topic of ieder willekeurig ander topic als voorbeeld nemen zou niets uit moeten maken, heeftn iets met discussie te maken maar alles met voorbeelden om je standpunt te verduidelijken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:22

En welk standpunt is dat dan? Want als ik het goed begrijp was ts in de war met een (mogelijk) subforum voor een eigen bedrijf. Waarvan enkel de topic's over het starten en andere vragen over een eigen (paarden)bedrijf naar STW gaan.

Blijft over dat er op Bokt veel ruimte is voor niet-paardendingen. Maar dat wordt volgens mij ook niet ontkent. In het stuk van Bart dat ts aanhaalt en anders wel in de gehele reactie van Bart is te vinden waarom en hoe dat zo gegroeid is. Daarin staat ook waarom het aanvragen van een nieuw subforum erg lastig is. :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:38

allereerst , ja heb de post verkeerd begrepen
mijn excuses daarvoor , las het duidelijk anders als bleek bedoeld
misbegrepen etc

sub titel paarden met ouderdoms klachten lijkt me geschikter dan oude paarden
de een is idd oud op zijn 8ste de ander nog niet op zijn 28ste

er blijkt nihil begrip onder gezonde paarden eigenaren
voor mensen die paarden een goede oude dag willen bezorgen
daarbij zijn de maatstaven dan niet "bereden kunnen worden"
maar zo hinderloos mogelijk nog even grasmaaier spelen
met goede maar ook minder goede dagen

en op de minder goede dagen komt door mensen die geen
paard hebben met ouderdoms klachten of ruimte of tijd of geld of zin daar in hebben of dier meer als gebruiks voorwerp
ipv gezinslid / huisdier zien
9 van de 10 keer met de remedie -> eeuwige groene weides en dat is juist wat geen optie is op dat moment
anders werd dat wel gedaan en ja zal misschien als nog gebeuren maar dan niet omdat paard niet meer kan werken
maar omdat pijn of onmogelijkheden op de slechte dagen groter worden dan het genot op de goede dagen
of er in verhouding teveel slechte dagen komen

waar is de grens kan alleen de eigenaar bepalen
waar stop je met behandellen en wanneer is genoeg genoeg geweest

en juist ivm met onbegrip en oplossingen en hoever moet je gaan en moet je die behandeling wel willen
als in behandeling erger dan de kwaal etc etc kiezen uit 2 kwaden om die paar slechte op de veel goede
dagen leuk te houden voor paard maar ook verzorger en portemonnee
die dingen zijn niet te vinden met de zoekoptie

eigenpaarden eigenaren van artrosepaard bij een 4 jarige in de sport of grasmaaier in de winter
hebben hele andere einddoelen bij behandelingen en heel ander perspectief op het geheel

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:01

Vind het ook spijtig dat er geen ruimte vrij gemaakt kan worden op bokt voor de eigenaren of verzorgers van 'oudjes'.
Als eigenaar van een 25 jarig paard die verschillende kwalen heeft en veel geld kost en de nodige zorgen met zich zich meebrengt, heb ik best behoefte aan een heel klein stukje bokt wat zich daarop toegespitst heeft.

Zo nu en dan volg ik een topic wat over een dilemma gaat omtrent een ouder paard wat niet gezond meer is, antwoorden als 'zodra mijn paard pijn heeft' of 'als ik hem dagelijks medcijnen moet geven om hem op de been te houden' laat ik hem inslapen stuitten mij behoorlijk tegen de borst.
Niet omdat de mening van andere niet respecteer, maar meer omdat veel van deze mensen niet weten hoe het is om met een ouder paard te leven die nog best kwaliteit van leven heeft, maar niet gezond meer is.
Ik krijg dan lieve pm-etjes van bokkers dat ze het knap vinden dat ik zo met mijn paard omga en dat meer mensen dat zouden moeten doen.
Hoewel ik deze lieve woorden zeker waardeer zou ik graag willen discusseren en verhalen van andere willen lezen, en dat het liefst van mensen die in hetzelfde schuitje zitten om elkaar tips of een hart onder de riem te steken.

Ik heb het betoog van Bart en andere mods gelezen om zo'n sub niet te starten, deels irriteert mij dit....omdat zoals als eerder aangehaald is behoorlijk wat animo is en er sub's zijn die naar mijn idee weinig toevoegen aan bokt, maar dat zal een verschil van mening blijven.
Juist omdat het een sub betreft die paardgerelateerd is zou deze voorrang moeten kunnen krijgen op een niet paardgerelateerde sub omdat bokt in beginsel een PAARDENFORUM is, de rest is leuk maar naar mijn mening moet dat niet de hoofdzaak worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:09

cissie schreef:
Juist omdat het een sub betreft die paardgerelateerd is zou deze voorrang moeten kunnen krijgen op een niet paardgerelateerde sub omdat bokt in beginsel een PAARDENFORUM is, de rest is leuk maar naar mijn mening moet dat niet de hoofdzaak worden.

Er is in die tijd geen niet-paardensub meer aangenomen, EN de beide dingen zitten elkaar niet in de weg. Het is niet zo dat het wegdoen van het ene subforum ruimte maakt voor het andere. Er is gewoone en streep getrokken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:10

Moderatoropmerking:
Nogmaals, het is niét de bedoeling om de hele oude paarden subforum-discussie te hernemen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:24

Dat begrijp ik wel, en voor mensen die het weinig of niks intresseert wellicht voldoende, maar ik ben het er gewoon niet mee eens.
Vermoedelijk maakt het niks uit want er is besloten dat er geen sub voor 'oudere paarden' en de problemen/vragen en gewetensvragen die dit met zich mee brengt komt......jammer......helaas pindakaas zou ik bijna zeggen. >;)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:49

Waar de oneenigheid over bestaat komt, als ik het goed begrijp, voort uit het feit dat er zo veel niet-paardgerelateerde fora zijn op een paardenforum, maar wanneer de vraag komt voor een subforum over oude paarden, dat die er niet komt omdat er al zoveel fora zijn (onder andere dus veel niet-paardgerelateerd).

Het heeft idd weinig zin om deze discussie wederom te moeten voeren, er is besloten dat hij er niet komt.
Maar wie weet na de reorganisatie van Bokt dat er toch wel ruimte blijkt.

Ik vraag me af waar de criteria zijn gebleven voor het aanvragen van een subforum.
Mogen er uberhaupt nog wel subfora worden aangevraagd, wordt hier nog iets mee gedaan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:19

Nymphadora schreef:
Waar de oneenigheid over bestaat komt, als ik het goed begrijp, voort uit het feit dat er zo veel niet-paardgerelateerde fora zijn op een paardenforum, maar wanneer de vraag komt voor een subforum over oude paarden, dat die er niet komt omdat er al zoveel fora zijn (onder andere dus veel niet-paardgerelateerd).

Nee, de onenigheid komt voor uit het idee (niet het feit) dat mensen hebben dat er bij minder niet-paardgerelateerde forums wel zou zijn gekozen voor een extra paardensub.

Terwijl er volgens mij een stop gekomen is omdat juist de paardenfora zelf een tamelijk onoverzichtelijke chaos zijn en een extra sub dat probleem alleen maar groter maakt. Daar hebben de niet-paardensubs niks mee te maken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:50

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:26

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een sub forum voor oudere paarden te maken?
Waarom hier zo moeilijk over doen.
Lijkt wel een bejaardenhuis daar is alles ook zo verekte moeilijk.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:40

Het is begrijpelijk dat bokt momenteel de bomen door het bos niet meer ziet er staat zoveel 'rommel' op.
Misschien dat een grote schoonmaak en als bokt weer wat overzichtelijker wordt er wel ruimte vrij gemaakt kan worden voor een sub met als onderwerp het ouder wordende paard en alle bijkomende dingen die daarmee gepaard gaan?

Ik houd het voorlopig hierbij, maar dat wil niet zeggen dat ik het eens ben de stelling dat het een onnodig sub zou zijn, maar begrijp wel dat het momenteel niet uitkomt.

Graag als optie voor in de toekomst..........

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:51

Liezel1 schreef:
Best fijn hoor, dat als je toekomstige baas je na aanleiding van je sollicitatiebrief gaat Googlen hij meteen weet welk merk tampons je hebt en hoe je je kont afveegt. Ik vraag me af hoe lang Bokt daar nog aan meewerkt....

Maar dat is weer een heel andere discussie - en wat mij betreft maakt het niet zo uit wat Bokt daarmee doet. Ik vind het niet echt nodig dat Bokt kinderoppas gaat spelen, dus die topics sluiten 'omdat de werkgever het ooit kan zien', dat is echt ieders eigen verantwoording. En daarbij, werkgevers moeten dat zo langzamerhand ook maar kunnen relativeren.

Cissie: misschien dat het best een idee is om eens na te denken hoe de paardensubs heringedeeld kunnen worden. Welke zouden volgens jou samengevoegd kunnen worden? Hoe hou je het overzichtelijk? Hoe zorg je dat mensen weten waar ze wat moeten plaatsen? En wat doe je met overlap? (Een vraag over een medisch probleem bij een oud paard zou dan op twee plekken kunnen.) Dat is een klacht die ook nu al regelmatig gegeven wordt over de subs - en terecht. Maar hoe het wel moet, dat is nog niet zo makkelijk. Misschien dat jij en anderen in dit topic daar toch best ideeen over hebben, een goed plan heeft allicht meer kans om 'tzt' wel een kans te maken.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:00

Shadow0 schreef:
Cissie: misschien dat het best een idee is om eens na te denken hoe de paardensubs heringedeeld kunnen worden. Welke zouden volgens jou samengevoegd kunnen worden? Hoe hou je het overzichtelijk? Hoe zorg je dat mensen weten waar ze wat moeten plaatsen? En wat doe je met overlap? (Een vraag over een medisch probleem bij een oud paard zou dan op twee plekken kunnen.) Dat is een klacht die ook nu al regelmatig gegeven wordt over de subs - en terecht. Maar hoe het wel moet, dat is nog niet zo makkelijk. Misschien dat jij en anderen in dit topic daar toch best ideeen over hebben, een goed plan heeft allicht meer kans om 'tzt' wel een kans te maken.

Dat wil ik best doen, ik ben als voorstander van zo'n sub best bereid om daar dan ook over na te denken en evt. ideeen aan te dragen over de aanpak hiervan.
Zal ermee aan de slag gaan en als ik een compleet plan heb deze aangeven bij de mod's!
Misschien dat het helpt om er in de toekomst wat mee te doen........

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:14

jaantsje schreef:
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een sub forum voor oudere paarden te maken?
Lijkt wel een bejaardenhuis daar is alles ook zo verekte moeilijk.

Vandaar ook al die mensen die een bril nodig hebben? :D

Liezel1 schreef:
Best fijn hoor, dat als je toekomstige baas je na aanleiding van je sollicitatiebrief gaat Googlen hij meteen weet welk merk tampons je hebt en hoe je je kont afveegt. Ik vraag me af hoe lang Bokt daar nog aan meewerkt....
Bokt is een forum.. een server waar een hoop gegevens op staan. Een computer vertaald dat in kleurtjes, teksten e.d. Het zijn de gebruikers die niet nadenken! Die dit soort dingen online zetten en uitgebreid gaan vertellen of hun eerste keer (in alles :+ ) Daarbij kun je er ook nog voor kiezen om wel dit soort dingen te bespreken, zónder gelijk duidelijk te maken dat jij Pietje van Buren bent uit de Kievietstraat 3 hoog in Utrecht..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:42

Informatief:

Algemeen

"Rijtechnisch"
Sub: RT-P (ongewijzigd)
Sub:RT-D (ongewijzigd)
Sub:HAW (kan zoals nu ook gebeurd ondergebracht worden bij de 'kantine', staat nu dubbel).

"Wedstrijden"
Alle subs (ongewijzigd)

"Fokkerij en afstamming"
Sub: F-AM.........'Exterieur' (kan ook daaronder gebracht worden, hengstenkeuze staat er nu dubbel in)
Sub: FB
Sub: KS, (kan ook ondergebracht worden bij FB, doorbordurend op familiebanden)
Sub: KS-ITP (onderbrengen bij de kantine, staat nu ook dubbel))

"Paardenwelzijn"
Sub: MD
Sub: BEH
Sub: VS
Sub: Het gepensioneerde paard (PW-HGP)

"Aangepast paardrijden"
Geen sub

"Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten"
Geen sub

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vraag maar raak

"Harnachament"
Geen sub

"Verzorging, stalling en weide"
Nu geen sub, maar wellicht dat hier een sub kan komen met betrekking op gepensioneerde paarden? (VSW-HGP)
Evt. Sub: NA (aangezien NA bedoeld was voor een natuurlijke benadering betreffende de verzorging)

"Transport, afspraken en overige"
Geen sub

"Ruiter"
Geen sub

"Omgang en paardengedrag'
Geen sub

"Seizoensvragen"
Geen sub

"Opsporing verzocht"
Geen sub

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Disciplines

"Aangespannen rijden"
Sub: AR-ITP (alleen onderbrengen bij de kantine, staat nu dubbel)

"Grondwerk, vrijheidsdressuur en longeren'
Sub: GVL-ITP (alleen onderbrengen bij de kantine, staat nu dubbel)

"Van nature"
Sub: NA (kan ondergebracht worden bij verzorging, stalling en weide)
Sub: NH (ongewijzigd)
Van nature kan wellicht gewoon Naturel Horsemanship genoemd worden (?)

"SGW en eventing"
Sub: SGW-ITP, (onderbrengen bij de kantine, zoals nu ook het geval is, staat nu dubbel.)

"Endurance"
Sub: END-ITP, (onderbrengen bij de kantine, staat nu dubbel)

"Draf en rensport"
Geen sub

"Western"
Sub: WN-AM (ongewijzigd)
Sub: WN-EV (onderbrengen als sub bij hippische evenementen)
Sub: WN-TR (ongewijzigd)
Sub: WN-FA (berichten kunnen wellicht geplaatst worden bij fokkerij en afstamming)
Sub: WN-ITP (onderbrengen bij de kantine, staat nu dubbel)

Met deze opzet worden er 11 sub's ondergebracht bij reeds bestaande sub's/rubrieken en komen er 2 sub's bij (VSW-HGP) en (PW-HGP), 1 sub wordt verplaatst (NA naar verzorging,stalling, dat scheeld alleen in deze rubrieken al 8 subs.
Op deze manier verdwijnt er 1 sub en dat is WN-EV die komt te vervallen en berichten met betrekking hierop kunnen bij Hippische evenementen geplaatst worden, NA wordt verplaatst als sub naar VSW en de ITP/HAW kan alleen bekenen worden in de kantine.

Opvallend is dat er bij "Fokkerij en afstamming" en bij "Western" behoorlijk wat sub's bestaan.
Daarnaast begrijp ik niet waarom alle ITP's en HAW's bij iedere rubriek als aparte sub genoemd moeten worden?, misschien is ooit het idee geweest dat het voor de gebruiker overzichtelijk is om de directe sub van een ITP/HAW erbij te plaaten, maar als het duidelijk is dat foto's alleen in de kantine te vinden zijn, waar ze nu ook staan is het toch goed?
Het is teveel werk om compleet bokt onder loep te nemen, maar dit is een beginnetje misschien.(?)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:32

Vervolg,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

De kantine

Algemeen

"In the picture"
Sub: Alle ITP en HAW

"Paardenpraat"
Sub: Verslag van de dag

"Verslag van de dag"
(komt te vervallen en wordt ondergebracht als sub bij paardenpraat)

"Manegepraat"
Sub: De manegehuiskamer

"De manegehuiskamer"
(komt te vervallen en wordt ondergebracht als sub bij manegepraat)

"Verzorgerspraat"
Geen sub

"Hippische evenementen"
(WN-EV berichten worden hieronder gebracht)

"In memoriam"
Geen sub

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rassenpraat

"Rassenpraat algemeen"
(ongewijzigd)

"Tinkers, haflingers en fjorden"
(3 koudbloedrassen in 1 rubriek)

"New forest, welsh cob en cob"
3 ponyrassen in 1 rubriek)

"Arabisch volbloeden'
(ongewijzigd)

"Barokke en klassieke rassen"
(ongewijzigd)

"Shetlanders en minipaarden"
(ongewijzgd)

"Gangenpaarden en ijslanders"
(ongewijzigd)

Zo is er wellicht extra ruimte voor paardeneigenaren met een niet veel voorkomend ras (?)
Mensen met een bijv. een berber, achal-teke, of ander rastypisch paard waar weinig aandacht voor is kunnen hier hun vragen en verhalen kwijt.

Er 'verdwijnen' met deze opzet 2 rubrieken (verslag van de dag en manegehuiskamer, deze worden als sub onder een andere rubriek wat daarmee in verband staat geplaatst).
Bij rassenpraat kunnen wellicht meerdere rassen onder 1 rubriek geplaatst worden?, bij gangenpaarden kan er evt het ras ijslanders als kopje toegevoegd worden?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:15

Op dit moment heeft het aanpassen van (sub)fora geen prioriteit. Er lopen een aantal andere grote projecten, waardoor we nu gewoon niet de mogelijkheid hebben om dat aan te pakken.

Omdat de oorspronkelijke vraag van TS beantwoord is en dit topic ondertussen verworden is tot een herhaling van het topic over de aanvraag van een oude paardenforum, plaats ik hier een slotje.