"Hoe heb jij je ouders overgehaald.."

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Re: "Hoe heb jij je ouders overgehaald.."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:05

Ik dacht, net als andere mensen hier, 'niet weer he'
Heel storend ja. Maar of de mods hier iets aparts voor gaan maken.. Ik weet het niet.

'Kan ik voor 100 euro een shet onderhouden. We kunnen hem kopen op een paardenmarkt, en stiekem in een schuurtje zetten waar niemand komt'. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 23:51

Het idee van een subforum: dat hebben we al. Het heet Young rider talk (geloof ik). De mensen die daar zitten zijn jonger dan 15. Dus die hebben pappa en mamma nog nodig om te betalen, en bokt om ze te vertellen dat het een slecht idee is. De mensen die daar niet meer zitten zijn (lijkt mij) oud en wijs genoeg om te realiseren dat het toch geen rozengeur en maneschijn is.

Maar misschien kunnen we een sticky maken, in YRT of bijvoorbeeld Transport en bla bla bla, waarin in de eerste post bijvoorbeeld door een mod een flink aantal quotes uit de al eerder gemaakte topics worden aangehaald (dus hoe mensen het gedaan hebben, ouders overhalen, waarin ze vertellen hoe het is om een eigen paard te hebben, en ook dat er veel mensen zijn die gewacht hebben tot ze het zelf konden betalen.) en wat mij betreft in de tweede een stuk over wat iedereens paard per maand kost (ik weet dat ik het al een paar keer heb uitgerekend voor bokt, dat zullen er echt wel meer gedaan hebben). Dan zijn we in 1x van het hele gepiep af.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:41

ja precies Vjestagirl! :j

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:46

Ik verbaas mij er dan weer altijd over dat er nog serieuze bokkers die al langer lid zijn toch advies gaan geven... :Z

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:56

Ik snap de irritatie die het x-honderd-zoveelste topic over deze onderwerpen oproept, maar ik betwijfel of (één van) de door TS voorgestelde maatregelen zal/zullen helpen voorkomen, dat daarover alsnog steeds nieuwe topics geopend worden. Ik denk namelijk dat een belangrijk deel van de gebruikers die de zoekfunctie niet gebruikt, een sticky ook niet zal lezen.

Overigens belet niets je om een topic, waarvan de titel het vermoeden al oproept dat het onderwerp een strekking in deze richting heeft, gewoon niet aan te klikken als je je er aan ergert. :)*

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 15:27

Ik erger me er niet zo zeer aan (ok, ik erger me dood) maar het is ook gewoon onnodig gebruik van de server.

Overgens wil ik ook best dat topic met alle quotes zelf maken, als het dan makkelijk als sticky gepost kan worden...

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:13

anders kan je vragen of je er een topic over mag maken Vjestagirl met al die quotes, of misschien een centraal topic, waar andere bokkers ook nog quotes aan kunnen toevoeg (hoewel een centraal topic misschien een beetje overdrevenis)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:21

En zo zijn er ook genoeg topics over "Ik kan niet slapen". Misschien ook maar gelijk een centraal topic van maken? :=

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:27

Blijven zeuren tot je oud genoeg bent er zelf 1 te bekostigen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:28

Haha.... zo goed worden de topics dus gelezen, gezien de reactie boven mij :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:32

Juangi schreef:
Ik verbaas mij er dan weer altijd over dat er nog serieuze bokkers die al langer lid zijn toch advies gaan geven... :Z

Ach waarom? Ik verwijs meestal wel door naar andere topics over hetzelfde onderwerp, en de zoekfunctie. Maar de meeste kinderen die zo'n vraag stellen zijn gewoon nog heel jong en weten niet beter (en kennen bokt vaak ook nog niet zo lang), een serieus antwoord schiet meer op dan reacties als "daar heb je weer zo'n topic" of " :Z ".

Al moet ik wel zeggen dat zulke topics wel heel vaak voorbij komen inderdaad.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:08

En dan is het alsnog de vraag als er een centraal topic / FAQ / stickey wel gelezen wordt... Denk dat er niks anders opzicht dat TeMmen en en topic sluiten :=

JFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:11

idd heel erg lastig, word er ook ziek van :Z

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 02:34

marleen_usar schreef:
Blijven zeuren tot je oud genoeg bent er zelf 1 te bekostigen.

Jij leest niet :n

ik irriteer me er ook helemaal scheel aan!!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:11

Gewoon niet op die fora komen waar het risico op jonge bokkers met dat soort vragen hoog is :D
En als je er wel een tegenkomt, verwijs ze naar de zoekfunctie en stuur een TEM. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:16

Ik denk dat het wel een goed idee is om gewoon een sticky te maken met al die info erin inderdaad (zoals bijv: wat kost een paard, wat heb je nodig voor een paard, en hoe heb jij je ouders overgehaald) :) Dan zullen de topics nog wel komen, maar dan kan gewoon daar naar verwezen worden.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:17

Goed idee TS :j !

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:19

Er was een 4jarige fries bij de slager,heb hem gered!!! :oo
Hij koste 100.-
Alleen het voer was zo duur.Nu loop ik een kranten wijk.Mijn ouders zijn blij dat ik nu werk :D

Goed idee TS!
Je word er echt ziek van...