Kan die GRUWELIJKE foto van de voorpagina weg???

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:54

Ik vind het een beetje overdreven om het een gruwelijke foto te noemen... Ik vind dat het ezeltje nog best meevalt.

Daarbij, als je een beetje bij Actieve onderwerpen en eigen berichten rondzwerft heb je nergens last van...

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:55

Sorrie ts maar dit is echt niet het meest schokkende wat er is hoor. Kijk je dan nooit naar het nieuws, waar ook foto's en beelden getoont worden van uitgehongerde kinderen enz.
Als dit al niet kan.....

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:59

Ts doe je ogen niet dicht voor zulke dingen.....deze dingen zijn de werkelijkheid!!!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:06

Sorry hoor maar de reactie van ts vind ik een beeeeetje overdreven .. de ezel is alleen heel mager..

Er zijn van Brook ook afleveringen geweest waar ze foto's filmpjes etc lieten zien met paarden waarvan de helft van het vel weg was..

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:13

Weetje, ik ben al jaren donatuer van Brooke en ik denk dat ze helemaal niet met opzet schokeren. Dit is gewoon het werk wat zij doen, wat zij dagelijks tegen komen.

Er zijn nog talloze andere, veel schokkender foto's te maken van etterende wonden, afgeschaafde huid, noem het maar op. Deze foto is er een zonder bloed, zwerende wonden etc, maar hij vertelt tóch een verhaal.

Moeten ze dan censuur toe gaan passen omdat de rijke Westerlingen anders weleens teveel van de werkelijkheid zouden zien?

Ik vind het prijzenswaardig dat TS zo gevoelig is voor het leed van deze dieren, waren er maar mensen zo gevoelig, maar ik vind het vreemd dat zij vanuit haar opvatting er op staat dat heel bokt er aan aangepast wordt.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:13

Alwiene schreef:
em_papillon schreef:
Wat zijn dat nou weer voor reacties.. Ik wil alleen maar zeggen dat het niet zo HOEFT. Er zijn zat mogelijkheden om tot de mensen te komen en daarvoor hoeft niet altijd een shockerende foto voor nodig te zijn :)

Heb nu een aantal posts van je gezien in dit topic, en moet zeggen dat ik het roerend met je eens ben. Jammer dat er meteen zo veel geoordeeld en veroordeeld wordt door mensen. En sommige reacties vind ik echt kinderachtig, sorry maar kom dán met tegenargumenten mensen waarom dít de enige werkende manier is volgens jullie ;)

Ik heb nooit gezegd dat dit de enige werkende manier is :) Ben alleen van mening dat dit niet een extreem shockerende foto is en dat ik niet inzie waarom die verwijderd zou moeten worden omdat er 1 bokker is die erdoor gaat huilen..

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:14

Dit is de realiteit , waarom een ander beeld plaatsen die ''beter'' zou zijn? Vrijwel ook in die situatie onmogelijk!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 16:18

Ik vind het goed dat Brooke dit doet, en ik vraag niet of de foto van Bokt afgehaald kan worden, ik vraag of de foto van de frontpage gehaald kan worden, dat is heel iets anders.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:18

Even op de TS terugkomend: hoe komt het dat je daar zo enorm gevoelig voor bent?

Ja het is schokkend en ja het is heel erg, maar het is helaas wel de werkelijkheid.

Als men geen 'werkelijke' beelden/foto;s meer mogen publiceren omdat het te schokkend zou zijn voor sommige mensen, wat voor verkeerd beeld wordt er dan gecreeerd?

Het is helaas het leven, ik heb laatst een hele lieve mooie kat aan de kant van de weg zien liggen met bloed dat uit zijn mond stroomde. Aangereden...
Vreselijk, maar het is het leven. Het leven is soms heel mooi en soms ook heel hard en gruwelijk.

Je ogen sluiten voor het gruwelijke is in feite weglopen voor je angsten.

zap

Paula1990 schreef:
Ts doe je ogen niet dicht voor zulke dingen.....deze dingen zijn de werkelijkheid!!!

Kan jij mij dan misschien uitleggen waar deze reactie goed voor is? Hoe kan je nu zeggen dat TS haar ogen dichtdoet
voor zulke dingen, alleen omdat ze geen foto wil zien. Af en toe is voor mij de logica ver van huis hoor :Z

Ik ben het met ts eens (en nee ik sluit mijn ogen niet voor de realiteit :roll: ). Hoe vaak worden foto's in een topic
niet in een link geplaats omdat ze schokkend zouden zijn? Ook al is dit in een titel weergegeven! En dan mag zo'n foto
wel op 'home' geplaatst worden....

ts, ook ik vind het een hele zielige foto :j. Vooral de blik van die ezel met die hangende oren.....

@Paula, de realiteit is schokkend, mee eens (dat weet iedereen), maar waarom moet zo'n foto er dan bij geplaats worden? Waarom
kan deze foto, net als vele vele andere 'schokkende' foto's, in een link bij het topic geplaatst worden? Waarom moet dat nu anders
zijn? Omdat het over brooke gaat? Zullen we in het vervolg de andere schokkende foto's ook maar IRL plaatsen, omdat zo de realiteit
is?

Wendy15

Maar wat is nou het probleem om even een andere pagina als homepage in te stellen en een paar dagen niet op de voorpagina te kijken als je er problemen mee hebt? :)

vikki

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik, net als de TS, ook heel erg slecht tegen dit soort foto's kan. Ik kan heel slecht tegen dierenleed (en ja, ik steun dan ook diverse goede doelen in de dierenwereld) en die foto geeft mij ook een ongelooflijk rot gevoel dat ik moeilijk tot niet van me af kan zetten. Ik ga er van uit dat ook de TS er moeite mee heeft juist omdat ze van dieren houdt... en ze zal zelf wellicht ook al haar steentje bijdragen om binnen haar mogelijkheden dierenleed te voorkomen. Ik ga iig even kijken of dit topic al onder ogen is gekomen bij de nieuwsredactie :) .

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:20

Schokkende foto's die in links worden geplaatst zijn vaak foto's van dieren met grote wonden ed..
Op deze foto is niks van dat alles te zien, er staat een oud ezeltje op wat mager is. En ja, dat gebeurd bij oude dieren..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:22

laetitia schreef:
Je ogen sluiten voor het gruwelijke is in feite weglopen voor je angsten.

Je komt toch zeker voor je lol hier op bokt en niet om je
angsten te bedwingen ofzoiets. Geef de gebruikers een KEUS om die foto wel of niet
te willen zien, net zoals dat bij alle andere 'schokkende' foto's gebeurt ;)

astridelise, imo denk ik dan dat juist hier de verkeerde foto is gepakt :). Ik zie die foto en wil
daarom het stuk juist niet lezen ;). Had er in de loop van het verhaal van brooke een link gestaan
en had in het verhaal duidelijk geworden dat het weer goed is met de ezel, dan had ik die foto
wel 'willen' zien ;)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 16:23

laetitia schreef:
Even op de TS terugkomend: hoe komt het dat je daar zo enorm gevoelig voor bent?

Omdat ik iemand ben die zich dingen aantrekt :? Maar dat doet er toch niet toe?
Inderdaad staan foto's die 'als schokkend ervaren kunnen worden' doorgaans in een link, ik ervaar dit als schokkend maar hij staat wel gewoon op de frontpage.
Laatst bijgewerkt door luxx op 28-12-09 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:23

waarom je ogen sluiten voor de werkelijkheid ?
Zo schokkend is de foto niet eens, deze foto is maar het kleinste topje van die hele berg gruwelijke beelden die werkelijkheid zijn.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:25

laetitia schreef:
Hoe doe jij dat dan als je de krant leest Zap?
Daar staan foto's ook niet in een linkje maar gewoon gepubliceerd.

Als ik de krant lees zie ik dit soort foto's vaak niet :). En als ik ze zie
dan blader ik snel door. Overigens ben ik absoluut 'gevoelloos' als dit
soort dingen gepubliceerd wordt over mensen (erg he :+ }> ) en gaat het mij
om de dieren.

Daarnaast vind ik de vergelijking van kranten-internet raar, juist met internet heb
je veel meer mogelijkheden dan in kranten en waarom zouden we die dan niet gebruiken?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 16:27

Wendy15 schreef:
Zoals ik al zei is het jouw probleem dat je zo gevoelig bent en is het aan jezelf of je daar wel of niet aan gaat werken..

Ik vind het geen probleem dat ik zo gevoelig ben en ben dan ook niet van plan om daar aan te gaan 'werken'.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:28

Ik zie bokt anders, Bokt is inmiddels zo groot en zoveel meer dan alleen een paardenforum.

Het is voor mij een virtuele communitie waar alles wat met het leven te maken heeft aan bod komt. Met mooie verhalen, geluk, vriendschap, maar ook met de dood van je paard of een naaste, taboe's, nare dingen die mensen meemaken.

em_papillon

Paula1990 schreef:
Dit is de realiteit , waarom een ander beeld plaatsen die ''beter'' zou zijn? Vrijwel ook in die situatie onmogelijk!

Je hoeft ook geen 'beter' beeld te plaatsen, maar het hoeft niet altijd schokkend met wonden en uitgemergelde dieren.. (wat in dit geval ook meevalt :) )
Ik noem even een voorbeeld.. een film over dierenmishandeling.. je ziet een hondje waar een man op af komt gestormd met een knuppel en vlak voordat hij wilt slaan word het beeld zwart en hoor je een doffe dreun en ver weg gepiep. Zo iets kan veel harder binnen komen dan recht voor zijn raap een paar wonden en zieke dieren.
Het is maar een zwak voorbeeld hoor..
Maar even om te laten zien dat het ook anders kan :)

Anya

Ik doneer al jaren een behoorlijk bedrag aan brooks. De info die ze sturen gooi in ongeopend weg. Ik kan er niet goed tegen. Zo ook de foto op de voorpagina. Die hoef ik ook niet iedere keer te zien. Graag verwijderen!

Wendy15

luxx schreef:
Wendy15 schreef:
Zoals ik al zei is het jouw probleem dat je zo gevoelig bent en is het aan jezelf of je daar wel of niet aan gaat werken..

Ik vind het geen probleem dat ik zo gevoelig ben en ben dan ook niet van plan om daar aan te gaan 'werken'.

Maar waarom dan van jouw 'probleem' (want je maakt hier in mijn ogen weldegelijk een probleem van) proberen het probleem van anderen te maken..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:30

em_papillon schreef:
Paula1990 schreef:

Je hoeft ook geen 'beter' beeld te plaatsen, maar het hoeft niet altijd schokkend met wonden en uitgemergelde dieren.. (wat in dit geval ook meevalt :) )
Ik noem even een voorbeeld.. een film over dierenmishandeling.. je ziet een hondje waar een man op af komt gestormd met een knuppel en vlak voordat hij wilt slaan word het beeld zwart en hoor je een doffe dreun en ver weg gepiep. Zo iets kan veel harder binnen komen dan recht voor zijn raap een paar wonden en zieke dieren.
Het is maar een zwak voorbeeld hoor..
Maar even om te laten zien dat het ook anders kan :)

Dat is zeker zo :j
Maar imo is dit geen gruwelijke foto.. Het dier heeft geen wonden oid, wordt op de foto niet zichbaar mishandeld en is ook niet zichtbaar mishandeld... Het is een oud dier, met grijze haren en erg vermagert, maar ook niet extreem te zien op de foto (zeker niet zo klein als ie op de homepage staat :+ )

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:30

luxx schreef:
Wendy15 schreef:

Maar waarom moet van jou dan de foto van de homepagina als je het geen probleem vind dat je zo gevoelig bent?
Dan is het hele probleem toch opgelost? Jij vind het immers niet erg dat je gevoelig daarvoor bent!

Daarbij is het vaak onmogelijk om de hele wereld naar jouw eigen hand te zetten, soms heb je dingen te accepteren.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:31

Wendy15 schreef:
Zo heb je op internet ook de mogelijkheid om een bepaalde pagina niet aan te klikken :D

Absoluut :j, beetje jammer alleen dat deze foto dan ook op de home-page staat, dat is ook het
probleem. Ik kom altijd op de home-page, omdat ik nieuws wil zien (of in dit geval misschien niet) en
omdat ik daar altijd de topics aanklik waarin net gereageerd is. Als er in de titel staat dat er een
schokkende foto instaat klik ik die inderdaad ook niet aan :)