Waar blijft de lijn in het beleid??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:35

Petite schreef:
Sorry naar de tijd had ik niet gekeken :o
Over de verantwoording hoef je wat mij betreft niet zo uit te wijden, ik snap dat jullie het druk hebben en het op vrijwillige basis is. Ik vind niet dat jullie weinig doen, er werd alleen naar mijn idee onderscheid gemaakt tussen personen en daarbij kwam als eerste dat topic in me op.

En helaas wordt er érg vaak gekeken als in 'bekende bokker dus kan meer flikken'. Waar die onzin vandaan wordt gehaald is mij nog steeds een raadsel. Er zijn meerdere lange topics die wel eens de foute kant opgaan. Soms duurt het ingrijpen langer dan anders en dat heeft ook zeker te maken met het tijdstip waarop zo'n topic wordt geopend. Mijn ervaring is tenminste dat de meeste mods 's avonds online zijn (hoop dat ik nu niet een tip geef om vooral te gaan rellen via de goede tijdstippen en dat er dan ook het meest gedaan wordt.

Wbt die lijn.... Tja, op het ene fora mod je anders dan op de andere. VN en ON modde ik wel strenger door evenals STW. WWW en SK liet ik vrijer.. Het ligt ook echt aan de fora die je hebt. HAW vraagt bijvoorbeeld om meer modwerk dan een PP / VVDD (correct me if I'm wrong)

Ojajoh

Re: Waar blijft de lijn in het beleid??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 11:10

A_lette: maar binnen 1 fora moet dezelfde lijn liggen , net als zaken die hetzelfde zijn.....
en dat gebeurt dus niet altijd :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:14

Wil jij mij een voorbeeld geven waar dat niet zo is? Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de laatste tijd me niet super veel in moddingen heb verdiept :o

Maar mocht die lijn in 1 fora anders liggen, dan moeten desbetreffende mods in ieder geval wel in overleg gaan waar het fout gaat en wat beter / anders kan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 14:16

dat voorbeeld heb ik al aangegeven

maar directe topics hier neerzetten is verboden ;)
en trouwens ook niet meer relevant aangezien ik begrepen heb dat er inmiddels wat aan gedaan is

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:19

Weet al welke je bedoelt, had die wel meegekregen.

Naja, dan blijf ik bij mijn vorige opmerking dat mocht er een verschil zijn, desbetreffende mods eens met elkaar moeten overleggen hoe en wat. Wellicht is het voor elk fora wel even fijn om te doen. :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:24

Er zijn weinig zaken echt zwart/wit in het leven. Ik kan me daarom best voorstellen dat er soms per topic (dus per situatie) afwegingen worden gemaakt. Ik denk persoonlijk dat de moderators kundig genoeg zijn om hier zorgvuldig mee om te gaan zonder de regels uit het oog te verliezen. Verder ben ik alleen maar blij met de persoonlijke inbreng van een moderator, lijkt me niet fijn om te maken te moeten hebben met een soort van robot. :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 14:29

Ann schreef:
Er zijn weinig zaken echt zwart/wit in het leven. Ik kan me daarom best voorstellen dat er soms per topic (dus per situatie) afwegingen worden gemaakt. Ik denk persoonlijk dat de moderators kundig genoeg zijn om hier zorgvuldig mee om te gaan zonder de regels uit het oog te verliezen. Verder ben ik alleen maar blij met de persoonlijke inbreng van een moderator, lijkt me niet fijn om te maken te moeten hebben met een soort van robot. :+

toch is het gebeurd ;)
en gebeurd het toch vaker, anders zou ik 1 klacht hebben over alle jaren bokt en zou ik de enige zijn en dat is niet het geval ;)
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 29-12-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:29

Persoonlijke afwegingen etc is natuurlijk wel belangrijk, maar het kan zijn dat er verschillende 'standaard' dingen anders worden behandeld?

Tuurlijk, mods zijn gewoon mensen, dat weet ik zelf ook wel ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 14:31

tuurlijk en waar gewerkt wordt daar worden fouten gemaakt

maar als bij een bedrijf de werknemers te vaak fouten maken of strcutureel dezelfde dan gaat de bedrijfsleider met de scepter zwaaien om zijn personeel wakker te schudden

dit soort topics zijn idd bedoeld om de modjes even wakker te schudden zodat alles weer op 1 lijn gezet kan worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:35

Ik ben het compleet met je eens!

Ik kan zo een aantal voorbeelden noemen van dingen die niet overeenkomen met de boktregelementen!

Helaas heb ik de hoop al opgegeven en is het bij mij: 1e oor in, andere er weer uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:08

ook ik vind het af en toe knap irritant.
soms worden topics naar de huiskamer geschopt omdat er volgens een mod offtopic wordt gegaan...
en andere topics die gigantisch offtopic gaan én ook nog eens best grof zijn,blijven op de originele plek staan.