Privé-informatie op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Privé-informatie op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:47

Bokt is een paardenforum, alsjeblieft zeg. Je kan er nog meer op kwijt, dat is leuk ook, maar het is geen therapeutische site, of wel?

Wat is er mis met een goede psycholoog tegenwoordig?

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:48

Yamcha schreef:
Vind ik een kúl-argument. Jij moet nadenken over wat je schrijft, en rekening houden met anderen, en dat doen een aantal in dat topic in het geheel niet.

Gooi het dan niet op NM, maar maak je eigen topic op LZP. NM is niet voor persoonlijke verhalen.

Als je zelf die informatie wil neerzetten, mag dat toch?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:49

Yamcha schreef:
Vind ik een kúl-argument. Jij moet nadenken over wat je schrijft, en rekening houden met anderen, en dat doen een aantal in dat topic in het geheel niet.

Gooi het dan niet op NM, maar maak je eigen topic op LZP. NM is niet voor persoonlijke verhalen.

Ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeel goed en lang nagedacht voor dat ik wat neer heb gezet.
De goede psycholoog heb ik ook bezocht en behalve paarden leeft hier nog veel meer op bokt.
Waar maak je je in godsnaam zo druk over zeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:54

Ik weet niet wat ik lees... :?
Heb ook zo'n donkerbruin vermoeden dat het om míjn topic gaat...
Mijn topic is een tijdje geleden een huiskamer-topic geworden en de mensen die daar samen komen hebben heel veel aan elkaar.
In sommige levens is het nou eenmaal niet allemaal koek en ei.
Er zijn aparte categorieën op bokt waar je dergelijke verhalen kunt plaatsen en als je je daar aan ergert, moet je ze niet lezen.. punt.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:02

Welke pagina staat dat verhaal dan hittepit... heb geen zin om alle pagina's bijlangs te gaan. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:21

Nu mijn verbazing wat gezakt is, wil ik wat uitgebreider reageren.
Heb door dat het niet om mijn topic gaat, dus ik zal wat milder blijven. :o

Yamcha schreef:
Ik weet inmiddels veel meer dan ik wil weten, ik weet veel meer dan ik nodig heb om met mensen te kunnen communiceren.
Ik vraag me af: komt het dan wel in je hoofd op dat mensen er misschien geen behoefte aan hebben om alles te weten?
Waarom klik je dan een topic aan waar in de titel al staat vermeld dat het om pedofielen gaat?
Persoonlijke reacties kun je in zo'n topic verwachten.

Yamcha schreef:
Misschien zit er wel een meisje van 11, 12 jaar op Bokt, die dat ook leest, waarbij het ontzettend veel oproept, die gaat piekeren en tobben........ Zou het niet eens tijd worden om daar rekening mee te houden, dat zulke verhalen met anderen ook wat doen, dat niet alleen jij je verhaal kwijt bent, maar een ander daar misschien echt moeite mee kan hebben?
Ik vind Bokt.nl één van de meest kind-vriendelijke sites die er bestaan, door hun enorme selectie sencuurwoorden.
De jonge kinderen die op bokt lezen weten echt niet wat de ware betekenis van bv.:"Mijn vader vond het geweldig om met mij te 'fietsen' met zijn 'banketstaaf'

Yamcha schreef:
Is het nu echt nodig om alles maar aan de grote klok te hangen, zonder er ook maar even over na te denken wat dat met iemand doet?
Is het nodig om alles maar in jezelf te houden? Heb je er ooit aan gedacht dat mensen elkaar in zulke situaties juist enorm tot steun kunnen zijn?

Yamcha schreef:
Ik heb echt geen behoefte aan al die persoonlijke informatie. Ik kan er niets mee, ik kan de persoon niet helpen, maar ondertussen weet ik het allemaal wel, en maakt het mij machteloos.
Welkom op het World Wide Web.. :wave:

Ik wil hier nog even aan toevoegen dat ik er zonder de enorme steun van mijn bokt-vrienden nooit zo positief en gelukkig bij had gezeten. ;)

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:46

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een beetje een nare bijsmaak krijg bij dit topic.
Natuurlijk, er hoeft niet tot in detail worden beschreven welke handelingen verricht zijn, maar mag het niet genoemd worden?

Ik krijg een beetje het gevoel dat mensen niet 'horen' te praten over misbruik in hun verleden, dat anderen dat niet mogen weten. Ik vind het vervelend dat er zo'n taboe op rust, voor slachtoffers bevestigt het gevoel dat het iets is waar ze zich voor moeten schamen, en dat is níet zo.

Is dat niet juist een taboe dat doorbroken moet worden? Naar mijn mening moet hierover gepraat kúnnen worden, voor de slachtoffers, maar ook om meer openheid te krijgen en daardoor het probleem deels aan te pakken.

Het is een beetje een geval van 'wat we niet zien of horen, is er niet'. Jammer genoeg is dat al jaren zo, en naar mijn mening vergroot deze struisvogel-politiek het probleem.

Stel je zit thuis aan je avondeten, en door je raam zie je buiten daklozen honger lijden.. Dan kun je de gordijnen dicht doen, om het probleem niet te zien, maar je kunt ook je ogen openen, de situatie inzien en deze accepteren, en er hopelijk zelfs iets aan proberen te veranderen.

Bokt is zoveel meer dan paarden. Er zijn honderden huiskamertopics die zo ongeveer over alles gaan behalve paarden. Op LZP plaatsen tig bokkers hun verhaal als hun relatie verbroken is, en tientallen bokkers betuigen dan steun. Als een geliefde overleden is, staat bokt voor je klaar. Waarom zou dat over dit onderwerp niet kunnen? Waarom mogen mensen in dit geval geen steun bij elkaar zoeken? In de eerder genoemde problemen wordt toch ook niet gezegd, ga maar naar een psychiater? Ik vind het jammer dat dit zo anders moet zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:44

KoudbloedKim schreef:
Er zijn aparte categorieën op bokt waar je dergelijke verhalen kunt plaatsen en als je je daar aan ergert, moet je ze niet lezen.. punt.

Exact, en dat is niet NM.

Dat je dat op LZP plaatst, moet je zelf weten, met een duidelijke topictitel dan graag, zodat ik er om heen kán als ik dat wil, en dan kan ik het ook lezen als ik dat wil.

Mijn punt is dat het hier zo'n beetje in mijn gezicht gegooid wordt....
Nee, het gaat niet om jouw topic, en dat mensen info kwijt willen, moeten ze zelf weten, maar niet in een maatschappelijke discussie dan. LZP lijkt me daar een prima plek voor, toch?

merel90 schreef:
Natuurlijk, er hoeft niet tot in detail worden beschreven welke handelingen verricht zijn, maar mag het niet genoemd worden?

Tuurlijk mag het genoemd worden, maar zeggen dat je slachtoffer bent, zonder in details te treden, is dat niet voldoende dan? Moeten die details er dan bij? Je kunt best zeggen dat je wraakgevoelens hebt naar de dader, heb ik ook echt wel begrip voor, maar zeggen wát je dan met die persoon zou willen doen, gaat me te ver in deze discussie, op dit forumonderdeel. Doe je dat in je eigen topic, met duidelijke titel, op de juiste plaats, dan heb ik daar niet over te oordelen.
merel90 schreef:
Ik krijg een beetje het gevoel dat mensen niet 'horen' te praten over misbruik in hun verleden, dat anderen dat niet mogen weten. Ik vind het vervelend dat er zo'n taboe op rust, voor slachtoffers bevestigt het gevoel dat het iets is waar ze zich voor moeten schamen, en dat is níet zo.

Zoals je in mijn voorgaande antwoord kunt lezen, klopt dat gevoel dan niet met mijn bedoeling.
merel90 schreef:
Is dat niet juist een taboe dat doorbroken moet worden?
Is dat niet allang gebeurd dan? Volgens mij is dat taboe 20 jaar geleden al doorbroken.
merel90 schreef:
Naar mijn mening moet hierover gepraat kúnnen worden,

Het moet kunnen idd, maar het moet niet móeten, niet iedereen wil altijd alles weten. Ik vraag alleen om daar ook rekening mee te houden, door het niet in discussies te plaatsen waar de details niet thuishoren. Het voegt helemaal niets toe aan de discussie.
merel90 schreef:
Op LZP plaatsen tig bokkers hun verhaal als hun relatie verbroken is, en tientallen bokkers betuigen dan steun. Als een geliefde overleden is, staat bokt voor je klaar. Waarom zou dat over dit onderwerp niet kunnen? Waarom mogen mensen in dit geval geen steun bij elkaar zoeken? In de eerder genoemde problemen wordt toch ook niet gezegd, ga maar naar een psychiater? Ik vind het jammer dat dit zo anders moet zijn..

Hopelijk begrijp je dat het hier niet anders is. Dat zulke verhalen, en zeker alle details, niet in dit forumonderdeel thuishoren. KoudbloedKim plaatst haar verhaal op een plek waar het imo thuishoort, met een duidelijke titel, en daar heb ik geen probleem mee.
KoudbloedKim schreef:
Waarom klik je dan een topic aan waar in de titel al staat vermeld dat het om pedofielen gaat?
Persoonlijke reacties kun je in zo'n topic verwachten.

Moeten dat dan ook getailleerde verhalen zijn?
Dat iemand een persoonlijke reactie geeft, en emotioneel wordt, kan ik best begrijpen, dát is niet waar ik moeilijk over doe. Ik heb problemen met een heel gedetailleerd verhaal. Het is overigens ook niet één reactie in dat topic, het gaat het hele topic door. Daar heb ik moeite mee.
Ik klik zo een topic aan, omdat ik de discussie an sich heel interessant vind.
KoudbloedKim schreef:
Ik vind Bokt.nl één van de meest kind-vriendelijke sites die er bestaan, door hun enorme selectie sencuurwoorden.
De jonge kinderen die op bokt lezen weten echt niet wat de ware betekenis van bv.:"Mijn vader vond het geweldig om met mij te 'fietsen' met zijn 'banketstaaf'

Censuur voorkomt niet dat een kind leest dat de vader van het meisje regelmatig bij haar kwam en van alles met haar deed, en zij hem nu aan de hoogste boom wil opknopen. Het gaat niet om de woorden an sich.
KoudbloedKim schreef:
Is het nodig om alles maar in jezelf te houden? Heb je er ooit aan gedacht dat mensen elkaar in zulke situaties juist enorm tot steun kunnen zijn?

Natuurlijk moet je alles niet voor jezelf houden, praten kan enorm helpen in je verwerking. Daar is echter wel een juiste plaats en tijd voor, altijd en overal is volgens mij ook niet goed.
KoudbloedKim schreef:
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat ik er zonder de enorme steun van mijn bokt-vrienden nooit zo positief en gelukkig bij had gezeten.
Daar ben ik heel blij om voor je, en dat mee ik oprecht :)
Ik ben ook blij dat jij je topic op een plek zet, dat ik weet wat het is, en er omheen kan als ik wil, het kan lezen als ik wil. Daar heb ik echt geen probleem mee, dat doe je dat imo op een nette manier, die heel kies is, respectvol naar jezelf toe en naar anderen, die er (wat ik hier lees) ook wat aan hebben. Lijkt me helemaal perfect.

Edit: Ik hoop dat de nuance die ik geprobeerd heb, aan te brengen, ook overkomt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:51

Oké, nu je een duidelijke uitleg hebt gegeven snap ik het beter. :)
Als je in je beginpost de link naar het topic zou hebben gezet, had ik waarschijnlijk niet eens gereageerd.
Zonder de uitleg voelde ik me (indirect) aangevallen, maar ik begrijp nu dat dit niet je bedoeling was.
Sorry voor mijn heftige reactie.
Nu ik het beter snap, vind ik dat je gelijk hebt. :j

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:55

Ook ik heb in dat topic gereageerd,(over pedofilie)Dat je iemand constant nare verwensingen geeft kan ik begrijpen en dat niet continu je verhaal herhalen nodig is kan ik begrijpen, ik wens degene die mij dit heeft aangedaan ook wel van alles toe.
Het is niet zo dat ik het in den treure blijf herhalen,maar ik voelde me wel duidelijk aangevallen.
Ook ik wil mijn berhaal kwijt en ik zit vrijwel altijd in het topic van koudbloedkim waar ook mijn verhaal staat.
Ik vind het fijn om verhaal te kunnen delen,dat er meer zijn met een verleden.

Een taboe is er echter nog wel degelijk hoor,alleen al als ik mijn omgeving kijk,en ook als ik hoor wat de (zeden)politie allemaal meemaakt,het wordt nog te vaak weggestopt in verdomhoekje.
Je komt in het begin aanvallend over en dat schoot bij mij in het verkeerde keelgat,ik begrijp je nu wel beter.
Ook hoop ik dat je mij wat beter begrijpt,alles hoeft niet met toenaam vermeld te worden maar in de juiste topics moet er over gepraat kunnen worden.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:48

Wat iemand wel of niet op internet zet interesseert mij eigenlijk niet, dat moet je zelf weten en als ik het niet wil lezen (of de discussie zinloos vind) reageer ik niet. Je punt maken via een beeldscherm is toch anders dan IRL.

Wat mij meer intrigeert is: wat beweegt mensen om hun verhaal er op te zetten? Bellatrix gaf aan omdat ze haar verhaal kwijt wilde, prima, maar hoe had je dat dan gedaan als er geen i-net bestond? Hoe kwam dan iedereen over zijn verbroken relatie heen? Helpt i-net daar echt bij? Of trekt het je nog verder naar beneden? Juist omdat je reacties lees vanuit je eigen emotie, zonder nuances van lichaamstaal of intonatie van een stem.

Waarom vertrouw je wel alles toe aan een beeldscherm en grotendeels onbekenden? En niet meer aan je dagboek op papier?

Dat is wat mij boeit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:08

Marieke_K schreef:
Waarom vertrouw je wel alles toe aan een beeldscherm en grotendeels onbekenden? En niet meer aan je dagboek op papier?

Een dagboek geeft geen feedback. ;) Onbekenden kunnen een frisse blik op de zaak werpen wat iemand verder kan helpen, of gewoon iemand een hart onder de riem steken. Natuurlijk zitten er ook nadelen aan, maar het is aan mensen zelf om die op te wegen tegen de voordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:20

KoudbloedKim: gelukkig, daar ben ik blij mee :) en je heftige reactie is je vergeven hoor, volgens mij reageren we allemaal wel eens heftiger dan strkt noodzakelijk. Ik geloof niet dat dat een erg groot probleem is, zeker niet als je er ook weer op terugkomt :)

Hittepetit: ik begrijp je, met je laatste zin ben ik het ook eens :)

diesel84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:27

Yamcha schreef:
't Is ook niet zozeer dat ik graag wil dat jullie erop gaan modden, dat begrijp ik.

Ik wil wel graag dat mensen nadenken voordat ze iets op internet zetten. Ik hoef gewoon van mensen niet te weten of ze verkracht zijn, misbruikt, wat dat ook........ net als dat ik geen behoefte heb om te weten wat iemand in haar leven allemaal uitgehaald heeft.

Ik vind dat heel persoonlijk en vertrouwelijk, dat zeg je niet in het openbaar.

Verder is het zo dat deze gebruiker er al meerdere malen op is aangesproken, omdat ze zo ongeveer in elk topic dat over pedofilie gaat, het nodig vindt om weer hetzelfde verhaal te vertellen. Bokt is geen lotgenotensite geloof ik......... en ook geen therapiesite.

Begrijpelijk .
Maar je hebt nu eenmaal mensen die het verborgen willen houden of niet durven praten
en het daarom op een forum zetten om wat steun te krijgen .
Dan denk ik :
Tja , als jij dat niet wilt lezen klik je de pagina toch weg :)

Alhoewel ik hetzelf ook nooit zal doen hoor !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:27

Marieke_K schreef:
Wat iemand wel of niet op internet zet interesseert mij eigenlijk niet, dat moet je zelf weten en als ik het niet wil lezen (of de discussie zinloos vind) reageer ik niet. Je punt maken via een beeldscherm is toch anders dan IRL.

Wat mij meer intrigeert is: wat beweegt mensen om hun verhaal er op te zetten? Bellatrix gaf aan omdat ze haar verhaal kwijt wilde, prima, maar hoe had je dat dan gedaan als er geen i-net bestond? Hoe kwam dan iedereen over zijn verbroken relatie heen? Helpt i-net daar echt bij? Of trekt het je nog verder naar beneden? Juist omdat je reacties lees vanuit je eigen emotie, zonder nuances van lichaamstaal of intonatie van een stem.

Dat is wat mij boeit :)

Vind dat wel een heel interessante vraag, vooral ook met het gegeven dat, wat je niet op de voorpagina van de krant wilt zien, ook niet op internet geplaatst moet worden.
RedPassion schreef:
Marieke_K schreef:

Een dagboek geeft geen feedback. ;) Onbekenden kunnen een frisse blik op de zaak werpen wat iemand verder kan helpen, of gewoon iemand een hart onder de riem steken. Natuurlijk zitten er ook nadelen aan, maar het is aan mensen zelf om die op te wegen tegen de voordelen.

Maar dat heb je dan ook wel bij vriendinnen die je IRL spreekt.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:30

Mijn verhaal heeft al op de voorpagina gestaan,dus was het al bekend,ik ben ondertussen een aantal jaren verder en ik kan zelf heel goed bepalen wat ik kwijt wil en wat niet.
Daarnaast kan je anderen tot steun zijn.
Een dagboek daar heb ik niks mee,geeft geen antwoord terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:32

Echt? :oo Vond je dat niet heel eng?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:33

Nee was eerder woest omdat journalisten het toch anders verwoorden.
Ik wilde dat het bekend zou worden zodat iedereen wist wat hij had gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:37

Wow......

Waarom wilde je dan dat iedereen dat zou weten? Gewoon interesse hoor. Hoopte je dat hij erg van zijn voetstuk zou vallen?

Heb je trouwens ook aangifte gedaan?

Ik vind het wel knap dat je zoiets durft, was je niet bang voor wraakacties van zijn kant?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:38

Bokt is toch allang geen specifiek paardenforum meer? Er is een hele subgroep aan andere categorieën. Dus dat vind ík een kul argument.

Dat je bepaalde zaken liever niet leest kan ik me voorstellen. Maar ik denk dat het heel lastig wordt de scheidslijn tussen "wat kan wel" en "wat kan niet" te bepalen :)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:41

Ik hoopte dat hij met een noodvaart naar beneden zou donderen,aangifte heb ik ook gedaan en er zijn daarop 2 rechtszaken geweest,wraakacties?ik ben een dikke kop groter dan hem en hij doet zijn best maar.Hij zit in een scootmobiel heeft hartproblemen en prostaat kanker gehad, dus aan zijn straf is hij niet ontkomen.
Hoop ook door mijn moeder ook gestraft wordt,hard om te zeggen misschien maar ook zij heeft hier schuld aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:43

Er zijn altijd meerderen die schuld hebben, er is een dader, en er is altijd iemand die het weet of vermoedt, en het toelaat......

Imo ben je dan net zo schuldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:46

Yamcha schreef:
Maar dat heb je dan ook wel bij vriendinnen die je IRL spreekt.

Dat hoeft niet. Er zijn mensen die niet zulke hechte vriendschappen hebben of er om een bepaalde reden niet IRL over durven te praten.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:49

Ik durf er wel over te praten hoor,alleen kunnen veel mensen er niet mee omgaan.Juist dan is het fijn om te praten met mensen in soorgelijke situaties.
Het leuke aan bokt is dat dat hier kan maar er is ook zoveel meer hier.
En in ons topic is het niet alleen zielepijn maar er is ook veel humor en dagelijkse dingen.