Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yamcha schreef:Vind ik een kúl-argument. Jij moet nadenken over wat je schrijft, en rekening houden met anderen, en dat doen een aantal in dat topic in het geheel niet.
Gooi het dan niet op NM, maar maak je eigen topic op LZP. NM is niet voor persoonlijke verhalen.
Yamcha schreef:Vind ik een kúl-argument. Jij moet nadenken over wat je schrijft, en rekening houden met anderen, en dat doen een aantal in dat topic in het geheel niet.
Gooi het dan niet op NM, maar maak je eigen topic op LZP. NM is niet voor persoonlijke verhalen.
Yamcha schreef:Waarom klik je dan een topic aan waar in de titel al staat vermeld dat het om pedofielen gaat?Ik weet inmiddels veel meer dan ik wil weten, ik weet veel meer dan ik nodig heb om met mensen te kunnen communiceren.
Ik vraag me af: komt het dan wel in je hoofd op dat mensen er misschien geen behoefte aan hebben om alles te weten?
Yamcha schreef:Ik vind Bokt.nl één van de meest kind-vriendelijke sites die er bestaan, door hun enorme selectie sencuurwoorden.Misschien zit er wel een meisje van 11, 12 jaar op Bokt, die dat ook leest, waarbij het ontzettend veel oproept, die gaat piekeren en tobben........ Zou het niet eens tijd worden om daar rekening mee te houden, dat zulke verhalen met anderen ook wat doen, dat niet alleen jij je verhaal kwijt bent, maar een ander daar misschien echt moeite mee kan hebben?
Yamcha schreef:Is het nodig om alles maar in jezelf te houden? Heb je er ooit aan gedacht dat mensen elkaar in zulke situaties juist enorm tot steun kunnen zijn?Is het nu echt nodig om alles maar aan de grote klok te hangen, zonder er ook maar even over na te denken wat dat met iemand doet?
Yamcha schreef:Welkom op het World Wide Web..Ik heb echt geen behoefte aan al die persoonlijke informatie. Ik kan er niets mee, ik kan de persoon niet helpen, maar ondertussen weet ik het allemaal wel, en maakt het mij machteloos.
KoudbloedKim schreef:Er zijn aparte categorieën op bokt waar je dergelijke verhalen kunt plaatsen en als je je daar aan ergert, moet je ze niet lezen.. punt.
merel90 schreef:Natuurlijk, er hoeft niet tot in detail worden beschreven welke handelingen verricht zijn, maar mag het niet genoemd worden?
merel90 schreef:Ik krijg een beetje het gevoel dat mensen niet 'horen' te praten over misbruik in hun verleden, dat anderen dat niet mogen weten. Ik vind het vervelend dat er zo'n taboe op rust, voor slachtoffers bevestigt het gevoel dat het iets is waar ze zich voor moeten schamen, en dat is níet zo.
merel90 schreef:Is dat niet allang gebeurd dan? Volgens mij is dat taboe 20 jaar geleden al doorbroken.Is dat niet juist een taboe dat doorbroken moet worden?
merel90 schreef:Naar mijn mening moet hierover gepraat kúnnen worden,
merel90 schreef:Op LZP plaatsen tig bokkers hun verhaal als hun relatie verbroken is, en tientallen bokkers betuigen dan steun. Als een geliefde overleden is, staat bokt voor je klaar. Waarom zou dat over dit onderwerp niet kunnen? Waarom mogen mensen in dit geval geen steun bij elkaar zoeken? In de eerder genoemde problemen wordt toch ook niet gezegd, ga maar naar een psychiater? Ik vind het jammer dat dit zo anders moet zijn..
KoudbloedKim schreef:Waarom klik je dan een topic aan waar in de titel al staat vermeld dat het om pedofielen gaat?
Persoonlijke reacties kun je in zo'n topic verwachten.
KoudbloedKim schreef:Ik vind Bokt.nl één van de meest kind-vriendelijke sites die er bestaan, door hun enorme selectie sencuurwoorden.
De jonge kinderen die op bokt lezen weten echt niet wat de ware betekenis van bv.:"Mijn vader vond het geweldig om met mij te 'fietsen' met zijn 'banketstaaf'
KoudbloedKim schreef:Is het nodig om alles maar in jezelf te houden? Heb je er ooit aan gedacht dat mensen elkaar in zulke situaties juist enorm tot steun kunnen zijn?
KoudbloedKim schreef:Daar ben ik heel blij om voor je, en dat mee ik oprechtIk wil hier nog even aan toevoegen dat ik er zonder de enorme steun van mijn bokt-vrienden nooit zo positief en gelukkig bij had gezeten.
Marieke_K schreef:Waarom vertrouw je wel alles toe aan een beeldscherm en grotendeels onbekenden? En niet meer aan je dagboek op papier?
Yamcha schreef:'t Is ook niet zozeer dat ik graag wil dat jullie erop gaan modden, dat begrijp ik.
Ik wil wel graag dat mensen nadenken voordat ze iets op internet zetten. Ik hoef gewoon van mensen niet te weten of ze verkracht zijn, misbruikt, wat dat ook........ net als dat ik geen behoefte heb om te weten wat iemand in haar leven allemaal uitgehaald heeft.
Ik vind dat heel persoonlijk en vertrouwelijk, dat zeg je niet in het openbaar.
Verder is het zo dat deze gebruiker er al meerdere malen op is aangesproken, omdat ze zo ongeveer in elk topic dat over pedofilie gaat, het nodig vindt om weer hetzelfde verhaal te vertellen. Bokt is geen lotgenotensite geloof ik......... en ook geen therapiesite.
Marieke_K schreef:Wat iemand wel of niet op internet zet interesseert mij eigenlijk niet, dat moet je zelf weten en als ik het niet wil lezen (of de discussie zinloos vind) reageer ik niet. Je punt maken via een beeldscherm is toch anders dan IRL.
Wat mij meer intrigeert is: wat beweegt mensen om hun verhaal er op te zetten? Bellatrix gaf aan omdat ze haar verhaal kwijt wilde, prima, maar hoe had je dat dan gedaan als er geen i-net bestond? Hoe kwam dan iedereen over zijn verbroken relatie heen? Helpt i-net daar echt bij? Of trekt het je nog verder naar beneden? Juist omdat je reacties lees vanuit je eigen emotie, zonder nuances van lichaamstaal of intonatie van een stem.
Waarom vertrouw je wel alles toe aan een beeldscherm en grotendeels onbekenden? En niet meer aan je dagboek op papier?
Dat is wat mij boeit
RedPassion schreef:Marieke_K schreef:Waarom vertrouw je wel alles toe aan een beeldscherm en grotendeels onbekenden? En niet meer aan je dagboek op papier?
Een dagboek geeft geen feedback.Onbekenden kunnen een frisse blik op de zaak werpen wat iemand verder kan helpen, of gewoon iemand een hart onder de riem steken. Natuurlijk zitten er ook nadelen aan, maar het is aan mensen zelf om die op te wegen tegen de voordelen.