Heeft Bokt een hekel aan ''kinderen/tieners''?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:36

Tja....
Ik heb nu 3 zwarte hengsten rondlopen!

Misschien was het nooit zover gekomen als ik op mijn twaalfde fatsoenlijk afgezeken was geweest(?) :+

Misschien was ik dan op bruinen of vossen overgegaan :P :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:00

_Bitje_ schreef:
ZusJacobs schreef:
Zolang je je als minderjarige gewoon goed gedraagt, en normaal schrijft [typt] is alles goed. Ik merk alleen bij discussies dat ik [15] niet mee 'mag' doen, ik zou te jong zijn zonder ervaring. Maar ik blijf een mens en heb toch echt een eigen mening. Daarbij heb ik meer kennis dan menig paarden mens, helaas kun je dat niet zien vanaf een computer.

daar heb ik soms ook wel eens last van , maar als je gewoon als een 'volwassene' typt hebben ze echt
niks in de gaten hoor :')

Nee maar in mijn profiel stond dat ik 15 was, nou daar waren ze toch wel verbaasd over. Dat ik Dúrfde een discussie met een volwassen aan te gaan was belachelijk etc. Of mensen reageren gewoon niet op je post.. gelukkig weet ik zelf beter :)

mriaam

Re: Heeft Bokt een hekel aan ''kinderen/tieners''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:03

ik ben 17 maar ik heb nou niet echt het gevoel dat ik als irritant tienertje word gezien,
ik denk dat het vooral de groep 13/14 is met hun msn taal en overdreven Penny gedrag..:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:05

Waar ik me aan erger is dat sommige jeugdige bokkers berichten in de volwassenenfora plaatst, daar volwassen tegengas krijgt en vervolgens begint te piepen dat ze "nog maar" (vul leeftijd in) zijn. Ik ga echt niet bij ieder bericht een profiel in om te kijken of er een leeftijd staat. Er zijn speciale jeugdfora voor de jongere bokkers, en daar kunnen ze berichten plaatsen, houden ze zich daar niet aan, is dat jammer voor hen, maar heel irritant voor de oudere bokkers.

En vooral in de vakanties neemt het aantal topics dat verkeerd geplaatst wordt schrikbarend toe. Over onzintopics maar te zwijgen...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:12

Het ligt er maar helemaal aan hoe de kinderen zich gedragen... Een twaalfjarig kind dat "studeert" (dus schoolgaand is), dan denk ik soms wel, tja. Of als er in topics met sgatjes, <3-tjes (waarvan ik nog niet weet wat het is), hoa's, en hele slegte speling wort gegooit, omdat dat cool is, dan levert dat wel irritaties op. En ja, dat zijn dan vaak wel de jongere bokkers onder ons. Nog erger vind ik het wanneer die kids er dan maar tegenaan gooien dat ze dyslectisch zijn... En daar zijn de echte dislectici de dupe van, omdat geen hond ze meer geloofd. Dat zijn de kinderen die niet echt in een goed daglicht staan bij mij.

De kinderen hier die oprecht advies vragen kunnen van mij wel een behulpzaam, genuanceerd antwoord krijgen.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 22-12-09 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:18

Ben zelf 13.... ;)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:20

Een <3 is een hartje :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:30

Ik heb geen moeite met kinderen op bokt, zolang ze gewoon ABN typen, en niet die achterlijke msn taal als sgatjuh en me pony etc etc

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:06

Cassidy schreef:
En vooral in de vakanties neemt het aantal topics dat verkeerd geplaatst wordt schrikbarend toe. Over onzintopics maar te zwijgen...

Volgens mij zijn dit niet alleen jonge bokkers [vast ook veel hoor!].
Ik erger me nu ook enorm aan de miljoenen topics over 'kan mijn paard in de weide als er sneeuw ligt', of 'kan ik de straat op als het gesneeuwd heeft?' etc.
Echt mensen, zelf bokkers die hier al een behoorlijke tijd zijn kunnen nog niet simpel een topic zoeken..

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:09

Ik ben zelf 14 en heb nooit iets kwaads gemerkt.
Dat is waarschijnlijk omdat ik geen rare opmerkingen plaats, geen bizarre openingsposten of foto's van Anky van Grunsven plaats die op "mijn" paard rijd. :')

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:20

Ik zie ook wel dat jonge bokkers vaak aangesproken worden op hun leeftijd, gaat vaak over niets maar net alsof degene die dat dan zegt even niets anders kan vertellen.
Ik vind eigenlijk dat juist de jongere bokkers zich beter gedragen als de wat oudere garde dus niets van aantrekken.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:32

CM_ schreef:
Ik heb geen moeite met kinderen op bokt, zolang ze gewoon ABN typen, en niet die achterlijke msn taal als sgatjuh en me pony etc etc

vind me pony nou niet echt penny, het is m'n of mijn pony maar ja dat stoort me niet zo.
Indd wel sgatje , poowny, enz

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:35

Ik ben 15 en ik heb er eigenlijk ook nog nooit last van gehad. Nou meng ik me ook niet zo gauw in discussies dus daar kan het ook aan liggen :P . Ik vind wel dat sommigen wel erg flauw reageren als iemand blij is omdat ze iets leuks gedaan heeft met haar pony, maargoed ik denk niet dat dat is omdat die persoon toevallig 12 is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:38

naaah, ik kwam op bokt toen ik 11 was als een onmogelijke poster met even onmogelijk-leesbare posts (met bovenal niet altijd even beschaafde dingen erin :o ) En ben inmiddels uitgegroeid tot een welbespraakte semi-volwassene :Y) (17 )

En ik heb me echt nog nooit afgezeken, of buitengesloten of wat dan ook gevoeld. Heeft denk ik ook wel iets met je eigen houding te maken :j . Hoewel die van mij dus niet heel erg best was, toen ik begon met bokken := :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:40

MLoeser schreef:
Het ligt er maar helemaal aan hoe de kinderen zich gedragen... Een twaalfjarig kind dat "studeert" (dus schoolgaand is), dan denk ik soms wel, tja. Of als er in topics met sgatjes, <3-tjes (waarvan ik nog niet weet wat het is), hoa's, en hele slegte speling wort gegooit, omdat dat cool is, dan levert dat wel irritaties op. En ja, dat zijn dan vaak wel de jongere bokkers onder ons. Nog erger vind ik het wanneer die kids er dan maar tegenaan gooien dat ze dyslectisch zijn... En daar zijn de echte dislectici de dupe van, omdat geen hond ze meer geloofd. Dat zijn de kinderen die niet echt in een goed daglicht staan bij mij.

De kinderen hier die oprecht advies vragen kunnen van mij wel een behulpzaam, genuanceerd antwoord krijgen.

Moet zijn geloofT :D
Maakt mij niet uit verder, maar staat zo banketstaaf als je het over 'slechte spelling' hebt ;)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:41

Ik ben 15, zit hier ook al een tijdje en heb nooit last ervan dat bokkers mij niet mogen oid.
Ik probeer zo normaal mogelijk te typen, vind het namelijk zelf ook heel irritant als er niet gewoon met hoofdletters en punten word getypt. Ik maak wel soms fouten in m'n spelling, maar daar hebben ouderen ook wel last van denk ik :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:45

Ik kan me wel irriteren als iemand heel slecht schrijft. Dan heb ik het niet over een spelfoutje maar bijv me fiets. En soms als er bijv iets over hengsten gaat en er reageren dan meiden met een hengst van een jaar (meestal ook nog een shet) die dan denken alles te weten. Maar ik erger me soms ook aan mensen die altijd commentaar hebben en het altijd beter denken te weten. Iedereen zorgt zo goed mogelijk voor zijn paard alleen verschilt de opvatting wat een minimale behoefte is.
Ik zal trouwens niet snel iets over een leeftijd zeggen. Ben zelf ook jeugdig geweest en als er in de tijd Bokt was geweest (of zelfs maar internet) dan had ik mogelijk ook de meest stomzinnige verhalen geschreven.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:53

Ik heb mijn leeftijd niet in mijn profiel staan, dat bespaart sowieso een hoop ellende. Verder voel ik me ook nooit aangevallen door andere bokkers hoor. Er zijn wel eens bokkers waarvan ik denk "Allemachtig, dat kan minder!" maar als je dan in andere topics kijkt zie je dat die persoon tegen iedereen zo doet. En dan is het toch makkelijker je eroverheen te zetten :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:30

Het enige waar ik me soms aan "erger" ( of eigenlijk waar ik van schrik) is sommige foto's in profielen of op een site als hyves.. Meisje met foto's die óf helemaal door photoshop zijn gehaald, of waar ze gewoon weg heel arrogant kijken, of waar ze een truitje aan hebben wat weinig meer verhuld.. En dan zijn die meiden soms pas 13 jaar oud! Ik vind dat echt erg, durf je je zelf dan niet meer te laten zien?

Toen ik die leeftijd had,kwamen dat soort dingen niet eens in mijn hoofd ( nu ook niet trouwens..)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:34

Ben ik met je eens Nessah. Vaak zie je foto's in hyves waarop de meisjes ook een jaar of 18 lijken, en zo kunstmatig perfect dat het wel photoshop moet zijn. Kijk je in het profiel, zijn ze 12 of 13. Vind ik toch wel schrikbarend. Evenals de arrogante blikken, want dat lijkt ook helemaal "cool". Als ik kinderen heb zou ik ze zo niet graag op internet tegenkomen :n

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:36

ik merk het ook wel eens dat men wel es wat hard tegen kids doet.
ik vind het juist soms schattig hoe ze hun vragen stellen of hun belevenissen vertellen.
is toch juist leuk om dan erop te reageren met een leuk antwoord.
komt misschien omdat ik zelf moeder ben en dan mn moeder gevoelens erop los kan laten hahahaha :=

maarrrrrr er zijn idd ook tieners die denken alles van het leven al te weten en juist niks aannemen en tja dan komen de hardere opmerkingen boven van anderen.
Maar als ik denk het met een kind te doen hebben dan check ik effe het profiel voor de zekerheid(leeftijd) want om nu te bekvechten met een kind zie ik niet zo zitten. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:56

MLoeser schreef:
Ben ik met je eens Nessah. Vaak zie je foto's in hyves waarop de meisjes ook een jaar of 18 lijken, en zo kunstmatig perfect dat het wel photoshop moet zijn. Kijk je in het profiel, zijn ze 12 of 13. Vind ik toch wel schrikbarend. Evenals de arrogante blikken, want dat lijkt ook helemaal "cool". Als ik kinderen heb zou ik ze zo niet graag op internet tegenkomen :n

een foto die een beetje gunstig belicht is, maakt mensen ook al flink knapper hoor..
Daar erger ik me dan weer niet zo aan...
Hoewel ik wel redelijk vaak denk ' zooo die kijkt boos' :+ ... Als iemand een poging doet om heel mysterieus en zwaar nonchalant over te komen 8-) Nog geestiger vind ik het, als volwassenen dat doen. Maar me er aan ergeren, mwah... Mensen hun eigen keuze hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:59

Kleine kinderen moeten ook niet met de grote mensen meepraten.

Die moeten in de penny hoek blijven, daar komen de grote mensen ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:09

waarom zouden ze niet met grote mensen mee mogen praten := ?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:15

Slecht schrijven is denk ik wel de grootste frustratie. Want dan is je topic niet goed leesbaar. Ik reageer dan over het algemeen niet. Normale vragen krijgen normale antwoorden. topics over getemde hengsten e.d. die kunnen ook vreemde/harde reacties verwachten. Domme vragen bestaan niet. Maar je moet het wel op een goede manier stellen. Dus leesbaar, geen msn taal etc. Probeer zo min mogelijk schrijffouten te maken. En duidelijk formuleren wat de vraag nu precies is. Soms lees ik iets en dan vraag ik me af wat de vraag nu precies is.