De sfeer op bokt :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:52

tuurlijk heeft iedereen zijn mindere puntjes met rijden, maar ik vind dat het wel normaal kan gezegd worden en niet gelijk voor alles uit moet worden gemaakt!
en in het geval van silence wat ze hier net schreef vind ik het helemaal belachelijk..(het persoonlijk worden)
met dat betreft post ik ook niet meer in het HAW topic, mischien ooit later eens!
verder vind ik het wel leuk buiten dat topic, ik kan best tegen kritiek als ik er maar niet persoonlijk op word aangevallen, want dat doe ik bij anderen ook niet!

Ayasha
Blogger

Re: De sfeer op bokt :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:03

Mensen die zeggen dat het een drietal jaar terug leuker was, dat geloof ik dus niet, ik zit hier ondertussen 5 jaar en ik heb het nooit anders geweten dan nu... :?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:08

Ik word moeier van de reactie's van de mods als van de bokkers als ik heel eerlijk ben :Y)

Zelf heb ik er niet zo veel last van. Als ik op haw post krijg ik de laatste tijd amper nog reactie's en dus ook weinig commentaar.
Ik heb behoorlijk rugproblemen en als ik dat er bij zet hoor ik daar eigenlijk ook niks over (dat ze denken dat het een smoes is ofzo)

Wel post ik zelf veel minder vanwege de strenge regels. Daar is de lol voor mij er een beetje af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:09

ik zie dus dat er mensen zijn die het toch met me eens zijn!
Ik moet Linda idd ook gelijk geven, dat is ook wat ik zie ;)
Maar ook mensen die elkaar niet eens irl kennen gaan zowat met elkaar op de vuist, en dan denk ik van kom op we hebben allemaal dezelfde hobby, das toch juist leuk? Dat zie ik dus wel op het caviaforum, de gezelligheid en het leuk kletsen over je hobby!

En natuurlijk is dit maar internet maar daarom kan je het ergens nog wel gezellig hebben en ergens anders je rot ergeren!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:56

Ik vind bokt best gezellig, nog nooit problemen mee gehad eigenlijk.

Waar ik soms wat over val is dat persoonlijk gedoe.
Lees je een op het eerste gezicht normaal topic, na drie bladzijdes is er niks over over behalve moddergegooi van de ene naar de andere kant door verschillende mensen.
Blijkt dan dat ze al tig aanvaringen in één of ander Hk topic hebben gehad. Hou dat toch via pb alsjeblieft, ik wil helemaal niet weten dat mevrouw x tegen mevrouw y in topic a gezegd heeft dat mevrouw z niet goed kan paardrijden...

Maargoed :Y) .

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:06

waar ik steeds vaker tegenaan loop is dat ik een titel van een topic zie waarvan ik denk: leuk, interessant onderwerp maar dat dat een topic van een aantal bokkers wordt die elkaar u, etc noemen en naar mijn mening zichzelf verheven voelen boven de gemiddelde bokken.
Ik haak dan meestal na 1 pagina al af terwijl het om een boeiend onderwerp ging.

Verder vind ik dat een betere sfeer bij je zelf begint: blijf zo positief mogelijk en plaats geen berichten waarvan je kan verwachten dat er bokkers negatief op -kunnen- reageren. Dan maar geen mening plaatsendenk ik dan, heb weinog zin in ongezellig gedoe. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:11

pharagirlke schreef:
Op zich kan ik me vinden in jouw reactie ThePast03 maar wat me wel op valt... Is dat er een aantal bokkers zijn die niet kunnen loslaten, die discussies in elkaar laten overlopen.

Bokkers die het in discussie A niet met je eens zijn in in discussie B (die over iets heel anders gaat) discussie A meenemen en dat topic doorsteken... Mensen die gewoon echt niet kunnen afsluiten.

Dat valt mij ook op.....Bokkers die een eerdere discussie niet konden leiden zoals ze hadden gewild,
er een uitspraak wordt gedaan die je vervolgens weken lang zoniet jaren lang nog aan moet horen.
Zo ken ik ik een bokker die ooit door mij een OW heeft opgelopen, (heeft dit persoon zelf op bokt gegooit)
sindsdien zit dit persoon inclusief clan mij bij elke serieuze discussie in de weg.
Steken onder water geven, en dr maar alles aan doen om een reactie terug te kunnen krijgen van mij,
denk dat dan hun dag weer goed is.

Ik ben gelukkig de wijste en houd de eer aan mijzelf, als dit gebeurd (En dat gebeurd op dit moment wekelijks) dan trek ik mij gewoon terug uit de discussie of richt mij op zaken die wel de moeite waard zijn.

Mensen met hele lange tenen die maar blijven haken bij het verleden maken de sfeer er niet beter op.
Ik vind het op bokt hier echt verschrikkelijk aanwezig.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:13

Ik vind de sfeer stukken beter dan 1,5 jaar geleden moet ik zeggen. Zeker bij HAW en ITP valt dit me op, mensen leggen nu dingen uit ipv elkaar alleen maar af te zeiken. Daar in tegen vind ik het wel een stuk minder inhoudelijk geworden, er zou een balans gecreëerd moeten worden.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:20

je hebt helemaal gelijk ;)
ik had een topic met foto's van me honden en katten
niet om de kwaliteit maar gewoon omdat de katten hadden net als koplampen enz
krijg ik alleemaal gezeur ja die katten zijn te dik blabla blaa ik tijdje gezeur bekeken en uitgelegd dat we alles hadden geprobeerd beginnen ze weer!
en plaats dat mensen dan iets nuttigs zeggen nee zeggen ze van alles wat er al in stond enz.
terwijl het niet om de dikte ging enz maar om de foto's iedereen heeft natuurlijk een mening maar soms gaat het echt te ver :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:24

shirdaki schreef:
terwijl het niet om de dikte ging enz maar om de foto's iedereen heeft natuurlijk een mening maar soms gaat het echt te ver :Y)

Sorrie maar dit kan je ook aan jezelf te danken hebben, je komt op mij over in dat topic dan he ;) als iemand die geen commentaar wenst, ook die zijde is aanwezig voor negatieve sfeer op bokt.
Kritiek kunnen verdragen siert de mens ;)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:28

De sfeer op bokt is heel erg breed, op sommige plekken kom ik liever niet en op andere plekken is het reuzegezellig. :)
Zit nu ongeveer een half jaar bij een heel leuk HK-topic, daar ben ik niet meer weg te slaan. Iedereen gaat daar erg leuk met elkaar om.
Vooral de topics waar om advies/tips/ervaringen wordt gevraagd is de spanning soms om te snijden.
Maar daar kom ik dus bijna nooit, Bokt is voor mij een gezelligheidsforum waar ik ook nog wat leer.
Voor anderen kan het een forum zijn om te laten zien hoeveel verstand je hebt van dingen, en soms botsen die groepen wat met elkaar. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:32

ach weet je, ik heb ook altijd een grote bek, dat weet ik........ en ik kan gruwelijk discusseren......... ik kan het enorm oneens zijn met mensen.

En ik weet de volgende dag niet eens meer met wie ik het wel of niet eens was.

Vind ik ook niet belangrijk, alle bokkers beschouw ik als vriendinnetjes/vriendjes......... of althans leden van een vriendengroep, sommige mag je meer andere minder..... met de ene heb je een klik, met de andere niet...... en dat heeft niet eens met inzichten te maken.

en soms dan maak je "ruzie" en als je een grote meid bent dan leg je dat naast je neer en ga je vrolijk verder op naar de volgende discussie waarin je het misschien wel eens bent.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:34

chiqa:
het commentaar maakte me echt niet uit hoor ;)
maar wel dat iedereen weer hetzelfde gaat zeggen terwijl ik alles heb uitgelegd enz ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:37

KiWiKo schreef:
en soms dan maak je "ruzie" en als je een grote meid bent dan leg je dat naast je neer en ga je vrolijk verder op naar de volgende discussie waarin je het misschien wel eens bent.

Dit moet idd ook mogelijk zijn zie ook liever mensen als jij hoor Kwiek :)
Alleen niet iedereen lijkt dit te kunnen dus blijven lekker zuur doen }:0

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:42

Heb helemaal geen last van een nare sfeer op bokt. De een ligt je beter dan de ander maar het forum is zo groot dan draai je je om en klik je weer verder.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:42

ah ik had dat vroeger ook wel hoor. Maarja was nog vrij jong en dan weet je toch altijd alles beter.
Mensen trekken het dan veel te persoonlijk aan terwijl het niet persoonlijk is. En die schieten dan zo in de verdediging wat eigenlijk niet nodig is.
Daar heb ik nu ook geen last meer van *D

En vaak omdat het dan als persoonlijk word ervaren blijft dat zo ook in andere topics (denk ik)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:46

mijn konijn is ook veeeeel te dik, wie gaat mij nu aanvallen? :+ Ziet er ook erg ongelukkig uit, ik kan namelijk alles met haar doen en ze ligt altijd heerlijk languit in haar net verschoonde hok. goh wat heeft ze het slecht omdat ze even wat te dik is :Y)
ben ik ook trouwens maar heb het ook niet altijd slecht *D

ik vermijd negatieve topics omdat ik daar zelf ook wat depri van wordt, vooral in combi met dit weer. Positieve sfeer is er ook zat hier :D

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:52

StillAngel:
kijk met jou kan ik leven ;)
helemaal gelijk heb je :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:28

Volgens mij zijn hier al meerdere topics over :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:36

Ben blij dat ik Bokt ben tegengekomen 4 jaar terug
Vind het super gezellig, je kan altijd je verhaal kwijt en ook anderen steunen, van de discussies ben ik al super veel opgestoken, en ach sommigen kunnen er gewoon niet tegen dat sommige mensen geen blad voor de mond nemen :+

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:45

Ik vind de sfeer ook wel oke, soms gaat het wel eens mis maar dat zegt niets over bokt .
Wat ik wel jammer vind is dat er vaak zoveel meelopers zijn, 1 persoon zegt iets negatiefs en direct volgt de rest.
Ik stop dan ook meteen en zoek een ander topic op.

Ik ben pas verhuisd en sinds vandaag eindelijk weer online (bijna 4 weken ofline geweest) en heb bokt toch wel erg gemist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:47

eppie38 schreef:
Ik vind de sfeer ook wel oke, soms gaat het wel eens mis maar dat zegt niets over bokt .

Klopt helemaal!!!! Je heb altijd twee kijven, en dan is het de kunst om beiden water bij de wijn te doen nog beter eens de hand in eigen boezem durven steken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:58

Ik vind Bokt best een gezellig forum, anders zou ik er allang niet meer gekomen zijn. Wordt soms wel moe van het jezelf moeten blijven herhalen voor mensen je zinnen een keer goed doorlezen (anders krijg je alleen maar gezeik over langs elkaar heen praten) maar verder vind ik het hier erg gezellig :)
En de mensen die ik niet gezellig vind reageer ik gewoon niet op :P

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:02

Ik vind de sfeer op bokt ook prima hoor op zich. Ik heb nog nooit met iemand problemen gehad :) Maar meestal meng ik me ook nooit in pittige discussies.
Volgens mij post ik ook het meeste op LZP, denk omdat ik toch alweer 3j uit de paardenwereld ben... Maar ik kom toch nog dagelijks op bokt mijn portie
verhalen bijlezen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 01:27

KiWiKo schreef:
ach weet je, ik heb ook altijd een grote bek, dat weet ik........ en ik kan gruwelijk discusseren......... ik kan het enorm oneens zijn met mensen.

En ik weet de volgende dag niet eens meer met wie ik het wel of niet eens was.

Vind ik ook niet belangrijk, alle bokkers beschouw ik als vriendinnetjes/vriendjes......... of althans leden van een vriendengroep, sommige mag je meer andere minder..... met de ene heb je een klik, met de andere niet...... en dat heeft niet eens met inzichten te maken.

:j Jij en Chiqa zijn wat dat betreft voor mij heerlijke discussiepartners... Het ontzettend oneens met elkaar kunnen zijn en dat kan er best hard aan toe gaan, maar nieuwe discussie, nieuw begin. Geen gedoe meer met over vorige discussies te beginnen! Zo hoort het IMO :j