Ik vind recepten die makkelijk zijn en toch apart wel leuk. Zoals de cola-kip een tijdje terug. Salades, hamburgers, chili concarne etc zijn recepten waarvan iedereen al weet hoe het smaakt en die vind ik als testrecept niet zo leuk. De pompoen met de herfst vond ik wel heel erg leuk. Simpel, apart en bij de tijd van het jaar passend (wegens tijdgebrek niet kunnen maken).
Wat voor mijzelf wel handig is, is 1 persoonsgerechten.
Verder denk ik ook aan meerdere gerechten in 1 maand. Zoals een broodje, een hoofdgerecht, een toetje of een baksel.
Ideeen van Maya vind ik erg goed.
En als laatste, er kan misschien ook een recept uit de allerhande van die maand worden gekozen.
Anoniem
Geplaatst: 29-01-10 12:45
Ik wil even laten weten dat wij hier nog steeds mee bezig zijn. Zo nu en dan zal er in het testrecept wel een vernieuwd recept langskomen, maar we zijn nog bezig om alles op een rijtje te krijgen.
Ik loop alleen tegen 1 ding, veel recepten moeten in de over, maar aangezien ik geen over heb kan ik ze niet maken terwijl ik het wel graag zou willen...
Als je met thema's gaat werken, kun je ook denken aan budgetrecepten, wie maakt de lekkerste hap met de receptjes van de kerstkalkoen of zo. En eten met belemmeringen: dieten voor mensen zonder gluten, pinda's, noten of zo.
Antheman
Geplaatst: 29-01-10 13:06
Unwritten schreef:
Ik wil even laten weten dat wij hier nog steeds mee bezig zijn. Zo nu en dan zal er in het testrecept wel een vernieuwd recept langskomen, maar we zijn nog bezig om alles op een rijtje te krijgen.
mag ik me ook melden? ik wil graag ook hier aan mee doen en mee testen, maar ben vaak in me eentje, heb een oven/magnetron, maar sta liever achter de pannen.
ik ben benieuwd naar het eerst lopende recept
Grapjasjes12
Geplaatst: 30-01-10 20:41
Ik vind het niet nodig om het recept voor 1 of 20 personen te maken. Als je een beetje rekent kun je van een 4 persoonsgerecht heel makkelijk een 1 persoonsgerecht maken. En met de restjes kun je de volgende dag je eigen 'testrecept' maken
Wat mij bijvoorbeeld wel leuk lijkt is 4 keer in het jaar een gerecht uit de 'klassieke keuken' wat niet veel mensen meer kennen. Denk bijv aan: Coq au Vin, of Jagerschnitzel. En maak er dan een snelversie van, een 'eigen' versie en het oude recept.
Verder wil ik ook veeeel meer uitdaging, want tot nu toe voelde ik mij nog niet geroerd om mee te doen. Vond m'n eigen bedenksels toch een stuk spannender. Als het zo blijft ga ik wel meedoen, maar dan ga ik toch andere bereidingswijzes etc zoeken.