Mod opmerkingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 12:36

Anoniem

Re: Mod opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:56

What's your point? :?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:16

7 hele minuten. Op een heel mensenleven... ;)

Het 2e topic is een HK-topic. Zolang dat over De Sims gaat zal er weinig in eventuele modopmerkingen staan dat voor jou relevant is... :)

Jolliegirl schreef:
Wat je in een topic ook kunt doen is
linksonderin je scherm zit een mooi balkje, dan typ je daar even :Moderatoropmerking

en floep :D ze komen in beeld :D

Dit is trouwens idd wel een hele goeie :j Ik heb het ff geprobeerd met 'mod', je krijgt dan wel ook de berichten waarin 'mod' staat, maar ook 1 hele modopmerking in het HK-topic dat Slimmerik aanhaalde. :) In het topic met de 4 modopmerkingen krijg ik ze alle 4 in beeld op de manier van Jolliegirl. +:)+ Op 'moderatoropmerking' krijg ik trouwens maar 1 van de 4 modopmerkingen te zien :=

Goeie tip! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:23

slimmerik schreef:
Even als voorbeeld (!!!!)
[RT-D] Wáárom nou bij 2.5 inrijden..... voor en tegens...

Hier staan 4 modopmerkingen in en het heeft me 7 minuten gekost om ze allemaal te vinden.

Geen idee of er bijvoorbeeld hier in staan:

[ENT-HK] The Sims 3

Whoops.... Even voor de duidelijkheid, ik had niet gezien dat dit topic 2 pagina's had en dacht dat bovenstaande post van Slimmerik de eerste post van het topic was :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 13:42

Inderdaad lukt het niet met de zoekterm: moderatoropmerking. Kan inderdaad misschien wel met de zoekterm mod. Maar nogmaals voor de gewone bokker niet duidelijk.

Dus blijft mijn vraag staan aan Bart of andere eventuele technicus ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:45

Ik hoop serieus dat die er niet komt, waarom niet?
Neem als bokker maar de moeite om het topic door te lezen, zie je vanzelf wel wat er fout is gegaan. Kn jij die fout iig niet meer maken.
Slimmerik je berichtje komt op mij over als sensatiezoekerij.
Spannend een moderatoractie!! :D ;0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:31

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel een heel goed voorstel vind :j Lekker overzichtelijk en sluit mooi aan bij de tendens van veel Bokkers die alleen de 1e blz en de laatste blz lezen van een lang topic (als je geluk hebt). Door het snel toegankelijk maken van een rits modopmerkingen in 1 overzicht zorg je ervoor dat die hopelijk minder snel over het hoofd gezien worden. En daardoor weer net wat meer effect hebben :)

Ben dan ook zeker benieuwd naar een reactie van het Beheer :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:06

slimmerik schreef:
Inderdaad lukt het niet met de zoekterm: moderatoropmerking. Kan inderdaad misschien wel met de zoekterm mod. Maar nogmaals voor de gewone bokker niet duidelijk.

Dus blijft mijn vraag staan aan Bart of andere eventuele technicus ;) :D

hoe bedoel je voor de gewone bokker?

En mijn topic als voorbeeld, ja ik begrijp wel wat je bedoeld.
maar daar staan volgens mij geen opmerkingen dat als erover doorgegaan wordt, en OW's of bans zullen volgen?
zodra dat ten sprake is, komt er een bericht in de openingspost vaak :)

Dit werkt dus voor iedereen, kleine moeite om even 'mod ' in te typen onder in je beeldschermpje :D
je meot welgeteld één keer meer klikken :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 16:11

Iedere modopmerking waar niet naar geluisterd wordt (genegeerd), kan met een ban of OW "beloond" worden. Niet alleen de modopmerkingen in de beginpost.

Inderdaad Maya, daardoor worden modopmerkingen effectiever.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:31

Ben je bang dat je een OW o.i.d krijgt?
Dat valt allemaal toch wel mee? gewoon nadenken voor je iets zegt....

Daar heb je die modopmerkingen niet bij nodig als er al 7 pages hetzelfde gel*lt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:46

Mij zou het niet eens zozeer gaan om het wel of niet een OW, dat zal me worst wezen, maar eerder op een ander gebied. Kijk, modopmerkingen worden soms gemaakt met daarin : Gelieve niet verder te gaan over onderwerp X, maar terug naar het hoofdonderwerp. En dan wordt dat een paar keer herhaald. En als je die nou toevallig over het hoofd ziet, omdat het topic heel hard loopt, en men toch weer steeds terugkomt op dat ene onderwerp, en jij reageert er dan toevallig weer wel op. Dan ben je dus onbewust in overtreding omdat je die dingen toevallig gemist hebt. En daar zou het mij meer om gaan.

Overigens bekijk ik de beginpost niet nog eens opnieuw als ik die al eens gelezen heb, dus waarom er daar een extra modopmerking in een lopende discussie geplaatst wordt zou ik niet begrijpen of logisch vinden :? De beginpost is vaak alleen de aanleiding tot een discussie geweest, vervolgens komen er in de berichten een richting voor discussie die lang niet altijd met de beginpost te maken heeft, dus is het volstrekt onnodig om de beginpost nog eens opnieuw te lezen, want daar staat informatie in die je allang in je opgenomen hebt. Als een mod dan die gaat aanpassen met een modopmerking dan is dat imo niet handig, maar kun je het beter midden in het topic doen. Of voor mijn part een apart kader erboven met alle modopmerkingen op een rijtje dat op elke blz te zien OF toegankelijk is. Soort waarschuwing of signalisatie van :)* Er zijn modopmerkingen geplaatst.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:51

Jij komt toch in een topic om te reageren over DAT onderwerp?? en niet over iets anders?

Een signalementje zou wel handig zijn..! maar ik vind het zoeken op een modopmerking echt onzin, als je dat onder in je beeldscherm al kunt opzoeken :)

maar dat is mijn bescheiden mening.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 16:54

Het gaat mij ook niet echt om de OW's Maya. Maar inderdaad om de sturende opmerkingen. Die worden niet voor niets geplaatst en helaas niet op waarde gewaardeerd omdat ze simpelweg niet gelezen worden.

Bijvoorbeeld een groen blokje wat duidt op modopmerkingen en als je het aanklikt, je ze ook te zien krijgt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:58

Jolliegirl schreef:
Jij komt toch in een topic om te reageren over DAT onderwerp?? en niet over iets anders?

Vind ik iets te kort door de bocht, zo zwart-wit kun je het imo niet stellen. :) Dat ene onderwerp uit de beginpost kan vaak uitstapjes en zijsporen hebben naar een veel interessantere discussie, soms wordt dat gewaardeerd, soms niet. Soms loopt die discussie een verkeerde kant op, soms niet. En dan wordt dat bijgestuurd, maar omdat het een bepaald onderwerp is, kan het voorkomen dat men toch weer terugvalt naar dat 'ene' zijspoor wat blijkbaar door de mods dan niet gewaardeerd wordt, maar voor de users wel iets is waar ze herhaaldelijk op terug willen komen. En dat is een ieders goed recht :j

Toen ik nog mod was, was het veel handiger. Via modpaneel kon ik dan alle berichten op 1 mega-lange blz zetten, en dan via Control-F idd de modopmerkingen opzoeken. Maar nou zou je dat pagina voor pagina moeten doen, en daar heb ik geen zin in, want zo handig of snel is het niet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:12

Ik zit wel op een ander forum waar je het aantal berichten per pagina zelf in kunt stellen op 5-50 berichten per pagina. Met 50 berichten op een pagina scheelt 't wel half zo veel zoekwerk...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:14

Maya schreef:
Maar nou zou je dat pagina voor pagina moeten doen, en daar heb ik geen zin in, want zo handig of snel is het niet. :+

Links onderin je beeldscherm even : Mod
intypen.
en de opmerkingen komen vanzelf boven :)

meer berichten op een pagina zou ik wel handig vinden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:20

Als je gewoon reageert hoef je toch helemaal nergens 'bang' voor te zijn? Of kan de laatst gemiste moderator opmerking nog wel eens de definitieve nekslag zijn voor Slimmerik :D :D

Hoeft het systeem niet voor veranderd te worden lijkt mij. gewoon opletten wat je schrijft, en anders gewoon even ouderwets lezen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:22

Geen idee of dat de nekslag kan zijn, kan ik niet over oordelen.

EN idd, gewoon opletten wat je schrijft, even wat begin pages lezen, wat eind pages... :) en tsja, anders maar bijlezen...
en anders is er altijd nog linksondering de zoek knop! Als men te lui wordt om het zo te doen, dan wete ik het ook niet meer hoor :=

Edit : typo

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 17:27

Nouks schreef:
Ik zit wel op een ander forum waar je het aantal berichten per pagina zelf in kunt stellen op 5-50 berichten per pagina. Met 50 berichten op een pagina scheelt 't wel half zo veel zoekwerk...

Maar blijft natuurlijk veel in een topic van bijvoorbeeld tig bladzijden.... ;) En is misschien handig op te lossen. Er is b.v. een topic over die DS aparaatjes. Steeds beginnen mensen weer over illegaal downloaden. Als er nu een duidelijk zichtbare verwijzing zou zijn naar de modopmerking dat dat niet mag, hoeven niet steeds bokkers elkaar op de vingers te tikken wat ook weer tot irritatie leidt.

Edit: ah gevonden.... [ENT-HK] Het speel-je-suf Nintendo DS topic staan maar liefst 13 modopmerkingen in. Zou niet nodig geweest zijn met zo'n herkenning :D
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 10-12-09 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:31

Of de mods moeten eens werkelijk een ban of OW gaan uitdelen voor de mensen die er steeds over doorgaan...
Praten over downloads die illegaal zijn, mag niet, en dit staat gewoon in de regels..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:34

Ja maar, modopmerkingen over illegaal downloaden vind ik ook compleet niet relevant. Er staat duidelijk in de regels dat het niet toegestaan is om te praten over zaken die in strijd zijn met de wet en op een paar plekken wordt nadrukkelijk het illegaal downloaden genoemd.

Als in de regels staat dat het niet toegestaan is, waarom zou het dan wel ineens 'mogen' als er geen modopmerking over gemaakt is? Waarom is die modopmerking dan van belang?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:35

die is niet van belang. Huppa direct een waarschuwing!
maar dat wordt niet gedaan, er worden wel tig opmerkingen geplaatst/topics gesloten.

terwijl ik dat gewoon : niet naleven van de regels vind!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:38

Nou ja, als overal direct een waarschuwing voor gegeven wordt... Vind ik ook weer iets té stug, dan krijg je een lik-op-stuk beleid wat imo helemaal niet nodig is. Daarbij zou dan de ene wel een waarschuwing krijgen en de ander niet, aangezien mods ook niet 24/7 online zijn en alles kunnen bijlezen... Dus dan probeer je eerst bij te sturen ip meteen erbovenop te knallen :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 17:38

Tja Sylvia, ik heb altijd begrepen dat de modtijd (= vrijwilligerswerk) zo goed mogelijk moet worden besteed. Ik zie hier een win-win kans in.

Ben benieuwd wat het beheer erop te zeggen heeft. Misschien is het wel helemaal niet haalbaar. Zitten we ons voor niets druk te maken :D

OW's en bans geven is nog altijd aan de mods ..... Daar gaan wij niet over :D

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:41

Ik maak me sowieso niet druk om Bokt, die tijd heb ik wel gehad. Beter voor mijn hart ;)

Ik snap trouwens niet waarom het goed besteden van modtijd relevant is voor wat betreft het bijlezen en 24/7 alles in de gaten houden? Modden bestaat uit iets meer dan topics op het grote Bokt bijlezen en bijsturen.Je hebt ook achter de schermen gewoon veel werk... Sommige fora zijn bij te houden, ik las BB en LN over het algemeen wel gewoon goed bij gewoon omdat ik het interessant zijn. Maar op fora als HK en LZP is dat gewoon onbegonnen werk...