Bokt opschonen. Heeeele oude berichten wissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:17

Maar de oude topic's zorgen er niet voor dat bokt trager wordt. Dat zijn wij, de actievelingen. En aangezien bokt momenteel niet traag is, neem ik aan dat de server het aankan. Ik weet dat op vele andere sites het zo is, dus ik denk eigenlijk voor bokt ook.

Maar ik snap het probleem ook eigenlijk niet; je hebt toch helemaal geen last van die oude topics? Ik bedoel, nutteloze topics krijgen al snel een slotje of verdwijnen ergens naar pagina 5. Dan heeft niemand er toch nog last van?

holly

Re: Bokt opschonen. Heeeele oude berichten wissen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 13:23

Moet je er perse veel last van hebben om eens een grote schoonmaak te houden?

Wanneer ik er "last" van heb is inderdaad bij het gebruiken van de zoekfunctie.
Zoveel onzin dat daar tussen staat.
Wil je even snel iets opzoeken, ben je ineens een halve middag bezig.
Dat moet niet hoeven toch?

Maar als het te veel moeite kost, wil ik me wel beschikbaar stellen om eens een middagje (of 2) berichten die nutteloos zijn te verwijderen hoor.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:24

Wat ik deed op oude forums waar ik mod was, was in overleg in bepaalde hoekjes alle topic met minder dan 5 reacties weghalen dat scheelde vaak al zo'n 150 topic.
Ben er weleens een uur of 6 mee bezig geweest en dat forum was veeeeeel kleiner als deze.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:26

bij de zoekfunctie kom je ook berichten tegen uit de huiskamer. Om dat allemaal te wissen vind ik ook "zonde" wanneer dat niet nodig is.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:28

holly schreef:
Moet je er perse veel last van hebben om eens een grote schoonmaak te houden?

Wanneer ik er "last" van heb is inderdaad bij het gebruiken van de zoekfunctie.
Zoveel onzin dat daar tussen staat.

Maar als het te veel moeite kost, wil ik me wel beschikbaar stellen om eens een middagje (of 2) berichten die nutteloos zijn te verwijderen hoor.

Maar daar hebben ze een oplossing voor..
'Selecteer de forums waarin je wenst te zoeken. Om snel de subforums van een forum te doorzoeken, selecteer je alleen het forum en schakel je de optie 'doorzoek subforums' in.'
Ik snap dat je misschien niet precies weet waar het zit, maar je kunt bijvoorbeeld al de subfora als forumzaken, huiskamer enz. al niet selecteren, dan heb je al die berichten er al niet tussen. Het kost maar een minuutje meer tijd maar scheelt een hoop zoek en vis werk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:46

holly schreef:

Dan doe je écht iets verkeerd, als ik iets zoek op bokt vidn ik met één hit hooguit twee hits al mijn antwoord :)
De zoekmachnine hier is zeer uitgebreid, als je iets niet vinden kan ligt dat meer aan de gebruiker.

Wat mij dan meteen weer opvalt is dat heel veel bokkers te lui zijn om te zoeken en hoppaa een topic plaatsen terwijl drie topics boven hun al een topic over dat onderwerp staat.
Gewoon temmen daarop dan gaan ze toch wel op slot als het onderwerp al besproken is.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:53

Chiqa schreef:
Wat mij dan meteen weer opvalt is dat heel veel bokkers te lui zijn om te zoeken en hoppaa een topic plaatsen terwijl drie topics boven hun al een topic over dat onderwerp staat.
Gewoon temmen daarop dan gaan ze toch wel op slot als het onderwerp al besproken is.

Helaas gaan de topics niet altijd op slot omdat het dan gaat om oudere topics waar Ts. niet meer op kan reageren. Zoals wat kost een keuring, hoe vaak wordt die vraag niet gesteld. En zo zijn er nog een hoop onderwerpen die ieder jaar weer de revue passeren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:55

Ik ben het er deels wel mee eens.

Soms word er gezeurd "gebruik de zoekfunctie, hier zijn al topics over"

Ja.. topics van 100 pagina's lang.
Leuk als je gericht een vraag wilt stellen die ergens in die pagina's beantwoord zou staan?

Vaak genoeg kan zo'n nieuw topic een nieuw licht op de zaak werpen.

Bokt is een beetje een dictatuur geworden, en dat is erg jammer.

Wat mij betrefd een keer goed opschonen, oude nutteloze topics weg en discussies opnieuw laten opstarten als oude topic meer dan 50 pagina's oid heeft.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:56

Chiqa schreef:
<knip> Wat mij dan meteen weer opvalt is dat heel veel bokkers te lui zijn om te zoeken en hoppaa een topic plaatsen terwijl drie topics boven hun al een topic over dat onderwerp staat.

Zelf een topic of zelfs de laatste blz doorlezen is regelmatig al teveel gevraagd.
Bijv in het "aan de teugel topic" komen steeds dezelfde terug.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:57

yeye schreef:
ik heb zelf ook een paar topics die weg mogen hoor :) ik zoek al een hele tijd geen bijrijder meer :P

Die kon je toch gewoon zelf verwijderen? of alleen sluiten? :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:03

Weet je wat misschien nog wel handig is? Dat de mensen die tijd willen investeren niet de nutteloze topics wegdoen, maar de wel-nuttige topics samengevat op de wiki zetten! Dan wordt zinnige informatie nog beter bewaard en makkelijker op te zoeken, omdat het niet tussen de topics staat en daar verdrinkt in de hoeveelheid overige onderwerpen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 14:09

Mag ik dan heel eerlijk zeggen dat ik hier ben voor de gezelligheid en niet voor de wiki. Ofwel, ik gebruik de wiki dus nooit.
Ik kan ook niet zeggen dat ik het een fijne pagina vind om mee te werken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:15

Je mag het best zeggen, maar ik kan echt niet uitgepuzzeld krijgen wat je denkt te bereiken met een opschoonactie die niet, in de verste verte niet, gaat opleveren dat jij denkt dat het op gaat leveren. Oude zinloze topics uitzoeken is op z'n best bezigheidstherapie, het heeft, heel simpel, gewoon geen ENKEL nut. Het lost geen enkel concreet probleem op. Het heeft geen zin. Bart heeft er niks aan. Wij hebben er niks aan. Niemand heeft er iets aan.

Als je wilt dat nuttige dingen beter vindbaar zijn is de wiki een vele malen handigere oplossing dan denken dat je met een opschoonactie de zoekfunctie zinvoller krijgt, want dat is niet zo.

Je hoeft natuurlijk niks, en het aanbod om te helpen is heel aardig, maar het heeft gewoon geen enkel voordeel om het te doen. Er is niks wat daarmee opgelost wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:36

Bramasole schreef:
Helaas gaan de topics niet altijd op slot omdat het dan gaat om oudere topics waar Ts. niet meer op kan reageren. Zoals wat kost een keuring, hoe vaak wordt die vraag niet gesteld. En zo zijn er nog een hoop onderwerpen die ieder jaar weer de revue passeren.

Onzin als het topic een nuttige toevoeging krijgt, of de TS het onderwerp weer even onder de aandacht wil hebben zal het niet gesloten worden, als de toevoeging niet echt waardevol is gaat hij op slot.

superwoman schreef:
Zelf een topic of zelfs de laatste blz doorlezen is regelmatig al teveel gevraagd.

Zal je nog sterker vertellen...van de week opende iemand een topic over een onderwerp waar al een enorm topic over liep.
Niet echt ingewikkeld te traceren als je even de moeite nam die op te zoeken dus had getemt en de link van dat topic geplaatst.

Dat er dus totaal niet gekeken was door die TS bleek vrijwel binnen een paar seconde door de reactie van TS; 'ja maar dat is een topic uit 2008'..............

Alleen de laatste reactie's waren nog geen 2 weken geleden geplaatst, was een moderator notabene.

Dus hoezo wordt er door sommigen slecht gelezen?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:36

Chiqa schreef:
Bramasole schreef:

Onzin als het topic een nuttige toevoeging krijgt, of de TS het onderwerp weer even onder de aandacht wil hebben zal het niet gesloten worden, als de toevoeging niet echt waardevol is gaat hij op slot.

Helaas werkt het in de praktijk vaak genoeg anders, wellicht omdat er steeds meer topics voorbij komen en Mods het ook druk hebben. Allemaal begrijpelijk maar wel jammer.

Maar om terug te komen op de beginpost van Ts., als ik het goed volg zal er hoogstwaarschijnlijk geen schoonmaak door Bokt gaan.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 09-12-09 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:39

Bramasole schreef:
Helaas werkt het in de praktijk vaak genoeg anders, wellicht omdat er steeds meer topics voorbij komen en Mods het ook druk hebben. Allemaal begrijpelijk maar wel jammer.

Als mensen eens om hun heen keken, iets beter hun best zouden doen om te kijken of er al een topci is en nog zo een....Of hij wel goed staat dan zouden de moderators het een stuk rustiger krijgen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:42

Ja, daar ben ik het mee eens. Dan zou het probleem wat dit betreft opgelost zijn. Maar dit gebeurt veel te weinig.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:46

Ik vind het niet zo nodig. Ik vind het eigenlijk wel handig, dat bokt zo 'vol' staat. Als ik een vraag heb, kijk ik sowieso altijd eerst bij de zoekfunctie of er niet al eens een keer een topic over is geweest, vaak vind je daar al genoeg antwoorden.

Nee hoor, van mij hoeft het niet, dat opschonen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:14

Je moet ook een beetje strategisch omgaan met de zoekfunctie. Als je je zoektermen goed kiest en zo specifiek mogelijk bent, gaat dat al stukken sneller dan wanneer je op één enkele, algemene term zoekt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:01

Ik ben er ook wel een voorstander van om oude berichten te verwijderen.

Maar dat is wel vaker ter sprake geweest hier. Is het dan niet een optie om berichten vanaf 2005 bijvoorbeeld niet meer te tonen in de zoekfunctie? Dus dat je alleen de meest recente zoekopdrachten krijgt en de rest diep verborgen blijft?

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:06

ja van mij mogen ze het na een jaar ofzo opruimen ik heb wel eens zitten zoeken op iets en kwam ik op een topic van jaren terug terecht fotos waren niet meer te zien en ik had er ook niet echt wat aan aangezien diegene niet meer op bokt zat }:0

dus van mij mogen ze het wissen die oude dingen!!!!!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:11

LuvdaTossa schreef:

Maar dat is wel vaker ter sprake geweest hier. Is het dan niet een optie om berichten vanaf 2005 bijvoorbeeld niet meer te tonen in de zoekfunctie? Dus dat je alleen de meest recente zoekopdrachten krijgt en de rest diep verborgen blijft?

Maar waarom? Het is toch niet dat er in de topics van 2005 geen nuttige informatie staat?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:34

Vraagje aan iedereen die voor het opschonen is: wat de een interessant topic vindt, hoeft de ander nog niet te vinden. Er zijn al genoeg discussies over het beleid van het sluiten van topics, laten we dan niet ook nog beginnen met het verwijderen van topics (afgezien van wat er naar de mesthoop gaat, en dat moet ook al heel veel zijn).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:35

Mientjeuh schreef:
LuvdaTossa schreef:

Maar waarom? Het is toch niet dat er in de topics van 2005 geen nuttige informatie staat?

Een van mijn meest gequote topics is zelfs uit 2003...hij blijft beregoed (Zadelmarkttopic van Calippo) .
En ik wil ook de topics over Pokemon, Purno, Baaisikkel en de goudvis die maar niet dood wil, kwijt...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:42

Ik moet zeggen dat de enige topics die mij nog nuttig lijken om op te schonen hele oude foto-topics zijn waarvan de ts de foto's al heeft verwijderd. Het zijn dus eigenlijk lege topcis.
Maar verder vind ik die berichtengeschiedenis wel leuk en soms handig als je op zoek bent naar informatie of ervaringen.