Nieuwe lay-out en Navigatie Bokt: Jullie input erg welkom!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Nieuwe lay-out en Navigatie Bokt: Jullie input erg welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:28

Nee ik bedoel: heel vaak tik je een lange post, drukt op plaatsen en net dan slaat bokt vast of explorer knalt eruit. Ik ziet dat vaak langskomen: heel stuk getikt en nu is het weg.

dat kun je op lossen met blok maken, control c maar veel mensen doen dat niet. Als er een knop zit waarom je snel kunt klikken die blok maken, control c overneemt, gok ik dat mensen daar wel op klikken. Is maar één handeling.

Ik vind de layout echt niet zo verkeerd. Ik ken eigenlijk geen beter gelayoute fora. En sommige fora zijn ronduit slecht. Bijvoorbeeld dat van demonoid is niet eens werkbaar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:56

BartVB schreef:
Allemaal zeer bedankt voor de suggesties, maar dit topic gaat primair over de layout en navigatie van de site :D Nieuwe features zijn zeker leuk maar eerst moet de navigatie op orde zijn...

Volgens mij staat dat niet los van elkaar: navigatie moet ook ergens heen leiden. Navigatie bestaat uit het gaan naar de plek waar je heenwilt - en dus staat functionaliteit als 'zoekfunctie in de pb's' volstrekt niet los van de navigatie, want je wilt snel naar een bepaalde pb toe navigeren en een zoekfunctie is een manier waarop dat kan.

Wat zijn volgens jullie de problemen en waarom zou dit prioriteit hebben boven het uitbreiden van de functionaliteit?

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:54

Wat me ook wel fijn lijkt:
Een tool waarop je kan zien wie je berichten heeft gelezen, via je profiel. Of je dus meelezers hebt of niet, en het is gewoon wel intressant als sommige vaak je berichten checken... misschien dan als verborgen tool dat niet iedereen er 123 achter is want dan is het natuurlijk minder intressant :)). Ook is het bij topics wel leuk als je kan zien wie er in meeleest maar ik zou niet weten hoe je dat moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:55

IsabelvS schreef:
Wat me ook wel fijn lijkt:
Een tool waarop je kan zien wie je berichten heeft gelezen, via je profiel. Of je dus meelezers hebt of niet, en het is gewoon wel intressant als sommige vaak je berichten checken... misschien dan als verborgen tool dat niet iedereen er 123 achter is want dan is het natuurlijk minder intressant :)). Ook is het bij topics wel leuk als je kan zien wie er in meeleest maar ik zou niet weten hoe je dat moet doen.

Dat kan je wel vergeten, dat is prive. (Wet op de privacy)

Anya schreef:
dat kun je op lossen met blok maken, control c maar veel mensen doen dat niet. Als er een knop zit waarom je snel kunt klikken die blok maken, control c overneemt, gok ik dat mensen daar wel op klikken. Is maar één handeling.

of je neemt firefox +:)+

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:57

Okee, jammer, dat van topics kan ik wel goed begrijpen. Maar meelezers puur per gebruiker is is toch ook een soort van inbreuk op privacy?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 02:11

IsabelvS schreef:
Okee, jammer, dat van topics kan ik wel goed begrijpen. Maar meelezers puur per gebruiker is is toch ook een soort van inbreuk op privacy?

Zo kan je dat wel opvatten ja, iedere burger heeft recht op privacy dus dat de gangen niet gecontroleerd kunnen worden met één druk op de knop van je buurman of buurvrouw.
Zelfs als jij als lid van bokt eist dat jou bericht weg moet worden gehaald, en bokt zou moeilijk doen (Nog niet meegemaakt maar stel dat) kan je een advocaat in de arm nemen.
Het gaat verder dan jij en ik mss denken.
En zou jij het fijn vinden als jou gangen gecontroleerd werden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:57

Chiqa schreef:
Dat kan je wel vergeten, dat is prive. (Wet op de privacy)

Quatsch :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:01

Ik ben het met shadow eens dat de wet op de privacy niet heel zo in elkaar zit Chiqa.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:57

Ja het is wel zo, ik klik ook wel is op 'berichten' om te zien wat voor topic die gene post ofzo, of gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik denk dat iedereen dat wel doet. En dat maakt ook niet uit, ik bedoel meer in de zin van, mensen die elke week een paar keer je berichten checken. Misschien kan er ook wel iets gemaakt worden als iemand per dag/week/maand vaker dan een aantal keer op je berichten klikt dat je dat kan zien. Ik vind dit geen inbreuk op privacy, aangezien de 'meelezer' eerder een inbraak op privacy pleegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:46

IsabelvS schreef:
Misschien kan er ook wel iets gemaakt worden als iemand per dag/week/maand vaker dan een aantal keer op je berichten klikt dat je dat kan zien. Ik vind dit geen inbreuk op privacy, aangezien de 'meelezer' eerder een inbraak op privacy pleegt.

Helaas denkt de wet daar anders over :) Het is een periode een optie in phpBB geweest (Heb het ook op fora's gezien) echter weer verwijderd ivm met de wet op de privacy.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:30

Jij kiest ervoor om alles wat je schrijft op internet te zetten, en dan ga je ineens mopperen als mensen dat lezen? Als je bang voor een meelezer bent moet je gewoon zorgvuldig afwegen wat je online zet. Want alls wat je op het forum zet moet ook op de voorpagina van de krant mogen...

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:22

nathalieeee_ schreef:
Wat mij nou écht heel erg handig lijkt, is een zoekfunctie in je pb-box :).

Zeker, dat wil ik al heel lang!

Weet niet of het al genoemd is (zoja, excuses!), maar een zoekfunctie op plaatsnaam is ook erg handig :).
Dat je kunt zoeken op iedereen die in Vennep woont bijvoorbeeld.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:30

Amable schreef:
Jij kiest ervoor om alles wat je schrijft op internet te zetten, en dan ga je ineens mopperen als mensen dat lezen? Als je bang voor een meelezer bent moet je gewoon zorgvuldig afwegen wat je online zet. Want alls wat je op het forum zet moet ook op de voorpagina van de krant mogen...

Ik let ook op hoor, ik post zeker niet alles, maar het is wel vervelend als je gewoon ook algemene dingen post en je weet dat iemand gewoon alles leest, ook in 'kletstopics' (HK) vertel je soms best wel dingen, die op zich niet erg zijn maar wel vervelend is als iemand alles gaat lezen. Ik begrijp dat het niet kan overigens.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:30

Trouwens, over de lay out, nog een keertje:
Ik wil graag dat je een ander kleurtje/lay out kan kiezen aangezien al mijn familie leden zeggen 'Sluit dat blauwe scherm is af' of als ze langs lopen 'Ben je weer aan het bokken?' :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 03:28

IsabelvS schreef:
Trouwens, over de lay out, nog een keertje:
Ik wil graag dat je een ander kleurtje/lay out kan kiezen aangezien al mijn familie leden zeggen 'Sluit dat blauwe scherm is af' of als ze langs lopen 'Ben je weer aan het bokken?' :').

Is er al lang al...the office style.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 04:27

Ja maar dan zie je ook geen plaatjes en avatars en smiley's meer... En er zijn nog wel meer dingen anders. Ik bedoel meer zoals dat alles nu blauw is je als je 25berichten hebt geplaatst en dus overal kan komen je het op paars ofzo kan zetten, is vast niet zo heel veel werk?

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 04:28

Ohja, wat me ook leuk lijkt is als je net zoals bij Hyves een iPod//iPhone, Mobiel, Blackberry plaatje krijgt naast je post (onder je avatar of naast je naam oid) van het apparaat waarop je het hebt gepost :D.

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:40

IsabelvS schreef:
Ohja, wat me ook leuk lijkt is als je net zoals bij Hyves een iPod//iPhone, Mobiel, Blackberry plaatje krijgt naast je post (onder je avatar of naast je naam oid) van het apparaat waarop je het hebt gepost :D.

Wat vind jij de toegevoegde waarde hiervan als ik vragen mag :)?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:26

Chiqa schreef:
Helaas denkt de wet daar anders over :) Het is een periode een optie in phpBB geweest (Heb het ook op fora's gezien) echter weer verwijderd ivm met de wet op de privacy.

Welk land? De kans is groot dat als er een optie verwijderd wordt uit een groot internationaal project als phpBB, dat niet op basis van de Nederlandse wet is gebeurd :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:27

Shadow0 schreef:
Volgens mij staat dat niet los van elkaar: navigatie moet ook ergens heen leiden. Navigatie bestaat uit het gaan naar de plek waar je heenwilt - en dus staat functionaliteit als 'zoekfunctie in de pb's' volstrekt niet los van de navigatie, want je wilt snel naar een bepaalde pb toe navigeren en een zoekfunctie is een manier waarop dat kan.

Wat zijn volgens jullie de problemen en waarom zou dit prioriteit hebben boven het uitbreiden van de functionaliteit?

Op dit moment is er bijna geen navigatie :+ Of ja, er is een soort van hoofd navigatie (Nieuws/Wiki/Forums) en binnen is weer losse navigatie die voor de wiki compleet anders is dan voor wiki/nieuws. Het is nogal een bijelkaar geraapte puinhoop nu waar we nieuwe features (waaronder het nieuwe EA) niet goed ingepast krijgen.

We weten behoorlijk goed waar we mensen heen willen leiden met de navigatie, we hebben ook redelijk zicht op wat realistische nieuwe features zijn voor de komende tijd. Het gaat er nu vooral over hoe dit er allemaal uit moet komen zien. Vandaar dus de vraag wat jullie prettige sites vinden om mee te werken/naar te kijken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:44

Ik ben wel benieuwd waar jullie zoal op uitgekomen zijn? Want de droevige realiteit is dat ik echt geen site ken die makkelijk in het gebruik is. (Ik ken er wel veel die het niet zijn.) Dus ik ben best geinteresseerd in hoe het wel zou kunnen.

Ik ken in elk geval geen wiki die handig in het gebruik is, wikipedia ZEKER niet als je niet een concrete zoekterm hebt. Marktplaats vind ik niet briljant, ov9292 en ns.nl en routenet werken redelijk als je niet meer wilt dan het meest voor de hand liggende (beginpunt en eindpunt invullen en verder niks en zelfs dat is al behelpen en technisch wankel.) maar als je informatie over iets wilt zoeken kom je er niet. Hyves is vreselijk.

Mijn internetbankieren is matig (en van alle sites die ik ken wel het best denk ik), op zich werkt het systeem met een uitklapstructuur links wel het fijnst, de indeling echter is niet altijd logisch ('opdracht opgeven' onder 'overzichten', of andersom, wat was het ook al weer).

Squirelmail is verder ook wel redelijk. En ook daaruit blijkt: navigatie hoeft niet veel voor te stellen.

Nu.nl en de tigduizend obscure bronnen van het paardennieuws zijn dramatisch slecht: artikelen zijn vaak niet eens te vinden als je de titel kent :\ (Nog eens een reden om naast een algemene link ook een directe link naar het artikel op te nemen...) Als het niet op de hoofdpagina staat, is het niet meer terug te vinden.

De wiki en nieuws-navigatie zijn idd niet briljant. Overigens zou ik er niet naar streven die gelijk te trekken door alle onderdelen van de hele site heen... op zich zijn het 4 totaal verschillende onderdelen met totaal verschillende doelen en functies: forum, nieuws, wiki en ea. Ze vragen allemaal om behoorlijk verschillende indelingen en dus zal de navigatie ook anders zijn. Maar je zou wel een soort algemene structuur kunnen hebben, bv outlook/explorerachtig met een hierarchische, uitklapbare indeling aan de linkerkant. Hoewel outlook en explorer heel veel nadelen hebben, is zo'n overzicht naast het detailaanzicht toch wel echt een goed idee geweest.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:49

nathalieeee_ schreef:
IsabelvS schreef:

Wat vind jij de toegevoegde waarde hiervan als ik vragen mag :)?

Dat is handig, aangezien je op een telefoon vaak niet makkelijk iets kan typen en het verontschuldigd typ fouten of niet zo uitgebreide antwoorden. Ik typ er nu namelijk vaak bij; sorry, ik zit op mijn iPod.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:53

Het lijkt mij leuk als je een berichtje onder iemands profiel kunt achterlaten.. de profielhouder moet deze evt wel kunnen verwijderen, in geval van niet hele aardige berichtjes.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:00

Qua navigatie: de ban-jezelf knop moet beter zichtbaar zijn. In een ander topic had ik ook al een suggestie gedaan, maar ik plaats hem hier ook nog even. Ikzelf zou het wel een handige plek vinden!

Datjaa schreef:
Hoi!

Hier zou ik hem graag willen:
Afbeelding

Want als je hem ergens onder het gebruikerspaneel zet, bij profielinstellingen....tegen die tijd ben ik allang weer aan het bokken!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:11

EA advertenties op datum. :Y)
Een kopje in eigen berichten met de EA topics apart zou ik ook wel erg fijn vinden.
Of een favorieten iets..

Verder vind ik het onzin om te kunnen zien wie mijn berichten leest.
Dat vind ik gewoon prive. Je weet dat iedereen het kan lezen, houd daar dan rekening mee.