Bloopertopic = kijktopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DinkieToy

Re: Bloopertopic = kijktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:36

Ik zie het probleem niet zo :P moet soms meer om de reacties dan de blooper lachen :P

verder sluit in me aan bij A_lette

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:43

In plaats van reacties alleen maar te verwijderen en een mod opmerking (als ze de regels niet lezen, waarom zouden ze mod opmerkingen dan lezen?) plaatsen harder gaan modden? Als mensen realiseren dat ze opeens 24 uur niet kunnen bokken omdat ze zich niet aan de regels houden, dan is het snel klaar.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:45

is er al een neiuwe topic?:O

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:41

Bizzybijtje schreef:
Cyntje schreef:
Ik heb net het topic zitten bekijken ( heb het eerder ook een hele tijd gevolgd) maar ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo...

Er staan zelfs groene hulken! :?
Als je een probleem hebt met al die oneliners of vele posten ( waarvan de oneliners al niet mogen zoals ik uit de post van een mod opmaak ) waarom bespreek je dit dan niet gewoon met desbetreffende mod?

Voor zover ik zie is er voldoende toezicht op ;)

Volgens mij begrijp jij niet (of wil je niet begrijpen) wat ik bedoel... Lees mijn posts aub nog maar eens door.

Ik ben gelukkig niet op mijn achterhoofd gevallen ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:50

Het is een beetje dubbel, mensen willen graag reageren op een leuke blooper, en dat moet imo ook gewoon mogelijk zijn.
Wil je namelijk dat mensen alleen reageren als ze ook daadwerkelijk een blooper plaatsen (dus alleen een reactie in het topic als je ook een blooper kunt plaatsen) dan krijg je weer dat mensen gewoon net-niet-gelukte-foto's gaan plaatsen in plaats van echte bloopers, om maar te kunnen reageren.

Het bloopertopic is lastig in elkaar te zetten qua regels, teveel regels = teveel modbemoeienissen = niet leuk meer (plus veel modtijd) en te weinig regels = veel tekst = weinig bloopers = geen leuk topic. Daar moet een balans in gevonden worden, en die balans is lastig te vinden.

Tips en meedenken zijn zeker gewenst wat betreft het bloopertopic denk ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:00

Misschien dat het helpt om die 1 maand regel te laten vervallen? Dan maakt al dat 'gereageer' op bloopers ook niet meer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:17

Cyntje schreef:
Bizzybijtje schreef:

Volgens mij begrijp jij niet (of wil je niet begrijpen) wat ik bedoel... Lees mijn posts aub nog maar eens door.

Ik ben gelukkig niet op mijn achterhoofd gevallen ;)

Gelukkig maar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:26

Asyaa schreef:
Misschien dat het helpt om die 1 maand regel te laten vervallen? Dan maakt al dat 'gereageer' op bloopers ook niet meer uit.

Hoe bedoel je dat?

Op dit moment is het zo dat na een maand een nieuw topic komt (wat in mijn ogen beter een halfjaar kan zijn, je ziet nu al vrij weinig nieuwe bloopers) en het topic wordt gesloten bij 100 pagina's.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:27

Je wilt in dat topic dat onzinnige posts verdwijnen, vervolgens geven mensen hier allerlei voorbeelden ( zie bovenstaand ^ ) om het probleem te verhelpen maar je kunt alleen op mij reageren....
Hoe erg is dan je probleem aangezien je zelf ook niet nuttig op posts kunt reageren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:02

Cyntje schreef:
Je wilt in dat topic dat onzinnige posts verdwijnen, vervolgens geven mensen hier allerlei voorbeelden ( zie bovenstaand ^ ) om het probleem te verhelpen maar je kunt alleen op mij reageren....
Hoe erg is dan je probleem aangezien je zelf ook niet nuttig op posts kunt reageren ;)

We weten allebei dat het licht uitgedrukt niet goed tussen ons klikt, dus ik zou graag willen verzoeken dat je het ook niet uit gaat zoeken ;) Bij deze ook de laatste reactie op je posts, omdat ik het graag on-topic wil houden.

Ontopic:
Ik zou wel gewoon houden dat er steeds een maand tussen zit.
Maar wat ik bedoel is dat als er helemaal niet gereageerd mag worden, dat dat de mods juist werk scheelt omdat het vrij simpel te bepalen is of de post verwijderd wordt of niet.

Al is het ook handig als de mensen die beloofd hadden geen one-liners te plaatsen, dat ook niet meer zouden doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:08

A_lette schreef:
Asyaa schreef:

Hoe bedoel je dat?

Op dit moment is het zo dat na een maand een nieuw topic komt (wat in mijn ogen beter een halfjaar kan zijn, je ziet nu al vrij weinig nieuwe bloopers) en het topic wordt gesloten bij 100 pagina's.

TS maakte dit topic vanwege het feit dat de 100 paginas nu veel sneller bereikt worden (en dat het topic dan ook op slot gaat voor een maand) door de vele reacties op fotos. Als die maand-regel nu komt te vervallen, maakt het ook niet meer uit hoe snel ze bij die 100 paginas zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:09

Asyaa schreef:
A_lette schreef:
Hoe bedoel je dat?

TS maakte dit topic vanwege het feit dat de 100 paginas nu veel sneller bereikt worden (en dat het topic dan ook op slot gaat voor een maand) door de vele reacties op fotos. Als die maand-regel nu komt te vervallen, maakt het ook niet meer uit hoe snel ze bij die 100 paginas zijn.

Dat is zo, maar dan gaan ze denk ik alleen maar sneller....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:10

Ik ben helemaal geen ruzie aan het zoeken, ook al was je bokker ''X'' geweest dan had ik nog zo gereageerd, gelukkig kan ik dat naast me neer leggen maar dat zal ook met het leeftijdsverschil te maken hebben ;)
Jij begint met het vragen of ik je wel begrijp (over uitlokken gesproken), enja... ik begrijp je post wel degelijk :+
Er valt immers ook weinig aan te begrijpen,...

Jij wilt dat de regels in het topic veranderen en daar heb ik mijn weerwoord op gegeven. Je had ook desbetreffende mods aan kunnen spreken alvorens een topic te openen om het nog maar even te benadrukken ;)
Ik krijg nu de indruk dat je graag het laatste woord wil hebben ;)

Enfin, ik heb er genoeg over gezegd, je maakt er nogal een issue van en het wordt duidelijk niet op prijs gesteld dat ik mijn mening geef betrekkende dit onderwerp :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:19

Laat ik even duidelijk zijn, jullie hebben het nu over de 1 maand regel, maar waar staat dat er nu na een maand weer een nieuw topic geopend mag worden? Dit hebben we na het vorige topic afgesproken voor dit topic, en ondertussen blijven we evaluëren. Dat er, als dit topic gesloten wordt, na 1 maand weer een nieuw topic geopend zal worden staat dus helemaal nergens vastgelegd.
Het bloopertopic geeft enorm veel modwerk. Ik heb net even gekeken, en op dit moment zijn er precies 500 (!) moderatoracties geweest, in de vorm van weghalen van reacties en bewerken van berichten (foto's in links zetten bijvoorbeeld). Het blijkt erg lastig te zijn voor gebruikers om de regels in dat topic te hanteren.
De kans is ook erg groot dat er voorlopig, na dit topic, geen nieuw topic komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:21

Neonlight schreef:
Laat ik even duidelijk zijn, jullie hebben het nu over de 1 maand regel, maar waar staat dat er nu na een maand weer een nieuw topic geopend mag worden? Dit hebben we na het vorige topic afgesproken voor dit topic, en ondertussen blijven we evaluëren. Dat er, als dit topic gesloten wordt, na 1 maand weer een nieuw topic geopend zal worden staat dus helemaal nergens vastgelegd.
Het bloopertopic geeft enorm veel modwerk. Ik heb net even gekeken, en op dit moment zijn er precies 500 (!) moderatoracties geweest, in de vorm van weghalen van reacties en bewerken van berichten (foto's in links zetten bijvoorbeeld). Het blijkt erg lastig te zijn voor gebruikers om de regels in dat topic te hanteren.

Tsja, denk dat dan helaas de enige oplossing zal zijn... :)

Jemila

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:25

Jep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:26

Neonlight schreef:

Dan mijn eerdere opmerking:
'In plaats van reacties alleen maar te verwijderen en een mod opmerking (als ze de regels niet lezen, waarom zouden ze mod opmerkingen dan lezen?) plaatsen harder gaan modden? Als mensen realiseren dat ze opeens 24 uur niet kunnen bokken omdat ze zich niet aan de regels houden, dan is het snel klaar.'

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:30

Even een ban uitdelen omdat ze een onschuldige oneliner plaatsen? Dat is wel heel straf en onvriendelijk. Ook al lijkt het ooit anders, wij zijn er geen voorstander van om bans uit te delen.
Edit: wellicht zouden we wel strenger kunnen modden op het negeren van moderatoropmerkingen. Ik zal dat eens met mijn medemods bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:31

Neonlight schreef:
Even een ban uitdelen omdat ze een onschuldige oneliner plaatsen? Dat is wel heel straf en onvriendelijk. Ook al lijkt het ooit anders, wij zijn er geen voorstander van om bans uit te delen.

Idd, want dan kun je voor iedere one-liner wel een ban uit gaan delen en dat is ook niets.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:32

Neonlight schreef:

Dit topic is al veel eerder tijden uit de running geweest omdat het voor een hoop ergernissen zorgde.
Lijkt me dan idd ook een betere oplossing, 500 modacties vind ik nogal wat :=

Is het geen idee om 1 dag per jaar, blooperdag te maken...??
Of 1 topic per jaar, dan kan iedereen zijn/haar verzamelde bloopers plaatsen, kan iedereen even 'onelines droppen',... kijken en dan is het weer klaar :+

@Asyaa: Er zijn ook genoeg mensen die een OP niet willen/kunnen lezen mbt regeltjes en daardoor gewoon blijven posten en modjes dus alsnog veel werk hebben aan zo'n topic... dan kun je daar wel dergelijke sancties op gaan leggen maar dat is mijn ogen wel enorm zwaar tillen. Is bokken dan nog voor je plezier? Of moet je dan bang gaan worden als je enthousiast ergens iets wil posten en vervolgens een straf aan je broek hebt hangen? :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:34

Inderdaad Cyntje, het plezier moet er ook zijn, en het bloopertopic is in principe bedoelt ook als een lollig topic, daarom zijn we nooit heel streng daar geweest.
Je voorstellen neem ik mee in bespreking. :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:35

Ok, daarbij denk ik dat de kwaliteit van bloopers dan ook aanzienlijk stijgt. Zeker aangezien men nu ieder lüllig bokje als een blooper ziet en daaruit ook weer een aantal ergernissen ontstaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:36

Of

een jaarlijkse blooper-wedstrijd?

Krijgen een maand (of paar weken) om je bloopers in te sturen en dan wordt er een winnaar gekozen? Net zoals de veulenverkiezingen, maar dan met bloopers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:38

Neonlight schreef:
Edit: wellicht zouden we wel strenger kunnen modden op het negeren van moderatoropmerkingen. Ik zal dat eens met mijn medemods bespreken.

Dit bedoelde ik ook ;)
Ik heb jaren lang zo gemod, waarschuwen werden uitgedeeld, bans niet vaak, maar negeren van opmerkingen van mod/admin staff = :evaw: probeer het over een tijdje nog maar eens.
Het was geen strafkamp (oid) maar men wist dat mod/admin staff opmerkingen moesten worden nageleefd.