Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miracle_ schreef:Het maakt verder toch ook niet uit wat de voorbeelden zijn, het gaat nu om de discussie over wáárom je bokkers niet mag "afzeiken" en bekende NL's wel.
BraveSpots schreef:Miracle_ schreef:Het maakt verder toch ook niet uit wat de voorbeelden zijn, het gaat nu om de discussie over wáárom je bokkers niet mag "afzeiken" en bekende NL's wel.
Omdat die hier niet op bokt zitten. Omdat die bekend zijn.
In het echte leven worden die ook afgezeken hoor, die bekende mensen. Dat je hier een weerspiegeling van ziet, vind ik niet raar, integendeel.
Miracle_ schreef:Dat begrijp ik, maar ik vind dat er geen onderscheid gemaakt mag worden tussen niet-bokkers en wel-bokkers.
En dat word hier op bokt wel gedaan.
Miracle_ schreef:Het maakt verder toch ook niet uit wat de voorbeelden zijn, het gaat nu om de discussie over wáárom je bokkers niet mag "afzeiken" en bekende NL's wel.
Nadir schreef:Die zitten er toch al lang op?Ah, dus als Anky, Sjef en Patrick Kittel een account aanmaken mogen we ze niet meer afzeiken.
Miracle_ schreef:Sander_ schreef:Hoge bomen vangen veel wind.Bekende nederlanders staan vaak in de schijnwerpers waardoor iedereen een mening over ze heeft. Ik vind dit anders dan wanneer een onbekend persoon dezelfde kritiek zou krijgen. Door in de openbaarheid te functioneren stem je tegenwoordig als het ware in met het feit dat mensen een mening over je hebben. Dat verschil is er dus wel IMO.
Daar heb je idd gelijk in. Door bekend "te worden" weet je zelf ook wel van te voren dat je veel besproken zal worden. Niet dat dat het rechtvaardigt om zo over ze te praten, maar zo gaat dat nou eenmaal.
ThePast03 schreef:Persoonlijk vind ik dat een heleboel uitmaken, als je dat topic namelijk een voorbeeld van afzeiken vindt kan Bokt beter opgedoekt worden.
Verder lijkt het me een hele goede zaak dat de paardensport en daarmee de bekende ruiters en amazone's kritisch bekeken blijven worden. Het zijn geen afgoden waar niets dan alleen maar goeds over gezegd mag worden.
Echt afzeiken om het afzeiken is nooit goed en dat wordt het al gauw als het om een niet bekende nederlander gaat en mijn ervaring is dat het dat bijna altijd is als het om een bokker gaat.
BraveSpots schreef:Miracle_ schreef:Het maakt verder toch ook niet uit wat de voorbeelden zijn, het gaat nu om de discussie over wáárom je bokkers niet mag "afzeiken" en bekende NL's wel.
Omdat die hier niet op bokt zitten. Omdat die bekend zijn.
In het echte leven worden die ook afgezeken hoor, die bekende mensen. Dat je hier een weerspiegeling van ziet, vind ik niet raar, integendeel.
BraveSpots schreef:KarinvdM schreef:Ik word in het echte leven ook wel eens afgezeken hoor...
Echt? Recht in je gezicht? Dat vind ik oprecht jammer voor je dat jij zulke rotmensen hebt in je omgeving.
Maar om dat soort waarden en normen daarom op bokt ook in te voeren, heb ik zo mijn bedenkingen over.
KarinvdM schreef:Als het filmpje van Kittel er eentje van mij geweest was, dan was het topic na een paar pagina's al op slot gegaan. Dat vind ik krom.
Sander_ schreef:KarinvdM schreef:Als het filmpje van Kittel er eentje van mij geweest was, dan was het topic na een paar pagina's al op slot gegaan. Dat vind ik krom.
Enerzijds wel, anderzijds niet. Als jij met jouw paard op datzelfde openbare concours had rondgereden met een blauwe tong en mensen hadden daar kritiek op (of over je rijmethode), dan zou het topic volgens de regels gewoon open moeten blijven. Dat zou mij logisch lijken in ieder geval?
KarinvdM schreef:Niet helemaal mee eens Angelita, als je hier een topic opent op HAW of ITP dan vraag je zelf om reacties en ook dan kan je afgezeken worden en dat gebeurt dus ook, hoewel dat nu door de nieuwe regels minder erg is geworden. Als het te heftig wordt, dan grijpen de mods in.
Ik heb wel eens een topic gehad met veel discussies dat op pagina 14 alsnog op slot ging.