gesloten topics over de griep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:14

Ylana, maar dan kunnen we alsnog mensen niet zomaar een dag naar buiten sturen. Dat gaat tegen het systeem in, wat is na te lezen in de help

Daarnaast, vragen over de MG, kun je alsnog het beste bij een arts neerzetten. Daar kan bokt gewoon geen antwoord op geven, natuurlijk zijn er hier mensen met ervaring, (daar ben ik er zelf een van, ik was een van de eerste NL'ers die het had, in juli al), en die kunnen aangeven dat het weinig tot niets verschilt van een normale griep.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:16

Behalve wanneer je zwanger bent. En daar kan de huisarts me dus niet bij helpen.
Ik zoek echt meningen van andere zwangeren met de reden waarom zij het wel of niet zouden doen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:16

Mijn vraag gaat over het vaccin en mijn huisarts weet daar niks van, maar ik weet wel dat er meer mensen met epilepsie moeten zijn...hoe gaan zij met de MG om? Naja, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:17

En daarvoor kun je de Gyneacoloog bellen. Daar was ik vandaag en hingen allerlei posters dat je met vragen gewoon bij hun terecht kunt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:18

En die vertellen je het verhaaltje wat ze moeten vertellen. Net zo als mijn VK dus vandaag.
Die vertelde het één, maar ze bedoelde iets anders wat ze dan weer niet mag vertellen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:19

Pauline schreef:
Mijn vraag gaat over het vaccin en mijn huisarts weet daar niks van, maar ik weet wel dat er meer mensen met epilepsie moeten zijn...hoe gaan zij met de MG om? Naja, helaas.

Daarover kun je gewoon met het RIVM bellen. Als je tot de risicogroep behoort ontvang je gewoon een uitnodiging voor de vaccinatie, krijg je die uitnodiging niet dan loop je ook geen verhoogd risico en krijg je de vaccinatie ook niet.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:20

wat wil je dan weten Ylana

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:20

Eh nee, die zeiden dat ik haar handen vaker moest wassen en dat ze het verder niet goed wisten. Bel je HA. Die zei: bel de RIVM. Eh ja, ze is nog geen 2 jaar maar heeft wel epilepsie. Dus wat is wijsheid?
Mbt wangerschap zou ik niet alleen de medische benadering willen maar ook die van andere moeders. :)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:21

en weet je wat het probleem is, ene gyn zegt (ik ben zwanger) wel enten, andere zegt niet enten niet genoeg bekend. het is juist daarom fijn om met andere zwangeren te praten waarom wel of niet enten, en hun meningen,

mijn mening van absoluut niet enten is nu naar misschien doe ik het wel, maar ben er nog steeds niet uit.

zijn echt veel gynocologen, huisartsen,verloskundigen die je geen advies (willen) geven en dat je zelf moet beslissen. wordt er dus niet makkeijker op gemaakt voor ons zwangeren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:21

Ylana schreef:
En die vertellen je het verhaaltje wat ze moeten vertellen. Net zo als mijn VK dus vandaag.
Die vertelde het één, maar ze bedoelde iets anders wat ze dan weer niet mag vertellen.

Dit vind ik dus behoorlijk suggestief en daarmee zaai je onbewust ongetwijfeld weer paniek bij andere mensen.
Op de link die ik in dit topic heb gezet staat een speciaal hoofdstuk voor zwangere vrouwen, vertrouw je het na het lezen nog niet dan laat je jezelf niet inenten.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:21

Pauline schreef:
Mbt wangerschap zou ik niet alleen de medische benadering willen maar ook die van andere moeders. :)

Dit dus.
Wat voor hún de reden zou zijn om het wel of niet te doen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:22

dobbel schreef:
en weet je wat het probleem is, ene gyn zegt (ik ben zwanger) wel enten, andere zegt niet enten niet genoeg bekend. het is juist daarom fijn om met andere zwangeren te praten waarom wel of niet enten, en hun meningen,

mijn mening van absoluut niet enten is nu naar misschien doe ik het wel, maar ben er nog steeds niet uit.

zijn echt veel gynocologen, huisartsen,verloskundigen die je geen advies (willen) geven en dat je zelf moet beslissen. wordt er dus niet makkeijker op gemaakt voor ons zwangeren.

Voor zover ik weet zijn er een hele hoop forums voor zwangere dames. Lijkt me dat ze er daar toch ook volop over bezig zijn en je daar precies treft wat je zoekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:23

En juist uit dat soort discussies kan die paniek weer voortkomen. Er is gewoon nog niet bekend wat er kan gebeuren door die inenting. En daardoor gaan mensen twijfelen, en ontstaat er onnodig paniek. En dat is gewoon niet wat we willen hebben.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:24

zit ik ook op, en ook daar weten veel mensen niet wat te doen, waarom kan ik daar op bokt mijn dagelijkse forum waar ik al jaren kom niet gewoon met mede zwangeren over praten. bokt is ondertussen al veel meer dan alleen maar een paarden forum. Vind dus dat dit ook gewoon besproken moet kunnen worden.

heeft niets met paniek te maken, want dat ben ik echt niet, maar gewoon met ervaringen delen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:24

Unwritten schreef:
En juist uit dat soort discussies kan die paniek weer voortkomen. Er is gewoon nog niet bekend wat er kan gebeuren door die inenting. En daardoor gaan mensen twijfelen, en ontstaat er onnodig paniek. En dat is gewoon niet wat we willen hebben.

Dat is ook niet bekend bij de normale griepenting en die wordt ook ieder jaar aangepast en dus ook geen jaren getest.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:24

ThePast03 schreef:
Ylana schreef:

Dit vind ik dus behoorlijk suggestief en daarmee zaai je onbewust ongetwijfeld weer paniek bij andere mensen.
Op de link die ik in dit topic heb gezet staat een speciaal hoofdstuk voor zwangere vrouwen, vertrouw je het na het lezen nog niet dan laat je jezelf niet inenten.

Maar het is wél zo.
Alle huisartsen, verlosundigen en andere zijn ingelicht wat ze moeten vertellen. Niet wat zij zelf zouden doen en naar die ervaringen ben ik juist op zoek.
Die vind ik dus niet bij mijn VK of GYN of huisarts.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:25

Ik vind het ook jammer. Mensen willen er toch over praten.

ThePast03

dobbel schreef:
zit ik ook op, en ook daar weten veel mensen niet wat te doen, waarom kan ik daar op bokt mijn dagelijkse forum waar ik al jaren kom niet gewoon met mede zwangeren over praten. bokt is ondertussen al veel meer dan alleen maar een paarden forum. Vind dus dat dit ook gewoon besproken moet kunnen worden.

heeft niets met paniek te maken, want dat ben ik echt niet, maar gewoon met ervaringen delen.

Dan is er toch zelf nog een HK topic waar zwangere dames in kletsen? Dan kan je daar toch met je zwangere medemens over de MG praten?
Je kunt natuurlijk ook moeilijk doen. ;)

Anoniem

ThePast03 schreef:
Unwritten schreef:

Dat is ook niet bekend bij de normale griepenting en die wordt ook ieder jaar aangepast en dus ook geen jaren getest.

Klopt, en daar wordt ook geen hele discussie omheen gewonden, zoals er met de Mexicaanse Griep wel wordt gedaan,

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:26

Of, in mijn geval, bij HA KA of waar dan ook.
Dat van die paniek, dat vind ik echt een bijzonder argument. Voortaan ook niks meer bij een besmettelijke paardenziekte? Bij een droesuitbraak?
Wat is nu het voordeel van paniek voorkomen dan? Of worden alle hk topics ook uitgeplozen op mogelijk paniekzaaien? Dat is toch ondoenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:27

Voor droes / rhino etc gelden er in principe dezelfde regels ja. Daar mogen topics alleen zodra er echt een bevestigd nieuwsbericht is, en ook op aanvraag.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:28

nou ja zeg, ik zit niet in dat topic, zou dus nu speciaal al die bokkers moeten gaan leren kennen en me er tussen zien te wurmen want een HK topic is toch anders als gewoon een topic over een bepaald onderwerp.

overgens denk ik over de gewone griepspuit hetzelde als over de mexicaanse griepspuit

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:37

dobbel schreef:
nou ja zeg, ik zit niet in dat topic, zou dus nu speciaal al die bokkers moeten gaan leren kennen en me er tussen zien te wurmen want een HK topic is toch anders als gewoon een topic over een bepaald onderwerp.

overgens denk ik over de gewone griepspuit hetzelde als over de mexicaanse griepspuit

Sorry ik ging er even vanuit dat je daar al aanwezig zou zijn. Maar je kunt daar toch gewoon meepraten en ook je vragen stellen?
Bokt is een openbaar forum en ook in HK topics hoort iedereen welkom te zijn.
En het zijn dezelfde zwangere bokkers die ook in de topics op MW reageren lijkt me, dus wat dat leren kennen betreft blijft het op hetzelfde neerkomen. ;)

dobbel

Re: gesloten topics over de griep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:40

nee vind ik niet, vind een sfeer in een HK topic toch altijd anders, zit in een paar HK topics en dat wordt toch onderling echt vertrouwd. heb de behoefte niet om in een algemeen zwangerschapstopic te zitten.

wil alleen gewoon zoveel mogelijk meningen delen over het wel of niet enten als je zwanger bent, maar is helaas dus niet mogelijk op bokt erg jammer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:40

dobbel schreef:
Ik vind het echt absurt dat elk topic over de griep gesloten wordt, zoals je had kunnen lezen in het laatste topic, werden er helemaal geen rare dingen gezegt.

Het zorgelijke is dat de dingen die wel gezegd werden blijkbaar niet raar gevonden worden. Terwijl er toch heel wat 'de vriend van zus van de overbuurvrouw heeft een kennis die arts is en die zegt'-dingen als feit gepresenteerd werden. Of 'het stond op internet dat'...
En ik vind dat wel kwalijk ja.