"op de man spelen"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:29

ach iedereen die commentaar heeft op wat dan ook kan aangezien worden als persoonlijk.

Wat ik heel vreemd vind is dat afbrandtopics over bekende ruiters getollereerd worden terwijl er geen bokker het in zn hoofd haalt om slechte foto's van een andere bokker zo ten toon te spreiden in een topic.........

ik vind dat iets vreemd.......

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 00:31

oke ander voorbeeld

ik heb een hekel aan bokkers die smiley's gebruiken. vind ik respectloos. vraag me niet waarom maar dat vind ik.

Pashon

Re: "op de man spelen"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 00:32

vervolgens zijn er mensen die dat toch wat merkwaardig vinden omdat ze mij in andere topics wel smiley's hebben zien gebruiken, want tja stiekem doe ik dat gene waarvan ik andere bokkers beschuldig als respectloos.

mag in zo'n geval de berichtgeschiedenis erbij gehaald worden. of is dit nou zo'n geval van op de man spelen?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 00:33

KiWiKo schreef:
ach iedereen die commentaar heeft op wat dan ook kan aangezien worden als persoonlijk.

Wat ik heel vreemd vind is dat afbrandtopics over bekende ruiters getollereerd worden terwijl er geen bokker het in zn hoofd haalt om slechte foto's van een andere bokker zo ten toon te spreiden in een topic.........

ik vind dat iets vreemd.......

en dat is dus precies wat ik bedoelde met het Anky en Edward voorbeeld.
waarom mag je iemand wel afbranden met de grond gelijk maken hoe je het noemen wilt omdat diegene bekend zijn?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:36

Ik kan wel een heel lang verhaal gaan typen, maar kom dan ook niet meer uit mijn woorden (dit is net zoiets als een drogreden weerleggen..), ik houd het er dus maar op dat je een persoonlijke aanval niet zo breed moet zien. Want wat jij nu benoemt is corrigeren. ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 00:37

dat vind ik dus ook, maar er zijn mods die daar dus anders over denken vandaar dat ik niet meer snap waar die grens ligt van "op de man" spelen en zo gaan toch best wat topics op slot en dat is van sommige topics best jammer.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:42

Pashon schreef:
dat vind ik dus ook, maar er zijn mods die daar dus anders over denken vandaar dat ik niet meer snap waar die grens ligt van "op de man" spelen en zo gaan toch best wat topics op slot en dat is van sommige topics best jammer.

daar heb je gelijk in...soms zijn de regels en onderbouwingen van mods niet te volgen en ook onterecht.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:43

Ah oke, op die manier. :j
Tja dat weet ik verder ook niet. Inderdaad jammer als er zonder goede reden een topic gesloten wordt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:58

Om even jouw voorbeeld van de smiley's te gebruiken. Dat jij ze wel eens gebruikt is toch geen argument waarom iemand anders wel voor het gebruik van smileys is? Ze kunnen voor het gebruik zijn, omdat je daarmee beter lading aan een platte tekst kan geven, omdat ze zelf leuk vinden, omdat smiley's hun een goed gevoel geven etc. Dan praten ze uit zichzelf waarom zij er zelf voor zijn. Maar dat jij ze zelf wel eens gebruikt, is voor hun geen argumentatie om voor of tegen te zijn.

Op het moment dat de discussie om jouw gedrag gaat, gaat het niet meer over het onderwerp en daarmee is het een hele effectieve manier om de discussie om zeep te helpen. Het gaat dan niet meer om het onderwerp dat aangekaart wordt, maar om het gedrag van één individuele persoon en daar ging de discussie niet over. Die ging namelijk over de vraag wat mensen van het gebruik van smiley's vonden. Als het om één of twee berichtjes in een discussie gaat, dan valt het wel mee. Maar vaak zie je dat de hele discussie zich dan gaat toespitsen op jouw gebruik en dan gaat het niet meer over het onderwerp zelf.

Er zit ook een verschil in op de persoon ipv het onderwerp spelen of een persoonlijke aanval. Op de persoon spelen kan prima zonder dat het een aanval is. Maar op de persoon spelen maakt dan nog wel steeds dat er niet meer over het onderwerp gediscussieerd wordt.

Kort samengevat, "ja maar jij..." is geen inhoudelijk argument. Op het moment dat de discussie daardoor dreigt te verzanden in het bespreken van een persoon ipv het onderwerp, dan lijkt het mij normaal dat er bijgestuurd wordt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:59

Pashon schreef:
Vind het toch best raar dat ik een topic mag openen met iets wat totaal in tegenstrijd is met wat ik zelf doe, vervolgens zijn er andere bokkers die mij daarop aanspreken de een wat vriendelijker als de ander misschien maar vind het totaal niet op de man spelen.

Daar gaat het dus ook om: de manier waarop. Als het er op lijkt dat je een misverstand op wilt helderen, is dat nog iets heel anders dan als het erop lijkt dat je de TS eens 'goed wilt pakken' omdat ze twee tegenstrijdige dingen beweert.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:15

Shadow0 schreef:
Pashon schreef:
Vind het toch best raar dat ik een topic mag openen met iets wat totaal in tegenstrijd is met wat ik zelf doe, vervolgens zijn er andere bokkers die mij daarop aanspreken de een wat vriendelijker als de ander misschien maar vind het totaal niet op de man spelen.

Daar gaat het dus ook om: de manier waarop. Als het er op lijkt dat je een misverstand op wilt helderen, is dat nog iets heel anders dan als het erop lijkt dat je de TS eens 'goed wilt pakken' omdat ze twee tegenstrijdige dingen beweert.

ik vindt er op zich niets mis mee om een TS erop te wijzen dat hij of zij tegenstrijdige dingen zegt....moet hij of zij dat maar niet doen lijkt mij...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 12:21

shadow, karl66 zegt al dat je daar eigenlijk niet eens naar mag vragen.

Blijf het krom vinden dat als iemand erg tegenstrijdig bezig is je diegene daar niet op mag aanspreken/ wijzen.
het heeft niet rechtstreeks iets met het onderwerp nodig, maar indirect toch wel in mijn opzicht.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:23

Ik quote mijzelf maar even:

Citaat:
Kort samengevat, "ja maar jij..." is geen inhoudelijk argument. Op het moment dat de discussie daardoor dreigt te verzanden in het bespreken van een persoon ipv het onderwerp, dan lijkt het mij normaal dat er bijgestuurd wordt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 12:44

maar karl ik spreek indirect ook andere bokkers aan doordat ik b.v. wat aan te merken heb op hun smiley/ post gebruik ondanks dat ik geen namen noem spreek ik toch andere bokkers daarop aan.
als andere bokkers vervolgens zeggen ja maar jij gebruikt het zelf ook hoe kan jij je dan zo ergeren dat andere bokker ook smiley's gebruiken, het onderwerp is ook in dit geval nog steeds het onderwerp smiley's echter mij dan vraag gesteld i.p.v. in het algemeen dan is het toch niet van onderwerp veranderen noch op de man spelen?

Op de man spelen is als iemand mij doelbewust met de grond gelijk wil maken.

sorry ben lastig maar op de een of andere manier "wil/ kan" ik het niet snappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:49

[FZ] "hee"

Dit is zo'n topic waar voorbeelden worden aangehaald van een opmerking waar een TS zichzelf ook schuldig maakt aan een punt waar zij zich aan irriteert.
Ik haal de punten heel vriendelijk aan, of ze dat bedoeld. Vervolgens wordt dit topic gesloten, terwijl er ondertussen goed onderbouwende vragen worden gesteld waarom dit niet zou mogen.
Hier wordt geen antwoord op gegeven door de desbetreffende moderator, nee topic wordt klakkeloos op slot gegooid, lekker monddood maken dus.

Waar het bij mij op neerkwam was dat je geen punten uit andere topics mag quoten, omdat dit op de man afspelen heet.
Dus als een TS in het ene topic beweerd dat rood afschuwelijk en lelijk is, een dag later een topic opent met rode kleding, dan mag je geen vraag stellen waarom een dag eerder jij die kleur nog verfoelijkte.

Weer wat geleerd, hoe maak je een bokker monddood :Y) Zo dus.