Ziek/gewond maar op Bokt ipv HA/DA bellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ziek/gewond maar op Bokt ipv HA/DA bellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:25

Nouja, ik dacht gewoon dat als je zulke topics verbied ze op denk duur ook niet/minder ontstaan, of in elk geval minder lang doorlopen.

Ik ben meer van het problemen oplossen dan van problemen negeren :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:27

Ik ben het ermee eens. Zoals toen met dat arme paard met die vleesetende bacterie in de rug. Iedere idioot zag dat dat ernst was en die TS bleef maar uitvluchten bedenken.

Tuurlijk, zoiets als "Cushing, ervaringen delen want DA weet niets" is een goed idee, maar bij dringende zaken moet je niet gaan zitten bokken...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:29

Lieve schatten, jullie ideeen zijn echt heel goed.
Maar als een TS niet naar de DA wilt, gaat hij dat niet doen.
Hoe frusty dat ook is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:33

Ik vraag me alleen af of TS niet eerder naar de DA/HA gaat als hij hier geen antwoord krijgt.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:35

ben bang van niet..
Anders hadden ze dat zoiezo wel gedaan.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:50

Ik ben het wel met je eens hoor... Kijk als je puur vraagt om ervaringen omdat de da/ha het ook niet weet, prima, maar als je ziek bent en 30 man roept dat je beter een dokter kunt zoeken en de ts blijft maar uitvluchten zoeken.. Sluiten die hap met de opmerking dat bokt geen geneeskundig forum is en dat de dokter meer uitkomst bied. Alleen al een telefoontje naar een da/ha levert vaak al 10x meer op dan paniekzaaierige reacties van bokkers, of helemaal niet kloppende reacties..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:09

Blijheid schreef:
Als ik de enige ben die me hieraan ergert dan is er duidelijk geen "markt" voor dit idee, ook goed, het is maar een voorstel :)

Juist fijn als je meedenkt :j

Ik begrijp wat je bedoeld met het topic en ik snap dat het frustrerend is wanneer een TS overduidelijk een HA/DA zou moeten raadplegen maar dit niet doet. Zelf zie ik dit ook echt als een eigen verantwoordelijkheid; je opent een topic, krijgt tips en adviezen, maar vervolgens is het aan een TS zelf om hier wel of niets mee te doen.
Ik snap heel goed dat het frustrerend is als je goedbedoeld advies geeft en een TS hier maar onderuit praat, maar uiteindelijk blijft dit zijn/haar eigen keuze. Het topic sluiten vind ik dan toch weer een stapje te ver, omdat wij als mods dan als het ware moeten bepalen of een situatie ernstig genoeg is dat een TS naar een dokter moet gaan. Vervolgens moeten wij het topic sluiten, omdat het advies naar een HA te gaan het enige zinnige advies zou zijn.
Ik denk niet dat wij dat mogen en kunnen bepalen. Want ook aan andere reacties kan een TS veel hebben, zeker wanneer deze besloten heeft geen arts te raadplegen. Wanneer je vermoed dat bepaalde tips meer kwaad dan goed doen kun je altijd Temmen en dan kijken we daar alsnog even naar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:32

Bedankt voor je reactie :j
Ik snap wat je bedoeld en ben het met je eens dat het inderdaad te moeilijk wordt om te bepalen wat echt acuut is en wat niet.

Het blijft alleen moeilijk. Zulke topics lopen altijd op hetzelfde uit en zo ongeveer iedereen geeft eenzelfde reactie, vaak zonder dat TS daar wat mee doet.
Daar probeerde ik wat op te vinden (niet alleen dat TS niks doet, maar ook aan 5 pagina's met enkel de tip om naar de HA/DA te gaan), maar ik begrijp dat daar eigenlijk de mogelijkheden niet voor zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:42

Blijheid schreef:
Zack schreef:
Ik vind het eigen verantwoordelijkheid..

Maar waarom plaatsen mensen dan een topic? Los het dan zelf op....
Het enige wat ze te horen krijgen is toch dat ze een HA/DA moeten bellen.

Sorrie maar ik vind jou topic overdreven, ligt ook een stukje bij de lezer zelf hoe die in het leven staat.
Vergeet niet dat niet elk mens een dokterrenner is, en sommigen het gewoon met ervaringen op willen lossen.
Is IRL ook zo, vriendin bij mij zit om elk hoestje en proestje bij een dokter, ik zie die beste man hooguit eens in de 3 jaar en dan moet ik echt aan het kruipen zijn, en dan nóg.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:46

Dat mag je vinden, prima :)

Het gaat me er ook helemaal niet om dat je voor elk wissewasje naar de dokter moet gaan, maar ik zie de laatste tijd best veel topics die behoorlijk extreem zijn (hond die al 3 dagen niks drinkt, paard met diepe bloedende wond, bokker die al een paar dagen vergaat van de pijn in onderbuik etc)
Ik schrik daar gewoon van, omdat ik zelf van dichtbij zie hoe het mis kan gaan als je te laat een arts inschakelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:00

Wat je daar in je OP schrijft is precies wat ik bedoel :j Alleen dan niet alleen bij dieren, maar ook bij mensen zelf.

Zoals ik eerder al schreef, het gaat me echt niet om situaties waarin iemand een beetje ziek is, maar om de acute zaken :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:01

In het geval van het dier is het inderaad vaak geld, en bij jongere bokkers zijn het vaak ook ouders die de touwtjes in handen hebben wat betreft de geld zaken en die bokkers kan ik het dan weer niet kwalijk nemen als hun dieren niet geholpen worden... Dat is gewoon kei sneu voor zowel baasje als dier.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:36

Ik heb vaak het idee dat de 'acuutheid' nogal discutabel is, en dat het verhaal wat dikker wordt gemaakt dan dat het in werkelijkheid is. De reden dat er dus niet gebeld wordt naar een DA of HA, kan zijn dat de ts'en zelf wel aanvoelen dat het allemaal wel losloopt.

De aandacht die vergaard wordt in het topic doet sommige bokkers misschien iets te goed. ;)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:43

dejavu schreef:
Ik heb vaak het idee dat de 'acuutheid' nogal discutabel is, en dat het verhaal wat dikker wordt gemaakt dan dat het in werkelijkheid is. De reden dat er dus niet gebeld wordt naar een DA of HA, kan zijn dat de ts'en zelf wel aanvoelen dat het allemaal wel losloopt.

De aandacht die vergaard wordt in het topic doet sommige bokkers misschien iets te goed. ;)

Dat denk ik dus ook. Heb heel erg vaak het idee dat er gigantisch wordt overdreven. En die smoesjes dat ze niet naar de HA gaan zijn dan omdat ze zelf ook wel weten dat dat helemaal niet nodig is. Als je echt gigantische pijn bijvoorbeeld hebt van het één of het ander dan wil je wel naar de HA, maakt niet uit hoe. Kan me dan ook geen zorgen maken om de TS in een soortgelijk topic.

Bij dieren denk ik inderdaad dat geld een belangrijke rol speelt. En ik heb juist het idee dat bij die topics de klachten weer wat minder ernstig omschreven worden. Om maar te hopen dat ze dan niet het advies krijgen om naar de DA te gaan, maar budget oplossing.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:56

Zelf vindt ik het eigenlij kwel prettig dat zoiets op bokt kan, soms zit ik ook wel eens te twijvelen zal ik zelf dokteren of Da bellen (na zoveel jaar is er ook wel kennis natuurlijk) bij serieuze problemen bel ik meteen de DA maar kijk dan toch ook nog even op bokt bij zoeken of iemand anders dit ook wel eens heeft gehad, Ts ik begrijp jou zeker wel maar ik denk niet dat bokt er toe bij draagt of iemand direct de DA belt of niet, zoiets moet je met je verstand besluiten en als je paard in nood is en je gaat eerst een topic openen, tja.
net als die dooddoener ik zit nu op me werk en geen tijd om te bellen, ik noem maar iets, eeeh tja oke maar wel tijd om op bokt te gaan, terwijl je paard ziek is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 08:10

Eleionomae schreef:
In het geval van het dier is het inderaad vaak geld, en bij jongere bokkers zijn het vaak ook ouders die de touwtjes in handen hebben wat betreft de geld zaken en die bokkers kan ik het dan weer niet kwalijk nemen als hun dieren niet geholpen worden... Dat is gewoon kei sneu voor zowel baasje als dier.

Dit zie je niet alleen op bokt ook op veel andere dierenfora's, kan dr slecht tegen heb je bv een hond met een enorme hotspot, gaan ze zelf lopen rommelen met zalfjes die ze in huis hebben ;(

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:36

Chiqa schreef:
Eleionomae schreef:

Dit zie je niet alleen op bokt ook op veel andere dierenfora's, kan dr slecht tegen heb je bv een hond met een enorme hotspot, gaan ze zelf lopen rommelen met zalfjes die ze in huis hebben ;(

Dat is inderdaad erg, mijn hond heeft het nu 2x gehad en die moest echt bij de DA behandeld worden, met als eerste een flinke dosis anti-biotica

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:18

Moderatoropmerking:
Graag ontopic berichten plaatsen en tevens is het niet nodig om persoonlijk te worden. Fijn als daar rekening mee gehouden kan worden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:47

Ik had zelf een tijdje terug ook zo'n topic geopend omdat ik graag wilde weten of iemand dit ook heeft gehad.. Dus gewoon ervaringen delen.. Toen zei iemand dat ik niet kinderachtig moest doen en naar de HA moest gaan..

Sja, ik wilde puur even ervaringen van anderen weten omdat ik pas na 2 weken naar de HA zou gaan, ik ging niet dood en vond het zelf geen spoedgeval..

Ik vind dus best dat je eerst je topic mag openen, mensen bepalen toch zelf wanneer ze naar de HA gaan, de 1e gaat al bij een klein sneetje en de ander wilt bij een arm uit de kom nog niet gaan..

Ik ga zelf haast nooit naar de HA en vaak wat aan de late kant maar als ik dan toch ervaringen wil horen vind ik het fijn om een topic te openen. ( wat ik overigens na dat laatste topic niet zo snel meer zal doen aangezien ik daar niets aan had..)

Nessah @ [MW] Hele dikke knokkels al een hele tijd

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:35

Maar vaak als er een topic word geopend met de vraag om ervaringen word dr meteen geroepen ga naar HA/DA. Op zich prima natuurlijk als het ernstig klinkt, maar een TS vraagt da n niet of ie naar HA/DA moet maar of anderen dit ook hebben meegemaakt en hoe er mee om te gaan.
En dan kijk ik ook naar mezelf. Als ik een blessure met/door paarden heb dan vraag ik op bokt naar ervaringen. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:53

Ja ik vind het zelf ook wel heel fijn om de ervaringen van andere te lezen met gebruik van een bepaald medicijn of met een bepaalde blessure. Maar als ikzelf of een van mijn dieren iets heeft raadpleeg ik wel in mijn HA of DA. Heb ik een diagnose en een behandelplan, dan ga ik Bokken!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:42

laten we al dat soort topics sluiten, kan wel eens paniek uit voorkomen, tja sorry hoor maar dit soort topics moeten dan in mijn ogen maar net zo goed gesloten worden, net als de topics over mexicaanse griep enz enz.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:07

Clairee schreef:
Misschien is het een beter idee, en minder moeite voor de mods, om niet te reageren in zo'n topic als je alleen maar wil zeggen ga naar de DA/HA?

Wat dacht je van berichten opkrikken? :))

Nee, ik irriteer me niet aan zulke topics, ik open ze niet eens.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:10

Clairee schreef:
Misschien is het een beter idee, en minder moeite voor de mods, om niet te reageren in zo'n topic als je alleen maar wil zeggen ga naar de DA/HA?

Juist! Zo zie ik het ook!