'Als het niet word verkocht, gaat het de prullebak in'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:03

Sjukke schreef:
Toen kenden we elkaar nog niet goed genoeg dat zij al wist dat ik ook paardrijd.

Misschien heeft Sjukke de weggegooide spullen nooit gezien en weet zij niet wat de staat was :)*

Maar goed, eigenlijk ook niet belangrijk. Soms heb je je redenen iets weg te gooien en kan me dat goed voorstellen.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 03-11-09 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:05

Bramasole schreef:
Sjukke schreef:
Toen kenden we elkaar nog niet goed genoeg dat zij al wist dat ik ook paardrijd.

Misschien heeft Ts de weggegooide spullen nooit gezien en weet zij niet wat de staat was :)*

TS?

Bramasole

Re: 'Als het niet word verkocht, gaat het de prullebak in'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:08

Sjukke.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:45

Ik moet opbiechten dat ik die tactiek in het verleden ook wel eens geprobeerd heb, maar het helpt niet echt nee. Want hoewel ik het toen wel zou weggooien, vond ik het ook weer doodzonde. Uiteindelijk heb ik na een maand alsnog allemaal kunnen verkopen.

De spullen die ik nu te koop heb staan, daarvan ligt een deel een beetje in de weg, dat is dan ook t.e.a.b. en een deel wat niet in de weg ligt. Dit gaat dan ook alleen voor de hoofdprijs weg.

Weggooien van spul vind ik eigenlijk wel erg zonde als het nog te gebruiken is. Zo af en toe kom ik nog steeds mensen tegen die iets niet nieuw willen kopen en dan erg blij zijn als ik het t.e.a.b. aanbied. Dan kijk ik er liever nog even een poosje tegen aan dan dat ik het weggooi en achteraf lees dat iemand nu net dat ding zocht. :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:12

waar ik wel erg moe van wordt, zijn de opmerkingen dat ze het ergens nieuw kunnen kopen voor de helft van de door de verkoper aangeboden nieuwprijs...
als je dan zegt dat je er dan wel 2 wilt, geven ze geen thuis meer...

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:47

Sommige bieden ook aan met: "supergaaf jasje" bijvoorbeeld. Dan denk ik, waarom doe je hem weg als hij zo gaaf is? ;-)

En mensen die de hoofdprijs willen hebben voor hun producten, tja...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:03

Kattenbak schreef:

Je hebt de hoofdprijs en je hebt de hoofdprijs hea :D Een hoofdprijs moet wel reëel zijn, nu vind ik die soms ook moeilijk om te kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:11

Alane schreef:
waar ik wel erg moe van wordt, zijn de opmerkingen dat ze het ergens nieuw kunnen kopen voor de helft van de door de verkoper aangeboden nieuwprijs...
als je dan zegt dat je er dan wel 2 wilt, geven ze geen thuis meer...

Nee logisch als ik iets goedkoper kan krijgen voor de prijs die jij vraagt denk ik ook,
houd hem maar lekker zelf :D :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:13

Ik vind het ook erg vreemd. :')

Als je het echt in de prullenbak gooit, PB mij je adres dan maar even, dan haal ik je prullenbak leeg. :')

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:14

Kattenbak schreef:
Sommige bieden ook aan met: "supergaaf jasje" bijvoorbeeld. Dan denk ik, waarom doe je hem weg als hij zo gaaf is? ;-)

Tja, misschien past het niet meer ofzo.....

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:27

annelindeeee schreef:
ja, inderdaad ;) Ik heb dat nu ook in mijn onderschrift staan, maar als het niet verkocht wordt gaat het ook echt naar een goed doel! En ik bied het aan voor 1 euro :+ Misschien dat ik er nog iemand blij mee kan maken? ;)

Maar het valt mij ook op, als je dan voor de spullen 20 euro wil geven terwijl er staat dat het tegen elk bod weg gaat omdat het anders weggegooit wordt, krijg je een boze pb terug dat ze geen onzinbiedingen willen... :+

maar bieden vanaf 1 euro en dan spullen met vraagprijs vanaf 20 euro excl verzonden kosten bieden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:02

Sja je bod moet ergens beginnen, dat heet handelen :))

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:09

Tja, weet je...als je iets gratis aanbied, dan vragen ze vaak nog...welke kleur, ziet het er nog mooi uit, kan het opgestuurd enz. enz. Ik heb regelmatig dingen gratis aangeboden, maar dan nog willen ze alleen dingen die zo goed als nieuw zijn.
Heb laatst wel denk 30 dekken en 50 sjabraken weg kunnen geven aan de hondenopvang in het buitenland. Deze mensen hebben het ook keurig opgehaald. Mocht ik dus ooit nog eens over hebben ( en dat zit er aan te komen) dan zijn die ook de eerste die een mailtje krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:10

Nou, ik heb mijn petrielaarzen anders ook weggegooid toen ik er niet meer in kon. :+ Dingen waren toch al 3 jaar oud ofzo en alles behalve duur, vind het niet echt de moeite om ze dan nog op marktplaats te zetten. :+

Nu heb ik derby laarzen van 400 euro, die doe ik gewoon nooit meer weg denk ik. _O- Heb ze nog maar net, maar als ik er niet meer in pas oid dan gaan ze naar zolder. Je beurt er dan toch niks meer voor, maar laarzen van 400 euro gooi ik nou ook weer niet weg (en weggeven doe ik ook niet, zijn ze te duur voor). :D

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 00:04

aerdenhout1 schreef:
Tja, weet je...als je iets gratis aanbied, dan vragen ze vaak nog...welke kleur, ziet het er nog mooi uit, kan het opgestuurd enz. enz. Ik heb regelmatig dingen gratis aangeboden, maar dan nog willen ze alleen dingen die zo goed als nieuw zijn.
Heb laatst wel denk 30 dekken en 50 sjabraken weg kunnen geven aan de hondenopvang in het buitenland. Deze mensen hebben het ook keurig opgehaald. Mocht ik dus ooit nog eens over hebben ( en dat zit er aan te komen) dan zijn die ook de eerste die een mailtje krijgen.

Ik heb pas een hele partij gratis spullen aangeboden en die waren zo weg!
Het waren nou niet echt super spullen ofzo :')

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:10

Chiqa schreef:
Sja je bod moet ergens beginnen, dat heet handelen :))

Als dit op mijn vraag is geantwoord, dan moet je de titel niet beginnen met alles voor 1 euro en dan vervolgens meer gaan vragen. Ik vind dat misleiding of eigenlijk gewoon onduidelijk zeker omdat deze persoon in dit topic beweerd alles voor een euro te verkopen en dan nog vragen etc te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:09

Bij de verkoop van paarden werkt het soms wel om te zeggen dat hij anders naar de slacht gaat of op een of andere manier een verschrikkelijke dood zal sterven :j.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:13

Vind het sowieso vreemd dat er zoveel "nieuwe" spullen aangeboden worden. Shabrakken/pads nog in de verpakking, prijskaartje er nog aan... Waarom koop je het dan????? En waarom vraag je er dan ook nog de hoofdprijs voor.

Snap dat niet! Want met verzendkosten erbij,zijn ze vaak nog duurder dan nieuwe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:15

ik word van dat soort advertenties niet warm of koud, ik heb zoiets van als je het weg wilt gooien doe je het toch :P
Ik koop eigenlijk maar heel weinig 2e hands...zeker halsters en borstels en dat soort kleine dingetjes vind ik 2ehands echt onnodig en kan je het idd beter weggooien

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 10:03

itsmi schreef:
Vind het sowieso vreemd dat er zoveel "nieuwe" spullen aangeboden worden. Shabrakken/pads nog in de verpakking, prijskaartje er nog aan... Waarom koop je het dan????? En waarom vraag je er dan ook nog de hoofdprijs voor.

Snap dat niet! Want met verzendkosten erbij,zijn ze vaak nog duurder dan nieuwe!

Sommige mensen (en ik ken er een paar :+ ) die zijn gewoon 'koopziek'. Die kopen gewoon zonder er over na te denken en denken later dan van 'oh, ik had het helemaal niet nodig'. Maar omdat ze dan toch niet niet te veel geld verlies willen hebben verkopen ze het voor veel geld.
Ook bieden sommige mensen spullen voor veel geld aan terwijl dat voor die prijs dus niet verkoopbaar (bijv. een 'normaal' dekje voor 15-20, die helemaal niet speciaal oid is.) is en anderen hun prijs al hebben aangepast (datzelfde dekje voor 5-10 euro).

Ook valt het me op dat spullen die je voor veel geld zou kunnen verkopen (zoals een Anky dekje) daar ook veel voor word gevraagd terwijl er zwarte vegen oid op zitten die er mogelijk niet meer uit gaan maar de TS wil het dekje ook niet wassen. Dan wil ik er echt niet de hoofdprijs voor betalen want misschien gaan die vegen er wel helemaal niet uit!

Zowiezo worden er veel dekjes met vegen aangeboden valt me op....

Cinnepin schreef:
ik word van dat soort advertenties niet warm of koud, ik heb zoiets van als je het weg wilt gooien doe je het toch
Ik koop eigenlijk maar heel weinig 2e hands...zeker halsters en borstels en dat soort kleine dingetjes vind ik 2ehands echt onnodig en kan je het idd beter weggooien

De dingen die jij noemt (borstel, halsters) zou je nog best kunnen verkopern, mits de borstels nieuw of nieuwstaat zijn en het halster in goede staat is.
Als je gebruikte borstels hebt kan je ze beter voor €0,20/€0,10 per stuk verkopen (dus 5/10 voor een euro) of gratis wegggeven. Maar ik koop op bokt ook wel halsters, meestal zijn weinig gebruik of alleen gepast oid maar dus nog heel goed verkoopbaar (en het scheelt en stuk meer dan dat ik ze in de winkel zou kopen). Of ik koop een halster uit een collectie die niet meer verkrijgbaar is, dan heb ik toch het halster dat ik wilde maar hij is al wat gebruikt. Dat maakt mij dan niet meer uit :D.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:32

shetties schreef:
itsmi schreef:

Sommige mensen (en ik ken er een paar :+ ) die zijn gewoon 'koopziek'. Die kopen gewoon zonder er over na te denken en denken later dan van 'oh, ik had het helemaal niet nodig'. Maar omdat ze dan toch niet niet te veel geld verlies willen hebben verkopen ze het voor veel geld.

Maar dan denk je toch, als je dat nieuwe dekje weer gevonden hebt, wat je eigenlijk niet nodig had, goh die ga ik gebruiken! Dan verkoop ik wel een ander (wat ouder) dekje? Ik zou dan zo trots als een pauw met dat nieuwe dekje gaan rijden! Je hebt m niet voor nies gekocht, je zal m dan dus wel leuk gevonden hebben!

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:50

itsmi schreef:
Maar dan denk je toch, als je dat nieuwe dekje weer gevonden hebt, wat je eigenlijk niet nodig had, goh die ga ik gebruiken! Dan verkoop ik wel een ander (wat ouder) dekje? Ik zou dan zo trots als een pauw met dat nieuwe dekje gaan rijden! Je hebt m niet voor nies gekocht, je zal m dan dus wel leuk gevonden hebben!

nou, ik denk dat diegene dan zoveel (nieuwe) dekjes hebben, dat 1 'gewoon' nieuw dekje niks uitmaakt :+

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 12:22

annelindeeee schreef:
itsmi schreef:

nou, ik denk dat diegene dan zoveel (nieuwe) dekjes hebben, dat 1 'gewoon' nieuw dekje niks uitmaakt :+

Precies!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:21

Even een kleine toevoeging:

itsmi schreef:

Naast 'koopziek' zijnde kan het ook zo zijn dat als je een dekje via een online ruiterzaak hebt gekocht dat de kleur achteraf tegen schijnt te vallen oid.

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:52

Dat is natuurlijk waar, ik denk dat dat in de meeste gevallen zo is, dat er via een online ruiterzaak van alles wordt gekocht maar dat het dan niet past of dat inderdaad de kleur tegenvalt ;)
Dan vind ik het logisch dat je dan probeert zoveel mogelijk je geld terug te krijgen, wees eerlijk :Y)