itsmi schreef:Vind het sowieso vreemd dat er zoveel "nieuwe" spullen aangeboden worden. Shabrakken/pads nog in de verpakking, prijskaartje er nog aan... Waarom koop je het dan????? En waarom vraag je er dan ook nog de hoofdprijs voor.
Snap dat niet! Want met verzendkosten erbij,zijn ze vaak nog duurder dan nieuwe!
Sommige mensen (en ik ken er een paar
) die zijn gewoon 'koopziek'. Die kopen gewoon zonder er over na te denken en denken later dan van 'oh, ik had het helemaal niet nodig'. Maar omdat ze dan toch niet niet te veel geld verlies willen hebben verkopen ze het voor veel geld.
Ook bieden sommige mensen spullen voor veel geld aan terwijl dat voor die prijs dus niet verkoopbaar (bijv. een 'normaal' dekje voor 15-20, die helemaal niet speciaal oid is.) is en anderen hun prijs al hebben aangepast (datzelfde dekje voor 5-10 euro).
Ook valt het me op dat spullen die je voor veel geld zou kunnen verkopen (zoals een Anky dekje) daar ook veel voor word gevraagd terwijl er zwarte vegen oid op zitten die er mogelijk niet meer uit gaan maar de TS wil het dekje ook niet wassen. Dan wil ik er echt niet de hoofdprijs voor betalen want misschien gaan die vegen er wel helemaal niet uit!
Zowiezo worden er veel dekjes met vegen aangeboden valt me op....
Cinnepin schreef:ik word van dat soort advertenties niet warm of koud, ik heb zoiets van als je het weg wilt gooien doe je het toch
Ik koop eigenlijk maar heel weinig 2e hands...zeker halsters en borstels en dat soort kleine dingetjes vind ik 2ehands echt onnodig en kan je het idd beter weggooien
De dingen die jij noemt (borstel, halsters) zou je nog best kunnen verkopern, mits de borstels nieuw of nieuwstaat zijn en het halster in goede staat is.
Als je gebruikte borstels hebt kan je ze beter voor €0,20/€0,10 per stuk verkopen (dus 5/10 voor een euro) of gratis wegggeven. Maar ik koop op bokt ook wel halsters, meestal zijn weinig gebruik of alleen gepast oid maar dus nog heel goed verkoopbaar (en het scheelt en stuk meer dan dat ik ze in de winkel zou kopen). Of ik koop een halster uit een collectie die niet meer verkrijgbaar is, dan heb ik toch het halster dat ik wilde maar hij is al wat gebruikt. Dat maakt mij dan niet meer uit
.