zoveel spamBots

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Re: zoveel spamBots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:28

Bij het registeren lijkt me ook inderdaad al handig, zeker bij de automatische spambots schiet dat op. Verificatie werkt alleen "in person" spammers nog niet tegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:23

Daarom...het scheelt toch weer de BOTS ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:30

Persoonlijk heb ik het idee dat het aanmelden handmatig gebeurt, en dat er dan een automatisch scriptje wordt gebruikt dat snel een aantal topics aanmaakt. Het helpt dus niet zoveel om de registratie aan te passen, want volgens mij zit daar het probleem niet echt. Een beperking aan het plaatsen van nieuwe topics is wel een idee. Maar het vragen om een extra code bij het aanmaken van nieuwe topics is wel weer een heel onvriendelijk middel... Dat zou ik bijvoorbeeld pas doen bij het tweede topic in korte tijd ofzo. Ik vind dat je gewone gebruikers zo min mogelijk lastig moet vallen met dat soort dingen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:37

@Shadow0: als je een beperking voor nieuwe topics hebt, gaan ze dan niet plaatsen in bestaande topics?
(of belachelijk oude topics omhoog gooien)
Het lijkt mij dat dit meer overlast veroorzaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:11

Óf...dat er een bepaalde tijd moet zitten tussen het openen van de topics. Dan heb je iniedergeval niet steeds zo'n 'bom'.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:12

Ik weet niet of Bart daar statjes over heeft, maar ik neem aan dat een nieuwe gebruiker niet meteen 5 topics opent. Als je dan het gemiddelde wat een nieuwe gebruiker (of een gebruiker algemeen) als norm stelt onder de 25 berichten, dan denk ik niet dat serieuze nieuwe gebruikers er last van hebben, maar dat je het aantal Spamtopics wel kan beperken. Zo'm intervalmaatregel zou misschien ook kunnen werken, maar ik denk dat je bestaande gebruikers daar ook mee kan hinderen. Als iemand bijvoorbeeld meerdere vragen voor verschillende fora heeft?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:14

siskeh schreef:
@Shadow0: als je een beperking voor nieuwe topics hebt, gaan ze dan niet plaatsen in bestaande topics?
(of belachelijk oude topics omhoog gooien)

Dat soort dingen zijn moeilijk te voorspellen. Bovendien heb ik het idee dat het steeds maar een of enkele personen zijn, die doelbewust uitzoeken hoe ze gebruik kunnen maken van de situatie. En dat dat trucje een aantal keer herhalen, tot het voldoende dichtgetimmerd zit.

Maar omdat er altijd wel ergens een opening blijft, zal iemand die dat wil ook altijd wel weer een tijdje kunnen klooien voordat Bart dat een halt kan toeroepen.

Maar een bepaalde tijd tussen het openen van topics zou mij wel een zinvolle maatregel lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:45

Blanket schreef:
Bizzybijtje schreef:
Wat dacht je van verificatie-codes invoeren als je een topic wil openen?

Of bij het registeren..

Zit dat er dan niet op? >;) (Goed is al een tijd gelden dat ik aan heb gemeld) :Y)
spambots voorkomen

Hiermee voorkom je idd spambots scherp van je.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:52

OP een Duits paardenforum waar ik op zit, moet je een bepaalde tijd wachten voor je zelfs in een topic een nieuw antwoord mag plaatsen.
Dus meer tijd tussen het openen van topics lijkt mij een handige maatregel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:10

Bijke schreef:
OP een Duits paardenforum waar ik op zit, moet je een bepaalde tijd wachten voor je zelfs in een topic een nieuw antwoord mag plaatsen.
Dus meer tijd tussen het openen van topics lijkt mij een handige maatregel!

O maar dat is alleen om de server te ontzien, lijkt me geen oplossing bovendien mateloos irritant.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:14

Chiqa schreef:
O maar dat is alleen om de server te ontzien,

Weet je om welk forum dit gaat? Anders lijkt me dat nogal een uit de lucht gegrepen aanname.