"hee"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:17

hey! :D

Nee geintje. :+
Geen idee of ik mij hier ook ooit schuldig aan heb gemaakt. Nu ik er zo over nadenk (als we toch met z'n allen fijn aan het mierenn**ken zijn.) staat het niet echt netjes ofzo. Maar vind het ook niet heel erg.

Wat Arabesk zegt kan ik me wel in vinden. Maar daar zijn ze zo van genezen als ze de wind van voren krijgen omdat die kleine penny's hun pony mishandelen nietwaar? }>

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:23

Ik erger me er totaal niet aan. In mailtjes naar bijvoorbeeld klasgenoten of vriendinnen gebruik ik ''hey'' ook als aanhef. Vast ook wel eens gedaan met het openen van een topic op bokt. Ik vind een aanhef, wat deze ook mag zijn, nog altijd netter dan geen aanhef, óók wanneer je een topic op bokt aanmaakt.

Ik ben zelf ook erg van het ABN, maar ''hee'' of ''hey'' heb ik nooit als ook maar enigszins negatief ervaren. :n Ik zie persoonlijk ook geen verschil tussen ''hoi'', ''hai'', ''hee'' of ''hey'', hoewel ik ''hee'' toch wel minder als ABN over vind komen.

Sammie

Re: "hee"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:00

Een aanhef is helemaal niet nodig... Het is een forum, geen e-mail of briefverkeerd.

Dat hey (zie ik niet vaak iig) en tot ziens, of groetjes of doei doei! is helemaal niet nodig.

Een topic is een doorlopen geheel en niet iets wat afgesloten wordt met de reactie van één gebruiker (groetjes). 'T loopt gewoon door.

In een pb vind ik het een ander verhaal, maar daar hebben we het nu niet over.

Ik vind de 'groetjes' storender dan de 'hey', voornl. omdat de 'groetjes' een standaard opmerking is, die óf niet gemeend is (flinke veeg uit de pan geven en dan de groetjes er achter aan :') of gewoon raar staat, omdat om de 2 reacties de groetjes komen _O-

Stond voorheen altijd in de boktregels dat dat niet hoeft (mag)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 00:03

Chiqa schreef:
hestejente schreef:
Lees dan. Ik leg het net uit. Waarom snap je het niet?

Ik snap je wel, alleen begin jij ook om de haverklap je zin met 'hey' en 'hee' waarom irriteer jij je er dan wel aan bij anderen? ;)

Wat nou om de haverklap? Die quote komt daarnaast uit een HUISKAMERTOPIC en die meiden ken ik al een tijdje. Het gaat mij erom dat mensen op bokt tegen wildvreemden met hee beginnen. Maar kennelijk wil je gewoon niet lezen wat ik je probeer uit te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:08

saskiaojan schreef:
Als iemand mij aanspreekt met hey, zeg ik altijd hey...zijn we even oud ofzo?

Maar aan storen doe ik me er niet echt aan

Hmmm, ik begrijp dus dat jij je op je 27e distantiëert van een ieder die je aanspreekt met "hey" omdat alleen jongere mensen "hey" zeggen? Correct me if I'm wrong hoor, maar come on, je bent nog geen 45...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:09

Ik begrijp je verschil wel, jij ziet het 'hey' dus niet kunnen omdat het tegen een wildvreemde is.

Ik vind het niet nodig omdat het ergens te doen (behalve pb) omdat het een forum is, waar de discussie gewoon doorloopt en open staat voor iedereen en niet voor een paar.
Imo zou het dus ook niet in een HK topic hoeven.. sterker nog daar al helemaal niet.

Al vind ik er wel een verschil in zitten als iemand bijv. Hey, dingetje! lang niet gezien

óf

Hey,

Hier je verhaal :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:12

'T is maar net waar je je druk over maakt. :')

Ik zeg het geloof ik ook wel es op Bokt maar ik zeg dat wel vaker tegen vrienden..is normaal imo. :+
Maar ik typ dan wel 'hey' en niet 'heej'. Want dat komt dan weer kinderachtig over. En 'hey' is eigenlijk gewoon een begroeting...maar dan in het Engels...dus gewoon normaal. Maar goed...wie ben ik. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:12

Sammie schreef:
Een aanhef is helemaal niet nodig... Het is een forum, geen e-mail of briefverkeerd.

Dat hey (zie ik niet vaak iig) en tot ziens, of groetjes of doei doei! is helemaal niet nodig.

Tsja... Vind het zelf heel raar "voelen" om in een nieuw topic maar direct met de deur in huis te vallen. In reacties, ok, maar voor mij persoonlijk "voelt" het gewoon goed om een vraag of kwestie (lees: nieuw topic) te beginnen met een aanhef (of dat nu "hoi", "hey" of "hee" is... lees: informeel/persoonlijk) en af te sluiten met een "bedankt" of dergelijke. Vind ik een stuk fatsoenlijker dan "help hoe plaats ik een plaatje?????" als enige inhoud van een OP. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 00:13

Ik begrijp je punt Sammie :j En jij zo te zien het mijne. Als je aan iemand op straat de weg wil vragen begin je toch ook niet met "hee"? Als ik een topic begin begin ik soms wel met een aanhef, bijvoorbeeld "hallo", inderdaad omdat je in je OP een topic opent en de aanhef dan de opening is. Er is dan m.i. geen afsluiting omdat bokt een discussieforum is, uitgezonderd slotjes geplaatst door een mod of door jezelf (verkooptopic) Daarin staat dan ook (meestal) dat met die post het topic beëindigd wordt.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:14

ik erger me er niet aan...wie weet doe ik het zelf..het word idd niet negatief bedoelt! of respectloos..het is gewoon het nieuwe hallo/hoi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:15

hestejente schreef:
Wat nou om de haverklap? Die quote komt daarnaast uit een HUISKAMERTOPIC en die meiden ken ik al een tijdje. Het gaat mij erom dat mensen op bokt tegen wildvreemden met hee beginnen. Maar kennelijk wil je gewoon niet lezen wat ik je probeer uit te leggen.

Goed dan wat quotes van jou uit niet huiskamertopics :D :D
Even wat quotes van de maand september en oktober (Ben maar gestopt want het waren dr wel heul erg veel :+

hestejente schreef:
Hey TS, effe dimme ja jochie! Mag ik het op z'n minst opmerkelijk vinden dat je nu dit topic opent?

hestejente schreef:
Hey, ik wist heel niet dat je veul inmiddels draaft joh

hestejente schreef:
Hee wat leuk, hoe heb je 'm dat geleerd?

hestejente schreef:
Hee! :+

hestejente schreef:
Hee wat leuk,

hestejente schreef:
Hee, wat fijn dat 't zo goed ging!

Vraagje waarom irriteer jij je aan dit woordje bij een ander als je het zelf ook met regelmaat gebruikt?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:18

Topic's over help hoe plaats ik een plaatje????? zijn van een heel ander kaliber :') Die hoeven niet eens geplaatst te worden, want dat staat ook allemaal in de regels.

Verder vind ik dat dé inhoud van zo'n OP al aardig anders kan.

Het toont al heel anders als iemand typt.

Ik zie dat jullie allemaal plaatjes plaatsen bij jullie posts. Mij lukt dat niet en ik heb al geprobeerd er achter te komen hoe het moet. Ik kom er niet uit. Kan iemand mij helpen.

dan

????? hoe plaats je een plaatje????

of jouw voorbeeld dan

of ook zo onbeschoft

Dan snappen ze iets niet en dan quoten ze dat stuk en dan plaatsen ze er enkel ???????????????????????? achter.

:+

Chiqa, vind je nu niet dat je een beetje flauw aan het doen ben? Is het een persoonlijke crucade geworden? Volgens mij zijn er meer mensen in dit topic die aangeven het irritant te vinden en er zijn er ook die het niet irritant vinden. Irriteer jij is trouwens erger jij :+

Laat de discussie dan gaan over het wel hey/hee'en in topics en niet hoevaak hestejente het geplaatst heeft :+

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:18

uhhh, ik ben al 40 :o
maar kan me nou echt niet storen aan "hey of hee " of zoiets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:21

Sammie schreef:
Laat de discussie dan gaan over het wel hey/hee'en in topics en niet hoevaak hestejente het geplaatst heeft :+

Tipisch gevalletje van pot verwijt de ketel lijkt mij :)
Daar moet ik altijd smakelijk om lachen.
Als ik iets iritant vind sta ik daar achter, zou toch lachwekkend zijn als ik mij daar ook schuldig aan zou maken Sammie?
Bovendien best vermakelijk :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:24

Het is op zich wel vreemd te noemen, dus in die zin is 'pot ketel' wellicht terecht. (en wellicht heeft ze er een goede reden voor) Maar ik vind het afleiden van de discussie, an sich :=

En dat vind ik pas irritant _O-

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:27

Ik vind hey hetzelfde als hoi, kan me er dus ook niet aan irriteren(of is het ergeren? :+).

Als ze in een post met kusjes oid afsluiten dan weer wel, maar of dat nou topicwaardig is........ :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 00:28

Chiqa, ik vind het niet nodig om te verantwoorden waarom ik een bijdehand jochie van 13 of een STALGENOOTJE met hey aanspreek. Zet dan op z'n minst een link naar de betreffende topics neer, als je iemand quote doe dat dan in context ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:29

heeee hoooo! _O-

sorry maar daar kan ik me niet druk om maken :+
Ik doe het zelf niet, maar zou me er niet aan storen...
Zou het erger vinden als ik wordt aangesproken met 'U' :+
Dan voel ik me pas echt bar slecht :')

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:30

Ik ben het wel eens met Chiqa, wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wil je zelf niet aangesproken worden met 'hee' en heb je echt niks ergers om je aan te ergeren, spreek andere mensen dan ook niet aan met 'hee', zo simpel is het voor mij. Ongeacht tegen wie of in welke context. Dat je zegt dat het 'maar om bijdehand jochie van 13' gaat, vind ik dat van net zo weinig respect tegenover anderen getuigen.

En daarnaast blijf ik erbij dat ik het echt niet irritant kan vinden. O:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:30

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:33

hestejente schreef:
Chiqa, ik vind het niet nodig om te verantwoorden waarom ik een bijdehand jochie van 13 of een STALGENOOTJE met hey aanspreek. Zet dan op z'n minst een link naar de betreffende topics neer, als je iemand quote doe dat dan in context ;)

Dus een bijdehand jochie heeft in die context minder recht op respect dan een "oudere vrouw" op een openbaar forum? :?
Hmmm volgens mij zijn we hier toch allemaal gelijk, onderscheidt maken vind ik respectlozer dan een amicale aanhef :')

Als je het vervelend vindt moet je het zelf ook niet doen, punt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:42

Sammie schreef:
Topic's over help hoe plaats ik een plaatje????? zijn van een heel ander kaliber :') Die hoeven niet eens geplaatst te worden, want dat staat ook allemaal in de regels.

Verder vind ik dat dé inhoud van zo'n OP al aardig anders kan.

Het toont al heel anders als iemand typt.

Ik zie dat jullie allemaal plaatjes plaatsen bij jullie posts. Mij lukt dat niet en ik heb al geprobeerd er achter te komen hoe het moet. Ik kom er niet uit. Kan iemand mij helpen.

dan

????? hoe plaats je een plaatje????

of jouw voorbeeld dan

of ook zo onbeschoft

Dan snappen ze iets niet en dan quoten ze dat stuk en dan plaatsen ze er enkel ???????????????????????? achter.

:+

Effe om mijn punt duidelijk te maken dan... Zomaar effe wat random topics uit de actieve onderwerpen.

Ik zie veel liever:
[MA] ponykamp gezocht!!
[MA] Wel of niet doen?
[HAR] PRO beenbescherming
[TV] Laptop laten vallen
[TI] Tinkers en jonge kinderen?

....of dergelijke topics nu met "hallo", "hoi iedereen", "hee", "hoi bokkers" of "goeiemiddag" beginnen,

Dan:
[F-AM] Hoe gaat het met Casantos?
[TI] Tinkers dom?
[FZ] Kwaliteit van 't Kippenhok achteruit?
[EV] friese show@ leeuwarden?
[PP] pensionstal/manege aan de Haagweg in Monster

DAT is mijn punt. Niet wat je wel en niet in de regels kunt vinden.

...verder vind ik het vooral hopeloos ouderwets en vooral errug burgerlijk om je als nog-niet-eens-dertigjarigen te gaan zitten ergeren aan een "hee" van iemand die misschien 10 jaar jonger is. Het is en blijft een informeel forum waar iedereen elkaar gelijkwaardig dient te behandelen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:52

Moderatoropmerking:
Het is totaal onnodig om de discussie te verstoren door op de persoon gespeelde quotes aan te halen. Daarom het vriendelijke verzoek om ontopic te blijven, zonder het postgedrag van TS of een andere bokker tot in detail onder de loep te nemen.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:57

jeminee sorry ts maar je doet alsof je al bejaard bent (ja dat zegt zo'n brutaal bijdehand meisje van 14 :j ) komop zeg, het is maar waar je je aan kan ergeren. nee ik vind het dus niet irritant. wel dat iedereen zich overal aan ergert

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 01:03

Heee ik stoor me er niet aan, vind het wel gezellig, beter dan gelijk, bij mij was dat niet zo ofzo.
8)7 Snap je hem nog?

Groetjesss