En geen enkele mod die er wat aan doet, het is toch triest..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:25

Anya schreef:
Ik vind het super dat iedereen de eigen standpunten trouw is. Maar ik vind het wat anders als actief wordt geworven om mensen 'om' te krijgen. Daar heb ik wel moeite mee. Het komt op mij wat Jehova-achtig over. Zieltjes werven in diverse topics. En ik loop toch ook niet in ieder topic te schrijven dat western rijden echt veel leuker is en beter voor het paard...

Let wel: dit gaan niet over Arabesk specifiek, maar over de groep (natural en normal) die zieltjes wint.

Ik kan hier alleen maar in mee gaan, moet eerlijk zeggen dat dit me juist van het paardengedeelte duwt. Na een tijdje heb je zoiets van hier gaan we weer...
Het is net zoals op een rollercoaster zitten één keer is goed maar blijvend niet. En ik denk ook dat daar de oplopende frustratie van komt.

Dus ik begrijp hem wel, zelf los ik het liever op met wegblijven hoe spijtig ook.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:26

dorientjuh schreef:
bulck schreef:
Mijn inziens aan mods, maak een subforum voor bit vs bitloos en dan kunnen al die topics daaraan gerelateerd gewoon daarheen gesleept worden. uiteindelijk zijn dat discussies die nooit zullen eindigen en je altijd een tweekamp zult behouden.

En wat krijg je dan? Mensen lezen de topics niet meer. Een van de geweldige dingen aan bokt vind ik dat veel verschillende zaken van verschilllende kanten kunt zien, waardoor je ogen geopend kunnen worden. De informatieve functie over dit soort onderwerpen verdwijnt dan voor een groot deel.

Ben het voor de rest wel met je post eens hoor. :)

Ontopic: tussen Arabesk en de ''traditionals'' gaat het over het algemeen hard tegen hard. Dat levert vaak niet al te leuke reacties op. Inderdaad viel het mij ook al bij het betreffende topic op dat er niets zichtbaars gebeurde door de mods en dat Arabesk in principe met de grond gelijk werd gemaakt met voornamelijk offtopic reacties. En tóch blijft zij haar standpunten trouw. Dat ze dit misschien niet altijd op de subtielste manier doet, tja helaas. Ik heb zelf mee mogen maken op dit forum dat een bokker mij no matter what zwart probeerde te maken, dát was al vervelend. Laat staan dat het halve forum tegen je is.. Mijns inziens mag hier harder en sneller tegenop getreden worden.

Ja nee dat is niet gezegd e, iemand die dan oprecht geinteresseerd kan dan specifiek gaan zoeken in dat topic. Denk dat vele mensen dat ondertussen ook doen met mijn eender aangehaalde vbn. Voor info kan je dan daar terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:28

Dorientjuh, meestal mengt de standaard-naturel zich in een lopend topic waardoor je het soms wel leest. Bij elk topic over ijzers zie je wel weer een naturel verschijnen die met het idee komt dat alle hoefijzers voor dierenmishandelaren zijn etc.
Zelfs normale fora als het westernforum worden niet ontzien als er een vraag wordt gesteld over plates etc.

Vind je het gek dat mensen af en toe het zat raken?

sporter

Re: En geen enkele mod die er wat aan doet, het is toch triest..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:32

Tjah ik kan me goed voorstellen dat bokkers genoeg krijgen van de manier waarop sommige mensen het nodig vinden, hun propaganda uit te hangen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:34

Inderdaad Niels en dan nog niet te spreken over de pbtjes die je inbox vervuilen...
Een centraal topic zou ook wel goed zijn. En het zou fijn zijn als er alleen echte onderzoeken werden aangehaald ipv populaire blaadjes waarbij abusievelijk wetenschappelijk in de titel staat.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:40

dorientjuh schreef:
Maar dan kun je zelf beslissen om je niet in een dergelijk topic te mengen of het zelfs helemaal niet te lezen. Iedereen die Arabesk een béétje kent weet dat ze daarin toch niet verandert, dus er tegenaan blijven schoppen heeft geen zin.

Bij duidelijke topics over bitloos/ijzerloos/boomloos/stalloos e.d. kun je ervoor kiezen om weg te blijven.
Dat gaat niet bij topics waar een specifieke groep naturals altijd even post om te melden dat bitloos/dekenloos/ijzerloos/stalloos beter is omdat.. Terwijl de topicstarter daar dus niet om vraagt.

Citaat:
By the way: ik schaar mezelf onder de groep naturals, en ik hoor vaak de opmerking over zieltjes winnen door naturals (niet tegen mij). Ik als natural let hier ook op of dit gebeurt. En ik moet je zeggen: naast Arabesk, Arno8 en Joviban misschien ook een beetje, ken ik geen een natural hier op bokt die meedoet aan het ''zieltjes winnen'''. Vaak worden opmerkingen volgens mij op een andere manier gelezen dan dat de betreffende natural bedoeld heeft, dát is het volgens mij.

Het trieste is dat ik dat altijd heb gedaan. Ik gebruik bij trainen / opvoeden van mijn paarden veel onderdelen van parelli en andere 'NH-goeroes". Ik kan zonder problemen een proef bitloos op alleen een halstertje of zo rijden of een parcourtje rondspringen. Ik ben oprecht van mening dat een paard (ook een sportpaard) in de groep in een wei hoort. Mijn ene paard staat zomers dag en nacht buiten, de andere uit bewuste keus binnen). Scheren doe ik niet aan, wel aan dekens als me dat zo uitkomt. Maar in de loop der jaren heb ik, juist door het zieltjes winnen en de sterke scheidslijn die door 'goed natural en fout normal' loopt steeds meer de neiging me af te willen zetten tegen natural. Omdat de aangehaalde onderzoeken niet kloppen, omdat er geen grijs bestaat voor die groep. Omdat ze kortom met deze acties eerder bereiken dat mensen zich afkeren van de (ook goede) denkbeelden dan dat ze er de gewenste zieltjes mee willen.

Citaat:
Bovendien vind ik eigenlijk dat naturals vaak meer recht van spreken hebben dan traditionals, omdat zij over het algemeen beide kanten kennen; bijna alle naturals waren eerst traditional. De mensen die hierover vallen hebben over het algemeen nog nooit iets van de naturalkant geprobeerd, maar keuren het toch af. Oogkleppen dus. Wat nog steeds niet wil zeggen dat je per sé zieltjes moet winnen natuurlijk. :)

Ik ken ook beide kanten. Ik maak ook mijn eigen keuzes, ben bijvoorbeeld met twee kastelen van KWPNers western gaan rijden omdat ik de stijl (mits netjes gereden) vriendelijker vindt. Bovendien zijn er veel 'normals' die wel degelijk ook principes van de naturals hebben (paard buiten, geen antromorfisme, kunnen ook prima bitloos rondsturen, kiezen ook niet automatisch altijd voor ijzers), maar die er niet zo ingewikkeld over doen. Dus het valt wel mee met die oogkleppen. Wel worden de oogkleprecties opgewekt door de stellige overtuigingen die worden geventileerd en ook nog eens 'ondersteund' met onderzoek. Onderzoek dat in veel gevallen echt niet deugt. En geloof me ik weet hoe goed je kunt liegen met onderzoek. Of ervoor zorgen dat de uitkomsten van onderzoek passen bij hetgeen je eruit wilt laten komen.
Laatst bijgewerkt door Anya op 09-10-09 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:41

sporter schreef:
Tjah ik kan me goed voorstellen dat bokkers genoeg krijgen van de manier waarop sommige mensen het nodig vinden, hun propaganda uit te hangen.

Idd propaganda dat is het juiste woord. Enkel kleden ze dat iedere keer anders in.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:52

Je kunt ook nog altijd iemand foeien geloof ik. Arabesk mag net als de niet-nathurals iemand attenderen op geen hoefijzer dan bijvoorbeeld een hoefsmid mag attenderen op bepaald beslag.

Iedereen is toch vrij om te posten zolang je de regels van bokt maar toepast ??

Het zijn altijd dezelfden die haar in de nek springen.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:57

sporter schreef:

Dan tem je. Maar ga je niet persoonlijk aanvallen. Dat vind ik bijzonder laag.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:58

Kweetnietje1: stel dat ik in alle topics waar mensen bitloos rijden even langskom om te vertellen dat bitloos niet goed is en dat je vooral moet western rijden, en dan kom ik met een onderzoekje waaruit dat blijkt. Dan ben je dat na 10 van diezelfde opmerkingen toch ook zat?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:59

Maar is het geen idee als je zoveel tegenwind krijgt ook is je eigen gedrag onder de loep gaat nemen.
Wat mensen doen is fout (daar kan niemand omheen), maar even kijken of je niet misschien een beetje aandeel hebt tot dat gedrag lijkt me niet verkeerd. Zeker in zo een situatie :) het is niet één persoon maar zoveel personen.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:01

Wauw, ik vind het ook echt triest. Het gaat uiteindelijk om het welzijn van onze pààrden, niet om het touwgetrek tussen bokkers .. Als iemand nu een nieuw artikel oid leest ivm zoiets als pak nou bitloos rijden, waarom zou hij / zij dat dan niet mogen plaatsen ?? Je hoéft het niet te lezen, je hoéft er niet mee akkoord te gaan, maar waarom bestaat er dan een forum over paardenzaken als niemand zulke dingen mag plaatsen .. Beetje verdraagzaamheid is op z'n plaats !

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:04

Kweetnietje1 schreef:
sporter schreef:

Dan tem je. Maar ga je niet persoonlijk aanvallen. Dat vind ik bijzonder laag.

Ja daar zijn de meningen blijkbaar over verdeelt. En wat dat betreft geven de modjes arabesk volkomen vrij spel dus ik kan me heel goed in denken dat mensen niet eens meer de moeite nemen om te temmen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:09

Anya schreef:
Kweetnietje1: stel dat ik in alle topics waar mensen bitloos rijden even langskom om te vertellen dat bitloos niet goed is en dat je vooral moet western rijden, en dan kom ik met een onderzoekje waaruit dat blijkt. Dan ben je dat na 10 van diezelfde opmerkingen toch ook zat?

Inderdaad en dat is het ook een beetje, dat en het feit dat geen enkel tegenargument geduld wordt.....
Ik ben nu zelfs anti aan het worden, terwijl ik eigelijk meer van de individuele benadering ben; dus je kijkt per paard (en eigenaar) wat het beste is, waarbij het paard op de 1e plaats komt.

Je kunt heel veel info krijgen, maar je moet er open voor staan. Als ik iets telkens weer en telkens weer opgedrongen krijg, dan sta ik er niet meer open voor, maar dan blokker ik juist volledig die mening.
Een tegengesteld effect dus. En wellicht ben ik niet de enige.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:30

Als Arabesk steeds op een andere topic starter reageert, heeft ze volkomen gelijk en staat ze in haar recht volgens mij. En whatever: je reageert gewoon respectvol en anders niet. We hebben toch bepaalde omgangsnormen?
Laatst bijgewerkt door Kweetnietje1 op 09-10-09 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:32

Ja maar niemand zegt ook dat zij (of anderen) dat niet mag.
Er wordt alleen aangegeven dat het irritant is voor een grotere groep mensen. En dat je daarmee juist het tegengestelde bereikt van wat je zou willen bereiken. Langzaamaan dan breekt het lijntje niet is een betere methode gebleken om gedrag te veranderen dan roepen dat de wereld fout bezig is.

De legbatterij ging pas echt veranderen toen hele grote groepen consumenten weigerden deze eieren te kopen. Toen werd de ruimte (iets) groter. Niet omdat een kleine groep in de zijlijn stond te roepen dat het dierenbeulerij was ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:33

Ik zeg niet dat het niet mag, maar ik zeg dat ik het vervelend begin te vinden. Niet alleen de topicstarter leest een topic namelijk.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:35

ik hou wel van verschilzoekers, maar als we met verschillende maten gaan meten vind ik dat wel een slechte zaak, ik ben erg benieuwd hoe hierop gereageerd gaat worden.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:43

Het topic waar het om gaat is een discussie topic, geen informatie topic. Dat betekent wat mij betreft dat iemand iets zegt en dat een ander daar dus zijn mening of visie op mag geven. Als alles direct getemd wordt kan je het hele discussie topic wegdoen lijkt me...Persoonlijke uitlatingen en aanvallen zijn niet chique, maar ik heb nog niets gezien wat niet door d ebeugel zou kunnen. Als je een stevige mening hebt, kun je die terug krijgen: wie kaatst kan de bal verwachten...En geloof me dit bedoel ik zeker niet negatief, dat geldt namelijk andersom ook.
Niet reageren in een topic omdat je het er niet mee eens zou zijn lijkt me ook een beetje onbenullig, want als ik geen zin heb in een discussie, dan post ik inderdaad ook niet. Wat doe je in een discussie topic? Discussieren! Dat hoeft van niemand, dat mag als je er zin in hebt. Als iemand iets zich persoonlijk aantrekt of als een ander over jou grenzen gaat in een discussie, kun je een tem geven en daar wordt, mijns inziens altijd gevolg aan gegeven... :+

(btw. wat zijn sommige bokkers laat op...nachtdienst???)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:47

Toch wordt er in de beginpost een "wetenschappelijk ondezoek" aangehaald, dat lijkt me wel informatief. Ik ben afgehaakt nadat bleek dat het dus niet onderbouwt was en het artikel allebehalve wetenschappelijk.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:53

raket schreef:
Toch wordt er in de beginpost een "wetenschappelijk ondezoek" aangehaald, dat lijkt me wel informatief. Ik ben afgehaakt nadat bleek dat het dus niet onderbouwt was en het artikel allebehalve wetenschappelijk.

Ik vind het bijzonder vermakelijk en interessant om met zowel arabesk als met HC in discussie te gaan. Ze hebben wel degelijk een punt op veel vlakken en al met al denken we eigenlijk niet eens zo heel erg verschillend, maar de vorm die ze kiezen om iets over te brengen vind ik erg leuk en prikkelend. Daarnaast vind ik sommige uitspraken of gedachtegangen niet passen bij mijn eigen ervaringen van 25 jaar paarden houden en aangezien zij mij hun kennis en ervaring niet willen onthouden, voel ik me geroepen ook dit andersom te doen. Ik heb niets tegen deze mensen en vind het juist kleurmakers die zelf een goede discussie wel op prijs lijken te stellen... :Y)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:04

Ik ben ook overtuigd van de goede bedoelingen. Alleen vind ik vanuit hun standpunt zelden iets van respect naar andersdenkenden terug, dat ze inzien dat die ook het beste voor hebben.
En dat stoot mij af. En niet alleen bij de namen die genoemw worden, ik hoop dat ze het niet vervelend vinden dat ze besproken worden, maar met iedereen die op deze wijze welke mening dan ook uitdraagt......

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:59

Het probleem is dat velen hun eigen waarheid zien als dé waarheid. Toch worden er dan discussies geopend terwijl beide partijen door de extreme standpunten van de ander totaal niet openstaan voor een andere mening. Een discussie in die strekking is nutteloos IMO en gedoemd tot de mesthoop.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:58

De ene keer open ik een topic over bit/bitloos en dan weer over files

[LZP] Het fileprobleem als we nou eens gewoon.......

en leg mijn gedachtengang voor aan bokkers.

Als het over files gaat blijft iedereen wel respectvol, maar over andere onderwerpen lukt het anderen niet om rescpectvol te lbijven.

Het zijn telkens dezelfden die dat niet lukt. En soms ook doelbewust persoonlijk gaan lopen doen in de hoop dat een topic zo snel mogelijk dicht gaat. Dat is hun doel, niet discussieren.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:03

Ik zei ook niet dat het alleen aan jou ligt, maar aan de vorm van discussieren.
Als ik sommige meningen zie staan, klik ik steeds vaker weg, omdat je al weet hoe het gaat eindigen.
Dat is geen vruchtbare discussie, maar partijen die over en weer schreeuwen dat alleen hun de waarheid verkondigen.
Nou ligt de waarheid altijd in het midden..... ;) ;) ;)