Waar is het grijze gebied op bokt onder de bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:50

Ik denk dat ik onder "het grijze gebied" val. Ik heb vaak wel mijn mening klaar, maar heb vaak zoiets van, laat maar want er is toch altijd een baas boven baas die niet luisteren wil. Of over je heen walst en dan heb ik niet eens zin om iets te posten.

Ik kan me ook mateloos irriteren aan mensen die het ALTIJD beter weten en hun mening bij anderen willen opleggen en zelfs opdringen.
Want hun mening/idee is gewoon de waarheid...
En dan in elk topic hetzelfde melden.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:51

Ik ben vaak ook een grijze bokker. Je weet van tevoren al wat er gaat komen als je je mening geeft. Ik heb weinig zin om aan het zwart-wit mee te doen. Ik zit op bokt voor de leuk, maar ook om ervaringen uit te wisselen. Mijn instelling is: laat iedereen in zijn waarde, of je nu "engels", western, bitloos etc rijdt. Als je maar lol hebt in wat je doet.
Ik heb een aantal keren op het punt gestaan om een topic te openen, omdat ik echt graag een antwoord ergens op zou willen hebben (bv. eergisteren nog, veulen wil niet eten in opfok, net gespeend. Ik wilde daar graag een topic voor openen) maar weet van tevoren al dat er mensen zijn die zullen zeggen: waarom naar de opfok, waarom zo afgespeend etc etc., dus open dan geen topic maar blijf toch in het onzekere.
Het is jammer dat het zo gaat in veel topics, het zou een stuk leuker en leerzamer zijn als mensen eens open stonden voor andere meningen, maar ook om je mening te weerleggen of om de discussie respectvol aan te gaan.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:55

Miryamk schreef:
Leuk om te lezen maar niet om ertussenin te zitten

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik zie soms topics langskomen waarin ik best een vraag zou willen stellen of een mening zou willen geven, maar als ik de reacties in de rest van het topic zie, dan hou ik inderdaad wijselijk mijn mond. Voor je het weet heb je een stortvloed aan woorden over je heen en vraag je je af wat je verkeerd gedaan hebt. Nadeel van dingen schrijven is dat je niet gemakkelijk kunt "bijstellen" wat je zegt, wat je schrijft, dat staat er. Ook al bedoelde je het misschien net even anders dan je getypt hebt (nog te volgen? :+ ). Ik zie ook regelmatig mensen langskomen die alleen hún mening de juiste mening vinden. Die mensen zie ik nooit ergens zeggen "ja, misschien heb je toch gelijk en kan het ook anders".
Toch vind ik bokt nog steeds superleuk om te lezen, ook van de "nare discussies" kun je nog wat opsteken en leren wil ik altijd.

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:57

Dat is hartstikke jammer Quintusgl, dat je je door dat soort luitjes laat weerhouden! Je krijgt vast ook wel fijne en goede tips als je een topic opent, en de rest is dan zeker irritant maar het is zonde als je daardoor goede tips mist! Komt het misschien ook een beetje door onze Groningse aard, 'laat maar even dan' als iemand een grotere mond heeft? :-( Gewoon vragen wat je wilt vragen dan kom je het verst.

TessaVB

Re: Waar is het grijze gebied op bokt onder de bokkers?

Ik meng me eigenlijk bijna nooit in discussies, bang dat ik iets verkeerd zeg :+

vencedor

I :+: grijs.

Geweldig mensen met een bredere visie dan die van henzelf!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:58

quintusgl @ Dat is toch eigenlijk te gek voor woorden? Ik bedoel...dat zijn nu wel dingen die erg belangrijk zijn! Maar ik begrijp je wel. Om dezelfde reden open ik ook niet bepaalde topics.
Het iedereen in zijn waarde laten is helaas soms ver te zoeken.
Bij mij is het ook zo dat ik kijk wie er al gerageerd hebben, en als ik al weet dat er een paar betweters tussen zitten klik ik maar door... En stuur ik de ts-er een pb.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:58

.. het lijkt soms ook dat je niet grijs mag zijn

je bent voor of tegen iets
maar er tussen in kunnen ze je niet in een hokje plaatsen
en dat schijnt toch niet te mogen kunnen

(zoals zowel voor bit als bitloos zijn , wij kijken naar het paard
en wat daar voor het geschiktste is , bij de een dus met bij de ander zonder bit .. schijnt niet te kunnen ..
dan word je in eens als een hyper die het zonidig moet proberen
bestempeld terwijl het bitloos gereden paard al 16 jr bitloos rond loopt ... zucht)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:02

Dat is ook een rake opmerking nickyu! indd :j

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:02

potverdikkie schreef:
quintusgl @ Dat is toch eigenlijk te gek voor woorden? Ik bedoel...dat zijn nu wel dingen die erg belangrijk zijn! Maar ik begrijp je wel. Om dezelfde reden open ik ook niet bepaalde topics.
Het iedereen in zijn waarde laten is helaas soms ver te zoeken.
Bij mij is het ook zo dat ik kijk wie er al gerageerd hebben, en als ik al weet dat er een paar betweters tussen zitten klik ik maar door... En stuur ik de ts-er een pb.

en dat is juist zo jammer want als er dan nog iemand is met bijv hetzelfde probleem oid dan heeft die veel info gemist en leest alleen maar discussies waarin bokkers elkaar afsnouwen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:05

@Nickyu: maar je kan toch best grijs zijn, maar dan wel een mening hebben, als je hem maar niet zo sterk opdringt.

@Quintusgl: jammer dat je, je tegen laat houden.
Maar als jij goed kan onderbouwen waarom je iets zo gedaan hebt en laat zien dat er over nagedacht is reageren de meeste bokkers ook niet zo heftig.
Daarnaast moet je ook kritische vragen mogen stellen, omdat je anders naar mijn idee niet verder komt.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:05

nickyu schreef:
.. het lijkt soms ook dat je niet grijs mag zijn

je bent voor of tegen iets
maar er tussen in kunnen ze je niet in een hokje plaatsen
en dat schijnt toch niet te mogen kunnen

(zoals zowel voor bit als bitloos zijn , wij kijken naar het paard
en wat daar voor het geschiktste is , bij de een dus met bij de ander zonder bit .. schijnt niet te kunnen ..
dan word je in eens als een hyper die het zonidig moet proberen
bestempeld terwijl het bitloos gereden paard al 16 jr bitloos rond loopt ... zucht)

hier kan ik ook helemaal in komen!!
zelf ben ik er zeg maar ook tussen in
en dat dan met meerdere dingen
ook kwa training kijk ik wat goed is voor het paard niet wat ik per se wil hebben..
ik ben ook iemand die liever geen @ work topics opent want je krijgt vaak tog een helehoop bokkers over je heen als je een beetje anders bent

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:10

Okay, goed onderbouwen is geen probleem. Echter ik merk dus heel vaak in discussies dat er min of meer verantwoording afgelegd dient te worden, en dat vind ik weer tever gaan.
Ik zie ook wel eens dingen dat ik denk " dat had ik nooit zo gedaan", maar als die persoon ervoor gekozen heeft om het wel zo te doen... tja, wie ben ik dan om verantwoording te vragen.
Ik zal wel vragen , goh, waarom heb je dat zo gedaan?
Dat klinkt alweer heel anders dan " jezus, waarom doe je dat zo!"

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:13

helemaal mee eens!!!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:14

hoi, hier ook een grijs iemand.

Ik heb in het begin nog wel mee geschreven in discussies, maar na jarenlang discussies volgen die altijd weer op hetzelfde uitdraaien en waar mensen nooit (willen) uitkomen, denk ik nu bij elk nieuw onderwerp "gaan we weer..."

En weet je: ik open dat soort topics geeneens meer!
Zonde van je tijd en energie.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:16

randie schreef:
I :+: grijs.

Geweldig mensen met een bredere visie dan die van henzelf!

Inderdaad...mensen die open staan voor anderen, en voor andere ideeën vind ik zelf zoveel rijker dan mensen die vasthouden aan hún manier.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:29

potverdikkie schreef:
Zouden de discussies niet leuker en eerlijker worden als we onze meningen niet opdringen maar onze ervaringen gewoon zouden delen? Op een manier waarbij we anderen in hun waarde laten?

:j zeker weten.
Goed topic!

majestica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:32

ik durf soms niet eens te reageren

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:35

Als je mensen tegenkomt die hun mening vooropstellen (dít en al het andere is niet goed), en je deelt hun mening niet, dan bestempelen ze je snel als onkundig..

Jammer toch?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:53

Ja, okay.... maar dat is dan toch geen discussie meer?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:56

Dat valt mij ook op, dat het heel vaak of het ene is of het ander, maar dat niemand eigelijk ooit echt naar de ander luistert..
Ik probeer zoveel mogelijk alles van twee kanten te bekijken. Maar vaak zijn topics al zo zwart wit dat het geen enkel nut meer heeft om nog een grijze post te plaatsen omdat er toch niet naar geluistert wordt...

EllenvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:03

Inderdaad! Laten we met zn allen open staan over elkaars mening.
Discussies zijn goed, die moeten we houden. Maar respecteer dat iemand anders een andere mening kan hebben. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:06

Ik bok tegenwoordig al een stuk minder en kan het iedereen aanraden. :D
Het is altijd hetzelfde gezever van bepaalde mensen (bij bepaalde onderwerpen zat ik echt al te wachten wanneer er reacties van bepaalde bokkers kwamen die altijd baas boven baas proberen te zijn. Blijkbaar hebben ze echt niets beters te doen :)) ) en ik voel er niets voor om mijn kostbare energie continu te verdoen aan zulke types. Rij je bitloos, kun je natuurlijk per definitie niet rijden. :+
Of volg je alleen maar een hype. Yes, tuuuuuurlijk.
En ga zo maar door....... :D

Ik doe lekker mijn ding en benader mijn paard zoals ik hem benader en zie hoe happy hij is. Daar gaat het mij om, ik heb hem niet alleen maar voor mijn eigen plezier, maar ook voor zijn plezier :+: . Wat bepaalde bokkers menen te moeten vinden, tja, ik lig er niet wakker van, hoor. Ze kennen ons niet, he. :+

Ik vind dat iedereen zijn of haar mening mag geven, hoor, het is een openbaar forum. Maar ik verdoe mijn tijd over het algemeen toch liever aan nuttigere zaken tegenwoordig. :P

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:11

Is toch jammer, want op die manier verdwijnen er wel een hoop bokkers die zeer nuttige bijdragen kunnen leveren aan bepaalde topics.
Maar ik moet bekennen dat ik je mening deel.
Mijn posten zijn ook niet echt inhoudelijk meer. Moet echt af en toe op mijn handen zitten of de klep dichtdoen van mijn laptop om mezelf te behoeden voor posten. En daar bedoel ik mee posten waarvan ik op de voorhand al weet dat het toch geen zin heeft.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:11

Precies, en het is ook zovaak dat mensen 100 x zeggen dat iemand fout bezig is, maar wat heeft diegene daar nou aan? Help die persoon dan liever aan goede tips dan iedere keer elkaar weer te kopieren en die persoon de grond in te boren :+
En dat is dus met discussies over iets net zo, het meerendeel zou nooit iets willen leren van de mening van een ander en enkel zijn eigen mening respecteren..