Boktzeikers op zijn best?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Re: Boktzeikers op zijn best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:05

bokt is geen zeikforum :)
er zijn helaas een aantal zeikerds.
En soms worden die regels dan ingewikkeld. :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:05

brenda1982 schreef:
juval schreef:
maar als je dan zo'n topic opent, dan is dat toch vragen om 'gezeik' lijkt me: [EA-TK-PP] Haflinger merrie van 17-1-2008

Maar dan nog zet je geen nutteloos gezeik er neer waar de verkoper niks aan heeft.

zit jij toch ook niet op te wachten dat als jij een advertentie zet en er zijn mensen die je advertentie vergallen???

Als je dan iets off-topics wil melden doe het dan via pb denk ik dan. Zet je het in het topic dan komt er alleen maar meer trammelant van, je bericht wordt toch verwijderd en de verkoper neemt je waarschijnlijk niet serieus.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:09

Sugarfoot schreef:
Als je dan iets off-topics wil melden doe het dan via pb denk ik dan. Zet je het in het topic dan komt er alleen maar meer trammelant van, je bericht wordt toch verwijderd en de verkoper neemt je waarschijnlijk niet serieus.

dat bedoel ik er ook mee te zeggen, mensen die en advertentie zetten bieden iets aan, als je twijfels heb stuur dan een pbtje ipv zo'n advertentie te vervuilen

jij begrijpt wat ik bedoel ;)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 08:35

Evelli schreef:
Die mod die op die eerste advertentie reageert is geen mod op EA. Ze lijkt te reageren uit interesse, niet om het paard te bekritiseren.

Dit is al het zoveelste 'bokt wordt een zeikforum' wat ik zie staan op formuzaken. Daardoor wordt het echt niet leuker hoor :n alleen maar kritiek leveren op de vrijwilligers die Bokt leesbaar maken.

Ik heb dat topic ook gelezen en eigenlijk stelt de Moddie precies die vragen waar ik ook mee zat/zit.... Waarom een bodemprijs vragen?

Als je dat zeiken vindt..... misschien wel, maar als de TS even had nagedacht had ze zelf kunnen weten dat deze vragen gesteld gingen worden... Gewoon de reden van verkoop, voor die prijs vermelden! Dan krijg je ook geen speculatie!

Of te wel, in dat topic moet de TS gewoon helder worden in haar communicatie, in Juni weet ze toch ook wel dat ze weer aan de slag wil gaan... waarom koop je dan zo'n paard? door haar advertentie roept ze alleen maar vragen op ipv ze te beantwoorden.

Het topic van die haflinger vind ik wel duidelijk, papierloze brave merrie voor 700 euro.... ??? alle reacties zijn weggehaald maar ik zie daar geen discussiepunt in, gewoon een helder verhaal....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 08:37

In het topic waar de mod buiten de regels om reageerde zijn de reacties nu verwijderd ;)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:30

Ik heb hier ook wat offtopic reacties verwijderd. Verder is het niet de bedoeling om met naam en toenaam andere topics te bespreken. Deze heb ik ook verwijderd.
Graag ontopic verder.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 12:27

Die topics waren juist hele mooie voorbeelden van hoe het er hedendaags hier aantoe gaat :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:37

Ik vind anders dit topic ook wel een mooi voorbeeld over er hoe er tegenwoordig op bokt gereageerd wordt :) Mods worden niet gewaardeerd om hun vrijwillige inspanning en gebruikers die alleen maar kritiek kunnen leveren en kunnen ergeren terwijl ze hun energie beter in iets anders kunnen stoppen. Je hóeft de andere reacties niet te lezen, doen jullie zelf.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 12:41

Dit topic gaat over fatsoen, en deze was ver te zoeken in de topics die ik eerder aangaf...

Dus wat je zegt slaat als een tang op een varken.

kaatje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:30

volgens mij is het op welk forum dan ook, wel gezeik.

tis maar net waar je intresse liggen, gewoon niet op reageren en links laten liggen zou ik zeggen. (al is het moeilijk)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:10

vind dat je helemaal gelijk hebt CM
mijn paard stond ook te koop en word ook besproken in een 5 pagina durend topic en de meeste kunnen van een filmpje van 1.41 min zien dat hij niet los door de rug ed is en dat er meer foute punten aan zitten.. vind het echt super knap!

heb hem vandaag verkocht aan een niet bokker en denk dat me dat veel gezeur bespaard.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 21:13

Dat denk ik inderdaad ook, Alja.

De bedoeling van veel mensen is goed hoor, daar niet van.

Maar vind het behoorlijk aso dat mensen pagina's lang een paard afkraken.

Wat mij betrefd zou er best de functie mogen komen dat de verkoper zelf de offtopic reacties kan verwijderen.

En dat ook de reacties van "goh wat een mooi paard, jammer dat ik het geld er niet voor heb" ook beloond gaan worden met een U.N.

En de reacties over hoe kreupel het paard wel niet zou lopen ook diezelfde U.N. opleveren.

Des te eerder word het EA forum weer waarvoor het bedoeld is : Dingen verkopen!

En dan in de sticky van paarden EA een note dat mensen met weinig kennis van paarden, een kenner mee moeten nemen bij aankoop.
En dat het aan te raden is paard te keuren, liefst met foto's .

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:29

Dan voeg ik er nog aan toe:

Als een paard voor een minder/laag bedrag wordt aangeboden rond de € 1500 dat het paard dan zeer waarschijnlijk gebreken MOET hebben want het is een verdacht bedrag.
En dat ze van 1 filmpje of foto kunnen zien hoe het paard in zijn lijf zit.

Ook valt mij op dat sommige mensen dan ook nog afraden om een paard rondom te laten keuren van een lagere prijsklasse en dat ze dan maar het risico moeten nemen voor dat lage/ verdachte bedrag.
Zo vreemd.. :roll:

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 21:33

Waarom zou onder de 1500 een verdacht bedrag zijn?
Een paard is waard de slachtprijs, plus wat de gek ervoor wilt geven.

En sommige mensen hoeven niet de hoofdprijs, maar hebben liever een goed thuis .

Plus daar komt bij dat de handel in gewone paarden enorm op zijn gat ligt.
Gewoon brave paarden met geen uitgesproken talent gaan voor onder de 2000 weg.

Dus nee dat vind ik een beetje een onzinnige regel..

En dat sommige mensen afraden onder bepaald bedrag te keuren sja dat moeten ze zelf weten.
Ik keur alles, juist ook de goedkopere paarden.

En vaak is het ook een verkoperspraatje, paarden onder de 3500 hoeven voor de verzekering geen foto's.
Dus veel paarden met rontchenologische bemerkingen gaan voor onder die prijs weg.
Des te meer reden om dus wel onder dat bedrag te keuren.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:49

Precies eerst schrijven ze het is een" verdacht "bedrag en dan raden ze ook nog af om hem rondom te laten keuren..want ze moeten het risico dan maar nemen...

Zucht..schiet mij maar lek.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:38

CM_ schreef:
Ik lees die zeiktopics niet eens meer..

Maar vind het gewoon schandalig dat hier paarden van verkopers worden zwartgemaakt...

Zoals ik al zei, iedereen met een beetje verstand laat zijn paard keuren, liefst met foto's.
En de niet kenners nemen toch een kenner mee? En die kenner zal heus de fouten aan het paard wel zien.

Voor 1500 euro zul je geen topper moeten verwachten, maar een leuke recreatiepaard.

En voor wat betrefd de duurdere paarden... wie is er hedendaags nog zo stom om niet te keuren?

Eigenlijk zou dit ook op Bokt verboden moeten worden.
Ik zou niet eens een paard meer te koop durven zetten want alles wordt nagetrokken op BOKT.
Mensen moeten gewoon hun verstand gebruiken en het dier laten keuren.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:19

Cowgirl ik wilde eigenlijk net zeggen, bokt zou verplicht moeten worden bij aankoop paard.
Zou een hoop ellende kunnen besparen.

Ik draai nog niet zolang mee maar erger me er niet zo aan eigenlijk, en ik laat me ook we leens meeslepen eerlijk gezegd.
ik ben echt de vriendelijkheid zelf, oordeel ovr niemand maar het begrip forum is vrij nieuw voor me en voor je het weet zeg je iets wat je eigenlijk niet wilde zeggen, oftewel je laat je meeslepen, dat doe ik nu niet meer trouwens, denk altijd goed na voor ik iets plaats want soms kun je mensen echt kwetsen met een opmerking en dat is iets wat ik persoonlijk te ver vindt gaan

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:31

Tjah ik sta er niet van te kijken. Al jaren worden hier top trainer, ruiters en paarden tot de grond toe afgebrand tot pure laster toe. Het bokt team doet hier niks aan en blijkbaar is het normaal. Dan kun je imo ook niet verwachten dat er bijvoorbeeld tegen topic starters normaal gereageerd word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:34

Eens met sporter.

Als afbranden doodnormaal is, kun je geen respectvolle reacties verwachten.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:11

Ik denk dat het iets is wat een forum nou eenmaal met zich mee brengt.
Kijk maar op ieder willekeurig forum, als er bonje is of mensen de grond in worden gestampt, loopt het als een trein.
dat is op bokt ook, zo gauw als er herrie is of iemand aangevallen wordt , zijn de andere er als de kippen bij.
Ik zelf eigenlijk ook wel en heb ook best wel eens iets banketstaaf gezegd, maar waarom is dat?
Heeft niets met bokt te maken denk ik, meschien is het de veiligheid van het thuis en anoniem zijn of zo, en eindelijk eens zeggen wat je denkt, wie zal het zeggen.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:17

is dit niet eigenlijk een beetje een zeiktopic??? :=

Tja.. ik vind het ook inderdaad jammer dat er sommige mensen zijn die op elke slak zout legt, maar goed... negeren en we gaan weer vrolijk verder ;)

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:42

Ik vind het niet echt een zeiktopic. Ik vraag me bij veel regels van bokt af, waar moet dit in vredesnaam naartoe. Dan zeggen ze dat Balkenende Nederland truttig maakt, maar hier op bokt doen ze net zo hard mee met de meneer met de bril.

Wat EA betreft. Sommigen mensen zetten bijvoorbeeld in hun topic dat er geboden moet worden, dan doe je een bod en dan is het te laag. Allez, zet er dan een vraagprijs bij. En als je vraagt om de vraagprijs wordt je reactie in het topic gelijk verwijdert. Ik heb het pas eens gevraagd, waaróm je reactie dan wordt verwijdert en dat je zulke vragen maar via pb moet doen. Het zouden offtopic reacties zijn of iets dergelijks. Het is toch juist handig als iedereen gelijk een richtprijs weet? Dan weet je gelijk rond welk bedrag je moet bieden.