Moddies die gaan beslissen of topics op bokt thuishoren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:09

Prrrr schreef:
Daar staat dat je moet proberen met je eigen mening een aanzet tot discussie te geven: die mening moet er dus staan, en als het een beetje meezit, is dat dan ook een aanzet tot discussie. Alleen het ontbreken van het woord moet wil niet zeggen dat het er dus niet hoeft te staan.

@Cassidy: ik denk dat ik al eerder heb aangegeven dat in dit geval niet aan de orde is dat ik geprobeerd heb een beslissing te nemen over de berichten die wel en niet op Bokt thuishoren. Maar dit specifieke topic is weerbarstig. Want na de tweede verplaatsing, nu naar LZP, is er alweer een gebruiker die temt omdat ze het onderwerp daar niet op zijn plek vindt. Hoe lang kan je een topic blijven verplaatsen, als het in de praktijk nergens in het charter valt?

Nee kom nou, er is écht wel een verschil tussen moet en proberen hoor ;) je kunt me heel veel wijsmaken, maar dat niet :+

En volgens jóu past het níet op de plek waar het éigenlijk hoort te staan ;)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:13

Maartje1990 schreef:
En volgens jóu past het níet op de plek waar het éigenlijk hoort te staan ;)

Ik begrijp je zin niet?

Maartje1990

Re: Moddies die gaan beslissen of topics op bokt thuishoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:14

Dat het eigenlijk op NM hoort te staan (wat 'wij' bokkers ook denken) maar jij bent van mening van niet.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:35

Als je nou het charter van NM leest, kun je dan met argumenten aangeven waarom je vindt dat het er wel hoort? Op de manier waarop Karl66 en Ann aangeven waarom het daar niet hoort?

(Mind you: uiteindelijk is verzocht naar verplaatsing naar LZP, dus zo anoniem zijn 'wij bokkers' daar dan ook weer niet over...)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:44

Ik ben ook van mening dat het niet op NM thuishoort. NM is voor discussies, staat er duidelijk.
En uiteindelijk zijn moddies er trouwens toch voor om het forum op orde te houden? Dus dat houdt ook in dat ze topics moeten verplaatsen die niet goed staan. En dit topic stond niet goed want het was niet discussiewaardig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 11:45

Prrrr schreef:
(Mind you: uiteindelijk is verzocht naar verplaatsing naar LZP, dus zo anoniem zijn 'wij bokkers' daar dan ook weer niet over...)

Bedoel je soms unaniem?

Jij vindt dat een topic over een fossiel onder beestenboel hoort. Nu heb ik een hobby dat met modelpaarden te maken heeft. Ook daar is een hele discussie over geweest, eerst kon het op Uit de Kunst, toen is ook dat naar beestenboel vertrokken (waarom weet ik niet, gaat over plastic speelgoedpaarden) waar het ook niet thuishoort. LZP was ook niet de geschikte plek, al is dat voor mij naast de echte paarden ook een deel van mijn leven. Na maanden kwamen de topics op ENT te staan.

Ga ons niet vragen waar het wel hoort te staan als je het niet op NM vindt passen. Daar heb je collega mods voor. Alleen vind ik het wel degelijk van nieuwswaarde als er een artikel op een (semi)-wetenschappelijke site of in een krant aan wordt gewijd. Dat je op een forum als bokt niet meteen een discussie gaat krijgen met paleontologen die kennis van zaken hebben en deze vondst misschien niet de waarde gaan toedichten die de vinders doen, is nog geen reden om hem dan maar van NM te weren.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:51

Ik denk dat je eerder in dit topic hebt kunnen lezen dat mijn collegamod op NM het eens geweest was met verplaatsing naar BB, dus dat had de uitkomst van de verplaatsing niet veranderd.

Het laten staan op NM past niet in het charter van het topic. Begrijp ik dan goed dat je vindt dat het charter van NM aangepast moet worden?

En inderdaad: ik bedoelde unaniem.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 11:56

Ik kan een artikel uit een krant op bokt zetten en er een vraag of opmerking over verzinnen die van weinig kennis van zaken getuigd en verder weinig toe gaat voegen zoals "graag jullie mening" of "wat vinden jullie ervan?" alleen omdat dat in de regels staat. Dat gaat ook weinig toevoegen, denk je niet?

Dus ja, ik denk dat er niet per definitie een eigen mening of opmerking bij hoort te staat als je een artikel op bokt onder NM wilt plaatsen, maar puur met de andere bokkers wilt delen. Wat dat betreft zou ik de regels van NM wel aangepast willen zien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:30

Maartje1990 schreef:
Dat het eigenlijk op NM hoort te staan (wat 'wij' bokkers ook denken) maar jij bent van mening van niet.

Nou, 'wij', ook bokkers, vinden dat de regels op NM heel duidelijk zijn: het gaat om discussies over nieuws en maatschappij. Niet om het simpelweg herhalen van nieuwsberichten. Ik ben het er dus volkomen mee eens dat dit niet op NM hoort. Ik zou de regels zeker niet aangepast willen zien, het balanceert nu vaak al op het randje van onzinnig raarmaarwaar-nieuws zonder dat er iets inhoudelijks bij zit... ik vind het veel leuker als NM echt een plaats blijft voor wat uitgebreidere, inhoudelijke discussie.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:39

En, waarom als ik vragen mag, moet men persée discussiëren en niet alleen leuk nieuws lezen?

Daarbij 'wij' zijn niet allemaal ex-mods ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:14

Maartje1990 schreef:
Daarbij 'wij' zijn niet allemaal ex-mods ;)

Maakt dat wat uit? Is je mening als gebruiker niet meer belangrijk als je ooit mod geweest bent? Het is mijn voorkeur als gebruiker, ik vind het niet nodig dat Bokt gebruikt wordt voor het herhalen van allerlei nieuwsberichten. Dat mag jij uiteraard anders zien, maar mijn mening is net zo goed een geldige mening van een van de gebruikers van Bokt :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:16

@Maartje1990,
omdat je dan misschien beter naar een speciale nieuwssite kunt gaan? Is absoluut niet negatief bedoeld. Ik denk alleen dat NM erg onoverzichtelijk gaat worden als alle nieuwslinks met/zonder discussiewaarde geplaatst gaan worden? De discussies maken van NM in mijn ogen juist een leuk forum, om het nieuws te lezen ga ik meestal naar nu.nl of de online kranten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:24

Eén van de taken die wij als mods hebben is het overzichtelijk houden van Bokt. Dat betekent dat wij dagelijks topics naar een ander forum verplaatsen, waar ze beter op hun plek zijn. Ik snap de hele discussie hier dus ook niet. Het topic hoorde niet op NM, maar past beter op LZP of BB, afhankelijk van de redenering die je gebruikt. Via BB is het uiteindelijk op LZP terecht gekomen, prima toch?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 06:01

Als je dergelijke 'kijk is wat ik gevonden heb-nieuws' toe gaat staan denk ik dat NM straks een forum wordt met veel korte topics, die daardoor ook nog eens snel wegzakken.

Om toch dergelijke berichten een plaats te geven zou je ervoor kunnen kiezen een Centraal topic voor dit soort berichten te openen op NM? Ik ben eigenlijk niet echt een liefhebber van Centrale topics, maar in dit geval lijkt het me wel een uitkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 06:03

Judje: topics waarvan ze snel wegzakken heeft toch niemand last van?
Topics met weinig discussie waarde zakken snel genoeg weg = problem solved

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:43

Asyaa schreef:
Judje: topics waarvan ze snel wegzakken heeft toch niemand last van?
Topics met weinig discussie waarde zakken snel genoeg weg = problem solved

Nee, van die topics niet, maar je krijgt dan wel heel veel topics, heel snel, boven een bericht dat wel Bokt-interesse heeft. Of te wel, die zakt mee naar onder voordat iemand het kan lezen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 10:43

Karl66 schreef:
Eén van de taken die wij als mods hebben is het overzichtelijk houden van Bokt. Dat betekent dat wij dagelijks topics naar een ander forum verplaatsen, waar ze beter op hun plek zijn. Ik snap de hele discussie hier dus ook niet. Het topic hoorde niet op NM, maar past beter op LZP of BB, afhankelijk van de redenering die je gebruikt. Via BB is het uiteindelijk op LZP terecht gekomen, prima toch?

Ik heb het niet over het feit dat het verplaatst wordt (al verdiend de manier waarop ook geen schoonheidsprijs) , ik heb het over het feit dat een moderator suggereerd dat dit soort topics tot een categorie behoren die niet op bokt thuishoort. Een bericht over de vondst van een fossiel is echt geen aanstootgevend, rassistisch, opruiend of beledigend bericht en hoort in mijn ogen gewoon op bokt geplaatst te moeten kunnen worden. Dat een moderator ook maar suggereerd dat het er niet hoort riekt naar censuur en dat valt bij mij toch echt verkeerd. Als het een grapje was, dan mis ik de smilie. Maar zoals ik de mod inschat, meende ze dat toch echt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:48

ok, mis ik nu wat? Bij de verplaatsing naar BB, staat(nu) geen enkele mod opmerking(meer?)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 11:16

Dat viel onder offtopic en is dus verwijdert. Kortom, er is niet meer na te lezen waarom Cassidy zich zo op loopt te winden....

* Edit: Ik quote even (want de regel staat hier nog wel in dit topic)

Prrrr schreef:
Ik vond hem niet op zijn plaats op NM, omdat het geen bericht is waar je nou eens een boom over op kan zetten. Ik mis sowieso in dat geval een aanzet tot discussie. Misschien past het bericht helemaal niet op Bokt, dat kan natuurlijk ook...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:27

Hmmm, dat is geen beste beurt idd van deze moddie.... Als hij/zij vindt dat e.e.a. niet op Bokt hoort dan moet het naar de mesthoop....
Als de betreffende moddie geen idee heeft waar het thuishoort kan er beter eerst overlegd worden met een moderator die er wel verstand van heeft.....Maar als dit niet op Bokt thuishoort.... waarom dan wel ellenlange topics over uitgaan, vriendjes, diëten, "ik heb ruzie met mijn zus der beste vriendin", wat koken wij vandaag, hoe moet je veilig vrijen zonder condoom, etc.etc.etc.etc.etc.etc.

Beetje doelloze opmerking! En zeker niet leuk voor degene die dit topic heeft geopend..... wellicht is een sturende PB op zijn plaats? :D

Geintje hoor.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:32

Citaat:
Moddies die gaan beslissen of topics op bokt thuishoren?

Ik snap deze vraag niet :?
Daar zìjn de moderators toch voor :?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:35

jazeker, als topics niet aan de regels voldoen..... niet omdat zij er persoonlijk geen waarde aan hechten!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:44

amondi schreef:
jazeker, als topics niet aan de regels voldoen..... niet omdat zij er persoonlijk geen waarde aan hechten!

Snap echt niet waar jullie het nou over hebben, moderators zijn mensen en kunnen alleen maar vanuit wat zij persoonlijk vinden in combinatie met de boktregels redeneren.
Neem aan dat de moderators het onderling achter de schermen het niet altijd maar met elkaar eens zijn, het zijn allemaal mensen met een eigen (persoonlijke) mening.
Voor mij slaat de discussie in topic als een tiet op een drumstel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 20:13

Als je er nu eens van uit gaat dat er - even globaal gezien - geen enkel topic is dat niet op bokt past, ga je het dan een beetje snappen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:15

Cassidy schreef:
Als je er nu eens van uit gaat dat er - even globaal gezien - geen enkel topic is dat niet op bokt past, ga je het dan een beetje snappen?

Ik vind dit eigenlijk behoorlijk neerbuigend klinken, en volgens mij is dat helemaal niet nodig in dit topic.

Daarnaast ben ik benieuwd wiens uitgangspunt het is dat er geen enkel topic is dat niet op Bokt past? Vind jij dat, of is dat iets dat is afgesproken, of vinden alle gebruikers dat of...?