pharagirlke schreef:Eline: hoe zit het dan met de huidige "hetze" tegen horse tycoon van paardeneigenaren (neen, niet enkel fotograven, ook eigenaren) die zeggen "he da's mijn paard dat mag niet!" ?
Dat is iets dat fotografen en paardeneigenaren zeggen, dat is niet het standpunt van Bokt.nl. Wat betreft de paardenspel discussie snap ik het standpunt van die paardenspelen prima, het is niet mogelijk om als beheerder van een spel (of forum) te controleren op copyright schending en gelukkig is dat ook niet onze verantwoordelijkheid. Als jij hier een foto plaatst dan heb ik echt geen enkele mogelijkheid om te controleren of jij de rechten hebt om de foto hier te gebruiken, dus ook al zouden we op willen treden tegen inbreuk op rechten dan zouden we dit juridisch gezien niet eens kunnen. We kunnen (en willen) pas ingrijpen als er klachten komen van de rechthebbenden. Niet omdat we geen bal geven om auteursrechten maar omdat het met 30.000 berichten per dag niet te controleren is en omdat wij niet vast kunnen stellen of een foto 'illegaal' geplaatst is.