Commentaar op HAW?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nickas

Re: Commentaar op HAW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:40

Ik vind het ook wel grappig om te merken dat wanneer de eerste of tweede persoon die reageert positief is, alle anderen dat vervolgens ook zijn, terwijl wanneer de eerste reactie negatief is, 'iedereen' daar in mee gaat.
Mocht jijzelf het ludieke idee hebben om met het tegenovergestelde te reageren (omdat je toch echt een geforceerd in de krul getrokken paard ziet bijv.) krijg je iedereen over je heen omdat het een momentopname is of iets dergelijks.
Als de toon eenmaal gezet is, mag je g een spelbreker zijn.
Ik ben dan ook zeer voorzichtig met het commentaar plaatsen bij HAW, maar dat is deels ook omdat ik niet voldoende kennis heb om zo iemand daadwerkelijk te helpen of om alles te zien.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 11:34

Nickas schreef:
Ik vind het ook wel grappig om te merken dat wanneer de eerste of tweede persoon die reageert positief is, alle anderen dat vervolgens ook zijn, terwijl wanneer de eerste reactie negatief is, 'iedereen' daar in mee gaat.
Mocht jijzelf het ludieke idee hebben om met het tegenovergestelde te reageren (omdat je toch echt een geforceerd in de krul getrokken paard ziet bijv.) krijg je iedereen over je heen omdat het een momentopname is of iets dergelijks.

Precies! Ik houd inderdaad braaf mijn mond om dat soort discussies te vermijden. Maar dit lijkt me toch niet de bedoeling van HAW? Dat de mensen die echt goed onderbouwd commentaar kunnen/willen geven hun mond houden, terwijl mensen die weinig toe te voegen hebben bij elk topic een reactie plaatsen? Ik pleit voor verandering. :P

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:37

Ik vind het wel meevallen.

Ja tuurlijk zijn er een paard mutsen die menen dat het interessant is om te doen alsof ze er veel vanaf weten en dus maar de reacties van anderen kopieren, maar vind het de laatste tijd wel meevallen om eerlijk te zijn .

Kan me eerder ergeren aan de TS's die niet tegen kritiek kunnen, dat is pas sneu :D

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:04

jullie hebben allebei gelijk!
TS'S in kwestie die niet tegen (hulpbiedend,terecht) commentaar kunnen. en Meelopers in een topic. Als ik het zo mag noemen!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 16:23

Die TS-ers is ook heel irritant, ben ik volledig met je eens. Maak dan gewoon geen topic, als je weet dat je toch bij alles ontkennend gaat reageren..

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:04

Maar dan nu de vraag: zijn daar regels over te maken? Reageren als je iets toe te voegen hebt, geen herhalingen, etc. ?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:08

Die zijn er al :+

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:09

CM_ schreef:
Ik vind het wel meevallen.

Ja tuurlijk zijn er een paard mutsen die menen dat het interessant is om te doen alsof ze er veel vanaf weten en dus maar de reacties van anderen kopieren, maar vind het de laatste tijd wel meevallen om eerlijk te zijn .

Kan me eerder ergeren aan de TS's die niet tegen kritiek kunnen, dat is pas sneu :D

Dat laatste vind ik ook meer irriterend als dat mensen niet altijd met zinnig commetaar komen. Niet iedere ruiter ziet zijn eigen fouten of wil die zien ;)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:14

Ik denk dat het moeilijk wordt regels te maken voor dit probleem. Je kan moeilijk zeggen dat iemand alleen mag reageren als hij minimaal 20 jaar rijdt, minimaal 5 paarden Z moeten hebben gereden, instructeur of jury moet zijn en een minimale leeftijd van 25 jaar moet hebben. Het enige dat je kan doen is temmen als het echt te gek wordt.

Echter vind ik wel dat er iets gezegd mag worden over houding en zit, als daar iets niet correct aan is werkt het echt door in veel andere dingen. Een ruiter die scheef zit zal nooit correct kunnen inwerken, een ruiter die zijn hakken optrekt is een kwelling voor een paard indien hij/zij met sporen rijdt. Fouten in houding en zit zijn basisfouten die echt aandacht verdienen en correct paardrijden vaak in de weg staan. Hoe kunje in vredesnaam een paard van de voorhand krijgen en in balans als iemand als een zak aardappelen voorover hangt. Er komen gewoon vreselijke fotos voorbij op HAW en dan krijg je kritisch commentaar. Aan een ts dan de taak om de juiste dingen er uit te pikken en er wat mee te doen.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:51

Goed gezegd Danielle74 ik denk dat zeker een heel waar punt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:59

Vergeet niet dat een groot deel van bokt ook meisje van 12 jaar zijn die 1x in de week manegeles rijden. Niet dat ik daar iets tegen heb, maar ik kan me voorstellen dat zij de kleine dingen gewoon (nog) niet zien.
Het enige wat je volgensmij kan doen is zelf wel inhoudelijk reageren, met onderbouwing. Daar leert niet alleen de TS iets van, maar ook andere mensen die het topic lezen. Ik heb het zelf ook wel eens dat me iets niet direct opvalt en als ik andere reacties lees denk "verrek, dat is het", en de andere keer is het andersom, iedereen hamer op één punt en ik zie juist wat anders.

Ik vind trouwens dat het met rellen of aanvallen op een reactie best meevalt. Natuurlijk is er wel eens een TS het niet eens met je commentaar. Prima, als je er anders over denkt. Maar mijn ervaring is wel dat als je zelf netjes blijft de TS dat ook doet :j Er is geen noodzaak om onbeleefd te doen toch? Je kan prima zeggen dat iemand "veel te veel druk op de teugels heeft" ipv "Het bit door de bek sjort", klinkt heel anders ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:18

Ik vind het wel meevallen. Ik probeer zoveel mogelijk opbouwende kritiek te geven anders dan handen laag en hakken stil (of was het nu net andersom hihi). Ik krijg daar nooi commentaar op, maar ook van de TS niet en dat is wel iets waar ik me aan kan ergeren. De reacties met de hakken laag ed opmerkingen en ga zo door, ziet er leuk uit, krijgen veelal wel reactie van de TS. Dat verbaast me altijd in vergelijk op mijn over het algemeen volgens mij goed onderbouwde verhaal met rijtechnische tips. Tja, dan vraag ik me af of ze mijn verhaal wel lezen. Ook niet echt motiverend om tips te blijven plaatsen moet ik zeggen. Aanvallen krijg ik dus ook niet. Misschien dat zij die opmerkingen van mij ook links laten liggen. Waarom mag joost weten. |(

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:47

het is echter meer zo dat je minder mag zeggen op HAW van de moderatoren, dat was eerst niet zo, dus je berichten worden sneller verwijderd en krijg je helaas ook minder leuk commentaar

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:40

vur schreef:
Ik vind het wel meevallen. Ik probeer zoveel mogelijk opbouwende kritiek te geven anders dan handen laag en hakken stil (of was het nu net andersom hihi). Ik krijg daar nooi commentaar op, maar ook van de TS niet en dat is wel iets waar ik me aan kan ergeren. De reacties met de hakken laag ed opmerkingen en ga zo door, ziet er leuk uit, krijgen veelal wel reactie van de TS. Dat verbaast me altijd in vergelijk op mijn over het algemeen volgens mij goed onderbouwde verhaal met rijtechnische tips. Tja, dan vraag ik me af of ze mijn verhaal wel lezen. Ook niet echt motiverend om tips te blijven plaatsen moet ik zeggen. Aanvallen krijg ik dus ook niet. Misschien dat zij die opmerkingen van mij ook links laten liggen. Waarom mag joost weten. |(

Ik denk dat een serieuze ts wel graag goed onderbouwd commentaar krijgt en dat het iets zegt over degene die op jouw commentaar niet wil reageren omdat hij/zij het allemaal zo goed denkt te weten. Weet je wie ik als jury meestal bij mij krijg met vragen? De ruiters die eigenlijk al goed bezig waren en relatief hoge punten haalden of de fanatieke minder gevordere ruiters die echt willen leren rijden, die komen met vragen hoe iets beter kan of hoe ze iets moeten oplossen. Degene die eigenlijk zouden moeten komen zitten te mokken aan de bar of bij hun moeder ;). Ik laat ze en praat met dubbel enthousiasme met de andere groep.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:20

Tja, het is altijd leuk om bevestiging aan een jury te vragen als het goed ging, maar ja, inderdaad, als je echt wil leren ondanks dus dat het niet zo goed ging, zou je bij de jury te rade moeten gaan. Ik kan me voorstellen dat je dan als jury meer dan bereid bent om zo'n combinatie met tips verder te helpen. Toch gebeurt het weinig. Vaak is de jury weg bij de prijsuitreiking en is de kans dus verkeken. Verder vraagt het ook moed om de jury te vragen om tips als het niet zo goed ging. Ik ben erg zelfkritisch, maar vind het lastig om daarmee bij een jury te rade te gaan.
En ja, als een TS niet reageert, denk ik maar dat ze het wellicht wel beter zullen weten en is voor mij de kous af. Wel jammer. |(

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:49

RT--> FZ

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:15

Het is inderdaad jammer dat je niet altijd even goed commentaar voorbij ziet komen. De beste methode om dat wel te zien dan is denk ik het zelf plaatsen en daarmee dus het goede voorbeeld geven.

Op alle berichten die niet aan de regels voldoen, als herhalingen zonder er iets aan toe te voegen, aanvallende berichten of niet-onderbouwde complimentjes zou ik gewoon TeMmen, zodat de moddies ze kunnen verwijderen.