Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liefhelietje schreef:Krijg net een PB'tje dat je een paard te koop wel in je onderschrift mag hebben (zie dat jij het ook hebt Pashon) dus dan gaan we het maar op die manier doen.. En je mag het paard ook aanbieden in je profiel.
Sonja schreef:Kwestie dus van niet meer vermelden dat je dat paard voor een ander in training en voor de verkoop hebt staan, maar gewoon schrijven dat je 'm voor de handel hebt gekocht, doorgereden hebt, en dat 'ie nu weer te koop is.
Probleem opgelost.
Yvonniej schreef:Ach dan zet je er toch gewoon niet bij van wie het paard is.
De meeste dingen moeten toch per pb besproken worden.
Zoals de vp etc
Sonja schreef:Kwestie dus van niet meer vermelden dat je dat paard voor een ander in training en voor de verkoop hebt staan, maar gewoon schrijven dat je 'm voor de handel hebt gekocht, doorgereden hebt, en dat 'ie nu weer te koop is.
Probleem opgelost.
Elessar schreef:De discussie over wel/geen paarden aanbieden voor derden, hebben we al meerdere keren gevoerd en het blijft een lastige.
Daarom is besloten om de regels dusdanig aan te passen en geen advertenties voor derden meer toe te staan. Kortom komt het erop neer dat enkel paarden in eigendom mogen worden aangeboden op EA. Misschien niet ideaal, maar gezien het huidige EA wel de enige optie. Echter blijft er hierdoor wel een soort van 'grijs gebied' over, namelijk de bemiddelaars in de verkoop. Omdat deze geen eigenaar zijn, is het niet toegestaan rechtstreeks de paarden te adverteren. Wat wel toegestaan is, is het openen van een topic op EA-CO om daarin diensten als bemiddelaar aan te bieden. In een dergelijke advertentie is het toegestaan een link van een eigen site te geven waarop de paarden staan geadverteerd. Het wordt wellicht ervaren als omslachtig, maar de grens tussen 'eigen' en 'voor derden' is niet altijd zo zwart-wit als dat het soms lijkt. Om dit gebied af te kunnen dekken, hebben we voor deze oplossing gekozen.
__Nathalie__ schreef:en mensen zullen zich waarschijnlijk aanmelden alleen om het dier te koop te zetten.
In het geval van lissy heeft eigenaar nu topic gemaakt en verder moet met het met lissy afhandelen? Dat is toch een kromme logica? Laat lissy dan gewoon zelf het dier te koop zetten
LiSSy schreef:één lijn trekken wordt inderdaad niet zo gedaan... ik zie ook zat paarden te koop op commercieel waarvan ik weet dat de TS niet de eigenaar is. dan moeten ze daar ook strenger tegen optreden (en ik ben niet zo banketstaaf dat ik dan ga temmen)