adverteren, paard in training. mag niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: adverteren, paard in training. mag niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:56

Ja ik kan mij goed voorstellen dat zoiets hinderlijk is.

Als je nou voor een ander een advertentie plaatst dan snap ik dat.

Stel dat mijn vriend een paard te koop heeft staan en ikz et hem namens hem nog ff op bokt.
Ik snap dat dat niet mag, want ik verkoop hem niet, maar dat doet hij.

Maar stel dat die vriend zegt.
Hier heb jij het paard, ga hem maar rijden en zorg dat je hem verkoopt.
Dan verkoop jij hem zelf.
Ik vind dat dat gewoon moet kunnen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:11

De discussie over wel/geen paarden aanbieden voor derden, hebben we al meerdere keren gevoerd en het blijft een lastige.
Daarom is besloten om de regels dusdanig aan te passen en geen advertenties voor derden meer toe te staan. Kortom komt het erop neer dat enkel paarden in eigendom mogen worden aangeboden op EA. Misschien niet ideaal, maar gezien het huidige EA wel de enige optie. Echter blijft er hierdoor wel een soort van 'grijs gebied' over, namelijk de bemiddelaars in de verkoop. Omdat deze geen eigenaar zijn, is het niet toegestaan rechtstreeks de paarden te adverteren. Wat wel toegestaan is, is het openen van een topic op EA-CO om daarin diensten als bemiddelaar aan te bieden. In een dergelijke advertentie is het toegestaan een link van een eigen site te geven waarop de paarden staan geadverteerd. Het wordt wellicht ervaren als omslachtig, maar de grens tussen 'eigen' en 'voor derden' is niet altijd zo zwart-wit als dat het soms lijkt. Om dit gebied af te kunnen dekken, hebben we voor deze oplossing gekozen. :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:26

Ik vind dit verre van ideaal.

Als jij een stal hebt en JIJ verkoopt het paard.
Dan verkoop jij het dier.

Daar zit heel veel verschil in dan dat ik een paard namens een vriendinnetje te koop zet.

Bokt maakt er zelf een grijs gebied van.
Het is namelijk voor mij heel zwart - wit!!!!

Ik verkoop het paard ( maakt het niet uit of het paard van mij of een ander is)

Of vriendin verkoopt paard en ik plaats advertentie voor haar.

Jullie maken het zelf heel grijs.
Want hoe zit het nu bij mij dan?

Ik verkoop ook een paard.
Alleen is het paard eigenlijk van mijn vader!!
Is mijn vader nu ineens ook een 3de omdat hij financieel voor het plaatje gezorgt heeft?
Ondanks dat ik hem dus als mijne beschouw??

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:07

ik vind ook dat bokt er een grijs gebied van gemaakt heeft.

wij moeten geregeld paarden voor derden verkopen, staan bij ons op stal worden door ons getraind en wij handelen alles af, de kopende partij maakt niet eens kennis met de eigenaar.
en toch mogen wij geen paarden aanbieden op bokt, terwijl je hier toch meer/ ander publiek trekt als op andere sites zoals marktplaats endergelijke.

Dat ik niet een paard voor een vriendin mag aanbieden kan ik me helemaal in vinden!
maar vind het omslachtig dat ik wel een topic mag openen met de mededeling dat wij paarden te koop hebben en vervolgens het paard of paarden niet in het topic mogen zetten maar moeten doorverwijzen naar een website.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:16

Ach ja, zo staat er ook bij de regels van 'te koop' dat je meerdere paarden in 1 topic moet plaatsen, maar zodra je dat doet (dat had ik dus gedaan), wordt hij verplaatst naar commercieel omdat je meer dan 1 paard aanbiedt....

Waarom zo moeilijk? Zet alle te verkopen paarden bij elkaar, voor degene die een paard zoekt wel zo overzichtelijk en voor de verkopers ook veel beter, want die trekken op die manier veel meer kijkers.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:17

Ik vind het ook een belabberde regel.. Ook ik heb de taak een paard te verkopen die ik train. Alles verloopt zo ongeveer via mij. Ik heb advertenties op MP en sporthorses en hád er dus 1 op bokt. Op die van bokt kwamen echt de meeste reacties (lees van MP en sporthorses 0,0 reacties) en plotseling kon ik de advertentie nergens weer vinden... Ben 't met Daantjuhhh eens dat bokt het zelf moeilijker maakt dan het eigenlijk is.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:18

inderdaad word er afentoe een beetje moedeloos van,
je hebt een forum voor paarden te koop en vervolgens kom je bij commercieel ook nog de nodige tegen :O

het is me soms een speurtocht om bepaalde dingen te zoeken en dan niet alleen met paarden te koop.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:35

Krijg net een PB'tje dat je een paard te koop wel in je onderschrift mag hebben (zie dat jij het ook hebt Pashon) dus dan gaan we het maar op die manier doen.. En je mag het paard ook aanbieden in je profiel.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:38

liefhelietje schreef:
Krijg net een PB'tje dat je een paard te koop wel in je onderschrift mag hebben (zie dat jij het ook hebt Pashon) dus dan gaan we het maar op die manier doen.. En je mag het paard ook aanbieden in je profiel.

Ja, dat heb ik nu dus maar gedaan! Hoe omslachtig wil je het hebben. Ik vind dat zolang jij de macht hebt om een paard te verkopen(dus nee, niet voor een vriendinnetje, die zelf het paard wilt verkopen, maar bijvoorbeeld bij bemiddeling, oid), je ook een topic zou mogen plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:42

Kwestie dus van niet meer vermelden dat je dat paard voor een ander in training en voor de verkoop hebt staan, maar gewoon schrijven dat je 'm voor de handel hebt gekocht, doorgereden hebt, en dat 'ie nu weer te koop is.
Probleem opgelost.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:48

Sonja schreef:
Kwestie dus van niet meer vermelden dat je dat paard voor een ander in training en voor de verkoop hebt staan, maar gewoon schrijven dat je 'm voor de handel hebt gekocht, doorgereden hebt, en dat 'ie nu weer te koop is.
Probleem opgelost.

Nee hoor, want zelfs dan proberen ze erachter te komen en zijn er mensen die je gewoon verlinken bij de mods. Het zou gewoon op een 'legale manier' moeten kunnen! Als je 'macht' hebt in de verkoop van een paard, vind ik dat je ook dat paard te koop moet kunnen zetten op bokt.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:51

Ach dan zet je er toch gewoon niet bij van wie het paard is.
De meeste dingen moeten toch per pb besproken worden.
Zoals de vp etc

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:53

Yvonniej schreef:
Ach dan zet je er toch gewoon niet bij van wie het paard is.
De meeste dingen moeten toch per pb besproken worden.
Zoals de vp etc

Zoals ik hierboven ookal zei, dan nog proberen ze erachter te komen en zijn er mensen die je bij de mods 'verlinken', dus dat is gewoon geen optie. Sommige mensen kunnen dat misschien doen, maar een heel aantal is ook wel van 'bekend' dat zij vaak paarden voor anderen verkopen(Zie suelza en haar advertenties die constant verwijderd worden, terwijl ze ze moet verkopen voor mensen)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 11:24

Sonja schreef:
Probleem opgelost.

dat had ik ook gedaan. Toen de ad nog op bokt stond had ik nergens vermeld dat het mijn paard niet was en heb gewoon gedaan alsof ik hem voor de handel had gekocht.
En toch is mijn advertentie verwijderd...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:49

vind het allemaal een beetje kinderachtig.

mensen mogen wel vermelden dat een betreffende ruitersportzaak b.v. opheffingsuitverkoop heeft of extreme kortingen dat mag allemaal wel terwijl dat ook voor derden is.

een paard van derden te koop zetten maar niet vermelden dat het van iemand anders is vind ik niet kunnen.
Eerlijkheid boven alles.
Tuurlijk krijg je nu wel van zulk soort advertentie's doordat bokt het zelf in de hand speelt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:31

er niet bij zetten dat het paard niet van jou is heeft geen nut, bij veel mensen is bekend welke paarden ze hebben, en wordt er gerust weer getemt...

Ik zie echt het probleem niet

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:33

ik vind het ook erg kinderachtig. Een advertentie voor iemand anders zetten dat kan ik begrijpen dat dat niet mag.
Maar als je een paard op stal hebt staan die je traint etc snap ik niet wat daar het probleem aan is dat te koop te zetten?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:35

Heel simpel, PLaats opnieuw en vermeld " ík verkoop MIJN paard"
Zeg het wel zo gene de huidige eigenaar,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:42

Elessar schreef:
De discussie over wel/geen paarden aanbieden voor derden, hebben we al meerdere keren gevoerd en het blijft een lastige.
Daarom is besloten om de regels dusdanig aan te passen en geen advertenties voor derden meer toe te staan. Kortom komt het erop neer dat enkel paarden in eigendom mogen worden aangeboden op EA. Misschien niet ideaal, maar gezien het huidige EA wel de enige optie. Echter blijft er hierdoor wel een soort van 'grijs gebied' over, namelijk de bemiddelaars in de verkoop. Omdat deze geen eigenaar zijn, is het niet toegestaan rechtstreeks de paarden te adverteren. Wat wel toegestaan is, is het openen van een topic op EA-CO om daarin diensten als bemiddelaar aan te bieden. In een dergelijke advertentie is het toegestaan een link van een eigen site te geven waarop de paarden staan geadverteerd. Het wordt wellicht ervaren als omslachtig, maar de grens tussen 'eigen' en 'voor derden' is niet altijd zo zwart-wit als dat het soms lijkt. Om dit gebied af te kunnen dekken, hebben we voor deze oplossing gekozen. :)

Maar wat is nu de reden, kan in je hele stukje tekst echt niets zinnigs vinden wat het "waarom" verklaard.
Waarom zou je het niet toestaan, je dupeert er niemand mee, sterker nog door het te verbieden dupeer zowel de aanbieder als de zoekende....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:49

en mensen zullen zich waarschijnlijk aanmelden alleen om het dier te koop te zetten.

In het geval van lissy heeft eigenaar nu topic gemaakt en verder moet met het met lissy afhandelen? Dat is toch een kromme logica? Laat lissy dan gewoon zelf het dier te koop zetten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 19:54

__Nathalie__ schreef:
en mensen zullen zich waarschijnlijk aanmelden alleen om het dier te koop te zetten.

In het geval van lissy heeft eigenaar nu topic gemaakt en verder moet met het met lissy afhandelen? Dat is toch een kromme logica? Laat lissy dan gewoon zelf het dier te koop zetten

inderdaad krom he... had bijna verwacht dat mijn reactie eronder nog wel verwijderd zou worden... maar tot nu toe staat die er nog steeds :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:07

ja belachelijk
Maar dat vind ik wel van meer dingen. Ik had toen een topic met tassen. Die mocht ik niet verkopen die is verwijderd omdat het immitatie gevoelig was.
En kijk hoeveel tassen topics er nu staan. ik weet niet hoeveel aanbieders allemaal met de zelfde tassen :Y)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 10:09

één lijn trekken wordt inderdaad niet zo gedaan... ik zie ook zat paarden te koop op commercieel waarvan ik weet dat de TS niet de eigenaar is. dan moeten ze daar ook strenger tegen optreden (en ik ben niet zo banketstaaf dat ik dan ga temmen)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:30

LiSSy schreef:
één lijn trekken wordt inderdaad niet zo gedaan... ik zie ook zat paarden te koop op commercieel waarvan ik weet dat de TS niet de eigenaar is. dan moeten ze daar ook strenger tegen optreden (en ik ben niet zo banketstaaf dat ik dan ga temmen)

Misschen moet je dat wel doen. Dan reageren er des te meer mensen dat ze de regels niet vinden kloppen, doe ik ook hoor. Misschien veranderen de regels dan....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:51

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat als je meer dan twee paarden per jaar aanbiedt je gelijk tussen alle meuk van Commercieel geplaatst wordt....

Er zijn best veel fokkers op bokt te vinden, ponyfokkers e.d. die twee drie veulens per jaar fokken en dus ook af en toe dieren moeten verkopen.

Met commercie heeft dit allemaal niets te maken.

En dan nog, wat maakt het eigenlijk uit of iemand om commerciele redenen een paard aanbiedt, of omdat hij er 1 heeft waar hij vanaf wil?

Wat is nou eigenlijk het verschil voor de koper? Niets toch dus dan is het toch veel handiger om alle paardenadvertenties bij elkaar te houden?

Maak dan in ieder geval een aparte EA commercieel rubriek Paarden en Ponys.

Over dat voor derden plaatsen... ik zie ook weleens advertenties langskomen waarvan ik weet dat de plaatser strikt genomen de eigenaar niet is. Wat maakt het uit? Bij bekendere bokkers zal dat wel uitkomen, bij mensen die nauwelijks posten dus vaak niet en ach... als de koper uiteindelijk vertrouwd zaken kan doen, is het helemaal niet belangrijk.