"Typisch Bokt" in HAW/RITP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:35

Iloonie schreef:
maar een cursus "hoe verwoord ik mijn mening/advies netjes" is voor sommige wel handig..

Helemaal mee eens. Maar helaas niet realiseerbaar.

Eigenlijk zouden die oneliners zo van: "Wow, jij trekt je paard wel in de krul" of "Echt vet zielig hoe dat jij paardrijdt" (Ik verzin maar wat :') ) er ook gewoon tussenuit gehaald moeten worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:37

Iris82 schreef:
Iloonie schreef:
maar een cursus "hoe verwoord ik mijn mening/advies netjes" is voor sommige wel handig..

Helemaal mee eens. Maar helaas niet realiseerbaar.

Eigenlijk zouden die oneliners zo van: "Wow, jij trekt je paard wel in de krul" of "Echt vet zielig hoe dat jij paardrijdt" (Ik verzin maar wat :') ) er ook gewoon tussenuit gehaald moeten worden.

nee vind ik niet............ wel vind ik dat er dan om een onderbouwing gevraagd moet worden

Anoniem

Re: "Typisch Bokt" in HAW/RITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:38

En vooral het feit dat iedereen altijd zo door moet drammen. Het is zelfs een regel dat niet alles herhaald hoeft te worden. Maar daar houd menig bokt zich niet aan....

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:45

MamboBeach schreef:
Heino schreef:
Breezy, ik heb het niet over een specifiek topic, maar topics in het algemeen.

Nee tuurlijk hoef je niet persé tips bij RITP. Maar je kan toch verwachten dat je een reactie oproept bij mensen die je foto's bekijken?

Vind ik een rare stelling. Juist daarom kunnen mensen een topic starten bij ITP en dan gaan mensen nog dingen roepen, imo is dat niet nodig.

Bij Rij-ITP mag je negatief commentaar geven, zo staat het in de regels. Zoals al zo vaak gezegd is: Als je geen commentaar wil, moet je geen foto's plaatsen.
Ik vind het idd ook vet irritant als er gewoon een goede discussie aan de gang is, iedereen houdt rekening met elkaar, en er komt iemand die zegt: 'Jeeeeezuusss wat is iedereen onaaaaardig tegen elkaaaaar en wat wordt er weer gezeurd!!!!!' Dat soort reacties verpesten imo juist de sfeer in een topic. Er wordt vaak niet gezeurd, er worden goede tips gegeven, die misschien niet helemaal in de smaak vallen bij de TS, maar waar vaak wel een kern van waarheid in zit :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:54

@Kim: Dat was mijn eerste versie van mijn berichtje, maar toen zat ik na te denken over de uitvoerbaarheid daarvan.

Want zou je dan een regel in moeten stellen dat iedereen die feedback geeft, dit ook moeten onderbouwen of een tip moeten geven hoe het wel kan? Of hoe zie jij dat voor je?

@Chrisje92: Wat ik net zo irritant vind is dat als er een fel topic is waarin iedereen toch wel netjes en onderbouwend commentaar geeft er opeens weer na dagen eentje doorheen kwekt met een negatieve oneliner.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 13:57

Iris82 schreef:
Want zou je dan een regel in moeten stellen dat iedereen die feedback geeft, dit ook moeten onderbouwen of een tip moeten geven hoe het wel kan? Of hoe zie jij dat voor je?

Ik denk dat wanneer er strenger op gemodereerd (is dat een woord :P) wordt dat HAW een stuk leuker en nuttiger wordt :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:04

Klopt Iris, maar vaak worden die berichten niet genegeerd maar wordt er juist op die berichten heel veel gereageerd en dan ontstaat zo'n zieke sfeer. Vervelende berichten moet je gewoon negeren imo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:05

ja ik vind dat iedereen met comentaar dit moet kunnen ondderbouwen...........

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:11

Ja natuurlijk, dat vind ik ook :j

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:52

In de regels van HAW staat ook dat commentaar netjes moet worden verwoord én dat het moet worden onderbouwd.
Strenger modden zouden veel Bokkers wil willen, maar door veel te TeMmen op berichten, die niet tegen de regels zijn kan dit het beste worden bereikt. Helaas zijn er (nog) niet voldoende mods om álle berichten per dag te lezen (is ook lastig met 8 berichten per seconden. ;) ).

Verder zijn er goede dingen genoemd hier, als TSen, die geen commentaar willen of ander commentaar verwacht hadden en ook de opmerkingen 'wat een gezeur' en 'typisch bokt' zorgen er vaak juist voor dat een topic uit de hand loopt. Als je vindt dat er op die manier gereageerd wordt, kan je ook kiezen om te TeMmen en/of het verder te negeren. Zeuren over hoe negatief iets is, is net zo negatief c.q. negatiever. ;)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:11

Weet je waar ik me vreselijk aan stoor?
Als je bij je inleiding iets vergeet te melden, wordt je topic zo op slot gedaan, maar als er ergens een rel aan de gang is en je drukt op de Tem knop...dan kan je soms uren, zo niet dagen wachten op een moddie.

Verder kan ik ook weleens wat cru uit de bocht komen, maar ik probeer altijd te onderbouwen en tips mee te geven. Want ik vind als je commentaar hebt, je ook een oplossing moet kunnen bieden en niet alleen maar hoog van de toren blazen.

Wat ik ook irri vind is dat mensen commentaar bij een topic komen geven en de TS daar grandioos afvallen en dan kijk je later bij een topic van hen zelf en dan vraag je je af hoe ze het lef durven te hebben om te commentaren op een ander terwijl ze er zelf geen fluit van bakken...soms ook heel lachwekkend! :+

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:12

Waar ik me ook aan stoor is dat mijn ava ineens de benen heeft genomen...of zien jullie hem wel :D

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:45

Het is niet typisch bokt het gebeurd op alle forums, typisch internet denk ik.
Sommige mensen scheppen er nu eenmaal genoegen in andere mensen de grond in te boren.
Ik vind over het algemeen dat het hier super gezellig is, ook wel doordat er streng gemodereerd wordt denk ik.

Negatievelingen en meepraters heb je nu eenmaal overal.
Verder gewoon goed sfeertje hier en dat vind ik nu "typisch bokt"

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:09

eppie38: Ik ken een forum waar dus echt niemand commentaar levert en veelal: Oh wat mooi!, roepen. Maar goed, voor mij soms iets te klef al is de sfeer daar dus altijd goed, niemand wordt afebekt...en dat mis ik dan toch weer een beetje...soms is het gewoon hilarisch om te lezen :+, dus dan toch maar liever typisch bokt :D