wie heeft er nog nooit een OW of ban gehad?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:38

Arabesk schreef:
Ik heb juist het idee dat het nu eerlijker is. Er wordt minder gekeken naar de inhoud van je mening, alswel de verwoording ervan. Persoonlijke aanvallen worden terecht bestraft met een OW.

Mwah, ook voor "toon" kan je een OW krijgen, zelfs als met de inhoud niets mis is :')

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:38

dat heeft dus alles met de verwoording ervan te maken ;-)

Mijn mening wordt zelden op prijs gesteld door een groot aantal bokkers en ik weet dat het gros van de mods waarschijnlijk mijn mening niet deelt over bepaalde zaken, toch is het mogelijk om een afwijkende mening te brengen zonder OW's.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:41

Hoe zit dat nu eigenlijk met die foeiknop? Als iemand mij op de foeiknop heeft ziet ie toch niet wat ik schrijf? Ik heb ooit ergens gelezen dat ik onder een foeiknop zit.
Vind dat best natuurlijk, maar hoe zit dat nu?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:42

Wel apart als je je bedenkt dat het zelfs in de gedragscode is opgenomen dat de toon anders kan overkomen dan bedoelt. Dan moeten ze dat ook uit de regels halen. :+ Neen, eerlijker vind ik het er zeker niet op geworden. Ik ben een stuk gekalmeerd tov een paar jaar terug en ik krijg nu potverdorie meer OW's dan toen :')

Esther: dan komt er wel een melding dat jij een bericht geplaatst hebt maar dat staat dan "ingeklapt" als je er op klikt kan je het wel lezen maar je hoeft het dus niet perse te lezen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:43

Over foeis:

Dan zie je alleen dat je foei geschreven heeft, maar zijn bericht is ingeklapt en je moet een extra handeling verrichten om die tóch te lezen. Waardoor je je bij het 'scannen van topics' minder stoort aan iemand die je herhaaldelijk op de zenuwen heeft gewerkt :+

Ik zou een screendump kúnnen maken van een ander topic, maar dan zien mensen meteen wie er bij mij onder foeiknop zit, ook niet echt leuk :+

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:46

ik ben ook clean, sinds 2003 :D ong 6 jaar dus al haha
Laatst bijgewerkt door Assiej op 05-09-09 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:47

Ik heb alleen maar vrienden op bokt O:)

Een pittige discussie moet ook gewoon kunnen. Alleen moet je wel beschaafd blijven en gewoon zelfbeheersing hebben. Eén keer heb ik het écht moeilijk gehad en zat ik met hartkloppingen achter het beeldscherm. Dat was in het geval van een hele, vieze, grote, pussige open wond bij een pony met de vraag: Wat is dit? En alle reacties "zo snel mogelijk naar DA" wegwuifde met "maar de pony heeft geen pijn" (Maar wel een groot, gapend, ontstoken gat...). Daar ben ik aardig in van leer getrokken en vreesde toen wel een OW, maar dat is niet gebeurd. Topic werd wel gesloten met advies van Moddie om toch maar even naar DA te gaan.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:48

In al die jaren dat ik hier vertoef heb ik volgens mij nooit iets aan de hand gehad. Zeker geen ban, ook geen OW volgens mij.
Geloof wel een keertje een PM toen een discussie iets uit de hand dreigde te lopen. Maar dat is al heeeeel lang geleden :)

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:49

dat is jammer genoeg altijd het probleem. Ik vind ook dat een discussie moet kunnen, maar soms voelen mensen zich heel snel aangevallen en betrekken ze al het commentaar op zichzelf, alsof het aanvallend bedoel was... ik ben altijd wel in voor een flinke goeie discussie hoor, is slechts een questie van meningen tegenover elkaar zetten en er de juiste argumenten over geven om het te onderbouwen ;) thuis discussier ik ook eindeloos met mijn moeder en haar vriend, en dat als ik 'gezellig' op visite ben.. haha

kallipooh

Re: wie heeft er nog nooit een OW of ban gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:51

Ik zit nog niet zo lang op bokt, maar in die anderhalf jaar heb ik nog geen problemen gehad :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:51

Als je dreigt je zelfbeheersing te verliezen moet je gewoon de stekker uit je computer trekken, of jezelf voor een dag bannen.

Als mensen je persoonlijk aanvallen zijn er altijd wel 'lurkers' met gezond verstand die ze wél op een rijtje hebben die voor je temmen. Tenminste die indruk heb ik.

Soms tem ik ook in topics waar ik zelf niets in heb gezegd als ik vind dat er echt onredelijk wordt gedaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:52

Kan wel eens een lang lijstje worden hier.... schat dat ruim 100000 leden nog nooit een OW of ban gehad hebben :D

Ben eigenlijk wel benieuwd naar statjes van ow's :j
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 05-09-09 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Arabesk schreef:
Over foeis:

Dan zie je alleen dat je foei geschreven heeft, maar zijn bericht is ingeklapt en je moet een extra handeling verrichten om die tóch te lezen. Waardoor je je bij het 'scannen van topics' minder stoort aan iemand die je herhaaldelijk op de zenuwen heeft gewerkt :+

Ik zou een screendump kúnnen maken van een ander topic, maar dan zien mensen meteen wie er bij mij onder foeiknop zit, ook niet echt leuk :+

effe via paint de namen wegwerken :P
ben heel benieuwd :P

Arabesk

ja 'effe' ik heb linux met bijbehorende programma's en ben nog niet zo handig als met de evenbeelden in windows

Dit is wat er dan staat ipv een post van je foei

Citaat:
Dit bericht is geplaatst door XXXXX, deze gebruiker zit momenteel in je Vijanden lijst. Toon dit bericht

Foeiknop is buitengewoon effectief, iemand die zich in meerdere discussies drie of viermaal een onredelijke discussiepartner toont, gaat eronder en ik stoor me er niet meer aan :+
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 05-09-09 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:54

Ik ook nog nooit :D

Wel een keer een topic dat ze zouden nakijken en dan zou ik een ow kunnen krijgen, maar nooit meer wat van gehoord :n :)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:55

pharagirlke schreef:
Esther: dan komt er wel een melding dat jij een bericht geplaatst hebt maar dat staat dan "ingeklapt" als je er op klikt kan je het wel lezen maar je hoeft het dus niet perse te lezen.

OK, ik begrijp het nu, het is dus dat je dan wel heel bewust een bericht moet open maken om te kunnen reageren of willen lezen.
Ik heb zelf niemand onder de foei ;-)

edit kleine aanvulling
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 05-09-09 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:56

Haha, Arabesk ook aan de open-source-software (mijn zus probeert me al sinds jaar en dag te bekeren, maar ik vind mijn Vista wel prima zo. Hou niet van veranderingen)

Zelfbeheersing, inderdaad stekker eruit. Of gewoon een rondje lopen door je kamer, tot 10 tellen, vanuit je buik ademen. Dat werkt bij mij ook al aardig.

Maar dan moeten ze het wel écht heel bont maken in die topics hoor. Dat het paard de dupe is zeg maar...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 01:00

één keer kwam ik in een topic en toen was bijna alles ingeklapt, al mijn foeis waren daar gezellig met zijn allen bezig _O-

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 01:00

Gewoon op je vingers blijven zitten :D
En ja dat doe ik dus regelmatig, en ben ook 1 van de braverikken die nog nooit een ban of ow heeft gehad :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 01:04

stekker eruit trekken? nooit dat rode kruisje rechtsboven in je scherm gezien? stuk makkelijker :')

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 01:18

Ik ben ook heel zoet. Geen waarschuwingen, geen bans.

Maartje1990 schreef:
ik verbaas me er altijd om hoe sommige bokkers het voor elkaar krijgen dat ze met de nodige ow's en bans 'om de oren geslagen worden'.

En vervolgens lopen zeuren dat ze een OW of Ban hebben. Soms zijn dat Bokkers die echt digitaal niet fatsoenlijk overkomen. Ze missen soms een stuk zelfreflectie en gaan dan (net als mijn leerlingen van 14 die ik straf geef) zeuren dat anderen geen OW krijgen. Dan denk ik : Kijk éérst eens naar jezelf.
Dat verontwaardigde gedrag al stampvoetend, daar kan ik niet tegen.
Heb je een rotopmerking geplaatst, incasseer dan ook de klap.
Het hele OW/Ban-beleid en de reactie van gewaarschuwde en gebande bokkers, zegt mij altijd genoeg over de volwassenheid van sommige Bokkers. :)

Als je meent, dat bovenstaand niet voor jou geldt, doe er dan niks mee. Geldt ook lang niet voor alle Bokkers die een OW/Ban kregen en daar even over moesten piepen, maar wel voor anderen die vervolgens het hele beleid gaan afkatten op FZ.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 01:19

dejavu schreef:
Ik ben ook heel zoet. Geen waarschuwingen, geen bans.

Maartje1990 schreef:
ik verbaas me er altijd om hoe sommige bokkers het voor elkaar krijgen dat ze met de nodige ow's en bans 'om de oren geslagen worden'.

En vervolgens lopen zeuren dat ze een OW of Ban hebben. Soms zijn dat Bokkers die echt digitaal niet fatsoenlijk overkomen. Ze missen soms een stuk zelfreflectie en gaan dan (net als mijn leerlingen van 14 die ik straf geef) zeuren dat anderen geen OW krijgen. .

Herkenbaar :+ 'u moet altijd mij hebben u bent vét onredelijk'

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 01:44

Ik geloof dat ik ong 4 jaar bok maar nog nooit een waarschuwing oid. Moet je ook eigenlijk niet gigantisch veel moeite doen om dit voor elkaar te krijgen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 01:52

Nee hoor, absoluut niet. :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 02:08

Ervaring mee dan?