om moe van te worden, mag het verboden worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: om moe van te worden, mag het verboden worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:03

Dat heb ik ook.Ik laat iedereen gewoon zijn ding doen.Wil je natuurlijk bekappen?Prima,maar ik ben er van overtuigd dat dat niet goed is.Die mening stel ik niet meer bij dus als je het 1 keer tegen me verteld is dat echt genoeg.Vertel ik het ook maar 1 keer dan word een topic niet zo snel overspoeld door het welles-nietes gezeur.Ook nog een keer hetzelfde zeggen als je voorganger heeft de TS ook niets aan.Om te lezen al helemaal niet.Maar verbieden wordt ,moeilijk met negeren los je het denk ik het beste op.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:05

@asyaa:

ik ben WEL fan van NH, en ook ik kan kleine lettertjes lezen..
één van hun..

hahahahah nee even zonder gein..
wat is NH??
(Noord Holland?)

ik weet t echt niet

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:05

Zeer herkenbaar.
Ik vind het echt erg voor de TS

Als Bokt nou eens cursus 'communicatie en feedback' zou geven een lesje "wat is het verschil tussen een mening, een advies en een dogma" zou er misschien iets veranderen.

Hoewel, het lijkt vaak meer op 'mobbing';
duiken met z'n allen op een topic... en zijn dan helemaal verbaasd dat de TS niet meer reageert...
En dan denken ze ook nog dat zij degenen zijn die de paardenwereld verbeteren :oo .
(volgens mij hebben ze gewoon teveel vrije tijd of zijn erg gefrustreerd in IRL).

n.b. Ik praat nu erg in de 'zij-vorm', maar kon het deze keer niet laten.
Mocht iemand mij betrappen op zo'n actie.... ban me direct :x
Laatst bijgewerkt door senna21 op 03-09-09 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:09

Ohja, die NB'ers...
Daar kunnen sommige van toch door zeuren...
Wij maar moeite doen om hun mening te respecteren...

@newmom
Natural horsemanship (zoek maar eens op, heel intressant)
Ik vind het persoonlijk een hele intressante manier van trainen, maar alleen al die zeurende mensen zijn genoeg om mij er van te weerhouden...

senna21 schreef:
n.b. Ik praat nu erg in de 'zij-vorm', maar kon het deze keer niet laten.
Mocht iemand mij betrappen op zo'n actie.... ban me direct :x

Ik vind dat wij het tot nu toe heel erg netjes en respectvol houden ;)
(iets wat sommige niet kunnen :') )

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:19

@asyaa

die kleine letters zijn wel heel heel heeeeeeeeeel klein.. ik zit zowat met mn neus op t scherm.. (ben niet nieuwsgierig hoor)

maar ik ken het natural horsemanship idd.
het ligt mij persoonlijk niet zo.. ben beetje vastgeroest in de normale manier van trainen. dressuur..
nou jah, wat volgens mij normaal is dan.
maar ik wist dus even niet wat die afkorting betekende..

zo ben ik er ook sinds van de week achter van IMO was... haha
imo een vrij lastige als je t niet weet:P

Merel_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:24

Ik vind NH echt ontzéttend interessant, maar ooh, wat kunnen sommige mensen het hier ten schande maken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:25

Als de lettertjes te klein zijn moet je ze even selecteren en dan kopieren naar ergens anders ;)
dan kan je ze normaal lezen

Dressuur is voor mij ook de normale manier voor trainen, maar ik sta open voor andere manier, iets wat een heleboel 'alternatieve' trainers niet doen.

IMO moet je weten :')
Net zoals een heleboel afkortingen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 21:30

ondanks dat ik toch geen namen genoemd heb lijkt toch het grotendeel te weten wie ik hoofdzakelijk bedoel :o

Dat ze hun visie op een verhaal vertellen kan ik mee leven daar is bokt imo voor, maar om nou constant door te moeten hameren op een bepaalde manier van huisvesting of manier van training en alles wat daarvan afwijkend is onder het vakje van dierenmishandeling te plaatsen gaat mij persoonlijk te ver.

Ik ben het ook niet altijd eens met andere mensen, maar ik ben wel van mening dat niemand willens en wetend bewust hun paard pijn wil aan doen (dat kan door huisvesting of door sporen b.w.v.) onkunde is helaas een groot begrip, maar wie bepaald wat wel en niet goed is niemand iedereen doet wat in zijn haar opzicht en je hebt bokt om je visie en onkunde om te zetten tot wetendheid en daar je eigen lijn uit te trekken.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:34

ja langzaam aan begin ik t te leren al die afkortingen.
en betreft NH ik haal er best wel dingen uit die ik goed kan gebruiken dus ik sluit me er niet voor af. maar dat doe ik eigenlijk met alles, ik haal eruit wat voor mij werkt..
helemaal NH zal ik nooit worden.

maar goed, dat is allemaal erg off topic.. excuus.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:08

Ik vind NA/NH interessant hoor, en had zeker binnen mijn mogelijkheden wel degelijk aanpassingen gemaakt, maar ik heb mijn wijsheid niet bepaald van bokt, om bovengenoemde reden. En dat is jammer, want het zou echt een mooie bron kunnen zijn, om ervaringen te delen, advies in te winnen. Zolang we nog maar open staan voor mensen niet niet extreem willen zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:38

Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat Bokt gaat bepalen welke meningen over paarden wel en niet toegestaan zijn. In deze discussies zijn er altijd twee partijen en je kan de ene partij niet aanspreken omdat ze inhoudelijk reageren op reacties van de andere partij. Op het moment dat je je eigen mening ventileert, zal je moeten accepteren dat iemand met een andere mening daarop reageert.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:45

Karl66 schreef:
Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat Bokt gaat bepalen welke meningen over paarden wel en niet toegestaan zijn. In deze discussies zijn er altijd twee partijen en je kan de ene partij niet aanspreken omdat ze inhoudelijk reageren op reacties van de andere partij. Op het moment dat je je eigen mening ventileert, zal je moeten accepteren dat iemand met een andere mening daarop reageert.

Idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:48

Karl66 schreef:

Het probleem is dat sommige mensen het simpele discussiëren en mening geven allang voor bij zijn gevlogen...
Dat is wat zo irritant is, ze vliegen het hele forum over en her en der landen ze om een topic om zeep te helpen met 'hun mening'.
Er is geen woord tussen te brengen, want hun weten alles zo goed, en wij zijn zo dom.
Ik weet nog een topic onlangs (en ik kan je zo een link geven) dat ging 10 pagina's goed (ok, her en der een offtopic postje) totdat de 'gegoede ruiterij' het topic zag en hun mening even opdringde aan alles en iedereen, die al 10 pagina's met elkaar in discussie was (lees discussie, niet bekvechten).

Dat je een mening hebt, fine, heel goed zelfs, maar dan moet je ook heel goed beseffen dat andere ook een mening hebben, en dat die minstens net zoveel waard is als die van jou.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:50

MLoeser schreef:
Ik reageer de laatste tijd nog weleens op VN, zeker omdat ik helemaal weg ben van Totilas, en hij behoorlijk in de aandacht staat... Tja soms wordt ik dan ook ongevraagd aangevallen op mijn "mening" (die ik niet eens geef, dus dat levert bijzondere situaties op...). Komt er idd op neer dat ik een voorstander van mishandeling zou zijn, en daar werd ik in het betreffende topic niet vrolijker van :n En dan heb ik zoiets: discussies over de trainingsmethoden van Gal zijn discutabel, dat blijkt al uit de 10-tallen topic op bokt. Dan heb ik inderdaad zoiets, ga daar je "mening" geven (wat vaak inhoud: de hele tijd hetzelfde zeggen, en als iemand het met je eens is die persoon aanvallen omdat hij het niet genoeg met je eens is...).

Ik vind het jammer, want het gaat IMO ten koste van de sfeer, en dat is op het moment toch de reden dat ik regelmatig achter het blauwe stukje internet zit. Maar ik vraag me af tot in hoeverre er wat aan te doen is. Uiteindelijk is bokt een discussieforum en mag men haar mening (te pas en on te pas) geven. Daarin in een groot grijs gebied te vinden, waardoor een "verbod" al snel richting een beperking op het geven van de mening zou gaan lijken... Lijkt me dus wel een lastige zaak.

Edit: echt een verschrikkelijke spelfout :o

Dan moet je eens proberen om te zeggen dat je niet zo'n extreme zwijmel zwijmel ooh ik ben verliefd fan bent :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:55

pharagirlke schreef:
Dan moet je eens proberen om te zeggen dat je niet zo'n extreme zwijmel zwijmel ooh ik ben verliefd fan bent :')

Ik beken :')

Soms zie ik wel eens wat voorbij komen waarbij ik denk: "he, doe dat nou eens niet, probeer het nou anders", maar edward gal is er daar zeker niet een van. Maar om nou de hele topsport (en iedereen die met bit / sporen / zweep rijd, of zn paard in een stal zet, of op ijzers zet), te beschuldigen van dierenmishandeling...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:01

Karl66
Het kan idd niet verboden worden, maar het is wel heel vervelend.
Asyaa omschrijft goed hoe dat gaat.
Gisteren weer 2 topics in no-time teloor zien gaan (incl. slotje) zonder dat de TS-er of iemand anders er iets mee is opgeschoten.
Zo jammer :(:)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:05

Ik vind dat ze je dan best mogen beschuldigen van dierenmishandeling maar 1 keer is dan ook wel genoeg.8 Keer dezelfde mening geven maakt echt de inhoud van je context niet anders.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 06:50

Nou ja gezien het topic toch leid naar een paar bepaalde mensen :

In je profiel staat een foei knop, als je die mensen daar aan toevoegd, zie je hun posts niet meer verschijnen +:)+ (voor de mensen die er dus niet overheen kunnen lezen)

Probleem opgelost!
Maar ik blijf erbij, diegenen herken je meteen aan de avatar, en zodra ik die zie, sla ik de post over, heel simpel ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:19

Ik ben de afgelopen tijd ook in zo'n discussie in een topic. Ik kan me dan niet de hele tijd stilhouden. Er wordt dan zo kleinerend naar andere bokkers gedaan, die duidelijk in het belang van het paard handelen, dat ik dan weer reageer, als deze persoon zijn zegje (ik noem het denk ik maar preek) weer heeft losgegooid. Juist het kleinerende gedrag en steeds mensen met dingen "af te straffen" wordt ik niet goed van en deze persoon wil niet tegengesproken worden. Krijg je meteen de volle laag over je heen.
De negeerknop zal ik dan ook maar gaan toepassen, want hij blijft toch maar doorgaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:00

Wat nou eigenlijk nog het ergste is dat heel dit topic weet over wie we praten, zonder dat er ook maar 1 naam is genoemd...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:04

nee hoor...ik heb echt geen idee over wie jullie het hebben(echt niet)het zal toch niet over mij zijn neem ik aan ...aangezien ik geen extremist ben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:08

Dan ben je een van de uitzonderingen :D
Of je bent traag van begrip :') ;)

@MLoeser
Idd, maar zo zie je maar hoe bekend die 'extremisten' zijn en hoe wijd ze gewoon genegeerd worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:11

ben blond....nieuw woord...paardenextremisten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:14

geerke schreef:
ben blond....nieuw woord...paardenextremisten...

Ze doen dit helemaal niet in het belang van hun paard, ze doen het puur om andere boos te maken en hun eigen mening opleggen.
Daar wordt ik nog het meest boos om, het paard gebruiken om hun kruistocht te rechtvaardigen.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:15

je kan toch simpelweg die persoon toevoegen an je foeilijst? dan zie je die berichten niet eens meer, en hoef je je er ook niet druk om te maken ;)

zolang er mensen zijn die op een bepaalde manier (imo zeer foute manier!) met hun paarden omgaan ben ik blij dat er meerdere bokkers zijn die de moeite nemen mensen op de feiten te wijzen en terug in de realiteit te helpen ;)