Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maartje1990 schreef:Boterkoekje hééft ook contact gehad met de betreffende bokker wáárom het langer duurde etc. Betreffende bokker had zelfs het email adres én het mobiel nummer.
slimmerik schreef:Er zijn inderdaad regelmatig dezelfde mensen de pisang. Nu is het wel zo dat die mensen het klappen van de zweep kennen en dus heel goed weten wanneer ze de fout in gaan.
Ik weet wel dat ik om uitspraken geband ben, waarvoor de gemiddelde bokker ècht niet gepakt of zelfs aangesproken wordt maar gezien het aantal bans wat ik al heb gehad moet ik extra uitkijken.
Geeft idd het idee dat er met twee maten gemeten wordt.
slimmerik schreef:Ik vind de permanente ban sowieso te zwaar voor niet nakomen van afspraken. Het is toch het ene woord tegen het andere.
Een ban voor alleen EA is zwaar genoeg imo.
Prrrr schreef:Misschien is het in dit geval wel omgekeerd: misschien wordt hier wel een hoop heisa gemaakt juist omdat het om een bokker gaat die op Bokt een hechte groep vriendinnen heeft, die zich niet kunnen voorstellen dat ze iets fout zou kunnen doen.
Prrrr schreef:Ben erg benieuwd naar wat wel als een goed systeem zou worden gezien. Ik ga er namelijk van uit dat er wel een ban cq sanctiesysteem moet zijn om ongewenst gedrag te weren. En laten we wel wezen: het bij herhaling niet nakomen van verplichtingen die via Bokt zijn aangegaan valt onder de noemer ongewenst gedrag. De kwestie met Boterkoekje is niet van de laatste paar dagen en ook niet van de laatste paar weken, die loopt al langer. Ooit is het afgelopen.
Misschien is het in dit geval wel omgekeerd: misschien wordt hier wel een hoop heisa gemaakt juist omdat het om een bokker gaat die op Bokt een hechte groep vriendinnen heeft, die zich niet kunnen voorstellen dat ze iets fout zou kunnen doen.
slimmerik schreef:Dat is hier zeker het geval. Maar er zijn mensen geband voor het niet nakomen van EA afspraken die ik absoluut graag geband zie omdat ik vind dat ze grote klieren zijn.Maar om redenen dat ze EA verplichtingen niet nakomen vind ik nog geen reden om ze permanent van heel bokt te bannen. Doe dat dan voor 1 maand of alleen permanent van EA gedeelte.
Maya schreef:Waarom? Iemand die EA-transacties nakomt, heeft een bewezen grotere kans om dit vaker te doen, en zullen er meer Bokkers gedupeerd kunnen worden.
Overigens ook daar geldt : als bij iemand meerdere keren voor bemiddeld wordt wegens niet nakomen van de afspraken. Dan kan diegene ook een waarschuwing krijgen dat dat niet vaker moet gebeuren, omdat er dan wel een ban aan kan vast hangen.
Alleen EA-gedeelte is in de huidige forum-opzet zeer lastig. Wellicht met het nieuwe systeem wel.
Maya schreef:Ben het trouwens idd wel met Tieneke eens, er worden hier nu een ineens een boel specifieke situaties aangehaald, die niks met het begin-onderwerp te maken hebben.
Maya schreef:@ Ikdoemaarwat. Thanks voor het verwijzen naar mijn typfout, ik heb het gelijk aangepast![]()
En daar komen we gelijk met de clue aan : fouten kunnen gebeuren : maar het belangrijkste is wel communicatie en je best doen het op te lossen. En daar krijg je ruimschoots de tijd voor.
.
Cayenne schreef:ikdoemaarwat schreef:ja je mag bezwaar maken zeggen ze dan
maar dat gaat met zo een tempo....
en ja dan heb je je ban dus al gehad, dus wat heeft het bezwaar dan nog voor nut, alsof je het terug kan draaien
dat is dus krom
en billy heeft gelijk
sommige mensen zijn veel vaker de pisangg dan andere....
en het word ontkent maar de praktijk wijst toch echt wel anders uit
Er zijn wel vaker bans terug gedraaid, dus wat je hier zegt klopt niet.
en er zit echt wel een reeele tijd tussen om te reageren. Wanneer men online is, is het een kleine moeite om even de bewuste mod te pben die jou om een verzoek tot uitleg heeft gevraagd.
Als men daar niet op reageert, dan is het gevolg ook voor jezelf.
Alane schreef:Dat dan een bokker per abuis berichten weggooit of er niet op reageerd, daar kan een systeem geen uitzondering op maken...
Wat ik wel terecht vind is dat wanneer er een topic wordt geopend op FZ over het handelen van die betreffende bokker dat dan ook goede berichten gepost mogen worden/of de betreffende mod daarover een pb krijgt... zodat de bokker niet gelijk aan de schandpaal genageld wordt.